Endometriose en IUI

Hallo dames,

Mijn man en ik willen al 3,5 jaar graag kindertjes krijgen, helaas is dat tot nu toe nog niet gelukt.

In November vorig jaar ben ik voor het eerst naar de Gyneacoloog gegaan om te kijken of alles wel klopt van binnen. Via een echo had mijn Gyneacoloog een cyste gevonden van 3cm! Na 6 weken,3 bloedtesten en een onderzoek van mijn man zijn sperma moest ik terug komen en ging ze kijken of de cyste er nog steeds zat. Hij zat er nog steeds. Verder zag alles er perfect uit, mijn hormonen, de eisprong en dat van mijn man zag er goed uit.

Mijn Gyneacoloog heeft toen besloten om een kijk operatie te doen, dus kijken of mijn eileiders open waren en om te zien of mijn baarmoeder er goed uit zag en gelijk de cyste weg te halen.

15 januari dit jaar heb ik de kijk operatie ondergaan en mijn Gyneacoloog zei dat alles er heel mooi uitzag en dat ze de cyste hadden verwijderd en deze op een kweekje had gezet om te kijken wat het daadwerkelijk is.

Gister had ik weer een afspraak met de Gyneacoloog en zij vertelde mij dat de cyste Endometriose was maar omdat ze de cyste heeft verwijderd ben ik nu dus schoon van Endometriose.

Mijn gyneacoloog heeft mij en mijn man voorgesteld om aan IUI te gaan omdat Endometriose iets is wat meestal terug komt. Over 2 weken moet ik ongesteld worden dus moet ik de 3e dag van mijn cyclus beginnen met Clomid en moet ik waarschijnelijk de 13e dag een prik van Pregnyl halen om de ovulatie op te wekken. En dan gaan ze de Inseminatie doen…

Ik vind het heel erg spannend en word echt gek van de zenuwen!

Heeft iemand het zelfde moeten ondergaan als ik? Graag wil ik vragen hoe het verlopen is en of het snel gelukt is om zwanger te raken, ik weet dat het bij iedereen anders is maarja, zo weet ik een beetje hoe en wat!

Alvast bedankt voor de moeite!

Veel liefs, Miranda

ik heb geen ervaring met endometriose en iui

maar wil je wel veel sterkte wensen en dikke :thumbup: :thumbdown: voor je dat het gaat lukken.

Ach dank je wel wat lief! Het doet mij echt goed!!

heb daar ook geen ervaring mee wel met clomid maar goed geen iui wens je heel veel succes toe en hopelijk komt je wens snel uit :dance:

Ten eerste mijn spijt over dat het zwanger raken niet lukt, daarnaast spijtig van de endometriose… Het is echt een klote aandoening en zeker niet fijn kwa pijn en lasten…

ikzelf heb endometriose en heb IUI pogingen gedaaan , 2 x , maar beide keren niet volledig. De cystes waren te veel gegroeid door de stimulatie met hormonen.

Welke vragen heb je er exact over ? Ik wil je bet helpen als dat kan of je vragen beantwoorden

liefs bianca

@roosje83 wrote:

heb daar ook geen ervaring mee wel met clomid maar goed geen iui wens je heel veel succes toe en hopelijk komt je wens snel uit :dance:

Hoi Roosje,

Dank je wel!! Heb veel succes wensingen nodig op dit moment!

@bianca81 wrote:

Ten eerste mijn spijt over dat het zwanger raken niet lukt, daarnaast spijtig van de endometriose… Het is echt een klote aandoening en zeker niet fijn kwa pijn en lasten…

ikzelf heb endometriose en heb IUI pogingen gedaaan , 2 x , maar beide keren niet volledig. De cystes waren te veel gegroeid door de stimulatie met hormonen.

Welke vragen heb je er exact over ? Ik wil je bet helpen als dat kan of je vragen beantwoorden

liefs bianca

Hey Bianca,

Ik heb dus een kijk operatie gehad en ik had 1 cyste, die hebben ze verwijderd dus ben ik er nu vanaf. Alleen zei mijn Gyneacoloog dat het hoogts waarschijnelijk terug komt :frowning: de cyste die ze hebben verwijderd was 3 centimeter lang, nu zei mijn Gyneacoloog dat hij vrij klein was, nou 3 cm vind ik wel groot hoor en hij zat aan mijn eirestok bleh! Ik heb eigenlijk helemaal nooit pijn gevoeld ofzo, vind ik wel raar want elke keer als ik iets lees op het net zie ik dat je er meestal veel last van hebt. Ik heb meestal de 1e dag van mijn ongesteldheid een beetje last van krampjes maar dat valt echt reuze mee.

Ik vind het zo eng allemaal, ben mijn hele leven al gek op kinderen en wou ze altijd op jonge leeftijd, ik ben nu 24 en vind het al een beetje te oud oor je eerste kind maarja het is niet anders.

Nu moet ik dus over ong. 2 weken met die hormonen beginnen en dan die IUI, vind het zo jammer eigenlijk, dat het zo moet gaan, dus niet op de natuurlijke manier zeg maar. Maarja beter weer zo als helemaal niet.

Heb jij veel bijwerkingen gehad door de hormonen? Ik hou er helemaal niet van om pillen enzo te slikken, neem geen eens een asprientje…

Hebben ze het bij jou eigenlijk nooit geprobeerd om weg te halen? Heb je wel uiteindelijk klinderen kunnen krijgen of niet?

Liefs, Miranda

miranda 24 jaar is echt niet te oud voor je eerste kindje hoor! ik kan het me wel voorstellen hoor dat je zo denkt ik wil me hele leven ook al kids toen we eindelijk voor het avontuur gingen en het komt maar niet dan stel je je doelen wel een beetje uit inmiddels zijn wij al 2 jaar bezig en dit was ook niet gepland maar goed helaas is het niet anders en nemen we wel alle kansen die we aan geboden krijgen al had ik liever dat ik zo zwanger zou worden maar goed helaas zit dat er niet in :frowning:

succes met je behandeling hopelijk slaat dit snel aan :pray:

@roosje83 wrote:

miranda 24 jaar is echt niet te oud voor je eerste kindje hoor! ik kan het me wel voorstellen hoor dat je zo denkt ik wil me hele leven ook al kids toen we eindelijk voor het avontuur gingen en het komt maar niet dan stel je je doelen wel een beetje uit inmiddels zijn wij al 2 jaar bezig en dit was ook niet gepland maar goed helaas is het niet anders en nemen we wel alle kansen die we aan geboden krijgen al had ik liever dat ik zo zwanger zou worden maar goed helaas zit dat er niet in :frowning:

succes met je behandeling hopelijk slaat dit snel aan :pray:

Jij ook succes, ik hoop dat we allebei snel zwanger zullen worden!!

dank je wel meis ik hoop het ook :pray: ik zit nu in de spannende wachtweken dus erg spannend allemaal :pray: :inlove:

@roosje83 wrote:

dank je wel meis ik hoop het ook :pray: ik zit nu in de spannende wachtweken dus erg spannend allemaal :pray: :inlove:

Ik kan het mij heel goed voorstellen! Ik heb het nog niet zo gehad, al is het zoiezo zonder medische hulp elke maand spannend! Ik zou als ik jou was gek worden van het wachten denk ik! Het komt hopenlijk wel goed met hopenlijk een gezond kindje!

idd de eerste maanden zonder mm ben je er niet zo mee bezig want ja een jaar mag je er voor uit trekken daarna word het toch wel elke keer erger hoor om om te gaan met teleurstelling maar goed ik ben wel zwanger geweest wat helaas is uitgelopen op een miskraam :cry: maar goed weet dus wel dat het kan!

@roosje83 wrote:

idd de eerste maanden zonder mm ben je er niet zo mee bezig want ja een jaar mag je er voor uit trekken daarna word het toch wel elke keer erger hoor om om te gaan met teleurstelling maar goed ik ben wel zwanger geweest wat helaas is uitgelopen op een miskraam :cry: maar goed weet dus wel dat het kan!

Jammer dat je een miskraam hebt gehad :hug: een vriendlin van mij had ook een miskraam na lange tijd proberen en die zei het zelfde als jou…

het is idd vreselijk maar jammer genoeg komt een miskraam nog te vaak voor :frowning:

Ja ik weet het idd… Ik denk echt dat ik het niet aan zou kunnen als mij het zou overkomen na zo’n tijd proberen!

lief dat je daar aan denkt maar het was idd heel erg moeilijk na al die maanden negatief te testen en dan heb je ineens een positieve test kan je je geluk niet op

toen het mis ging was ik er kapot van wat maakte dat een verdriet vbij me los me lichaam ging als ware op slot zitten kon niks meer was zo moe en verdrietig van alles

later ging het wel weer en kan ik zeggen het gebeurt heel veel dus waarom niet bij mij? wel denk ik er elke week aan hoor anders was ik donderdag al 28 weken zwanger geweest die gedachten heb ik nog wel maar goed onze tijd komt vast

en die van jou ook! :-*

O wat heb je het moeilijk gehad zeg! Idd hopenlijk komt onze tijd er wel! Hopenlijk heel snel, pff kan niet wachten zeg! Ik heb gister avond naar de foto’s hier op het forum gekeken van al die zwangere buikjes!! :inlove:

onze buikjes komen er vast ook snel tussen :inlove: :pray:

:pray: :pray: :pray:

Hey Miranda (en Roosje),

ik herken jullie verhaal erg. Ik heb dan gen endometriose, maar mijn man en ik hebben ook IUI en later IVF gehad. We waren anderhalf jaar bezig toen we in de onderzoeksmolen terecht kwamen. Toen begonnen we met IUI (waar ik erg tegenop zag). Gewoon de stap die je dan zet. Dat het niet meer spontaan gaat, maar dat dan ‘zo’n stel bent dat in het z’huis loopt’ koste me veel acceptatie.

Uiteindelijk na 3 jaar raakte ik bij de 5de IUI zwanger. Helaas kreeg ik na 10 weken een mk (Roosje ik begrijp je dus goed :hug: ). De intense vreugde van die paar weken, sloeg om in intens verdriet.

Daarna kregen we nog 6 keer IUI, helaas zonder resultaat en toen zijn we doorverwezen voor IVF. De 1ste keer mislukte (en ik zag mijn kansen kleiner worden :frowning: ). Maar de 2de keer werd ik wel zwanger en na 9 maaanden is Aron geboren.

Toen we in januari vorig jaar weer met IVF wilden beginnen voor een 2de kindje, bleek ik ineens spontaan zwanger te zijn. En we hebben inmiddels een 2de gezonde zoon Merijn.

Ik hoop dat dit jullie moed geeft. Ik dacht ook dat ik nooit moeder zou worden, terwijl de wens zooo groot was. Ik wilde ook altijd graag jong moeder worden, nou ik was 31en voel me nog jong hoor :wink: 24 is echt niet oud meid.

Jullie zullen zeker ook jullie dikke buiken eens showen meiden :pray: :-*