En dan ben je je huis kwijt op oudejaarsavond....

…afgebrand door een vuurpijl :frowning:





We zaten tussen de middag aan tafel en we hoorden een politiewagen, gevolgd door de brandweer en nog een brandweerwagen en nog 1 en nog 1!!

Het werd ineens wel heel druk! Oke, het was bij ons om de hoek!



100 meter verderop stond het dak van de achterburen in de brand, een rieten dak. Er viel niets meer te redden, als riet eenmaal brandt is er geen redden meer aan.



Zo sneu :frowning: De buren in tranen opgevangen door andere buren in tranen. Ik vind het zo erg! Ze zijn al hun spulletjes kwijt. Gelukkig is iedereen wel ongedeerd gebleven en hebben we mazzel gehad dat de wind richting het westen blies. Anders was het zo overgewaaid naar de buren met rieten dak!



Het is nog steeds een drukte in de straat. Grote kraanwagen (het huis wordt uit elkaar getrokken :frowning: ), brandweer (ze zijn nog steeds aan het blussen), politie (het verkeer omleiden), Essent (gas moet afgesloten worden)



Het zal je maar overkomen…

Oo wat erg voor die mensen…



Is beneden ook alles afgebrand?



:hug:

Damn, en dan gelukkig nieuwjaar… :shock: :shock: das echt kl.ote

Nee, beneden staat de voorkamer nog maar daar zal ook niks meer van over zijn denk ik. Ze hebben de ramen beneden ingegooid vanwege ontploffingsgevaar en ze hebben de kamer nat gehouden maar het plafond is waarschijnlijk ingestort. Ik ben net nog even gaan kijken of er nog koffie nodig was voor de lieden maar er is nog zo’n rookontwikkeling dat er weinig te zien is.



Ze zijn nu bezig met zand strooien want door het blussen en het feit dat het hier -9 is op ooghoogte, is het nu één grote glijbaan!

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

:shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:



wat erg… benhelemaal stil… Die mensen zijn alles kwijt :shock: of… in elk geval hun vertrouwde huis :shock:



:hug: :hug: :hug:

voo rjullie voor de schrik maar ook voor de bewoners :hug:



hier ben ik ook zoooo bang voor. Ik sluit alle ramen altijd hermetisch rolluiken ervoor, boven alles dicht…

ohh hemeltje zeg, wat erg…



ik heb het meegemaakt toen ik 5 was en we op visite waren een heel klein oud boerderijtje ook door een vuurwerkiets door de brievenbus echt volledig afgebrand toen…



vrselijk voor die mensen is het om zo het jaar in te gaan niks geen leuk oudejaarsavond

verschrikkelijk!!!

tjeee zeg, dat lijkt me een nachtmerrie voor alle rieten-daken-bezitters. Wat erg voor die mensen zeg. 2009 begint rampzalig.

ow wat verschrikkelijk :frowning:

Tjee wat erg zeg :cry:

vreselijk!!



Je bent dan alles kwijt.



En diegene die de pijl heeft afgestoken was zeker nergens meer te bekennen :wall:

wat erg… :frowning:

Ow vreselijk zeg. Wat erg! :o :frowning:

Dé reden dat wij altijd thuis zijn met oud en nieuw. We wonen nl ook onder een rieten kap. Altijd spannend hoe de wind staat als het vuurwerk afgestoken wordt.

Maar dit is dus wat er kan gebeuren. Arme mensen…

Vreselijk voor die mensen!!!



Wat een foto,s. Zoooo erg.

@Mutsie86 wrote:

vreselijk!!



Je bent dan alles kwijt.



En diegene die de pijl heeft afgestoken was zeker nergens meer te bekennen :wall:




Jawel. Ze weten wie het was. Ik neem niet aan dat hij het met opzet heeft gedaan, ik denk dat hij zich vreselijk voelt!

:frowning: :hug:

Tjeeeeeeeeeeeeeeeemig wat een nachtmerrie die dan werkelijkheid wordt :wall: :wall: :cry: :cry: :cry:

Zo triest altijd. Al je spulletjes,alles van emotionele waarde wat je dan ook kwijt bent.



Lief Kanin van je om te kijken of er nog koffie nodig was. :-* :-*

Is toch ook het minste wat je kan doen he?



Echt vreselijk.



Wat zullen jullie ook geschrokken zijn zeg? En de kinderen dan?? Kregen die nog wat mee van dit alles?



Dikke :hug: :hug: voor de schrik

klopt het dat het op het nieuws van 20.00u was?

Wat vreselijk zeg! :shock: :cry:

he jakkes zeg … voor een aantal jaar terug is dat dus ook hier in het dorp gebeurd… echt sneu voor die mensen … en helemaal als je der dus niks aan kan doen …