Gisteren kwam mn vriend thuis uit zn werk met een erg bijzondere boodschap.
Volgend jaar kan ik 8 maand naar Houston en jullie mogen mee!
Alles wordt geregeld en betaald.
Ehm ja… was het eerste wat ik zei.
Toen dacht ik: en mijn werk dan??
Daar later overna gedacht te hebben, onbetaald verlof zou een optie zijn.
Vanacht heb ik erg slecht geslapen.
Wil ik het, kan ik het?
Het zou geweldig zijn, 8 maand in een ander land, maar jemig wat een avontuur!!
Moest het gewoon ff kwijt…
Meer mama’s die zo’n avontuur zijn aangegaan??
nee, helaas geen ervaring , maar gaaf ! DOEN !
Als ik de kans krijg pak ik die ook met beide handen aan !
Ik heb het niet meegmaakt maar zou het zeker gaan doen, mits het met je werk wel te regelen valt natuurlijk. Lijkt me zo gaaf om een periode zoiets mee temaken en 8 maanden is te overzien. Voor 3 jaar ofzo zou ik noug wel moeilijk vinden om iedereen zolang te missen enz. Maar wat een avontuur.
Wat gaaf! Als jij het geregeld kan krijgen met je werk zou ik het echt doen!
Hier (helaas) ook geen aanbod gehad. Maar ik zou het ook zeker doen.
Zo’n kans krijg je waarschijnlijk niet meer.
Ik zou het bij mijn baas regelen en mee gaan! :mrgreen:
(Ohja, wel voor mijn kindjes 4 zijn… niet daarna)
Wow, pooh, wat een kans. Als het je leuk lijkt en je het met je werk kan regelen zou ik het doen.
Haha… ik had waarschijnlijk hetzelfde antwoord gegeven als iemand anders zo’n topic had geopend.
Voordat Lianne er was, had ik er geen seconde over na hoeven denken.
Maar nu… heb het een en ander meegemaakt en merk toch dat ik daardoor wat meer beertjes zie op de weg :lol:
Zal volgende week es gaan informeren wat er mogelijk is op mn werk.
Mijn voorwaarde is toch wel dat ik mn baan kan behouden.
Lianne zal daar dan naar school gaan, op zich denk ik dat het ontzettend goed is voor dr ontwikkeling.
En ik… ik zou daar ook wel iets willen doen.
Maar eerst zien dat ik de taal een beetje fatsoenlijk ga spreken… :oops:
Had ik nu maar wat beter mn best gedaan op school :lol:
Als je daar bent heb je geen baan. Dus je hebt veel vrije tijd. Wat je kunt vullen met EAFL lessen (English As a Foreign Language). Zoek op Google of er Au Pair taal cursussen zijn waar je je kunt inschrijven.
Google naar Ex Pat verenigingen in Houston zodat je met andere Nederlanders contact kunt leggen van te voren. Je hebt dan wat steun punten voor informatie en steun. Zij hebben het nl al eerder gedaan dus weten wat je te wachten staat.
Kijk op Google Earth / Street view naar de omgeving waar je komt te wonen en kijk wat voor voorzieningen er zijn. Speeltuinen/parken/zwembaden/winkels/ziekenhuis etc
Er is heel veel wat je van te voren kunt opzoeken en uitpluizen, zodat je eenigzins wat controle over de minigratie (hehe…Emigratie in het klein!) hebt.
De taal is heel snel op te pikken zodra je daar bent. En de meeste Americanen zijn vriendelijk genoeg om je te helpen.
Kinderen zijn als sponzen. Ze pikken alles heel snel op, en ze zullen jouw voorbeeld nemen en zich in het avontuur storten.
Die beren die je ziet…Accepteer dat je nerveus bent, en dan doorzetten. HEEL GAAF!
(Mijn Nederlands is weer lekker verwarrend en een Taal drama. Sorry!!)
Super spannend! Ik heb zelf bijna 4 jaar in USA gewoond en gewerkt en vond het helemaal geweldig en mis het zo nu en dan ook nog wel hoor!
Maar toen had ik nog geen kindjes, geen vaste baan in NL etc. etc. dus een stuk makkelijker om je koffers te pakken en te gaan.
Ik denk dat ik mijn familie teveel zou missen :shifty:
@Nefarious wrote:
Als je daar bent heb je geen baan. Dus je hebt veel vrije tijd. Wat je kunt vullen met EAFL lessen (English As a Foreign Language). Zoek op Google of er Au Pair taal cursussen zijn waar je je kunt inschrijven.
Google naar Ex Pat verenigingen in Houston zodat je met andere Nederlanders contact kunt leggen van te voren. Je hebt dan wat steun punten voor informatie en steun. Zij hebben het nl al eerder gedaan dus weten wat je te wachten staat.
Kijk op Google Earth / Street view naar de omgeving waar je komt te wonen en kijk wat voor voorzieningen er zijn. Speeltuinen/parken/zwembaden/winkels/ziekenhuis etc
Er is heel veel wat je van te voren kunt opzoeken en uitpluizen, zodat je eenigzins wat controle over de minigratie (hehe…Emigratie in het klein!) hebt.
De taal is heel snel op te pikken zodra je daar bent. En de meeste Americanen zijn vriendelijk genoeg om je te helpen.
Kinderen zijn als sponzen. Ze pikken alles heel snel op, en ze zullen jouw voorbeeld nemen en zich in het avontuur storten.
Die beren die je ziet…Accepteer dat je nerveus bent, en dan doorzetten. HEEL GAAF!
(Mijn Nederlands is weer lekker verwarrend en een Taal drama. Sorry!!)
Bedankt!! :-*
Ik zeg doen!!
Zet alle beren die je op de weg ziet op papier, hoe belangrijk ze voor je zijn, bespreek ze met je vriend en kijk of ze op te lossen zijn. Ik neem aan dat je dochter het wel trekt om 8 maanden in de VS te zijn anders had je het waarschijnlijk niet eens overwogen. Hoe oud is ze? Gaat ze al naar school? Als ze al naar school gaat, kunnen jullie zelf bepalen wanneer jullie gaan of ligt dat vast en kunnen jullie er nog een paar maanden aan vastplakken zodat ze een heel schooljaar in Houston zit? Verder zou ik als ik jou was duidelijke afspraken met je werkgever maken en die op papier zetten.
Mn dochter wordt in nov 4.
Ze zou dan dus midden in het schooljaar naar Houston gaan en dan voor de zomer weer terug komen.
Qua termijn van vertrek: dit ligt vast.
Het personeel wisselt elkaar af en het wissel moment is nov.
Op mn werk hebben we een goede regeling qua onbetaald verlof dus op zich is dat wel te realiseren.
Ben ook zo’n mietje he… :lol: :oops:
ik zeg DOEN
helaas heb ik die kans nooit gehad en kan me ook niet voorstellen deze ooit te krijgen.
jullie gaan in november 2013 en komen in juni 2014 terug? Je dochter is van november en gaat in juli 2013 naar groep 2 zou dus het merendeel van groep 2 in Houston doen. Als ze weer terugkomt kan ze nog een stukje van groep 2 in Nederland doen en daarna naar groep 3. Ik zou eens met collega’s van je man met kinderen die daar hebben gezeten en waarvan de kinderen toen 5 waren gaan praten over wat ze daar op school leren en hoe het voor de kinderen op school ging toen ze weer terug waren in Nederland.
@pooh wrote:
Mn dochter wordt in nov 4.
Ze zou dan dus midden in het schooljaar naar Houston gaan en dan voor de zomer weer terug komen.
Qua termijn van vertrek: dit ligt vast.
Het personeel wisselt elkaar af en het wissel moment is nov.
Op mn werk hebben we een goede regeling qua onbetaald verlof dus op zich is dat wel te realiseren.
Ben ook zo’n mietje he… :lol: :oops:
Nee hoor. er zijn gewoon een hoop dingen om rekening mee te houden en te overwegen. Ik zou ook niet op stel en sprong ja gezegd hebben. Ik ken van de een kennis ook dat er een kans was een tijd ergens richting azie, maar zij wilde daar niet als zo’n ex-pat wife een beetje gaan zitten nixen en haar eigen loopbaan een paar jaar onderbreken. 8 maanden is wat dat betreft nog te overzien en voor een kleuter denk ik ook wel.
Ik zou dan wellicht van tevoren wat lesstof aan school vragen.
Kan ze na 8 maanden wel weer gewoon op dezelfde school trouwens??
Hier zijn enorme wachtlijsten en geen idee als ik mijn kind er 8 maanden af haal of het daarna nog zijn/haar plekje heeft :think:
Wat een kans! In de eerste instantie zou ik ook zeggen DOEN! Maar ik kan me ook wel voorstellen dat jij inderdaad bepaalde obstakels of beren ziet.
Ik ben zelf 5 jaar geleden verhuisd naar Amerika en woon er nog steeds. Denk ook niet dat we ooit terug zullen verhuizen, maar mijn verhaal is anders. Ik ben met een Amerikaan getrouwd en op dat moment hadden we nog geen kinderen.
Ik zou al je zorgen op papier zetten en met je vriend bespreken. De school werkt hier bijvoorbeeld anders dan in NL. Hier in Utah mag mijn zoontje pas naar ‘kindergarten’ als hij in dat jaar 5 is voor 2 september. In texas (als ik het net goed heb opgezocht) moet je dochtertje 5 zijn op 1 september van dat schooljaar. Volgens mij zou ze dus alleen maar naar ‘preschool’ mogen, wat je kunt vergelijken met de peuterspeelzaal. Pin me er aub niet op vast, want ik ben geen expert, ik ben het zelf ook allemaal aan het uitzoeken, nu mijn zoontje 3.5 is.
Het feit dat jij ook gaag iets zou willen doen als je hier bent is heel begrijpelijk, maar dat zal afhankelijk zijn van het soort visum wat je krijgt. Bij de meeste visums zul jij waarschijnlijk niet mogen werken.
Ik zie een ticker onder je bericht staan en ga er vanuit dat jullie nog een kindje willen. Wat als je zwanger raakt terwijl je hier bent, of voordat je weg gaat. Na een bepaald aantal maanden mag je niet meer vliegen toch? Of misschien nog een kindje krijgt voordat jullie hierheen komen, dat is dan ook wer een kleintje om rekening mee te houden.
Nogmaals, ik zou al je zorgen op papier zetten en die bespreken met je vriend en zijn werk en kijken wat alle mogelijkheden zijn. Als jullie je er fijn bij voelen, dan moet je de kans zeker aangrijpen! Zo een kans krijg je waarschijnlijk maar een keer