En toen kwam mn vriend thuis...

Ik zou het zeker doen, of althans proberen het haalbaar te maken.

Zo’n kans krijg je niet snel meer, zeker niet als je kindje naar school gaat.

Ik heb geen gelijksoortige situatie maar wel heb ik de optie om in Zweden te gaan werken en wonen als ik het zou willen.

Ondanks dat dit een geweldige kans zou zijn en ook mijn vriend dit geweldig zou vinden, doe ik het niet.

Ik wil het mijn moeder niet aan doen dat ze haar kleinkind dan amper ziet of mij, ze heeft al zoveel meegemaakt. Daarnaast zijn er ook financiele aspecten, ik zou uiteindelijk dan ook onder Zweeds belastingstelsel gaan vallen qua loon en dan lever ik fors in (hoewel dit wel weer terug betaalt in tegemoetkoming in kinderopvang e.d.).

He joh, ik zeg ook DOEN.

Heb in London, Barcelona, Munchen en San Diego gewoond, en inderdaad, voor alle beren zijn oplossingen.

Voors en tegens te over, maar uiteindelijk moet je op je gevoel af gaan. Tenzij je het echt niet kan betalen of er wetten en praktische bezwaren in de weg staan :wink:

Groetjes,

LaBruja

Ik zou daar persoonlijk niet lang over moeten nadenken, gewoon doen. Lijkt me me een onwijs gave ervaring. 8 maanden lijkt mij makkelijk te overzien. Hier zijn de kinderen 7,6 en 4, ik zou daar echt niet moeilijk over doen. Lijkt me voor de kinderen ook een super ervaring.

Mocht het niet lukken om je dochter op school te krijgen dan kun je haar zelf ook de dingen van groep 1 en 2 bij brengen zodat ze netjes weer kan aansluiten als jullie terug komen.

Die 8 maanden zullen ze om zijn!

Veel succes bij het maken van die keuze!

als we alles ronfd kunnen krijgen dan gaan we :dance:

De keus was toch niet zo moeilijk :mrgreen:

Leuk hoor en ik hoop echt dat het lukt! Wat moeten jullie nog rondkrijgen?

Formeel toestemming van 3 mensen boven mn vriend.

En ik moet het zien te regelen op mn werk.

Ik zei: als ik het niet rond krijg dan ga je maar alleen.

Dat wil ie niet.

Spannend!! Veel plezier alvast met alle voorbereidingen. Ga je in die tijd misschien een blog ofzo bijhouden? Is misschien leuk voor later?

Dat wilde ik zeker gaan doen!! :inlove:

Leuk leuk leuk!!

Heb je al nagedacht wat je met je huis doet in de tussentijd? Of regelt je vriends werkgever doorbetaling van huur/hypotheek? Zelf verhuren kan ook een goede optie zijn.

We hebben in Houston geen kosten, daar wordt kost en inwoning betaald.

Daarnaast krijgt mn vriend nog een toeslag omdat hij in het buitenland is.

Dus theoretisch gezien kunnen we hier de boel gewoon aanhouden.

Wauw wat onwijs stoer en gaaf!! :thumbup: Je meisje is vast gewoon enorm blij met alle nieuws en als jij er maar bij bent dan vind ze het vast ook alleen maar spannend en leuk. :-*

Denk je wel aan je eigen evt ‘pensioengat’ dat je opbouwt omdat je meer dan een half jaar uit Nederland bent? Voor je vriend is vast een regeling en voorziening getroffen maar voor jezelf mss niet. Een belletje naar de SVB kan je een stuk helpen.

Enneuh je weet dat de USA een stuk groter is dus als je zorgverzekering goed geregeld is, jullie nog geen ‘bun in the oven’ hebben bij vertrek…de wetenschap kan daar best voorlopen omdat er grotere testgroepen zijn voor nieuwe meds ed. :wink: Maar bovenal; heeeeeeel veel plezier en geniet van de ervaring als alles lukt. :dance:

Gaaf! Gewoon ervoor gaan :thumbup:

Pooh, ik kan maar één ding uit ervaring zeggen: DOEN! Mits je het kan regelen met je werk…

Wij hebben zoiets ook gedaan (voor we kinderen hadden) en het is een ervaring voor het leven! Die altijd positief aanslaat op soliciaties ed. Dus kijk wat je kan regelen en ga ervoor! Bij ons is het uitgelopen zelfs naar 2 jaar! :mrgreen:

Wat ik wel als tip mee wil geven is om in de buurt van medelanders te gaan wonen. Dat had ik niet en soms kwamen de muren op me af… een bakkie drinken met iemand af en toe had veel verschil gemaakt…

Als je iets wilt weten, vraag maar raak! Mag hier mag in PB.

Succes met beslissen!

hee leuk pooh!!

@pooh wrote:

Formeel toestemming van 3 mensen boven mn vriend.

En ik moet het zien te regelen op mn werk.

Weet je inmiddels al iets meer? :D

Haha nee…

Mn vriend wil ook eerst even goed informeren naar ervaringen bij zn andere collega’s die al zijn geweest.

We willen graag goed voorbereid weg zeg maar :lol:

Wordt vervolgt!!

Hebben jullie inmiddels nog iets gehoord hierover?

O, ik ben ook wel benieuwd! Lijkt me wel een gave ervaring.

mijn koffers zouden al beneden staan :thumbup:

iemand anders mocht erheen…