En? Hoe reageerde jullie kindjes vanmorgen?

Jaaaa, Anne was om 7:50uur wakker (vroeg voor haar) en wilde meteen naar beneden. Ik had onderaan de trap pepernoten gelegd (die konden niet in de woonkamer anders eet de hond ze op). Ze pakte de noten op alsof het de normaalste zaak vand e wereld was…we probeerde er wat spanning aan te brengen, maar mevrouw had stalen zennuwen.

Nou, we komen in de woonkamer en ze ziet haar schoen… :shock: Een kadotje…en SNOEPJES! Dus eerst gaf ze mij en mn partner een snoepje (lief he, lekker delen :inlove: ). Toen ging ze haar kadotje uitpakken…Oooooooh SNEEUWWITJE! Meteen erachteraan vraagt ze: maar mama waar is haar dwergenhuisje dan? :wall: Ze weet helemaal niks van het huis dat ze 5 december krijgt, ze heeft dat alleen gezien in de film. We keken elkaar wel even raar aan, haha, maar ja nu weten we wel dat we wat goed gekocht hebben. Ze is sneeuwwitje lekker aan het bemoederen dus dat zit wel goed :mrgreen: .

En hoe was het bij jullie?

ik liep als eerste van de trap af en ze had gisteren een boterham op d’r schoen gelegd (we hebben geen wortels en een paard lust vast ook een boterham haha)

dus ik zeg tegen haar volgens mij ligt er nog steeds een boterham op je schoen :lol:

dus zij loopt de trap af en kijkt verder niet meer naar d’r schoen :doh: ik zo kijk eens naar je schoen

oh kijk CHOCOLADE!!! glunder, glunder

ze wou gelijk geen boterham meer natuurlijk :wall:

@Angel & Luna wrote:

ik liep als eerste van de trap af en ze had gisteren een boterham op d’r schoen gelegd (we hebben geen wortels en een paard lust vast ook een boterham haha)

dus ik zeg tegen haar volgens mij ligt er nog steeds een boterham op je schoen :lol:

dus zij loopt de trap af en kijkt verder niet meer naar d’r schoen :doh: ik zo kijk eens naar je schoen

oh kijk CHOCOLADE!!! glunder, glunder

ze wou gelijk geen boterham meer natuurlijk :wall:

:mrgreen: Anne heeft voor haar boterham 1 chococentje op mogen eten, na haar musliebol mocht ze nog iets van haar snoepjes eten en de rest is voor vanmiddag. Hopenlijk krijgt ze niet al te veel als we straks naar de intocht hier gaan kijken :think: :mrgreen:

hier waren ze wat pepernoten aan het uitdelen maar niet heel veel eigenlijk

Luca was helemaal in de 7de hemel toen hij zijn schoen met cadeautje zag.

“hey mam, zie je wel dat het paard een aardappel lust” (hadden ff geen wortels in huis :wink: )

Gelijk ook maar het cadeau voor zijn broertje uitgepakt want hij was zooooo nieuwsgierig.

Hij helemaal happy met zijn cars broodtrommel voor zijn fruit op school :inlove:

Mayra STAAT nu (voor de 2e x) naar de intocht op tv te kijken en levert er het nodige commentaar bij :mrgreen:

Ze hebben net de vingerpoppetjes uitgepakt en Ian loopt met de SInt en Mayra met de Piet (de ‘zebra’ :lol: zoals Mayra Amerigo noemde :lol: ligt op de stoel) De pepernootjes zijn al op :mrgreen:

We gaan straks naar de intocht en dan neem ik nog wat pepernootjes mee en voor de volwassenen speculaasstroopwafels :drool:

@Angel & Luna wrote:

hier waren ze wat pepernoten aan het uitdelen maar niet heel veel eigenlijk

Hier komen na een wandeling de kindjes samen in een cafe (na een toespraak van de burgemeester op het plein. Na de bijeenkomst krijgen de kinderen een traktatie, dus ik denk een snoepzakje, hopenlijk niet te groot (ik heb al zoveel in huis :oops: )…maar wel kei leuk :inlove:

Hier hebben de kindjes (vooral Nina) de boel bij elkaar gegild van enthousiasme :inlove: . Sint en Piet hadden namelijk niet alleen de schoentjes gevuld (met stiften voor Nina en een motor voor Niels) maar hij had ook een huis gemaakt in de speelkamer. Met een deken en een kussen en een Sintknuffel en een boek erin…En een werkkamer met het boek van Sinterklaas, een mijter en een tabberd en nog meer Sintspul. Het lijkt er dus op dat Sint hier snachts een beetje werkt en uitrust, tussen het schoenen vullen door :lol:

Ma.teo was om 6 uur helemaal blij. 2 kadootjes (stickerboek en pepernoten), maar hij moest wachten tot zijn broertje wakker was. En dat was natuurlijk heel erg moeilijk. Heb toen M.icah om 8:15 :shock: uit bed gehaald… :o

Ze vonden het prachtig. De wortels waren aangevreten en de beker melk voor Sinterklaas was leeg…

De pepernoten waren het interessantste natuurlijk 8)

Tot ze op waren. Nu zitten ze allebei heerlijk te stickeren. :smiley:

Hier werd Noud ook al om 6 uur wakker :? Hij moest van ons wachten tot Marlot wakker werd, maar helaas voor ons was dat al 6.40 uur :roll: Noud stond voor de deur beneden van de spanning en was helemaal blij met het sinterklaas-kwartetspel. Marlot vond de pietenpop wel aardig, maar vond de sotekla (chocola) het allerleukste :lol:

@Madre wrote:

De wortels waren aangevreten

:lol: die is leuk.

Ons poppetje had mazzel want ze had bij het opstaan (blijkbaar met verkeerde beentje) nog een drifbui. En nou houdt die oude baas niet zo van herrie aan z’n oren. Gelukkig is 'ie vergevingsgezind want er lag toch iets in de schoen.

ipv “dank je wel” kwam er nog een “ja. daaaaaaaag Sinterklaas”, daar moeten we nog aan werken.

Hier een heel vroeg vogeltje die van spanning haar bedje onderspuugde om half 5 vanochtend. Daarna ‘toen haar buik niet meer zo raar deed’ meteen het cadeautje uitgepakt. ‘Daaank uuu sinteklaaasje’

Toen na nog 2 keer spugen weer terug in een schoon bed met een schone pyjama (en een zetpilletje).

Nu weer wakker en nu ontdekt ze dat het paard niet de wortel opheeft (was van plastic), maar die aan de poes had gegeven. En dat zwarte piet een handafdruk heeft achtergelaten op de deur.

Overigens houdt ze haar ontbijt (halve boterham) tot nu toe binnen.

Al met al erg spannend dus voor mijn guppie.

Matthijs keek eerst voor de zekerheid nog even door het raam of het veilig was :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Toen zag hij zijn cadeautje en het cadeautje van zijn broertje :inlove:

Hij kreeg chocolademunten en zijn broertje een potje fruit hihihii…

Hij was helemaal in de gloria, maar kaatste nog wel even terug dat hij liever de Charlie en Lola DVD had gekregen!!!

(dat zit zo, hij wou die DVD graag hebben in de winkel en toen hebben wij gezegd : vraag maar aan Sinterklaas!!!..dus vandaar de reactie)

We hadden niets in huis en hebben dus bij de tekening een megamindy koekje in de schoen gelegd voor het paard!! :mrgreen:

Matthijs vond het wel grappig dat het paard ook die megamindy koeken zo lekker vind!!!

Hier eerst een teleurgesteld jongentje hij had zijn klomp op de openhaard gezet met een appel er in en zijn schoentjes netjes op de mat voor de voordeur dus hij loopt naar beneden en zijn schoentjes zijn leeg. hij naar boven sinterklaas is niet geweest, bijna huilen. dus ik zeg is de appel er dan nog? o heb ik niet gekeken dus hij weer naar beneden en de woonkamer in komt weer naar boven… mama er zitten pepernoten en chocoladecentjes in mijn klomp, dus ik geen cadeautje? hij weer naar beneden ja er zitten vingerpoppetjes in!! dus hij weer naar boven sinterklaas heeft mijn klomp omhoog (op de schouw) gezet nu konden boef en mika (honden) er neit bij das slim he? later liep hij nog een keer naar beneden o er zit ook nog een chocoladeletter in (wilde hij erg graag) hij had al een poos met de poppetjes zitten spelen maar wou meteen de letter op eten. hij mocht voor het ontbijt een paar pepernootjes eten en moest eerst een broodje eten. bij de koffie mag hij aan de letter beginnen

hier nog geen schoen gezet… daan snapt er toch nog niet veel van… en voor lucas is het natuurlijk niet leuk als hij zo lang moet wachten om te zien wat er in zijn schoen zat. Dus wij zetten hier de schoen (op afstand) dinsdagavond!

Hahaha, hier de zelfde reachtie als die van anne.

Ooh leuk, ( hij kreeg een motortje die je opkan winden) maar “waar is het grote cadeau nou??”

Motor ligt hier op tafel…niet een succes :mrgreen:

Layla kreeg een fruithapje :mrgreen:

Ik voel me haast de enige waarvan haar kind geen schoentje heeft gezet gisteravond. :oops:

Heb ik bewust niet gedaan. Lana was al helemaal hyper van de intocht. Zij mag haar schoen vanavond zetten.

@Debbie & Lana wrote:

Ik voel me haast de enige waarvan haar kind geen schoentje heeft gezet gisteravond. :oops:

Heb ik bewust niet gedaan. Lana was al helemaal hyper van de intocht. Zij mag haar schoen vanavond zetten.

is toch prima!

anna heeft bij opa en oma geslapen, omdat manlief en ik onze handen even vrij moetsen hebben vanwege het voorbereiden van zijn afstudeerfeest vanmiddag.

anna heeft pas volgende week een intocht, maar heeft het gisteren op tv mogen zien en heeft gisterenavond haar schoen gezet.

vanmorgen zat daar een verkleedpietenpak in, en vanmorgen om 8 uur zat er al een foto in mijn mailbox waarop zij hem aan heeft!

groot succes blijkbaar!

@Debbie & Lana wrote:

Nee hoor hoeft niet, hier ook geen schoen gezet…Job snapt het nog niet zo goed en snapt het al helemaal niet als hij nu zijn schoen zet en er wat in krijgt en morgen wil hij weer zijn schoen zetten en dan zit er niks in :think: Leg dat dan maar eens uit. Zo net voor 5-12 mag hij zijn schoen zetten :smiley:

Jascha snapt er niets van natuurlijk maar er zat wel een badspeeltje in z’n slofje :inlove: :lol: