Enten MG?

Ik wil er eigenlijk even een Poll ingooien:



Ik hoorde net op het nieuws dat de groep van 0-4 jarigen het meest getroffen worden door de MG en dat ze daarom overwegen deze hele groep preventief te laten enten.



Hoe staan jullie tov het enten tegen de MG bij jullie kindjes?



Ik heb mij er eigenlijk niet zo mee bezig gehouden met de MG, maar eerlijk gezegd krijg ik er nu wel een beetje de rillingen van


  • Tes heeft het RS gehad met ernstig verloop, dubbele longontsteking en ge-inturbeerd in Groningen gelegen, vandaar dat ik er nu een beetje onrustiger van word*

Jeetje, het lijkt wel of ze mensen zoeken om te eten! Eerst iedereen, daarna alleen risicogevallen en mensen in de zorg, zwangeren etc, daarna zwangeren weer niet en nu dit weer.



Hier word denk ik niet ge-ent. Ik vind het erg eng dat de bijwerkingen op lange termijn niet bekend zijn. Zo hoorde ik vandaag dat het misschien ook kankerverwekkend kan zijn. Ik weet niet of ik dat risico wil nemen (voor mijn kinderen dan)

Zelf werk ik in de zorg en ‘er wordt een beroep op ons verantwoordelijkheidsgevoel gedaan om ons vooral in te laten enten’ maar ook hier geldt dat ik het niet laat doen.

Als het aan mij ligt laat ik ze ook niet enten alleen zit ik met Tes, je weet idd niet wat de bijwerkingen op lang eduur zijn, maar ik heb haar eerder met een be-ademingsbuis doodziek zien liggen en dat wil ik niet nog een keer mee maken



*daar lieten ze dus leuk even een plaatje van zien in het zh net op het nieuws “remind-me” *

nee



vooral niet na het lezen van de hier te vinden open brief ‘in de greep van de griep’

Ik copieer even mezelf, wat ik enkele dagen geleden in het topic: help…mex griep hier in de huiskamer schreef:


Mijn dochter, Tineke, is momenteel 32 weken zwanger. Vorige week maandag werd haar partner geveld door (gewone) griep.
Zij kreeg volgende raad van de ha:
dinsdag griepprik laten zetten (wat ze dus heeft laten doen) en dan minstens twee weken later de MG-prik. (er moet dus minstens twee weken tussentijd zijn, tussen de gewone griepprik en die tegen MG).
Blijkbaar is de risicogroep o.a. ook de zwangere vrouwen zowel in tweede als derde trimester van de zwangerschap.

Oudste dochter Marijke krijgt de prik eveneens omdat zij stages loopt in zh als verpleegkundige.

Michaël krijgt hem volgende maand: ook hij is een astmapatiëntje ! :( :cry:
Pediater heeft het aangeraden. Ze zal ons volgende maand oproepen...


Mijn moedergevoel zegt me dat ik het doen moét bij Michaël. (de twee anderen zijn uiteraard oud en wijs :think: :wink: genoeg om zelf die keuze te maken.)

Dus drie van de vier kids krijgen de prik hier wél, al hebben ze allemaal een andere reden om te laten vaccineren. :wink:

Ik schreef nadien ook nog:
ja, vind het niet leuk dat Michaël die prik moét hebben, maar blijkbaar is longonsteking een mogelijke bijwerking van MG. En tja.... dan moet het maar.... mannetje is vorige winter méér ziek dan gezond geweest.
Had vorige week bronchitis: opnieuw puffers en astma-pil nemen (astma-pil al zeker tot het komende voorjaar !!!).
Moedergevoel zegt me: doén !!!



liefs
Gerda

Hier laat ik ze ook inenten zodra de mogelijkheid er is, zelf hebben we al een oproep gekregen dus hubbie en ik gaan over een paar weken ons zelf laten inenten tegen MG.

Ik weet niet of Anne erin zou vallen om geent te worden, maar ik heb nog geen idee of ik haar zou laten enten dan. Anne is een gezonde meid, altijd geweest, dus ik weet niet hoe de risico s voor haar liggen. Ik ga de 2 extra prikken wel halen, ik kan het risico niet lopen.

Ik mag hem ook ivm mijn beroep, maar ik weet het niet!



Dit geldt ook voor mijn kids mijn gevoel zegt dat 't niet goed is om te enten in dit geval!



Ik weet het niet :think:

Ik weet het nog niet, ene kant zegt Ja, omdat het veiliger zou zijn, andere kant zeg ik Nee, omdat erniets bekend is over de langere termijn…



Dus ben nog in dubio.

ik heb ja gestemd maar weet eigenlijk niet ik wordt zelf wel geent

Net heeft een mede-nov mama een artikel in ons topic geplaatst, zal hem hier ook even neer zetten:



WAARSCHUWING: Wees kritisch naar het vaccin tegen Mexicaanse griep!



Het vaccin is onvoldoende getest.

Nederland begint in oktober al met het inenten van de bevolking tegen de Mexicaanse griep (die even mild is als een gewone seizoensgriep) terwijl resultaten uit klinisch onderzoek naar ernstige bijwerkingen pas in december beschikbaar zijn.



Omstreden ‘hulpstoffen’

Het vaccin (Focetria of Pandemrix) bevat maar liefst 5 microgram thiomersal (een kwikverbinding). Uit onafhankelijk onderzoek blijkt dat thiomersal gerelateerd is aan het ontstaan van autisme. Het veroorzaakt tevens psychologische neurologische en immunologische aandoeningen.

Het vaccin bevat een ‘adjuvans’ (ASO3) om de immuunsysteemreactie te verstreken. Dit adjuvans bevalt squaleen. Squaleen is een bewezen medeoorzaak van het Golfoorlogsyndroom doordat soldaten het kregen toegediend via het miltvuur vaccin. De dosering squaleen is in het nieuwe vaccin maar lieft 1 miljoen (!) keer hoger. De gevolgen hiervan kunnen ongekend desastreus zijn. Verder bevat het vaccin polysorbaat 80 (kan o.a. anafylactische shock veroorzaken), formaldehyde (kankerverwekkend) en gentamycinesulfaat (zeer toxisch).



Officiële gegevens

Ernstige bijwerkingen volgens de officiële bijsluiter: overgevoeligheidsreactie die leidt tot shock, bloedingen (1 tot 10 op de 10.000 mensen), vaatontstekingen, zenuwstelselafwijkingen, syndroom van Guillan Barré (1 op de 10.000 mensen).



Miljardenindustrie en belangenverstrengeling

Ab Osterhaus, officieel adviseur van Minister Klink betreffende de pandemie, is voorzitter van de European Scientific Working Group on Influenza (ESWI). Deze groep is volledig gefinancierd door de farmaceutische industrie, waaronder Novartis en GlaxoSmithKline (GSK). Minister Klink heeft 34 miljoen vaccins gekocht van precies deze bedrijven.



Wie de geschiedenis vergeet, is gedoemd om fouten te herhalen?

Tijdens de uitbraak van een andere variant van de varkensgriep in 1976 in Amerika eiste het vaccin honderden doden en maakte het velen ziek, terwijl slechts 1 persoon stierf aan de varkensgriep zelf.



Dan staat er nog onder dit verhaal: Deel deze informatie met uw familie, vrienden, buren en collega’s: WEES KRITISCH!



***********************************************************



EN ALS AANVULLING OP MIJN VERHAAL NOG EEN RECENT NIEUWSBERICHT: jaja, de politici zijn niet gek…ze bewaren de gevaarlijke stoffen voor het publiek en nemen zelf de veilige versie…



In Duitsland is een fel debat ontstaan over de inenting tegen de Mexicaanse griep. Het vaccinatieprogramma ging maandag van start, maar bleek onmiddellijk uiterst controversieel. Het nieuws dat er twee soorten vaccinatiestof zijn, eentje voor politici, hoge regeringsmedewerkers en militairen, en een andere voor ‘gewone’ Duitsers, leidde tot grote opschudding.



Critici waarschuwden dat het vele miljoenen kostende programma op een enorme mislukking kan uitdraaien als veel mensen uit frustratie over het onderscheid medewerking weigeren. De meeste Duitsers krijgen Pandemrix, een middel van GlaxoSmitKline PLC, met een adjuvant (toegevoegde hulpstof). Politici, ambtenaren en militairen ontvangen Celvapan, van Baxter International, zonder adjuvant.



Adjuvants worden geacht het immuunsysteem te versterken. Ze zijn echter relatief nieuw en het is niet helemaal zeker hoe veilig ze zijn, met name bij kwetsbare groeperingen zoals zwangere vrouwen en kinderen. Adjuvants worden in de Verenigde Staten niet gebruikt, maar het gebruik ervan is in Europa tamelijk geaccepteerd.



Deskundigen waarschuwden voor ‘inentingsmoeheid’ en actievoering tegen ‘een tweeklassengezondheidsstelsel’. Volgens regeringswoordvoerder Ulrich Wilhelm is het onderscheid eenvoudig het gevolg van gebrekkige coördinatie bij de aanschaf van de vijftig miljoen doses vaccinstof. Hij wees er op dat bondskanselier Angela Merkel zich vrijwillig heeft gemeld voor een injectie met Pandemrix.

De gewone griepprik kan ook bijwerkingen geven, net zoals op alle andere medicijnen bijwerkingen staan die ernstig kunnen zijn…

Ik weet het nog niet





ene kan van mij zegt ja andere kant zegt ik weet nog niets over het verdere verloop dus nee :think: :think:

Dat snap ik, maar als ik lees welke stoffen er allemaal in zitten dan vind ik dat ook wel iets om heel hard over na te denken :think:



http://www.vkblog.nl/bericht/283089/Mexicaanse_griep_zonder_vaccin

nee



Zolang de situatie zo is als die is wordt er hier niet geent.

Ik vind het vaccin op dit moment ‘enger’ als de griep.

Heb er veel over opgezocht en gelezen en ze hebben mij er nergens van kunnen overtuigen dat het vaccin echt goed is getest en ze kunnen al helemaal niks zeggen over de lange termijn effecten van dat vaccin.



Nee hier enten we in principe niet.

nee,



Vera en ik gaan 2 nov voor de normale griepprik, dit omdat we alle twee chronisch ziek zijn. Maar voor de MG passen we. Mag wel, ik zal nog eens overleggen met de HA maar vorige week stonden zij er nog sceptisch tegenover. Ik ben niet zo snel paniekerig over die dingen. Waarmee ik niet wil zeggen dat de mensen die het wel doen paniekerig zijn hoor.

Ik ben gewoon wat sceptisch tegen zo’n nieuw vaccin.



Mijn oergevoel zegt nee, dus die volg ik dan maar.

ik heb al antwoord gegeven in onze eigen mama kletshoek, maar ik heb dus nee gestemd.

Nou ik weet het nog niet, heb me er eigelijk nog niet echt mee bezig gehouden, maar zoals ik er NU over denk zeg ik NEE!

Mijn kinderen zijn relatief gezond. Ik voel er meer voor om er de komende tijd (en dat doe ik eigelijk altijd als de R in de maand is) wat extra aandacht te geven aan hun weerstand (gezond gevarieerd eten en drinken, genoeg slaap, veel buitenspelen, echinaforce pilletjes en afentoe een periode aan de floradix… en als ze ziek zijn rustig laten uitzieken).





Weetje ik moet ineens aan iets denken, vroeger was er ook iets, zo’n super middel - zei men- dat erg goed zou zijn voor zwangeren, maar het zorgde juist voor (zwaar) gehandicapte of doodgeboren kinderen, daar wisten ze ook van te voren de risico’s niet.

Ik weet het ook nog niet.

@Marite wrote:

Nou ik weet het nog niet, heb me er eigelijk nog niet echt mee bezig gehouden, maar zoals ik er NU over denk zeg ik NEE!

Mijn kinderen zijn relatief gezond. Ik voel er meer voor om er de komende tijd (en dat doe ik eigelijk altijd als de R in de maand is) wat extra aandacht te geven aan hun weerstand (gezond gevarieerd eten en drinken, genoeg slaap, veel buitenspelen, echinaforce pilletjes en afentoe een periode aan de floradix… en als ze ziek zijn rustig laten uitzieken).





Weetje ik moet ineens aan iets denken, vroeger was er ook iets, zo’n super middel - zei men- dat erg goed zou zijn voor zwangeren, maar het zorgde juist voor (zwaar) gehandicapte of doodgeboren kinderen, daar wisten ze ook van te voren de risico’s niet.






Jij bedoelde denk ik de Softanon baby’s?



Ik wilde wel enten omdat ik het mezelf niet zou vergeven mochten ze het krijgen en het loopt fout af maar tot nu toe vind ik het mee vallen dus wil ik wachten tot er meer bekend is.