en nu????

Ik zou ook even bellen. Zou het wel willen weten!

Ik zou ook bellen, hebben onze buren 2 jaar geleden ook bij ons gedaan.

Ons konijn was al een beetje ziek, dus de kans was groot dat ze dood zou gaan toen we op vakantie gingen. Ze hebben haar extra diep begraven omdat we gingen verhuizen.

Net een dag voor we vorig jaar op zomervakantie gingen werd onze cavia ziek.

Het beestje was nog helemaal niet oud, en het gebeurde van de ene op de andere dag.

We zijn er die dag mee naar de dierenarts geweest en die kon niet goed ontdekken wat de oorzaak was.

Feit was wel dat hij (die achteraf een zij bleek te zijn) niet meer at, en niet eten bij cavia’s is na 24 uur fataal.

Ze schatte de overlevingskans op 50/50 en we mochten zelf kiezen wat we wilden doen.

Wij wilden het proberen en kregen dwangvoer en medicijnen mee.

Omdat we de volgende dag op vakantie zouden gaan (wel in NL) en mijn moeder ons konijn al eens was kwijtgeraakt en de cavia van mijn zus eerder dat jaar was gaan hemelen toen zij erop paste (ouderdom) zat de kans er dik in dat ook onze cavia mijn moeder niet zou overleven (kan er nu grapjes om maken…) en dat wilde ik mijn moeder ook niet aandoen.

Dus hebben we 2 uur in de auto gezeten met de kooi op schoot, en veel bekijks. 8)

Het drukte wel een stempel op de vakantie omdat we om de 2 uur moesten voeden (ben je net uit de baby’s… :wink: ) en we hem met de dag zieker zagen worden.

Uiteindelijk hebben we na 3 dagen de knoop doorgehakt toen we het beestje 's ochtends meer dood dan levend in de kooi vonden.

Mijn man is daar naar een dierenarts gegaan en heeft hem laten inslapen.

Het is voor de oppas in kwestie ook geen fijn gevoel, vandaar dat we hem meenamen, en omdat ik het niet over mijn hart kon verkrijgen om een ziek beestje achter te laten met de kans het niet meer terug te zien.

Ik zou zeker bellen. Dan kunnen ze zelf beslissen wat ze ermee doen. Ook over wat er met het konijntje moet gebeuren.

Als ze lang twijfelen wat ze willen het konijntje maar in een zak in de diepvries doen, dan kunnen ze nog afscheid nemen met de kinderen als ze terugkomen.

Als het om mijn eigen dieren gaat zou ik het ook willen weten.

Ik ben eigenlijk benieuwd of ts al iets of niets gedaan heeft? Konijntje kan zo toch ook niet blijven liggen?

Kim, wat vervelend! :hug:

Heb je gebeld?

mijn konijn krijgt nooit iedere dag eten , dus daar hoeft het echt niet aan te liggen.

in de weekenden ben ik niet thuis en zij leeft nog steeds hoor.

ik zou wel even bellen.

Ik zou ook bellen denk ik (idd met lood in de schoenen)

Nog gebeld kim?

mss is bellen toch even handig; als er ook nog kinderen zijn kunnen ze misschien op de terugreis toch enigsinds voorbereid worden op het feit dat…

Verder zou ik 'm ook in een zak in de vriezer doen dan kunnen zij beslissen wat ermee te doen.

Wij hadden het een paar jaar terug met de vis van het buurmeisje; sms gestuurd en het visje in de vriezer.

zow ben de hele dag op pad geweest!!

maar heb dus wel gebeld, vanochtend al, ze heeft het de kids niet gelijk verteld, en kon dus ook niet zoveel zeggen aan de tel omdat die naast haar zaten…

ze heeft me nog niet terug gebeld , met wat ik er mee moet, maar goed ik heb er maar een thee doek over gelegd, en tja het blijft voorlopig geloof ik nog wel ff vriezen :oops: vrijdag komen ze alweer terug…

naja ik heb mijn plicht gedaan?? denk ik

tanxxx voor de reacties allemaal

Tuurlijk heb je je plicht gedaan meis! Soms is er niets wat je meer kunt doen hoor. Net als anderen hier maken wij ook duidelijke afspraken met de mensen die op ons beestje (voorheen beestjes) passen. Sterker nog wij pasten altijd op de hond van vrienden als zij met de zomervakantie gingen. Oude hond, dus je weet maar nooit. En hebben hen ook gevraagt wat als er wat gebeurd in jullie vakantie? Ze gaven aan naar de DA en dan in de vriezer idd tot ze terug zijn. Vooral ook niet bellen, de situatie wordt niet anders maar de vakantie valt dan wel in het water. En dat klinkt mss hard maar ze waren echt gigantisch gek met de hond! Wat zeg ik vorig jaar december hebben ze de hele maand steeds naar de DA gelopen met hem, medicatie, onderzoeken, kostte klauwen met geld maar vooral pijn in hun harten. :frowning: Mocht allemaal niet baten helaas want net na de feestelijke dagen hebben ze hem toch moeten laten inslapen.

Maar echt waar, als ze zelf niets hebben aangegeven mag jij beslissen of je wel of niet belt. :-*

Ow ik precies het zelfde meegemaakt! Alleen dan met het konijn van mijn broer en schoonzus :oops:

Ze hadden de konijnen( 2 ) bij ons gebracht en de avond ervoor had ik nog hun hok verschoont en ze eten gegeven. De volgende ochtend vond ik 1 van de twee helaas dood! Ow men wat heb ik de ogen uit mijn hoofd gehuild :oops:

Ik heb gelijk mijn broer gebelt en die moest juist lachen om mijn huilen :lol: Hij vertelde dat hij al had verwacht dat dat konijn zou overlijden want hij was wat ouder en regelmatig ziek en nu met de tijdelijke verhuizing was het gewoon te veel(stress kunnen ze echt niet hebben)

Maar goed je hebt je plicht gedaan meis en meer kon je niet doen!

@Anneke wrote:

Omdat we de volgende dag op vakantie zouden gaan (wel in NL) en mijn moeder ons konijn al eens was kwijtgeraakt en de cavia van mijn zus eerder dat jaar was gaan hemelen toen zij erop paste (ouderdom) zat de kans er dik in dat ook onze cavia mijn moeder niet zou overleven (kan er nu grapjes om maken…) en dat wilde ik mijn moeder ook niet aandoen.

:lol: Sorry, maar ik moest echt even lachen… Arme moeder… :roll: