En dan ben je je huis kwijt op oudejaarsavond....

Wat ontzettend triest zeg! Het zal je gebeuren! Gelukkig geen gewonden maar de verslagenheid zal groot zijn. Wat vreselijk om het nieuwe jaar zonder huis in te gaan. Bah, vreselijk gewoon.



Wel fijn dat ze meteen door buren zijn opgevangen.

Verschrikkelijk zeg!

Hoop dat er nog wat persoonlijke spulletjes over zijn.

Gadverdamme… dat is echt 1 van m’n grootste nachtmerries :frowning:

Een rotbegin van het nieuwe jaar.



P.S. Dat uitgebreide verhaal stuur ik jullie nog hoor :wink:

wat erg zeg!! :frowning:

Jemig… wat erg zeg!



Dat is echt een nachtmerrie die werkelijkheid word…



Wij kwamen een aantal jaar geleden thuis (in ons oude huis) toen we oudjaarsavond elders hadden gevierd en ontdekten een gat in het glas van de voordeur.

Was er een vuurpijl naar binnen geschoten door het gordijn dat voor de deur hing en ook nog op het tapijt geland.

Gelukkig was alles alleen verschroeid, maar dat had heel anders af kunnen lopen, brrr.

De buren hadden het gedaan maar die ontkenden het.

Dat hoorden we van andere mensen uit de straat, en ook alleen bij hun voor de deur lag vuurwerkafval.

Maargoed, alles was goed afgelopen, dus ik vond het al lang prima.



Maar je hele huis afgebrand, en dan ook nog eens op zo’n avond.

Vreselijk…

Was het een gezin met kinderen, of een stel op leeftijd (aan de gordijntjes te zien)?

Karin2 hoe is het nu met je buurtjes?

De schok nog niet te boven,ze wonen momenteel bij de kinderen.



Ze waren tijdens de brand thuis en wisten niet wat ze moesten doen, ze liepen rond in de woonkamer en werden door buren uit huis gehaald. Ze konden nog net een envelop met belangrijke papieren meegrissen.

Het vuur greep heel snel om zich heen.

5 minuten na het ontstaan van de brand was de brandweer er al en was er niks meer te redden.



Crien, het was inderdaad op het NOS journaal.

och, die arme mensen. Helemaal de kluts kwijt :cry:



daar zakt je goede moed toch ook van in je schoenen.

Lijkt me zo erg om je huis zo te zien :cry:

Oh wat een verhaal zeg! :shock:

Wat vreselijk voor die mensen.

Het overvalt je en wat moet je doen, wat moet je pakken/meenemen…

Wat een nachtmerrie.



Karin, ik dacht eerst dat je het over je eigen huis had, toen ik de titel van je topic las. Maar goed, dit gun je niemand…(bijna niemand)

Jeetje wat een verhaal… pff… ben toch blij dat we in een stevig nieuwbouwhuis wonen…

@Nati wrote:

Jeetje wat een verhaal… pff… ben toch blij dat we in een stevig nieuwbouwhuis wonen…




een ongeluk zit in een klein hoekje vaak.

@schoen wrote:

@Nati wrote:
Jeetje wat een verhaal… pff… ben toch blij dat we in een stevig nieuwbouwhuis wonen…




een ongeluk zit in een klein hoekje vaak.




Idd, dat zegt ook niet alles.



Kan ook altijd vlam in de pan komen of zoals in een ander topic, in een frituurpan.



Je bent nooit helemaal veilig.

o wat een nare start van het nieuwe jaar.



moet zeggen dat ik ook even z’n moment had dit jaar was bij een vriendin op bezoek.

stond veillig binnen (ahum) vuur werk te kijken zie ik ineens vuurwerk op mijn borst draai me om vuurwerk aan de andere kant van de kamer

was er inderdaad een pijl door de ruit naar binnen gekomen.



vond s’avonds nog glas tussen me kleren.



er ging echt wel even door mijn heen o als het maar niet in brand vliegt.

gelukkig viel de schade achteraf wel mee

Oei jee Marisca! Wat een schrik ! Gelukkig heb je verder niets!



De vuurpijl had ook binnen nog kunnen knallen, wat eng zeg.

Hoe heb je het kunnen regelen met het raam ? Had je wat voor handen om ervoor te zetten ? Je hebt niet meteen een nieuwe ruit.

we hebben na dat het vuurwerk afgelopen was een stuk dik karton ervoor gedaan

en mijn vriendin want in haar huis was het heeft 2 januari de woningbouw gebelt en die hebben meteen een nieuwe ruit erin gezet die dag.



en de rest schoon gemaakt

ja was best heftig even maar van jouw buren is natuurlijk veel erger jeetje wat moeten ze zich hulpeloos voelen je kan er niks aan doen en toch

Ik las het net in de krant hier, vreselijk voor die mensen.



Maar, er stond in de krant dat er gezegt werd dat de persoon die die vuurpijl had afgestoken direct bij die mensen aan de deur was gegaan en dit melde…hier werd niks mee gedaan :think: Vind ik ook wel heel dom hoor, als iemand hier met zo’n verhaal aan de deur kom is er hier meteen paniek en probeer je te redden wat er te redden valt lijkt mij.



Maar het blijft gewoon heel erg voor die mensen, wat een verschrikkelijk begin van het nieuwe jaar, bah !