onze buren zijn op vakantie…
en ik kom om de dag ff bij het konijn kijken, water en voedsel enzo…
nou blijkt het beestje dood te zijn…
zou hij het te koud hebben gehad?? of kan dat niet bij een konijn (hij staat wel buiten)
maar wat moet ik nou, ze zijn harstikke gek met dat beestje
moet ik ze bellen???
wat zouden jullie doen, ik heb er maar ff een theedoek op gelegd
pppffff heb ik dat!!!
och gut, dat zul je net zien.
Ik zou ze bellen. Om te overleggen hoe en wat te doen.
Blijven ze nog lang weg?
ja cker tot zaterdag
ze zijn afgelopen zaterdag pas weg gegaan
ik zou ook gewoon even bellen…
ppff met lood in de schoenen moet ik straks maar ff bellen idd…
Oh wat vervelend zeg.
Sneu voor de baasjes ook.
Was die al oud dan Kim, of je weet.
Een konijn wat altijd buiten staat kan niet nu ineens van de kou overlijden, zo koud is het toch ook weer niet.
Stond ie wel een beetje beschut ofzo?
Ach arme nijn, en arme jij ook, zo rot als het gebeurt net als de baasjes weg zijn.
Oei das zeker vervelend. Heb je ze al gebeld?
Denk niet dat een konijn dood kan gaan van de kou, zo koud is het nu ook weer niet.
Kan me goed voorstellen dat je je er flink van baalt :hug:
Ik zou niet bellen eigenlijk. Ze kunnen er nu toch niets meer aan doen, en het zet een domper op de vakantie misschien.
Ik zou het konijn bij de dierenarts afgeven, die kan hem in de koeling bewaren tot ze terug zijn, en kunnen aangeven wat ze er mee willen. (begraven, cremeren…)
Wat vervelend zeg, zulke dingen gebeuren nou altijd in vakanties.
Als hij normaal ook buiten staat, maakt het niet uit dat het vriest. Daar kan hij prima tegen. Een konijn dat normaal binnen is, kun je in de winter niet naar buiten doen. En als het vriest moet je wel zorgen dat hij vers water heeft. Een konijn kan niet zolang zonder water.
Maar een konijn kan natuurlijk ook gewoon dood gaan omdat het zijn tijd is. Natuurlijk heel vervelend dat dat net gebeurt als ze op vakantie zijn. Ik zou zelf de mensen even bellen en vragen wat ze willen wat je doet met het konijn.
@hanneke wrote:
Ik zou niet bellen eigenlijk. Ze kunnen er nu toch niets meer aan doen, en het zet een domper op de vakantie misschien.
Sluit me hier bij aan.
Wij hebben het ooit gehad dat ons konijn dood ging in de vakantie.
Erg lullig idd voor de oppas en die zat met hetzelfde dilemma als jij… bellen of niet?
Zelf ben ik blij dat ze dat niet heeft gedaan toen. Voor ons was het na de vakantie niet meer of minder sneu/erg of hoe je het wilt noemen als dat we het tijdens de vakantie hadden gehoord.
Inmiddels hebben wij nog 1 kat, maar afgelopen zomer pasten de buren nog op onze beide katten. De oudste was eh oud.
Niet ziek ofzo, maar ja een kat van 16… er kan wat mee gebeuren. Is niet gebeurt, maar wij hadden ook met de buren afgesproken dat ALS er iets zou gebeuren zij het beessie naar de dierenarts zouden brengen en wij het na de vakantie zouden horen.
Ik zou het wel willen weten, ik houd er niet zo van als mensen voor mij gaan bedenken wat ik er wel of niet mee zou kunnen.
Wel lees ik " om de dag" maar dat is wel weinig hoor, een konijn eet elke dag zijn eigen volume aan hooi weg en heeft dagelijks vers water nodig.
Met name hooi is noodzaak voor een goede spijsvertering. Een konijn wat koliek krijgt of diarree is al snel ten dode opgeschreven.
Hier ook een konijn, maar als wij op vakantie gaan passen opa en oma op, die zijn zelf ook goed bekend met konijnen.
Verder is het nu gebeurt, konijnen worden zowieso in gevangenschap vaak maar 4 jaar oud of nog korter zelfs en of je belt ligt aan de mensen zelf. want zoals je leest, de 1 wil het niet weten, de ander wel.
@Cell wrote:
Ik zou het wel willen weten, ik houd er niet zo van als mensen voor mij gaan bedenken wat ik er wel of niet mee zou kunnen.
