electrische dekens bij kinderen??

Wat is er mis met een gewone kruik? Mijn dochter is nu 5 en zij slaapt nog steeds met een kruik… en als het aan haar ligt 's zomers ook :think: :mrgreen:

Wel zo’n rubberen kruik heb ik het over he, zo’n ronde metalen zoals je voor baby’s hebt vind ik voor haar niet prettig (ze gebruikt hem als een soort knuffel). Maar wij hebben bij gebrek daaraan ook wel eens gewoon een fles met warm water en een sok eromheen gedaan…

@petri wrote:

Ik vind zowel de electrische deken als de kruiken een eng idee bij een kind. Daartbij mag een kind niet op een waterbed slapen omdat dit te warm is, vandaar dat ik niet extra zou verwarmen. Je hebt toch ook geen verwarming aan op slaapkamers, tenminste wij nooit.



Misschien de kamer beter isoleren voor komende winter en nu heerlijke fleece pyama’s aan.



Weet je zeker dat het te koud is of wil hij gewoon graag bij jullie liggen.



Succes met oplossen.



Groetjes, Petri




Dat is dus niet waar…



Je hebt zelfs speciale baby waterbedden. Hebben onze kinderen ook opgeslapen.

Deze zijn anders geisoleerd, en minder verwarmd. Verwarm je een normaal waterbed tot 27 graden, het babymatrasje maar tot 20 graden (kamertemperatuur) en nee, het verhoogd niet de kans op wiegedood want het is zodanig gemaakt dat het toch stevig is.

Onze kinderen hebben er altijd heerlijk op geslapen en spruit 3 mag dat ook weer.



Onze kinderen krijgen straks, als ze eenmaal uit hun peuterbedden zijn ook allebei een 1 persoons waterbed. Ik gun ze graag een goede slaaphouding en ultiem comfort.



De bedden nu warmen wij van te voren op met 3 kruiken, die halen we eruit als ze erin gaan. Werkt prima.

Sommige kinderen zijn nu eenmaal net marmotjes, die van ons ook. Liggen het liefst met hoofd en al onder de dekens… heerlijk toch, als ze zo goed slapen :inlove: