J.ayden heeft sinds hij geboren is last van een droog huidje…
Ik smeer hem elke dag in, maar een uur later voelt het alweer net zo ruw aan als voor ik hem insmeerde :? Gebruikte eerst normaal Zwitsal spul, op gegeven moment over gegaan op hypoallergene badmelk van Zwitsal, en dan terwijl z’n huid nog nat was insmeren met bodymilk voor droge huid of babyolie. Heb al 's vaselinecreme gehad van de ha, maar ook dat helpt niet en daarbij smeert het ook nog eens waardeloos uit… Bepanthen op de extra droge plekjes helpt ook maar een uurtje ofzo en dan is het alweer ruw en droog…
Dus wie o wie heeft DE tip, welk product bevalt bij jullie kindjes met een soortgelijk 'probleem’huidje???
Hier helpen al die smeerseltjes ook niks. Het werd wel al een stuk minder toen we hem niet meer iedere dag in bad deden maar om de 2/3 dagen.
Tussendoor wel gewoon de onderkant wassen met een washandje op de commode natuurlijk :mrgreen:
saar had er ook last van ,zij reageert op alle zwitsal producten en zijn daar mee gestopt , ik smeer haar nu om de dag in met dove creme voor de extra droge / gevoelige huid :thumbup:
en idd ff een dagje overslaan met badderen , water droogt de huid nóg meer uit.
Probeer eens de spullen van zarqa, hier hielp dat ontzettend goed :thumbup: . Bij de etos en de tuinen is het in ieder geval te koop)
En het klinkt misschien raar, maar wat minder smeren met van alles. Daar kan de huid namelijk ook droog van worden.
Groetjes,
Heleen
Hier ook ontzettend last van een droge huid al sinds de geboorte.
Heb echt allerlei creme’s en olies gehad maar van de meeste werd haar huidje alleen maar droger.
Hier gaat ze om de dag in bad, anders is het echt niet te doen voor haar huidje.
Wat echt goed helpt hier is Balneum ( extra vettend ) in bad. Daarna droog deppen en niet meer insmeren met iets. Als het echt heel erg droog is gebruik is Vaseline die je op recept krijgt van de HA, maar heb ze ook wel eens zien staan bij de Apotheek in een tube. Hier smeer ik de wangetjes elke avond mee in voor het slapen gaan. Want dan hangen er echt kleine velletjes aan in de avond.
1 x per week doe ik niets in het bad, en smeer ik haar daarna in met olie.
Gewone pure vasaline, dat was de tip die ik van de kinderarts kreeg.
En het helpt super, hij krabte alles tot bloedens aan toe kapot van de droogheid/jeuk.
RIley heeft een droge huid, met bultjes (rode, niet vuurrood maar wel voelbaar + zichtbaar voor ons)…
Gewone vaseline hebben we nu al 2 maanden weer, werkt niet…
Probeer nu momenteel een potje van kruidvat zelf… (huidcreme)
het word rustiger, maar verdwijnt niet, dus nog wel opzoek…
Benthe heeft ook een zeer droge huid. Ik zweer bij de Natures lijn van Kruitvat. Zowel de badschuim als de huidolie.
Als ze echt droge plekken heeft of jeuk, dan smeer ik haar in met vaseline lanette creme van de apotheek…
Ze heeft nu een heel mooi rustig huidje…
Oh ja, Balneum was ik nog vergeten, maar dat heb ik dus ook een poos geprobeerd, zonder resultaat helaas…
Die bultjes heeft Jayden ook! Niet zichtbaar als je hem zo ziet lopen, maar idd wel voelbaar, net of ie de hele tijd kippenvel heeft zeg maar.
Elke dag in bad/onder de douche doe ik zowiezo al niet hoor, ja of hij moet weer eens danoontje oid in z’n haar hebben gesmeerd ofzo :roll: :mrgreen:
Zarqua heb ik idd wel eens zien staan bij de Etos, zouden ze daar ook mini’s van hebben zodat ik het eerst eens kan proberen??
Zal ook eens kijken hoe het gaat met wat minder smeren. Want dan sluit je de huid natuurlijk ook af lijkt me…
Het is wat met zo’n huidje hoor… :?
Oh ja, heb nu ik erover nadenk ook wel eens gehoord van Bach bloesem spul (of zoiets?? weet de precieze naam niet meer) Iemand daar bekend mee??
Ik denk dat je de rescue creme bedoelt van bach bloesem, is o.a. bij de tuinen te koop (je kan er even op googelen voor meer info).
Ik heb het zelf nog niet gebruikt maar zit er ook over te denken om dit te gaan gebruiken voor de erg droge huid van mijn 4-jarige zoon, het is een soort eerste hulp creme, ook voor schaafwondjes e.d.
Ik zou wel even in de winkel vragen of je deze creme wel kan gebruiken bij dreumesjes. (zelf denk ik van wel hoor maar zeker weten doe ik dat ook niet).
Zijn het echt gewoon droge/ruwe plekjes of zou het ook eczeem kunnen zijn? Mara had de eerste maanden echt last van eczeem. Dit hebben we onder controle gekregen door een hormooncreme erop te smeren. En tegelijkertijd drie keer per dag haar van top tot teen ingesmeerd met vaseline Lanette van de apotheek. Beide waren op doktersrecept.
Ik zou ook het cb er even naar laten kijken. Wie weet hebben zij nog een tip of advies.
Maar zoals eerder genoemd; niet te vaak onder de douche of in bad. 1 of 2 keer per week is echt ruim voldoende. Vaker is alleen maar slecht voor het tere huidje.
Sterkte ermee. Ik weet hoe vervelend het voor het kind kan zijn om zo’n gevoelige huid te hebben.
O ja, vaseline Lanette gebruik ik trouwens nog steeds dagelijks voor mijn jongste (is nu ruim 13 maanden). Ik krijg dat nu als herhalingsrecept mee en wordt vergoed door de verzekering.
@peter&caren wrote:
J.ayden heeft sinds hij geboren is last van een droog huidje…
Ik smeer hem elke dag in, maar een uur later voelt het alweer net zo ruw aan als voor ik hem insmeerde :? Gebruikte eerst normaal Zwitsal spul, op gegeven moment over gegaan op hypoallergene badmelk van Zwitsal, en dan terwijl z’n huid nog nat was insmeren met bodymilk voor droge huid of babyolie. Heb al 's vaselinecreme gehad van de ha, maar ook dat helpt niet en daarbij smeert het ook nog eens waardeloos uit… Bepanthen op de extra droge plekjes helpt ook maar een uurtje ofzo en dan is het alweer ruw en droog…
Dus wie o wie heeft DE tip, welk product bevalt bij jullie kindjes met een soortgelijk 'probleem’huidje???
Ff naar de apotheek gaan voor een tube koelzalf!! :thumbup:
Je kunt het ook op recept krijge, er gaan hier 2 tubes in de week doorheen

Volgens mij hebben ze wel mini’s van zarqa hoor, gewoon even navragen.
En anders een mail sturen?
Hier hetzelfde probleem. Noemde het een haaienhuidje :shifty: Zo ruw.
Nu zit er tussen het douche 2 a 3dgn en het is een stuk beter!
Een keer in de week douchen is nog beter en ook prima, natuurlijk tussendoor met washandje poetsen en soms smeren ze zich zo onder dat het niet te doen is.
Vaseline sluit de huid af dus is eigenlijk niet zo goed, ook bodylotion droogt juist uit. Hormooncreme zou ik zelf echt niet snel smeren op mn kind :shock:
Wij deden dus maar een keer per week een badje, met zemelen. Daarna insmeren met weleda olie. Ik heb ook een nieuwe creme ontdekt; raw gaia hemp moisterizer, online te koop, google maar. Zijn huid is nog nooit zo lekker zacht geweest, echt superspul!
Wij gebruiken voor J.asmijn koelzalf, via recept van de huisarts. Echt heel fijn spul omdat het zo goed smeerbaar is (itt tot de vaseline lanette).
J.asmijn heeft eczeem en een droge huid.
Kaya hier op het forum heeft een goede creme voor haar dochtertje gevonden… weet zo niet hoe het heet!
Hier Vaseline crematogol via de HA, wordt vergoed ook , dus ik zou zeggen het proberen waard als je zoekende bent. :thumbup:
Supersmeerbaar, ook supervet :mrgreen: (maar trekt goed in hoor) zonder hormonen e.d.
Ja daar ben ik al.
Wij gebruiken ook ROC Endrial extra emmollient creme en dat gaat super!
Mijn collega heeft heel veel eczeem en die gebruikt koelzalf en dat doet ook veel goed.