Enten MG?

@francis wrote:



Jij bedoelde denk ik de Softanon baby’s?




Ja precies (en nu Softanon volwassenen… in 't dorp van mn moeder woont een man die helaas het slachtoffer is van Softanon, zijn ouders net zo goed).

Het is natuurlijk niet hetzelfde als een griepvaccin… maar het ging mij om het feit dat als je de risico’s van te voren niet weet je dus echt geen idee hebt of en zo ja wat en in welke mate bijwerkingen zich voordoen.

ik weet het niet,

aangezien we hier een meiske hebben wat afgelopen 3 mnd in totaal nog geen week helemaal gezond is geweest, of buikgriep of verkouden of kroep etc, etc.



vind het erg lastig



ons zelf in ieder geval niet!

Nope hier niet.

Ik ga mijn kind niet iets onbekends laten inspuiten, ik zou t mezelf niet vergeven mocht ie op de lange termijn er iets aan overhouden, en dat alleen omdat de mensen bang gemaakt worden.



Ik las ergens dat veel kinderen tussen 0 en 4 getroffen worden, maar is er dan al eentje eraan overleden??Naar mijn idee dus niet, blijkbaar worden ze wel flink ziek, maar schijnt t wel behandelbaar te zijn…waarom dan opeens alle kindjes laten inenten?

Ik zie t probleem NOG niet zo hoor, ik zou t een ander verhaal vinden als er opeens massaal kindersterfte zou zijn, dan zou ik bang gaan worden ja…maar zolang dat niet gebeurd zie ik de noodzaak van inenten niet in…en vooral niet als het niet eens betrouwbaar is.



Griepprikken hebben we hier nog nooit gehad, ik zou niet weten waarom ik als gezond mens een griepprik zou moeten halen, ziek worden is alleen maar beter voor je lichaam, dat houdt t immuunsysteem tenminste aan t werk.

ik weet het ook nog steeds niet ik vind het erg moeilijk



aan de ene kant wil ik m’n kinderen beschermen maar aan de andere kant bescherm ik ze wel met zo’n vaccin :think: moeilijk…

Het schijnt


  • dat er twee verschillende vaccins zijn: voor koningshuis en hoge functionarissen en voor ‘ons’


  • dat het vaccin al klaar was voordat het virus er was



    Boel dingen om je vraagtekens bij te zetten.



    Ik vertrouw dat hele vaccin niet, gewoon een commerciele actie, die door onze regering blindelings wordt gesteund.

Ik vertrouw het vaccin dus ook voor geen meter. Alleen bedoelt om de kas van de farmaceutische industrie te spekken, zo lijkt het. In het nieuws zijn er momenteel allemaal paniekerige verhalen omtrent de MG en de overheid doet er vooralsnog weinig tot niks aan om duidelijkheid te verschaffen wat nu te doen. Waarom zou dat zijn ?



In beginsel werden jonge kinderen en ouderen niet getroffen door de MG, later weer wel. Ook jongeren zouden geen doelgroep zijn voor het vaccin en nu weer wel. Het is zo onduidelijk als de pest (;))



Bovendien zijn er fabrikanten die zichzelf niet laten inenten en het hun dierbaren ook sterk afraden.



Ik vind het van de zotte dat er zoveel paniek wordt gezaaid in de media en dat er zoveel mensen zijn die zich erg onzeker voelen nu. Ik vind dat als er echt een noodzaak is tot inenten, de burgers ouderwets toegesproken dienen te worden middels een extra nieuwsbericht of iets dergelijks ipv het schreeuwerige nieuws van deze dag. En dan bedoel ik niet alleen de Telegraaf want die schreeuwt sowieso graag.



Mijn gevoel zegt in ieder geval : Nee. Tenzij er meer bewijzen komen dat de griep meer is dan een verruimde seizoensgriep. En er moet meer duidelijkheid komen over wáár je eigenlijk mee ingespoten wordt. Ik wantrouw het ten zeerste!

Ik ben echt als de dood voor die griep dus ja, ik zou meteen laten inenten.

Als je baby zo ziek is en hoge koorts heeft glipt ie je misschien zo uit je handen. Ik moet er niet aan denken.

@Mama_jeanet wrote:

De gewone griepprik kan ook bijwerkingen geven, net zoals op alle andere medicijnen bijwerkingen staan die ernstig kunnen zijn…






Idd!



Ik vind dat er echt een grote ophef word gemaakt over de prik voor MG!

Je kan van een gewone griep (wel al dan niet ge-ent) ook goed ziek worden, en zelfs overlijden (in ergste gevallen!) dus ik snap het hele circus erom heen niet zo.





Ik haal mn MG prik 17 november.

En mochten de kids hem ook moeten halen, ga ik ook.



Ze maken de mensen alleen maar onnodig bang vind ik met dit soort publicaties in het nieuws e.d.

Nee, ik vind dat het allemaal veel te veel wordt opgeblazen door iedereen…



Het is gewoon een griep…

Nee, ook wij laten niet enten.





Ten eerste omdat gewoon de gevolgen op lange termijn niet zeker zijn, en ten tweede omdat ik denk dat het wel meevalt met die hele MG.



Elke griep kan gevolgen hebben, mexicaans of niet. En dan laat ik me nu niet volspuiten met iets waarvan ik niet weet wat het doet. Als je ziek word, koorts krijgt en gewoon op tijd aan de bel trekt is er niets aan de hand.

(dat meisje uit haarlem onlangs is nl ziek geworden, en gewoon op vakantie gegaan. Tja… lijkt me wel dat iedereen toch op scherp staat tegenwoordig).

rooike ik snap niet zo goed wat jij bedoeld.

je hebt t over de gewone griep en over de MG dat je er van beide goed ziek kunt worden en eventueel aan kunt sterven, maar daar gaat t hier niet over,



t gaat over t vaccin, er bestaat te grote twijfel of het wel veilig is.

En jij zegt dat ze de mensen bang maken met die publicaties, nou ik vind dat ze de mensen te bang maken met die MG, t is juist goed dat er mensen objectief naar dat vaccin kijken en hun twijfels publiceren, t word eens tijd dat mensen zelf leren denken en niet als schaapjes overal achteraan lopen…

Ja!



Mijn dochter moet een prik (medische redenen)

Zal ook niet weten waarom ik het niet zou doen.

Ze krijgt ook al elk jaar de gewone griepprik.

misschien ten overvloede heb het al in de andere topic hierover gezegd, maar NEE onder geen enkele voorwaarde worden onze kinderen of wij ge-ent, we zijn allevier gezond,



ik ben zwanger en waag mn ongeborene niet aan een onbekend vaccin met zoveel adjuvanten waarvan de ( weliswaar zeldzame) ernstige mogelijk bijwerkingen niet te voorpellen zijn.

ik ga er van uit dat met een goed immuunstysteem, gezonde voeding, voldoende beweging dus een gezonde levensstijl ( er wordt hier bovendien niet gerookt of gedronken of drugs gebruikt) deze griep afvechtbaar is door gezonde mensen.



ook aan de gewone griep sterven jaarlijks zwakke maar ook (ogenschijnlijk) gezonde mensen.

Ik weet het nog niet, we twijfelen nog heel erg… :think:

Onze kinderen zijn ,voor zover we weten, beide gezond.

Ik heb juist van de week contact opgenomen met onze ha met de vraag of Bo ingeent moet worden. Er was nl. een jongetje in haar klas met de mexicaanse griep. Gelukkig voor Bo heeft hij het in de herfstvakantie gekregen, maar wellicht was hij al besmettelijk voor de vakantie. Bo heeft jeugdreuma en dan loop ik liever geen risico.



De ha gaf aan dat het beleid tot nu toe is dat zij niet ingeent hoeft te worden en dat hij zich aansloot bij dit beleid. Vooralsnog volg ik de ha, maar ik wil het wel scherp in de gaten houden. De ha verwachtte overigens dat er binnenkort een nieuw beleid vanuit het ministerie komt, waarin jonge kinderen wèl gevaccineerd moeten gaan worden.



Normaal zou ik er niet over denken om m’n kinderen in te laten enten, maar in het geval van Bo: Beter safe then sorry.

Ik heb geenidee wat ik zou doen als ik en mijn kinderen niet bij de risicogroep hoorden, ik denk dat ik dan naar nee zou neigen.



Wij behoren echter wel tot de risicogroep, onze luchtwegen werken niet naar behoren en verjoudheden lopen hier 9 a 10 keer in een luchtweginfektie af. Wij halen de prik, ik weet overigens niet wat mijn man doet. Hij heeft geen gezondheidsproblemen. De griepprik halen wij ook altijd.

Ik weet het niet.

Mirthe is wel wat zwakker op haar longen, maar zo’n prik tsja…

Ik heb wel met de HA afgesproken dat wij gelijk mogen bellen als ze koorts krijgt of hoest en benauwd is.

bijwerkingen heb je bij alle medicijnen. Dat is niks nieuws. Wel eens de bijsluiter van paracetemol bekeken? Ook hier kunnen in een zeldzaam geval (1 tot 10 op 10.000 wordt gezien als zeldzaam) zeer ernstige bloedafwijkingen ontstaan bij normaal gebruik, maar toch nemen we rustig een paracetemolletje.



En deze bijwerkingen komen ook bij de gangbare vaccinaties voor (die ze allemaal op het CB krijgen). En dan geef je toch ook je kind deze vaccinatie? Vroeger kreeg je geen griepprik, maar ook geen prik tegen de bof, rode hond en mazelen. Je kreeg deze kinderziektes gewoon. Nu vindt iedereen het prima en normaal dat je kind een vaccinatie krijgt. Het zal ook niet lang meer duren voordat ze ook tegen de waterpokken ingeent worden denk ik. In het buitenland gebeurt dit nl. ook al een paar jaar.



Nu is het een discussie maar over een paar jaar vinden we het heel normaal dat je ook een vaccinatie krijgt tegen een aantal griepsoorten.

paracetamol slik ik ook niet zomaar… denk dat ik (serieus) nog niet eens op een gemiddelde van 1 per jaar kom…

Ook met knetterende koppijn slik ik niet zo snel, terwijl er dan wel tegen me gezegd wordt: doe dan gewoon kan geen kwaad. Maar ik vind het niet nodig! Die hoofdpijn is na een dag/max 2 wel over. Bovendien geef ik nog bv en hoewel het mag bij bv… wil ik het niet onnodig doorgeven aan mijn kind als ik die hoofdpijn 2 dagen wel kan hebben (als ik maar de ruimte krijg om te gaan liggen etc etc).



Mijn man krijgt oproep voor griepprik elk jaar weer, maar haalt hem niet. Heeft hem 2 of 3 x gehaald en niet die jaren kreeg hij wel de griep, de anderen jaren hooguit verkouden geweest…



Dat je bij alle medicijnen bijwerkingen hebt… dat zijn wel bijwerkingen die bekend zijn… medicijnen die ‘normaal’ getest zijn. Dat is bij het vaccin van de MG niet het geval. Dat is zo ontzettend snel in produktie genomen, daar zijn niet de jarenlange testen aan vooraf gegaan zoals bij andere medicatie voor ze de markt opmoeten.



In de krant staan weleens oproepen om bij bijv. een bedrijf als Pharma Bioresearch als proefpersoon medicatie te testen… dat zijn dan medicijnen die al door heel veel dingen heen zijn gegaan en in laatste testfase zit… bij het vaccin van de MG heb ik het idee dat wij allemaal als proefkonijn ingezet worden voor een medicijn dat nog lang niet toe is aan gebruik op mensen… dus al helemaal niet op mijn kinderen!

@juulke wrote:

bijwerkingen heb je bij alle medicijnen. Dat is niks nieuws. Wel eens de bijsluiter van paracetemol bekeken? Ook hier kunnen in een zeldzaam geval (1 tot 10 op 10.000 wordt gezien als zeldzaam) zeer ernstige bloedafwijkingen ontstaan bij normaal gebruik, maar toch nemen we rustig een paracetemolletje.



En deze bijwerkingen komen ook bij de gangbare vaccinaties voor (die ze allemaal op het CB krijgen). En dan geef je toch ook je kind deze vaccinatie? Vroeger kreeg je geen griepprik, maar ook geen prik tegen de bof, rode hond en mazelen. Je kreeg deze kinderziektes gewoon. Nu vindt iedereen het prima en normaal dat je kind een vaccinatie krijgt. Het zal ook niet lang meer duren voordat ze ook tegen de waterpokken ingeent worden denk ik. In het buitenland gebeurt dit nl. ook al een paar jaar.



Nu is het een discussie maar over een paar jaar vinden we het heel normaal dat je ook een vaccinatie krijgt tegen een aantal griepsoorten.




ik vind het niet vanzelfsprekend dat mijn kinderen al die vaccinaties krijgen, mijn zoon heeft de gevolgen van de dktp-hib ondergaan. is daar ernstig ziek van geweest .

wij hebben daarna altijd begeleiding middels homeopathie ingeschakeld,

overigens ben ik zelf ingeent tegen rode hond in mn jeugd, maar bleek bij mn eerste zwangerschap geen enkele antistof in mn bloed te hebben…heb me toen op advies opnieuw laten enten, en bleek bij de tweede zwangerschap opnieuw geen antistoffen te hebben aangemaakt…

nu ben ik dus ook onbeschermd, het vaccin slaat dus ook niet eens altijd aan blijkbaar.

overigens heb ik zelf mazelen gehad vroeger toen werden die prikken helemaal nog niet gegeven. ik vind het prima dat er mogelijkheden bestaan om nu wel te vaccineren, maar ik vind het wat kort door de bocht er maar vanuit te gaan dat het allemaal helemaal geen kwaad kan, wij hebben helaas anders ondervonden…mijn lieve rustige baby veranderde in een hyperactief kind met gedragsproblemen