Enten MG?

even van de RIVM site geplukt…om alle rare verhalen zonder betrouwbare bronnen uit de wereld te halen…



3. Is het vaccin wel voldoende getest?

Het vaccin tegen Nieuwe Influenza A (H1N1) is ontwikkeld op basis van een modelvaccin. Voor het maken van dit modelvaccin is een bekend virus gebruikt. Het modelvaccin is uitgebreid getest. Voor een vaccin tegen Nieuwe Influenza A is alleen het virusdeel van het vaccin aangepast. Het aangepaste vaccin wordt net als andere vaccins goed getest, voordat het kan worden gebruikt. Het European Medicines Agency (EMEA) ziet erop toe dat het vaccin voldoet aan strenge veiligheidseisen. Het vaccin tegen Nieuwe Influenza A (H1N1) is nu geregistreerd en daarmee goedgekeurd voor gebruik. EMEA is een instituut van de Europese Unie dat er op toeziet dat nieuwe geneesmiddelen veilig zijn.





9. Zitten er gevaarlijke hulpstoffen in het vaccin?

Het vaccin bevat verschillende bestanddelen. Om het effect van het vaccin te verbeteren is een adjuvans (hulpstof) toegevoegd aan het vaccin. Deze hulpstof is niet schadelijk, maar kan wel voor bijwerkingen zorgen, zoals roodheid, zwelling en pijn rond de prikplaats. Ook koorts en algemene malaise kunnen voorkomen. Deze milde bijwerkingen zijn van korte duur en gaan vanzelf weer over. Voordat een vaccin wordt geregistreerd, moet een fabrikant aantonen dat het adjuvans geen toxische effecten heeft. Dit gebeurt met behulp van dierproeven. Zonder dit bewijs volgt geen registratie.



9. Zitten er gevaarlijke hulpstoffen in het vaccin?

Het vaccin bevat verschillende bestanddelen. Om het effect van het vaccin te verbeteren is een adjuvans (hulpstof) toegevoegd aan het vaccin. Deze hulpstof is niet schadelijk, maar kan wel voor bijwerkingen zorgen, zoals roodheid, zwelling en pijn rond de prikplaats. Ook koorts en algemene malaise kunnen voorkomen. Deze milde bijwerkingen zijn van korte duur en gaan vanzelf weer over. Voordat een vaccin wordt geregistreerd, moet een fabrikant aantonen dat het adjuvans geen toxische effecten heeft. Dit gebeurt met behulp van dierproeven. Zonder dit bewijs volgt geen registratie.



10. Bevat het vaccin kwik?

Nee, in het vaccin zit niet het metaal kwik, zoals dat vroeger in thermometers zat. Deze stof en ook de kwikverbinding methylkwik kunnen inderdaad schadelijk zijn voor de mens omdat ze zich ophopen in het lichaam. Maar zowel kwik als methylkwik zitten niet in het vaccin.

In het vaccin zit wel een kleine hoeveelheid thiomersal, dat in het lichaam afgebroken wordt tot ethylkwik. Thiomersal wordt aan vaccins toegevoegd om bacteriegroei te remmen. De kleine hoeveelheid thiomersal die in het vaccin aanwezig is, veroorzaakt geen schade. Het hoopt zich niet op in het menselijk lichaam: het ethylkwik dat uit thiomersal voortkomt, wordt door het menselijk lichaam gewoon afgebroken. Binnen 7 dagen na vaccinatie is al de helft ervan uit het lichaam verdwenen, het andere deel verdwijnt in de periode daarna ook.



11. Bevat het vaccin formaldehyde?

Het vaccin kan sporen van formaldehyde bevatten. Formaldehyde wordt bij het maken van vaccins gebruikt om de ziektekiemen te inactiveren. Daarna wordt het vaccin intensief gewassen, maar er kunnen nog sporen van formaldehyde achterblijven. De hoeveelheid formaldehyde in het vaccin is niet schadelijk voor de gezondheid. Ons lichaam bevat zelfs altijd van nature een kleine hoeveelheid formaldehyde. Dat is namelijk in het menselijk lichaam als hulpmiddel nodig bij het omzetten van een aantal stoffen voor onze stofwisseling. De hoeveelheid formaldehyde in het vaccin is kleiner dan wat er van nature aanwezig is in het lichaam.



Ik laat mijn dochter wel inenten tegen de MG…De oproepkaart toevallig net gekregen vandaag…

Wat ik me ineens afvraag… Wat nou als je de griep al gehad hebt en dan toch nog een vaccinatie krijgt? Ze testen 't niet meer, of amper en je hoeft er zelf niet eens ziek van te worden… Dus als je 't niet weet en je laat je vaccineren. Wat dan? Of maakt 't gewoon niet uit?

Hoe langer ik er over nadenk, hoe griezeliger ik een vaccin als deze vind.

Ik heb gewoon geen idee waarmee je ingespoten wordt. Brrrr… :o

@Karin2 wrote:

Hoe langer ik er over nadenk, hoe griezeliger ik een vaccin als deze vind.

Ik heb gewoon geen idee waarmee je ingespoten wordt. Brrrr… :o




Maar heb je dat dan wel bij andere vaccinaties? Ik niet eerlijk gezegd,het zegt me allemaal net niks…Ik vertrouw erop dat de economie heel belangrijk is in Nederland, en dat er niets zal worden gedaan om tegen te werken dat de economie plat komt te liggen. Want zo ervaar ik het aanmoedigen van de entingen, omdat als het virus om zich heen grijpt, dit grote gevolgen kan hebben. Ons welzijn is uiteraard ook belangrijk, maar op mijn werk wordt er vooral vanuit zorg voor de continuïteit op de werkvloer gehandeld, en zo zal het ook bij andere takken van werk zijn. En dan stoppen ze echt niet zomaar met hoop dat het wel goed zal gaan een enting in je…

Hier laat ik mijn kinderen en mezelf wel gewoon inenten.

Ik werk zelf in de zorg met kinderen en ik moet er niet aan denken dat een van die kids de mg krijgt met complicaties omdat ik me niet heb laten inenten. Ik denk dat je toch ook een maatschappelijke verantwoording hebt op zo,n moment.

En daarbij komt dat er in Nederland zulke strenge eisen zijn aan een inenting dat ik niet geloof dat je troep ingespoten krijgt.



Wie heeft verzonnen dat je formaldehyde en kwik ingespoten krijgt, heeft z,n huiswerk niet goed gedaan.



W.B. mijn kinderen, die krijgen hem ook. De oudste heeft veel last van zijn luchtwegen en heeft een ernstige vorm van RS gehad en ik wil hem niet meer aan een monitor zien liggen :cry:

ik laat mijn kinderen niet inenten met zo’n vaccin waarvan je niet weet wat het met een klein kindje doet… ze hebben pas de prikjes gehad bij het cb en dat vindt ik altijd al eng… ze zijn gezond en bijna nooit ziek dus dat wil ik graag zo houden… als ze de griep krijgen ben ik er heel snel bij! niks garandeerd dat ze daarna of juist door die prik alsnog ziek worden… ik vindt het maar een eng idee brr…



als 1 van mijn kinderen al verzwakt zou zijn of iets met de luchtwegen zou hebben dat zou ik wel gaan twijfelen aangezien het erg gevaarlijk is… maar ook een “gewone” griep is bij zulke kindjes al gevaarlijk…



mezelf laat ik ook niet enten… val ook niet in een risicogroep en mijn man ook niet… hij zegt dat hij zo’n prik voor de MG niet een probleem zal vinden… ik wel… denk dat het komt doordat er zoveel ophef over wordt gemaakt waardoor veel mensen in de paniek schieten… gelukkig zitten mijn kids niet bij een kdv of een psz… is esmee nog net te jong voor… maar ben er blij van want juist via die wegen hebben ze meer kans het op te lopen… best een eng idee…

de zoon van mijn man is bijna 6 en zit dus op school… vindt het ook zo eng… bang dat hij het kan oplopen… brrr moet er niet aan denken!!!

@Soleil wrote:

@Karin2 wrote:
Hoe langer ik er over nadenk, hoe griezeliger ik een vaccin als deze vind.

Ik heb gewoon geen idee waarmee je ingespoten wordt. Brrrr… :o




Maar heb je dat dan wel bij andere vaccinaties? Ik niet eerlijk gezegd,het zegt me allemaal net niks…




Ja ik wel, een vriendin/kennis van me is consultatie-arts en heeft me van alles uitgelegd wat betreft vaccinaties en de inhoud. Maar eerlijk gezegd heb ik niet alles onthouden dus ik zou het hier niet op kunnen lepelen.

Ik vind het zo moeilijk.

Al die gruwel verhalen.

Ik val zelf wel in de risicogroep en moet ook de gewone griepprik halen maar ik durf niet zo goed, de mg prik halen.

Maar wil het ook niet graag krijgen de mg.

En ik heb ook nog geen idee wat ik moet Damian moet :oops:

Vind het echt moeilijk :frowning: