Tuurlijk heb jij Sanne, lekker moppie :inlove: :inlove:
Maar toch, een 2e kinderwens is er niet minder om natuurlijk.
Ik heb heel veel geluk dat alledrie mijn mannetjes nog een middagslaapje doen. 8)
Hopelijk blijft Mel het nog even volhouden zo :lol:
nou het is maandag en nog steeds niets te bekennen maar ook geen positieve test :wall:
Vandaag dus maar weer bellen, dan ga ik wel vragen om een vroege echo, gewoon voor de zekerheid en daarna (als er echt niets is), om medicijnen om de boel weer op gang te helpen…pff zo geen zin in maar ja!
vanmiddag bellen met de fertiliteitsarts …
Ik dacht al ik zal eens zien of je nieuws hebt
Hé balen zeg , dit is eigenlijk niks leuks hé ,
Succes met bellen van de fertiliteits arts, hopelijk meer uitzicht van het hoe en waarom … dat je cycles zo verward is is niet leuk , frustrerend
Ik herken het zelf nog hoe ik me er om kon voelen , :thumbdown:
Succes meis :-* :hug:
hai hai,
nou arts gebeld, eigenlijk kon zij ook niet veel meer dan nog even afwachten aanraden. Ze zegt, als je altijd een ovulatie hebt gehad zou ik zeker nog afwachten.
We hebben nu wel een afspraak staan, volgende week woensdag om 14.00u. Dan word er ook besproken over hoe en wat voor de eerste IUI.
Ben ondertussen bezig me in te lezen in het topic met alle ervaringen en verhalen, daar kan ik al een hoop halen (heb dit eerder nog niet echt gedaan, struisvogelpolitiek heet dat geloof ik 8) ).
Het gaat wel goed komen met me…ooit! haha
ow ja, mocht ik voor woensdag ongi worden dan moet ik bellen, mocht het woensdag nog niet er zijn dan krijg ik medicijnen!
Hey Elmo ,
Dat zijn duidelijke afspraken. Denk dat dat wel fijn is hé ?
Succes voor de komende tijd. Betreft de struisvogelpolitiek, die heb ik ook gekend betreft de i.u.i en het begin daar van , :thumbdown:
Maar dat hoort er bij en dat geeft niks. Dit hele gedoe het hele proces staat in teken van stappen zetten en nieuwe gedachtes… je leert er in telkens even verder te gaan dan dat je je eigenlijk zelf voor ogen hield.
Je bent sterk hoor, en als ik je berichten zo lees wilo je dit ook , die wens is groot.
Heel veel toytoytoy :thumbup:
Zelf kan ik je geen tips geven trouwens betreft de iui , ik heb er 3 pogingen van gehad , met medicatie,maar dit tijdens een studie gedaan in het UMCG die destijds gevolgd werd.
Bij alle 3 de pogingen ben ik vroegtijdig gestopt ivm grote overstimulatie.
Maar dat gebeurd zelden , begreep ik.
Fijn dat je je kan inlezen vast bij topic op kok iui, dat vond ik ook fijn mee te schrijven.
Jippie en Ineke en Juudje en Ik meen zelfst Rhiannon schreven destijds. Sommige meiden schrijven er nog mee, en dus zit je heel erg goed , voldoende ervaring en desundigheid om je heen.
Welllicht ( is mijn ervaring ene beetje) meer deskundigheid dan een arts in het ziekenhuis.
Komt goed, houd je taai, Bianca :-*
weet je wat ik nou zo leuk aan je vind… het maakt helemaal niet uit of je iemand kent of niet, je hebt ALTIJD!! een bemoedigend/lief woord voor iemand! Weet je wel hoe speciaal je daar in bent?
Ik krijg van een heleboel kanten steun gelukkig, maar dat is over het algemeen van mensen die mij “kennen”, zoals maxim hiero ( :-* ), met haar heb ik in hetzelfde maandtopic geschreven en ook een keer live ontmoet tijdens een meeting.
Maar jou…ik ken jou niet, jij kent mij niet en toch! Super, dank je wel!
zo…dat wilde ik even kwijt! :mrgreen:
:-* :-
Ik “volg” gewoon sommigen … jij bent er al een aardig poosie , dan "val"je op.
Ik gun het mensen gewoon lief te hebben lief te geven…
en waar en aan wie kan dat nu het besten dan ene kindje ?
Zoals je ergens een keer schreef: Ik heb een dochter…
Dat maakt het gevoel een 2e kindje te willen hebben niet anders…
HOud de vechtlust vast, dat heb je nodig bij IUI ( of verdere andere stappen )
Ikzelf heb geen partner ( meer) na de scheiding en dus mijn zwangerschaps wens word ook niet aan gewerkt.
Dus ik meot d eliefde, de aandacht delen met andere mensen, o.a mijn nichtje :inlove: en heel veel andere mensen.
In het topic arm om je schouder krijg ik het terug, ik durf het nu ook aan te nemen.
:thumbup: :- Komt goed, ook met mij . :hug:
Toedelss
Ow en dan vergeet ik te zeggen
Dank je wel voor je lieve woorden !!!
:thumbup:
haha ik “ken” je verhaal wel hoor, lees best veel mee, maar ben niet iemand die snel reageert op topics waarvan ik vind dat ik daar niets te zoeken heb (onzinnig, ik weet het). Ik hoop dat jouw wens ook nog in vervulling zal gaan in de toekomst meis. :-*
Hier zijn natuurlijk prompt vandaag de duvels gearriveerd :evil:
Morgen dus weer naar die mevr. bellen, mss kunnen we gelijk een uitgangsecho (?) maken en gelijk doorgaan met iui zou leuk wezen. :shifty:
duss…weer nieuwe ontwikkelingen, maar nog steeds afwachten…heel vervelend
Dat klinkt al positief Elmo. Je hebt al zoveel geduld opgebracht, dit laatste stukje gaat je ook lukken. :thumbup:
Soms maakt een duidelijke afspraak het ook al wat makkelijker.
Weet je IUI of welke soort behandeling ook is niet leuk (je neemt een beetje afscheid van het ‘zelluf’ doen en alles wat daar bij hoort aan romantische gedachten) maar het geeft soms wel een stuk rust. Door het uit handen geven, door je zorgen te delen met een arts, door het krijgen van een stuk inzicht in je lijf en alles wat het wel en niet doet.
Houd je vast aan al die positieve kanten, dat gaat je vast ook lukken. En als je soms toch even weer struisvogel wilt zijn dan is dat ook goed toch? Behandelingen zijn er om je te helpen, maar jij hebt er ook altijd nog een stuk zeggenschap in. Het klinkt tegenstrijdig maar soms heb je ook bij behandelingen even een pauze nodig. En bij IUI bv zijn er dames die 6 behandelingen ‘mogen’ doen en dan na 3 pogingen een pauze inlassen. Bv om op vakantie te gaan, even hun eigen ding te doen, niet te denken aan behandelingen en weer aan zichzelf en hun relatie te werken en denken. Allemaal dingen die dus normaal zijn. Doe waar je je goed bij voelt en hopelijk hoef je straks niet lang te wachten op het kindje waar jullie op hopen!
Nog even snel spieken, ik moet zo weg namelijk naar zkh.
Even een snelle succes met bellen nu jeongesteld geworden bent…
gelukig is dat nu nu want zwanber was je niet, dan heeft je lichaam nu ook de rust om een volgend traject in te gaan
Later meer ,
:-*
Hey LIeve Rhiannon
Hai lieve Bian! Succes in het ziekenhuis! :-*
En Elmo natuurlijk ook :thumbup:
Oh Jis wat wordt het nu spannend voor je.
Wat een lange cyclus heb je gehad zeg :?
Nu kun je er tenminste echt voor gaan.
Zou fantastisch zijn als je meteen deze maand door kan gaan.
Blijf je volgen kanjer, zet’m op. :hug: :-*
Bianca misschien rare vraag maar heb jij er nooit aangedacht om mama te worden zonder man/vriend?
Ik had me daar dan wel in verdiept, als ik de juiste niet was tegengekomen.
Nog een extra :hug:
Hey Maxim,
Goeie vraag :thumbup:
Ik heb me er niet in verdiept.
Ik zelf ben 5 jaar getrouwd geweest ( in een relatie van bijna 12 jaar ) , en ben pas 1,5 jaar gescheiden.
Dat is 1 reden.
Daarnaast ben ik ( toen ook al wel iets) maar vanaf die tijd veel vaak en behoorlijk ziek geweest.
Mijn gezondheid gin voor op alle fronten.
En nu ? Ik ben pas 7 maand weer onder goede dak, heb woonruimte, werk nog steeds aan mijn gezondheid… financieel begin ik weer op te krabbelen. Er is nog lang geen rust voor om nu een zwangerschap te dragen dan wel voor ene kindje te zorgen.
Ik ben nog jong, wie weet wat er op mijn pad komt.
Maar ik snap je punt wel hoor. :-
Of ik er nog aan zal gaan denken… tja kweet niet. Toen zwanger raken niet lukte tijdens mijn huwelijk , heb ik altijd geroepn ik zou niet een kindje willen via donor, dan wel adoptie… of mijn gevoel nu nog zo stellig is, zal ik moeten ontdekken in de komende jaren.
:- :-*
heej meiden,
ffies ego, sorry
vanmiddag uitgangsecho gemaakt, dat was allemaal goed gelukkig, zegt die mevr. in ene…ja en dan moet je vanaf vanavond hormonen gaan spuiten :shock: hier was ik niet op voorbereid, was nog helemaal niet besproken met me, dus ze moest me alles uitleggen over hoe en wat en vooral waarom!
Ik moet beginnen met Gonal (schrijf ik dat goed?) te spuiten en dan op het laatst pregnyl en dan de inseminatie. Pfff ben best peuneveu voor vanavond als ik mn eerste spuit moet zetten zeg! getsie, zagen jullie daar ook zo tegen op??
nou goed, straks maar even instructiefilmpje kijken en dan aan de slag…hihi! :shifty:
groetjess
Wauw Jiska dat gaat in vliegende vaart! Kan me voorstellen dat je tegen het prikken opziet, maar je kunt het hoor. De eerste keer is de lastigste, als je je ogen maar niet dichtdoet
Heb je de Gonalpen? Goeie voorbereiding is het halve werk, goed instellen, zuigertje uittrekken (niet vergeten ik was nog wel eens zo blont dat ik het spuitje er al in had en dan weer opnieuw kon :o ) dan het naaldje erop zetten en hoppa niet te lang aarzelen. Morgen gaat het je echt al stukken beter af en ik hoop dat je niet zo lang hoeft te spuiten dat je het tzt ook in een pashokje, rijdende auto, hema-toilet kunt. 8)
Je mag overigens de spuit buiten de koelkast bewaren zodat het spuiten makkelijker is (is de vloeistof minder koud) want het is buiten de koeling 2 weken houdbaar. :thumbup:
Pregnyl niet, die haal je het beste een half uur voor het prikken eruit.
Mocht je nog meer willen weten over prikken dan vraag maar raak.
Succes! Als je tenminste niet al de eerste spuit erin hebt zitten :mrgreen:
tis gelukt :shifty: brrr zit nog helemaal te shaken! vond het dooodeng!
heb het instructiefilmpje aangezet en stap voor stap mee gedaan en HUP dat ding erin en het viel me idd 10000000% mee, dit kan ik morgen…en overmorgen en weet ik het hoe lang…ook nog wel! (ook in een hema-pashokje hoor! 8)
thnx meis…je stelde me toch wel even gerust! :-*
bedankt ook voor je tip voor het buiten de koelkast bewaren, ga ik zeker doen.
owww zeg…zit nog helemaal na te shaken en heb helemaal klamme handen! :wall:
Maf he, en fijn dat je nu zeker weet dat je het kunt! Het is toch een overwinning op jezelf. :thumbup: Je bent nu iig de drempel over. Wel handig dat je een video mee hebt gekregen om te kijken en mee te doen. Ik heb 10 min ‘prikles’ gehad. En ook zo snel mogelijk die eerste erin gejast om er maar vanaf te zijn.
De Pregnyl zit die bij jou ook in zo’n glazen capsuleding? Dan heb ik nog een tipje voor je. Als je die gaat openen (die moet je breken) kun je daar het beste even een vochtig keukenpapiertje bij gebruiken. Hoe vaak ik ze ook moest gebruiken er kwamen bijna altijd wel een paar scherfjes bij. En ik was natuurlijk ook heel benauwd dat ik het liet vallen. Dus tja extra stevig vasthouden. Hoppa had ik zo een jaap in mijn vinger. Tot ik van iemand die tip kreeg van dat vochtige keukenpapiertje.
Sindsdien ging het gelukkig goed.
Hopelijk gaat er een heeeeel mooi follikel groeien met een prachtig ei erin en was dit gelijk je laatste ronde met al die spuiten. Ik heb ondertussen boven op zolder 2 plastic dozen vol met medicatiedozen (leeg uiteraard ) van alle pogingen verzameld. Die gaan natuurlijk niet meer weg zijn allemaal aandenkens aan de hoeveelheid die ik heb gespoten gni gni. Duim dat je het red met 1 of 2 pennen en 1 dosis pregnyl!
Bianca ik ben erg benieuwd wat er ooit op je pad komt.
Het is je zo gegund, na alle ellende. :hug:
Een kind (op welke manier dan ook) gun je toch iedereen, het is het mooiste wat je op aarde mag krijgen. :inlove:
Wie weet loop je zeer binnenkort je prins met de witte porsche tegen het lijf :mrgreen: