Ergenis aan de deur

… met name iedere keer die deurbel voor een eurootje voor de bezorger :wall:

Ik heb geen krant, dus niemand hoeft voor mij door weer en wind de deur uit omdat ik abonnee ben.

Maar al die rotzooi aan folders (die ik wel weer graag lees :silenced: :shifty: ) en extra troep die op je mat valt willen de dames en jongens ook geld voor hebben… :eh:



Mmmm is het hun keus om te lopen?

Om hun centje bij te verdienen naast school?

Ik vraag niet om de folders en heb altijd het idee meer mensen aan mijn deur te krijgen dan dat zij werkelijk wekelijks iets in de bus doen :think:



Geef jij altijd?

Hoeveel geef je dan?

Stuur jij ze wel eens weg :eh: ik wel namelijk :oops: “Geen kleingeld sorry”

bij mij krijgen ze wel iets tenminste ligt eraan voor welke gratis krant ze voor komen



1 krijg ik nu sinds half november weer namelijk :lol: :naughty: dus die krijgen volgend jaar als ik hem wel een heel jaar heb gehad :mrgreen:



oh ze krijgen 50 cent of een euro ligt eraan welke ik in m’n portomonee heb maar zeker niet meer

Ik geef nooit wat :silenced: Maar dat komt omdat er gewoon niet netjes wordt bezorgt…

Alle folders wat ‘over’ zijn liggen hier wel eens in het halletje te slingeren, er wordt zo in de brievenbus gepropt, dat alles verkreukelt is etc… noem maar op.

Nee… ik geef niks… :oops:

Ja hoor, een eurootje… waarom niet. Natuurlijk snap ik heel goed wat jij zegt, dat het hun eigen keuze is en zo, maar zoveel betaalt dat nou ook weer niet, zo’n bijbaantje, en ach, ik geef die kinderen gewoon een euro. Overigens komen er hier niet zoveel aan de deur, hoewel we wel veel reclame krijgen. Misschien zijn we net op die momenten niet thuis of zo. :think: :smiley:

Ik geef ook niets, het is hun keuze en het is ook niet zo dat ze door weer en wind komen want als het heel slecht weer is dan worden de folders hier ook niet bezorgd. Er wordt dan echt gewacht tot het slechte weer voorbij is. :naughty: met als gevolg dat we de reclamefolders ook wel eens 3 dagen te laat krijgen.



Alleen toen ik de krant nog had (doen nu samen met de buren en die krijgen hem bezorgd) die jongen kreeg dus wel altijd iets omdat de krant wel elke ochtend netjes heel vroeg op mat lag.

Oohh bij ons bellen ze ook aan om deze tijd, en dan geven ze me heel netjes de krant/folders en dan zeggen ze ik wens u prettige feestdagen, en dan zeg ik dank je wel en doe de deur dicht, ik geef echt niets, die kranten die we krijgen zijn geen abonnementen, en de folders ook niet, dus daar betaal ik ook niet voor.

Ik heb een NEE/NEE sticker en geen krant :dance: :lol:

Hier krijgen ze wel…>Gewoon een extraatje…Ik verwacht reclamefolders die ik elke week gratis krijg dus van mij krijgen ze een euro…

ik geef ze wel

waarom omdat ik zelf ook liep met folders.

de kaartjes komen van de folderbedrijf.

dus die kinderen hebben dan een leuk zakcentje

hun kun je niet fout op aan kijken

ik geef ze niks (ze komen hier trouwens niet aan de deur)…



Ik krijg van mijn baas ook niks extra als mijn cliënten een poepdag hebben…



gr patricia

Ik geef wel en vind het een beetje kinderachtig om geen kleingeld te geven, je kunt toch wel een paar losse centen missen.

Mijn dochter heeft ook een wijkje gehad en zoveel verdienen ze er niet mee, maar het is wel een leuk zakcentje als eerste baantje. Hun keus, maar verder aan bijverdiensten is er geen keus als dat hoor.

Rond de kerst als ze die kaartjes mogen brengen is het superleuk voor ze. Eind van de avond kleingeld tellen.

En dan hebben ze een bedrag van 30-50 euro bij elkaar. (feest dus)

De meesten gaven wel iets, gewoon wat voor losgeld ze hadden, sommigen ook een paar 5 cent muntjes, wat maakt dat uit.

Van sommigen kreeg ze een reep chocola.

Hartstikke leuk.

@babylover wrote:

ik geef ze niks (ze komen hier trouwens niet aan de deur)…



Ik krijg van mijn baas ook niks extra als mijn cliënten een poepdag hebben…



gr patricia




Jij krijgt toch wel een kerstpakketje of een ander extra’tje met kerst ?

(ben benieuwd wat je ervan vind als je eigen kind een wijkje heeft en de deur voor zn neus krijgt gesmeten als ie kaartjes mag bezorgen of laat je hem dat niet doen? )

Ik smijt niet onbeschoft de deur dicht in hun gezicht maar ik geef ook niets.

Wij krijgen ook geen krant of abonnement wat op tijd op de mat moet liggen en de rest, tja, afhankelijk van het weer komt dat wel eens binnenwaaien.

Dus als er iemand aan de deur staat die mijn prettige feestdagen toewenst, dan krijgen ze een nét zo vriendelijke wens terug en een goededag en dan gaat de deur…op een normale manier…weer dicht.

Mensen die het kunnen missen mogen het best doen van mij maar om mensen die niets geven kinderachtig te noemen vind ik dan ook weer wat ver gaan :think:

ok, netjes de deurdicht doen met een glimlach vind ik ook kinderachtig, maar dat mag ik vinden toch.

@jess wrote:

Ik geef wel en vind het een beetje kinderachtig om geen kleingeld te geven, je kunt toch wel een paar losse centen missen.


Tja ik geloof niet dat het aan een ander is te bepalen of ik die centen wel of niet kan missen.
Het ging mij niet zo zeer om de centen, maar om het principe.
Het feit dat het maar 'gewoon' is als je zo'n kaartje brengt en zij dus verwachten wat te krijgen :eh:
Sommige (niet allemaal) kijken je ook gelijk zo vragend aan met het handje omhoog :hand:
Nou die gaan zéker met een leeg handje weer weg.
Ik geef soms wel, maar vaak niet, flauw maar waar :wink:

@jess wrote:

ok, netjes de deurdicht doen met een glimlach vind ik ook kinderachtig, maar dat mag ik vinden toch.




Absoluut :wink: Ik persoonlijk vind het alleen wat ver gaan om dat kinderachtig te noemen…en dat mag ook geloof ik :mrgreen:



Maar goed wat F’lien al zegt, niemand kan bepalen of ik die centen kan missen, hier hebben we gemiddeld een stuk of 10 bezorgers en voor €10,- kan ik weer bijna 2 pakken luiers halen.

Helaas bestaan er nog steeds mensen die elke cent om moeten draaien, dus kinderachtig?..nee, maar dat is mijn mening.

Ik niet, het is hun keus om rond te brengen en ze zullen misschien van de baas een extraatje krijgen voor de kerst misschien.

Ik ga niet elke postbezorger iets geven, wat, ik geef geen 1 iets!



Ik vraag er niet om dat ze het in mn bus stoppen, want ik heb een NEE sticker op de deur maar ze stoppen het nog altijd in de bus :roll:

@jess wrote:

@babylover wrote:
ik geef ze niks (ze komen hier trouwens niet aan de deur)…



Ik krijg van mijn baas ook niks extra als mijn cliënten een poepdag hebben…



gr patricia




Jij krijgt toch wel een kerstpakketje of een ander extra’tje met kerst ?

(ben benieuwd wat je ervan vind als je eigen kind een wijkje heeft en de deur voor zn neus krijgt gesmeten als ie kaartjes mag bezorgen of laat je hem dat niet doen? )




ik zeg toch niet dat ik de deur dicht smijt… Ik doe gewoon niet open :wink:



Maarre hier worden de krantjes door volwassenen rondgebracht, net als de krant, dus was even vergeten dat er ook kinderen zijn die ze rondbrengen…

Hmmm maar dan nog zal ik denk ik niks extra’s geven…



gr patricia

Als je een nee stikker op de deur hebt, dan mogen ze niet eens aanbellen en ik vind reclame bezorgen ook echt iets voor kinderen.

Hier maar 3 of 4 kids aan de deur.

Ik baalde eerst ook elke keer als de bel weer ging, maar als je eigen kind het gaat doen dan ga je er denk ik wel anders over denken.

@jess wrote:

Als je een nee stikker op de deur hebt, dan mogen ze niet eens aanbellen en ik vind reclame bezorgen ook echt iets voor kinderen.

Hier maar 3 of 4 kids aan de deur.

Ik baalde eerst ook elke keer als de bel weer ging, maar als je eigen kind het gaat doen dan ga je er denk ik wel anders over denken.




Dat denk ik ook wel! Dan sta je er wat dichterbij.

Wij geven altijd wat!

Ik ben blij met m’n folders, ze worden door weer en wind bezorgd dus van mij krijgen ze wel wat extra’s :thumbup: