ik herken jullie verhaal erg. Ik heb dan gen endometriose, maar mijn man en ik hebben ook IUI en later IVF gehad. We waren anderhalf jaar bezig toen we in de onderzoeksmolen terecht kwamen. Toen begonnen we met IUI (waar ik erg tegenop zag). Gewoon de stap die je dan zet. Dat het niet meer spontaan gaat, maar dat dan ‘zo’n stel bent dat in het z’huis loopt’ koste me veel acceptatie.
Uiteindelijk na 3 jaar raakte ik bij de 5de IUI zwanger. Helaas kreeg ik na 10 weken een mk (Roosje ik begrijp je dus goed :hug: ). De intense vreugde van die paar weken, sloeg om in intens verdriet.
Daarna kregen we nog 6 keer IUI, helaas zonder resultaat en toen zijn we doorverwezen voor IVF. De 1ste keer mislukte (en ik zag mijn kansen kleiner worden ). Maar de 2de keer werd ik wel zwanger en na 9 maaanden is Aron geboren.
Toen we in januari vorig jaar weer met IVF wilden beginnen voor een 2de kindje, bleek ik ineens spontaan zwanger te zijn. En we hebben inmiddels een 2de gezonde zoon Merijn.
Ik hoop dat dit jullie moed geeft. Ik dacht ook dat ik nooit moeder zou worden, terwijl de wens zooo groot was. Ik wilde ook altijd graag jong moeder worden, nou ik was 31en voel me nog jong hoor 24 is echt niet oud meid.
Het doet mij idd goed om positieve verhalen te lezen! Het heeft wel lang geduurd maar het is het er toch uit eindelijk van gekomen. En wat voor mooi resultaat! Alle 2 hardtstikke mooie kindertjes!! Ik weet dat 24 inprinciepe niet oud is maarja ik droomde altijd al van huisje boompje beestje… met veel kinderen en het liefst zo jong mogenlijk moeder worden! Maarja, het is niet anders… Geduld loond… Hopenlijk ook bij Roosje en mij!
Nou ik weet zo ongeveer wel wat je hebt meegemaakt hoor!
Ik heb dan niet het eerste gehad maar ik heb weer andere dingen mee gemaakt zoals een inwendig onderzoek met contra vloeistof en daarna een laproscopie (operatie).
Vandaag heb ik te horen gekregen dat we voor IUI gaan…
Ik vindt dit ook erg spannend en ben ook erg zenuwachtig voor wat komen gaat.
Alleen jij mag al vrij snel…ik moet nog 2 á 3 mnd wachten???
Ik wens je in ieder geval veel sterkte en GELUK toe !!!
Hey Miranda, ik zie aan je banner dat je je nieuwe cyclus in bent gegaan. Spannend meid! Ben je al begonnen met clomid, of zit je nog niet aan je derde dag? Ik duim voor je hoor
Hey Miranda, ik zie aan je banner dat je je nieuwe cyclus in bent gegaan. Spannend meid! Ben je al begonnen met clomid, of zit je nog niet aan je derde dag? Ik duim voor je hoor
(en voor Roosje en Snoet :hug: )
Lieve Marietje,
Ik ben idd aan mijn nieuwe cyclus begonnen, vandaag zit ik in dag 4 dus slik al 2 dagen Clomid.
Heb gister wel veel last gehad van bijwerkingen maar vandaag gaat het gelukkig al een stuk beter!
Ik heb de 24e mijn eerste afspraak om mijn eitjes te meten, vind het zo spannend! Ik hoop maar dat alles goed komt! Dank je wel voor het duimen hihi! Kan ik goed gebruiken!
Spannend het opmeten van de eitjes. Die spanning herken ik nog heel goed. Toch vond ik het ook altijd wel ‘speciaal’, als je begrijpt wat ik bedoel. Het was elke keer weer een verrassing als de eitjes goed gegroeid waren en hoeveel eitjes het zouden zijn.
Spannend het opmeten van de eitjes. Die spanning herken ik nog heel goed. Toch vond ik het ook altijd wel ‘speciaal’, als je begrijpt wat ik bedoel. Het was elke keer weer een verrassing als de eitjes goed gegroeid waren en hoeveel eitjes het zouden zijn.