Wel lees ik " om de dag" maar dat is wel weinig hoor, een konijn eet elke dag zijn eigen volume aan hooi weg en heeft dagelijks vers water nodig.
Met name hooi is noodzaak voor een goede spijsvertering. Een konijn wat koliek krijgt of diarree is al snel ten dode opgeschreven.
Ik zou niet bellen... Ik maak sowieso van te voren met de mensen waar ik op de dieren pas goede afspraken over hoe en wat als er iets mocht gebeuren (zelfs bij hele jonge dieren, en ik pas veel op beestjes).
Om de dag een konijn eten geven is te weinig... Veel te weinig.. De darmen van een konijn mogen niet stil komen te liggen, dan krijgen ze gas in de darmen en gaan geheid het hoekje om..
Ik denk dat als het konijn altijd buiten staat, de kou geen probleem zou moeten zijn.
Ik weet niet of het beestje al op leeftijd was?
Ik weet niet of ik het zou willen weten…
Denk dat je die afweging echt zelf moet maken.
Aan de ene kant inderdaad die domper, aan de andere kant heb je kans dat ze het hadden willen weten.
Misschien is bellen dan de enige juiste optie, lijkt mij dat ze je dat het minste kwalijk kunnen nemen achteraf…
Ons konijn is tijdens onze vakantie ontsnapt en mijn moeder die op hem paste (elke dag langskwam) was hem dus kwijt.
De achterburen hadden hem in hun tuin gevonden en bij het eigen konijn gezet. Ze hadden bij ons een briefje in de bus gedaan dat zij ons konijn hadden gevonden, maar dat is tussen een stapel folders verdwenen en dat had mijn moeder niet gezien.
Wij kwamen thuis, hadden het briefje gevonden en toen kwam dus mijn moeder met lood in haar schoenen aan… haha…
Ik ze ook bellen. ze kunnen zelf dan nog beslissen het bijvoorbeeld niet aan de kinderen te vertellen oid.
Ik neem ook aan dat je het konijn niet al die tijd daar wil laten liggen dus wellicht ook even afspreken wat je met konijn gaat doen…
Sterkte verder hoor, niet leuk.
Wat sneu zeg.
Ik zou wel even bellen, de volwassenen kunnen dat best aan en kunnen je aangeven wat je met het konijn moet doen. Tuurlijk is het geen leuk nieuws, nu kunnen ze misschien evntueel kinderen erop voorbereiden en staan ze niet in 1 keer voor een leeg hok. Daarnaast weet je niet wat ze willen met het konijn en dalijk maak je daarover de verkeerde beslissing, is ook niet leuk. Dus ik zou ze bellen.
Sterkte, het is een rottige situatie
Vervelend dat het konijntje door gegaan is. Ik zou ook bellen. Ik heb ooit op de fretten van mijn vriendin gepast en toen ging er ook eentje dood. Ze vonden het heel fijn dat ik belde. Ik heb de fret toen in de vriezer gelegd want zij wilden hem laten cremeren (ze waren net 2 dagen weg).
Het is vannacht heel erg koud geweest.
Hier was al het water bevroren van de konijnen.
Echt vervelend hoor.
Ik zou ook bellen.
Ik bedoel; jij kijkt naar het konijntje als ze weg zijn, dus lijkt het mij dat je ze ook moet bellen, ook al geeft het een domper op de vakantie.
De kinderen hoeven het niet meteen te weten, maar de ouders wel vind ik.
Ik zou ook bellen, zou het graag willen weten als dat mij overkwam .
In principe zeggen ze dat konijnen er tegen kunnen om buiten te staan, maar ik heb gewoon al mijn dieren binnen, inderdaad voor bevriezing van het water en kan ik ze lekker kroelen :inlove:
Als je op iemand zijn dieren en/of spulletjes past hoort hier in mijn gevoel ook bij eerlijke info geven als er iets niet goed gaat. Geen idee of je daar afspraken over gemaakt hebt van te voren.
Jij hoeft het toch niet aan de kindjes te vertellen, maar de ouders informeren vind ik wel normaal.
Gewoon ff kort overleggen; beestje helaas dood, wat nu bewaren of begraven in de tuin?
Lijkt mij heel krom om niets te laten horen en dierenarts vind ik weer beetje overdreven voor een konijn. Voordat iedereen hier weer over valt, tis mijn gevoel waar ik vanuit praat.
Succes ermee, is balen maar kan gewoon gebeuren.
Petri