electrische dekens bij kinderen??

ik weet niet of ik hem hier of in het discussie forum moet plaatste dus vandaar dat ik hem hier neer zet :wink:





lucas slaapt nu sinds kerst op de zolder…maar daar hebben wij geen verwarming…



hij klaagt er steeds over dat hij het koud heeft (het is er zo’n 13 á 14 graden) maar met een 4 zeisoenen dekbed, en 2 fleeze dekens kan ik me niet meer voorstellen dat hij het nog koud heeft!!!



maar goed ik ben hem niet he :wink:



wij zaten te denken aan een electrische deken, maar nou zat ik me te bedenken is dat wel veilig ivm brandgevaar???

en zouden jullie dit doen…



waarom juist wel of juist niet!!!



ohja hij wil dus niet meer slapen en is elke dag wel anderhalf uur bezoig om in slaap te komen, en snachts komt hij eruit omdat hij dan bij ons in bedje wil



ik heb nu 3 flessen met warm water in zijn bed gelegd en oeps hij is nogn iet naar beneden gekomen :silenced:

ik vind het persoonlijk nogal een griezelig idee.



Een oplossing heb ik zo ook niet voor je probleem. Hier is het boven ook maar 15 graden (niet zo veel verschil lijkt me).

Mijn zoon slaapt onder een gewoon dekbedje (geeneens 4seizoenen) en heeft een fleece-pjamaatje aan. Hij klaagt niet over kou.



Succes met het vinden van een oplossing

Ik denk dat kruiken veiliger zijn, want ik heb eens meegemaakt dat zo’n dekentje in de fik vloog… of een hittepit… die kan je in de magnetron doen

misschien een id om een half uur of uur voor hij naar bed gaat dat ding aan te zetten en uit te doen of weg te halen als hij naar bed gaat zodat het bed wel warm is als hij erin gaat?



ik zelf zou het niet een hele nacht gebruiken zo’n ding

ik zou inderdaad ook liever een kruikje doen… zo’n hittepit is ook nog link, die blijven vaak erg lang heet, heb regelmatig verhalen gehoord van kindjes die zich daaraan hadden gebrand…



Maar zou zeker weten GEEN electrische deken doen hoor… Bovendien wen je hem dan daaraan, waardoor hij niet ‘leert’ zijn eigen bedje op te warmen…

Hmm… vind het ook een beetje een eng idee…

ok het is me nu wel duidelijk dat een electrische deken niks is :wink: vond het zelf ook wel een eng idee…



heb dus nu warme flessen in zijn bedje liggen…maar idd kruiken die zou ik ook nog kunnen gebruiken…

en misschien de fleecedekens voor hij naar bed gaat lekker over de verwarming hangen, en meteen over hem heen leggen??? Dat koelt wel sneller terug, maar dan is hij toch lekker warm zijn bedje ingegaan… en houdt hij het wellicht warm.

hoi,



die flessen zou ik persoonlijk niet doen vanwege dat ik ook echt grote brandblaren gehad heb op mijn been van een fles.

de littekens zitten er nog van, een belly warmer misschien even van te voren erin leggen? de belly warmer blijft daarna toch nog door warmen en wordt naar mijn idee toch nog best heet :think: of een gewone kruik.





gr mel

Warme kruik in bed voordat hij naar bed gaat. Eruit halen als hij erin ligt. Misschien als je zelf naar bed gaat nog even kijken of hij goed ligt en dan 1 deken vervangen door een verwarmde deken…?

Ik vind zowel de electrische deken als de kruiken een eng idee bij een kind. Daartbij mag een kind niet op een waterbed slapen omdat dit te warm is, vandaar dat ik niet extra zou verwarmen. Je hebt toch ook geen verwarming aan op slaapkamers, tenminste wij nooit.



Misschien de kamer beter isoleren voor komende winter en nu heerlijke fleece pyama’s aan.



Weet je zeker dat het te koud is of wil hij gewoon graag bij jullie liggen.



Succes met oplossen.



Groetjes, Petri

petri wij slapen op een waterbed…en dat vind hij zo lekker warm :oops:



het zal idd misschien ook wel de gezelligheid zijn… alleen is ook maar alleen he :wink:



ik zal idd misschien vanavond voor dat wij naar bed gaa een fleeze deken op de verwarming leggen en die nog overgooien bij hem, dan zal ik de flessen eruit halen (die zulen dan ook wel koud zijn denk ik toch??? :think: :eh:

Heeft hij het wel naar zijn zin op zijn zolderkamertje?



Ik weet van mezelf van vroeger nog wel, dat als ik ergens moest logeren, wat ik niet prettig vond, ik het 's nachts ook altijd zo koud had… Zelfs nog met 4 dekens en een kruik en een dikke pyama aan.

Waarom zou hij het koud hebben? Myrthe slaapt enkel in een rompertje met lange mouwen onder een dekbed dat niet zo warm is (** op een schaal van *****). Op haar kamertje is het gemiddeld 15 graden nu.

Af en toe vraag ik aan Myrthe of ze het lekker warm heeft in bed en ze antwoord altijd dat het prima is. Soms kruipt ze 's ochtends bij ons in bed met koude voetjes, maar dan is ze denk ik al even aan het spelen geweest.

Als Lucas lekker warm wakker wordt, dan zou ik me geen zorgen maken hoor!

Hij klaagt erover… :wink:

@Kaar wrote:

Hij klaagt erover… :wink:


Aaah, dat verklaart een hoop :wink: Hopelijk vind je een goede oplossing!

jha hij is juist dol blij met zijn nieuwe kamertje, hij wil al weken nog voordat het kamertje klaar was er al slapen, nou mama dan zet je mijn oude bed er maar neer :inlove: :inlove:

Ik had als kind ook een elektrische deken. Wij hadden op de 2e verdieping geen CV en dat was heel koud in de winter.



M’n moeder deed hem een half uurtje voor het slapen aan en als ik naar bed ging dat trok ze ook echt de stekker eruit.



Tja of het echt veilig is… daar dachten we toen volgens mij niet over na. Ik denk dat het wel kan maar zou echt de stekker eruit halen (dus niet alleen het knopje uit) als hij erin gaat.

Ik heb zelf een elkrtrische deken, waarvan je de snoer los kan koppelen met de deken…Als je hem 1uurtje voor het slapen aanzet, heeft hij een lekker warm bedje…Afkoppelen en dan lijkt mij er niks gevaarlijks aan.



Ik kan ook niet in slaap komen, ook niet met 3truien en 5dekbeddden.

Dat had ik als kind al…Weet nog dat ik altijd mijn pyjama op de verwarming hing, dat was lekker warm :thumbup:

waarom niet even voor hij gaat slapen een eletriche verwarming aan op zijn kamer.



zie ze bij de bouwmarkt regelmatig staan en zo duur zijn ze meen ik niet.

Dat je evn zijn kamer opwarmt en dan weer uit ?



Emily slaapt ook op zolder maar alle warmte stijgt omhoog dus die klaagt eigenlijk niet.