Ik hoop op een mooi resultaat voor je meid :-*
Ik begrijp je denk ik wel hihi, dat je het spannend vind, al heb ik het zelf nog niet mee gemaakt maar dat komt heel snel… Dank je wel! Ik denk wel dat ik mooie eitjes zal hebben denk ik wat er is namelijk niks met hun aan de hand, met mijn man ook niet, het is zo dat ik die Endometriose heb en dat dat terug kan komen daarom wilt mijn Gyneacoloog alle kansen pakken die er te pakken zijn om zo snel mogelijk te proberen zwanger te worden. Pfff wat een zenuwslopende periode is dit zeg, normaal ben ik er niet zo erg mee bezig, ja rond mijn ovulatie en ben wel steeds een beetje teleurgesteld als het weer niet gelukt is maar nu ben ik er 24 uur mee bezig in mijn hoofd en praat ik er met iedereen over, iedereen zegt ook steeds tegen mij, Miran, denk er nou niet aan, dan zou je zien dat je snel zwanger wordt! Als je er te veel aan denkt dan lukt het echt niet!! Pfff of het waar is weet ik niet, al lijkt het mij sterk… Het is zooo moeilijk om er niet aan te denken…
Ik heb endometriose in een vrij heftige vorm, overal verklevingen en veel pijn bij de toch al zo minder leuke week van de maand. Hier konden ze een klein deel wegbranden maar veel bleef nog achter en werd ons ook iui voorgesteld. Na 6 behandelingen helaas geen zwangerschap en zijn wij voor ivf gegaan. Eerste en derde behandeling positief, maar beide keren met 6 wkn een mk. Ik wilde dit niet meer, en wij zijn het adoptieproject ingegaan. Na een half jaar na de laatse mk bleek ik ineens na jarenlang ploeteren spontaan zwanger te zijn, en nu moeder van een prachtzoon. :inlove:
Tijdens de iui en ivf werd er wel elke keer een cyste geconstateerd. Zeker met ivf kon dat problemen geven. Deze mocht niet aangeprikt worden nl. Verder zijn ze vrij onschuldig vaak.
Ik heb endometriose in een vrij heftige vorm, overal verklevingen en veel pijn bij de toch al zo minder leuke week van de maand. Hier konden ze een klein deel wegbranden maar veel bleef nog achter en werd ons ook iui voorgesteld. Na 6 behandelingen helaas geen zwangerschap en zijn wij voor ivf gegaan. Eerste en derde behandeling positief, maar beide keren met 6 wkn een mk. Ik wilde dit niet meer, en wij zijn het adoptieproject ingegaan. Na een half jaar na de laatse mk bleek ik ineens na jarenlang ploeteren spontaan zwanger te zijn, en nu moeder van een prachtzoon. :inlove:
Tijdens de iui en ivf werd er wel elke keer een cyste geconstateerd. Zeker met ivf kon dat problemen geven. Deze mocht niet aangeprikt worden nl. Verder zijn ze vrij onschuldig vaak.
Lieve Juudje,
Wat heb jij een zenuwenslopende tijd achter de rug zeg! Ik kan goed begrijpen dat je het niet meer wilde!
Wat een goed nieuws en echt een wonder dat het toch nog gelukt is! Je hoord het wel vaak he, dat mensen het zat worden en er mee stoppen en dan opeens spontaan zwanger raken! Echt geweldig vind ik dat! Alleen hoop ik echt dat ik niet zo lang hoef te wachten, ik ben er zo aan toe om een kindje te krijgen! Ik heb eigenlijk helemaal geen last gehad van de Endometriose, had geen erge pijn bij de ongesteldheid ofzo, ik had ook alleen 1 cyste, misschien dat het daar aan lag. Naja in iedergeval ben ik echt blij om te horen dat het uit eindelijk toch is gelukt om zwanger te raken.
Miranda, het is zo makkelijk van andere (hoe goed ook bedoeld) om te zeggen dat je er niet teveel mee bezig moet zijn. Maar ‘het knopje’ om om te zetten moet bij mij nog uitgevonden worden.
Ik heb dat ook wel eens gezegd als iemand weer tegen mij zei ‘meid, je moet er gewoon niet teveel me bezig zijn, gewoon aan andere dingen denken.’
Dan zei ik ‘wijs mij dan maar het knopje aan dat ik om kan zetten!’
Het is heel logisch dat je er steeds aan moet denken, zeker nu je een traject bent ingegaan. Gelukkig kun je het hier wel helemaal delen :-*
Juudje, wat een geweldig wonder dat je nu mama bent van een prachtzoon! Wij zijn van Merijn ook spontaan zwanger geraakt (eerder schreef ik al hoe lang we voor Aron bezig zijn geweest). Wat zal jij een gelukkig mama zijn!
Miranda, het is zo makkelijk van andere (hoe goed ook bedoeld) om te zeggen dat je er niet teveel mee bezig moet zijn. Maar ‘het knopje’ om om te zetten moet bij mij nog uitgevonden worden.
Ik heb dat ook wel eens gezegd als iemand weer tegen mij zei ‘meid, je moet er gewoon niet teveel me bezig zijn, gewoon aan andere dingen denken.’
Dan zei ik ‘wijs mij dan maar het knopje aan dat ik om kan zetten!’
Het is heel logisch dat je er steeds aan moet denken, zeker nu je een traject bent ingegaan. Gelukkig kun je het hier wel helemaal delen :-*
Juudje, wat een geweldig wonder dat je nu mama bent van een prachtzoon! Wij zijn van Merijn ook spontaan zwanger geraakt (eerder schreef ik al hoe lang we voor Aron bezig zijn geweest). Wat zal jij een gelukkig mama zijn!
Ja, ik ben ook echt blij dat ik dit forum heb gevonden hihi lekker mijn hart luchten.
Inderdaad een knop omzetten gaat gewoon niet. Ook niet toen wij ervoor hadden gekozen te stoppen met ivf en voor adoptie te gaan. Elke maand weet je wanneer je ei-sprong is, weet je wanneer je ongesteld gaat worden en elke keer toch weer stiekem die hoop op het laatst. Ik wilde geen seks meer zodat ik ook geen hoop hoefde te hebben. Ik wilde zelfs eigenlijk weer aan de pil zodat ik zeker wist dat het niet kon.
Hoi Miranda, hoe is het nu met je? Heb je nog veel last van de bijwerkingen? Hou je het een beetje vol met de spanning?
:-*
Hey Marietje,
De bijwerkingen zijn nu gelukkig over, ik word inderdaad gek van de spanning. Ik ben vrijdag geweest voor een fm toen had ik 1 eitje van 11 mm en 1 van 17 mm. Vandaag (ja op zondag!) ben ik weer voor een fm geweest en die van 11 mm is weg, waarschijnelijk gesprongen en die van 17 mm was 20 mm. Ze zei dat hij nog niet helemaal goed gerijpt was en dat ik morgen terug moet komen voor een nieuwe fm. Ik hoop dat die dan ook niet weg is maar dat is afwachten. Daarna beginnen met het echte werk. Ik vind het zo spannend allemaal, je weet niet wat je te wachten staat en ik ben ook veelste positief in mijn gedachten, denk dat het natuurlijk wel zal lukken, gelijk deze keer. Ik ben zo bang op een grote teleurstelling! Naja het zal wel goed komen. Nog een paar daagjes geduld dan zit het erin en wordt het afwachten geblazen…
Spannend zeg! 20 mm is goed zeg :thumbup: Hopelijk is dat ‘een blijvertje’ Ja op zondag gaat dat gewoon door hè. Moet jij ook pregnyl spuiten, een injectie die de eisprong opwekt (na 36 uur, dan weten ze precies wanneer de inseminatie is). Die spuit heb ik wel eens midden in de nacht moeten halen in het ziekenhuis. Wekker zetten, manlief en ik gauw half slaap dronken in de auto, spuit halen, naar huis en verder slapen
Hopelijk kun je dinsdag al geinsemineerd worden! Ik voor je!
Spannend zeg! 20 mm is goed zeg :thumbup: Hopelijk is dat ‘een blijvertje’ Ja op zondag gaat dat gewoon door hè. Moet jij ook pregnyl spuiten, een injectie die de eisprong opwekt (na 36 uur, dan weten ze precies wanneer de inseminatie is). Die spuit heb ik wel eens midden in de nacht moeten halen in het ziekenhuis. Wekker zetten, manlief en ik gauw half slaap dronken in de auto, spuit halen, naar huis en verder slapen
Hopelijk kun je dinsdag al geinsemineerd worden! Ik voor je!
:-*
Ik heb inderdaad ook een pregnyl spuit, ik moet hem morgen voor de zekerheid mee nemen, misschien gaan ze hem dan inspuiten.
Hihi wat een gedoe eigenlijk he! Ik moet er echt aan wennen! Dat je s’nachts uit bed moest!! Naja het is allemaal voor een goed doel he!
Ik hoop ook dat ik dinsdag al geinsemineerd mag worden, ben ik daar vanaf!
[k hoop ook dat ik dinsdag al geinsemineerd mag worden, ben ik daar vanaf!
…
…en hopelijk begint het dan pas echt
Nou ben net weer geweest en ik moet vanavond om 10 uur komen om de Pregnyl in te spuiten en dan woensdag om 10 uur s’ochtends voor de inseminstie pfff spannend dat ik het vind! Heb gewoon zo veel adrealine dat ik er duizelig van wordt! Ik heb het ook niet zo met prikjes!! Maar goed…
Jah de prik zit er in! In mijn bibs! Mijn man was gelukkig mee want ik hou ook helemaal niet van prikken… Hij hield mij hand vast en lag in de slappe lach, stel je niet zo aan joh zei hij, het is zo gebeurt en je voelt niks! Ik voelde inderdaad bijna niks maar heb nu wel een beetje spierpijn daar…
Mijn eitje wat 20,5 bij 20,5 mm en de gyneacoloog feliciteerde mij dat het een goed eitje was, nou ik ben benieuwd…
Ik ben best wel zenuwachtig en ben bang dat het eitje misschien voor dat de inseminatie begint al weg is… Weet jij dat toevallig of dat wel kan? Ik moet mezelf misschien niet zo gek maken maarja het is mijn 1e keer en vind het super super spannend!
Mijn eigen gyneacoloog is zelf zwanger en ze was gister voor het laatst, ze is op zwangerschaps verlof, vind het wel jammer het was zo vertrouwd maarja het is niet anders…