Ergenis aan de deur

Zeker geef ik wat.

ze krijgen van mij gewoon allemaal 50 cent of een euro maar net wat ik in de portomonee heb.



De meeste zijn maar wat blij met alle krantjes in de bus en eens in het jaar verdienen zij van mij ook een extraatje.



Ook de goede doelen die langs de deur komen gee fik ook allemaal wat.

@Marlous wrote:

Hier krijgen ze wel…>Gewoon een extraatje…Ik verwacht reclamefolders die ik elke week gratis krijg dus van mij krijgen ze een euro…




Ik ook :mrgreen:



Ik heb zelf de krant rondgebracht en december was een leuke maand :dance: :mrgreen:

ik geef altijd wat! alleen komen ze niet meer zo vaak, we wonen nm ergens in de rimboe en ws loont het hier in de buurt niet. (Ze komen bezorgen met de auto)

Ik vind dat het gaat om het gebaar!

Ook al word het niet goed bezorgt, ook al doe je er nix mee (schaf dan een nee/nee sticker aan) een kleinigheidje is altijd leuk, als het kinderen betreft. Ik vind dat de jeugd best complimneten mag hebben dat ze proberen zelf in hun “onderhoud” te voorzien, dus een extraatje voor snoep, kleding, cd-tje of sparen. het hoeft ook niet altijd geld te zijn, denk aan bijv een stuk chocolade oid.

En dan denk ik zelf als onze dochter zou gaan lopen (rijden in ons geval :lol: ), dan vind ik het voor haar ook heel leuk dat ze waardering krijgt.



Dat is het zelfde, wij doen niet aan sint maarten ofzo, maar de snoepbus staat hier wel klaar, alleen het versje al :inlove:



Wel vind ik, dat je op de hoogte moet zijn van wie er bezorgt, dat niet Jan en alleman aan de deur komt! en zelf al een handje ophouden vind ik ook brutaal, dat zal ik dan ook zeggen met een grap. maar aanbellen en ons fijne dagen wensen kan ik wel waarderen.

Als je het er over hebt… ging de deurbel… vrij hard (arme Sam die slaapt)

Heb netjes de folders aangenomen, bedankt, fijne feestdagen gewenst, en de deur dicht gedaan :angel: (Ik had die jongen hier trouwens nog noooit folders zien bezorgen, en ja, ik ben zo’n nieuwsgierige aap, die als de brievenbus hoort gelijk gaat kijken wie of wat het is :oops: en hem dus nog nooit gezien)

@Anita wrote:

Ik heb een NEE/NEE sticker en geen krant :dance: :lol:




Wij ook!!! :mrgreen:

@Annaatje wrote:

Als je het er over hebt… ging de deurbel… vrij hard (arme Sam die slaapt)

Heb netjes de folders aangenomen, bedankt, fijne feestdagen gewenst, en de deur dicht gedaan :angel: (Ik had die jongen hier trouwens nog noooit folders zien bezorgen, en ja, ik ben zo’n nieuwsgierige aap, die als de brievenbus hoort gelijk gaat kijken wie of wat het is :oops: en hem dus nog nooit gezien)




Dat bedoel ik je ziet opeens meer/andere bezorgers dan je voor je deur in het hele jaar heb gezien :roll: :naughty:

Maargoed ieder moet voor zich weten, alleen vanmiddag ging dus de bel, en ik dacht GRRR gaan we weer, vandaar deze topic :shifty: :mrgreen:

hoi,

ieder jaar geven we wel wat , hier zie ik ze wel door weer en windt lopen hoor :clap: en altijd keurig op tijd, en ik snuffel graag in de blaadjes, dus dat mag van mij wel beloont worden, maar ben het er ook wel mee eens dat niet iedereen dat kan doen, als je ieder (dubbeltje) om moet draaien bv.

maar hier hebben ze het echt wel verdiend :thumbup:







gr mel

@F’lien wrote:

@Annaatje wrote:
Als je het er over hebt… ging de deurbel… vrij hard (arme Sam die slaapt)

Heb netjes de folders aangenomen, bedankt, fijne feestdagen gewenst, en de deur dicht gedaan :angel: (Ik had die jongen hier trouwens nog noooit folders zien bezorgen, en ja, ik ben zo’n nieuwsgierige aap, die als de brievenbus hoort gelijk gaat kijken wie of wat het is :oops: en hem dus nog nooit gezien)




Dat bedoel ik je ziet opeens meer/andere bezorgers dan je voor je deur in het hele jaar heb gezien :roll: :naughty:

Maargoed ieder moet voor zich weten, alleen vanmiddag ging dus de bel, en ik dacht GRRR gaan we weer, vandaar deze topic :shifty: :mrgreen:




Ik snap je dus echt heel goed! :mrgreen: Normaal komt hier een vrouw van een jaar of 35, en 2 meisjes… that’s it… Nu staat er ineens een jochie van 14/15 voor de deur :? :mrgreen: Naja, ik ben best heel vriendelijk gebleven, alleen vond hij het niet zo leuk dat ik de deur dicht keek! Die blik in zn ogen, en nu krijg ik wat geld van jou… Nou niet dus :mrgreen:

Ooh, en dan komen ze nu ook ‘ineens’ op zaterdagavond he! Normaal zijn ze hier nooit in het weekend :wink:

(Onder het mom van, 's avonds in het weekend, rond koffie tijd, zullen de meeste mensen wel thuis zijn en ik meer geld krijgen :mrgreen:)

ikzelf heb ook kranten bezorgd een paar jaar geleden… ik kreeg toen ook kaartjes om uit te delen rond kerst… ik heb ze gewoon met de krant door de bus gedaan… ik vond het zelf bedelen om geld als je aanbelt… toen ik een dag later weer de kranten rondbracht, kwam er een vrouw naar buiten en gaf me 10 gulden! zij wilde graag wat geven… prima als iemand mij geld wilde geven… maar ik ga er zelf niet om “bedelen”

Ik zie helemaal het probleem niet hoor.



Ik wil kranten (anders had ik blijkbaar wel zo’n sticker) en dus bezorgd iemand dat hier en als die bezorgers eens per jaar langs komen met de beste wensen, dan krijgen ze daar gewoon wat voor. Een euro per bezorger…



en degene die de Volkskrant bezorgd krijg veel meer. varieert van 10 euro met iets lekkers tot 25 euro. Die krant is er elke dag, of het nou regent of vriest of sneeuwt, elke dag zelfde tijd de krant :mrgreen:

Ik heb zelf jaren kranten bezorgd, en dan ging ik idd ook met die kaartjes rond, maar 10 of 25 gulden heb ik nooit gehad hoor? En dat terwijl ik altijd! mijn kranten allemaal voor 7 uur bezorgd had…



Maar goed, had er nog niet aan gedacht dit jaar, maar zal eens een potje met 50 centstukken klaarzetten… Voor de kinderen dan, volwassenen steun ik niet.

volwassenen steun jij niet?

Er komt hier ook wekelijks een volwassen man, jaar of 50 en die ziet er wel uit alsof hij wel een euro extra gebruiken kan.

Dat is gewoon zijn werk.

Ik ga dan geen verschil maken tussen jongeren of volwassenen.

Ik bezorg zelf ook huis-aan-huisbladen en reclamefolders. Het kaartje gaat met het pakket mee de brievenbus in, ik zou idd ook het gevoel hebben dat ik sta te bedelen. Daarnaast kost het me gewoon teveel tijd en moeite om overal aan te bellen. Ik bezorg 's middags binnen die paar uurtjes dat Claudia op school zit, dus dat gaat allemaal net. Overigens is dit pas sinds september zo, daarvoor heb ik anderhalf jaar bezorgd met Claudia achterop de fiets.

Voor het geld hoef je het bijna niet te doen trouwens, bezorgen… Mán, wat krijg je daar weinig voor zeg! En dat terwijl het best een klus is, je moet echt behoorlijk wat moeite doen voor die paar centen. Ik heb door zelf te bezorgen in ieder geval wel respect gekregen voor mensen die dit ook doen. Dus ja, als ik iemand aan de deur krijg dan geef ik wel wat. Dat doet me trouwens denken aan een blunder die ik jaren geleden beging (jong en onnozel ha ha ha)… Ik heb toen ook eens een bezorger aan de deur gehad en had helemaal niet door dat het de bedoeling was om iets te geven. Dus: vriendelijk dank je wel zeggen en de deur weer dicht doen :oops:

Ja kinderen geef ik sowieso! Wat betreft de volwassenen… We hebben 1 man hier in het blok wonen die ook reclkamefolders doet en geloof me, ik heb al 20x gebeld naar het verdeelpunt dat mijn folders meestal worden bezorgd als de actie bijna is afgelopen. Dus hij krijgt niets!!



Verder heb ik als kind ook kranten bezorgd, gratis kranten, maar toch. Door weer en wind die dingen bezorgd en ja ik ben langs de deuren gegaan. Ik had toen 100 gulden opgehaald. Maar die had ik dus ook wel verdiend vind ik!



Dus als ik weet dat kinderen ze bezorgen dan krijgen ze sowieso wat centjes mee.

@lydia wrote:

volwassenen steun jij niet?

Er komt hier ook wekelijks een volwassen man, jaar of 50 en die ziet er wel uit alsof hij wel een euro extra gebruiken kan.

Dat is gewoon zijn werk.

Ik ga dan geen verschil maken tussen jongeren of volwassenen.




Ik krijg voor mijn werk van mijn klanten ook niks extra’s. Volwassen mensen hebben een veel ruimere keus in het werk dat ze doen en dus de betaling die ze daarvoor ontvangen. Jeugd MOET naar school en MOET leren en is dus beperkt in het soort baantjes dat ze kunnen uitvoeren.



Overigens nog nooit een volwassen bezorger aan de deur gehad, wel een vent die altijd oud ijzer ophaalt, en voor een vrijwillige bijdrage van 5 Euro kon je zijn nummer krijgen en dan haalde hij ook rechtstreeks oud ijzer bij je op…

Ik heb hem gezegd dat ik dan wel iemand anders zou vinden als ik het komend jaar oud ijzer had… :wall:

nee, ik krijg ook niks van leerlingen hoor.

Hoewel, soms :wink:



Maar ik ben ervan overtuigd dat ik deze man net zo goed wat kan geven.

Ik denk er niet eens over na (zoals je wel merkt :wink: ). Die ene keer in het jaar…

ik geef 0,50 cent en soms een euro



eersgisteren was een omaatje die voor haar kleindochter liep ze zei de beste wensen ik moet dit voor mijn kleindochter doen en draaide om en liep weg.



ik had geen eens de kans om wat te zeggen laat staan wat te geven vond ik best wel zielig voor die oma

Doet die oma toch zelf :wink:



Ik zou altijd geld geven.

Zelf heb ik ook een folderwijkje gehad en rond de Kerst was ik dagen bezig om iedereen de beste wensen over te brengen.

Ik was 14 en maakte met veel mensen altijd een praatje als ik langskwam. Dus met de Kerst aanbellen was altijd gezellig!!!

Daarom was ik ook altijd daaaaaaaagen bezig, hier iets drinken, daar een koekje, even een babbeltje. :stuck_out_tongue:



Ik haalde met de Kerst altijd een aardig zakcentje op, maar moest er ook heel hard voor werken!!!



Ik denk dat het bezorgen van folders en gratis kranten heel erg onderbetaald is en ondergewaardeerd!!

Nee hoor, die euro (of 2) krijgen ze hier absoluut!!

En leeftijd doet er echt niet toe. Een volwassene krijgt net zoveel voor het bezorgen als een kind, dus waarom zou een kind wel iets mogen krijgen met Kerst en een volwassene niet :think:



En als je het niet wilt doen, doe je het niet. Zo makkelijk is het om zelf keuzes te maken, toch!! :wink: :thumbup:

Ik heb pas 1 iemand aan de deur gehad. Maar er komen bij ons zoveel kranten en folders en dat door verschillende bezorgers dat ik niet weet of ik overal eurotjes ga uitdelen.