Hallo dames,
Ik ben hier nieuw en zal me eerst even voorstellen. Ik ben een meid van 22 jaar en ben samen met mijn vriend al 2,5 jaar bezig om zwanger te raken. Mijn menstruatie is 5 jaar geleden opgehouden en volgens de gyn komt dit door mijn overgewicht.
In juli 2011 heb ik een prednison kuur gehad voor de keel (antibiotica sloeg niet aan). Nog geen week later werd ik ineens ongesteld??? en in oktober weer (zat 83 dagen tussen).
Ik heb zitten rekenen en had het dan 3 januari weer moeten worden, maar helaas is het nu weer weg (terwijl ik juist dan zou beginnen met temperaturen).
Nou ben ik vorige week maandag gewoon begonnen met temperaturen met als resultaat:
16/1 : 36.2
17/1 : 36.2
18/1 : 36.1
19/1 : 36.2
20/1 : 36.2
21/1 : 36.5
22/2 : 36.4
23/2 : 36.7
24/2 : 36.7
25/2 : 36.6
26/2 : 36.8
Zou dit betekenen dat ik op het goede moment ben begonnen met temperaturen en nu een eisprong heb gehad (wat erg fijn zou zijn) of is het toch iets anders??
Sinds september al 7,5 kilo afgevallen en ga zo door dus hoop met de tijd mijn cyclus weer normaal te hebben.
Alvast bedankt voor de reactie’s.
ha meid ik denk eerder dat je PCOS heb door overgewicht kan je dit krijgen namelijk meestal is dat het geval , maar er zijn ook vrouwen zonder overgewicht die het hebben .
waarom maak je gen afspraak met een gyno zo doorgaan schiet ook niet echt op lijkt me …
welkom op het forum en veel plezier
Liefs Natas
Bedankt voor je reactie. Ik ben hiermee inderdaad bij de gyn geweest en heb wel een paar kenmerken van pcos, maar ook veel niet (dus echt pcos konden ze het niet noemen).
Ik ben sinds september begonnen met afvallen (eerder verviel ik steeds in het oude patroon :oops: ) en willen wij rond juli weer naar de gyn om te kijken hoe het er nu voor staat en wil mijn vriend zich ook laten testen (voor de zekerheid).
Vandaar dat ik nu ben begonnen met temperaturen, omdat ik dat anders dan nog moet doen.
iedere vrouw heeft weer verschillende symptomen ze had ook even kunnen kijken bij je ? echo , bloed prikken e.d
afvallen is niet makkelijk … ik zelf ben nu 19 kilo kwijt anders werd ik niet verder geholpen…
ik presteerde het zelf om geen ei sprong te hebben en toch te menstrueren , nou ja het heet dan een onttrekking bloeding
nu zit ik aan de metformine dit helpt ook bij mensen met PCOS en overgewicht . ik hoop dat je snel terecht kan ik zou er niet mee doorlopen zo en anders een andere arts zoeken . van tempen heb ik gene verstand doe ik nooit
wel ooit gedaan 3 maanden en dat ging nergens over hahaha uit temp geen ei te herkennen volgens de gyno toen ook
heb je al eens aan ovulatie testen gedacht ?? en naar je slijm verlies te kijken ??
De gyn heeft een inwendige echo gedaan en inderdaad ook bloedgeprikt, maar pcos springt er niet uit. Wel heb ik wat meer mannelijke hormonen zeg maar.
De week dat mijn temperatuur omhoog ging had ik al 2 dagen last van veel slijm (vruchtbaar slijm als ik het zo lees).
Ik ga sowiezo door met temperaturen en kan dit dan mooi meenemen naar de gyn.
oke spannend maar verder heeft die je naar huis gestuurd dan ofzo of wilde je verder zelf niet geholpen worden ? dat je eerst nog even zelf wilde proberen
hoop dat je je ei benut hebt het kan zo maar in eens raak zijn haha
Ik heb ook PCOS en op het nippertje zelf spontaan zwanger geworden na 19 maanden (maand erna zouden we met hormonen beginnen)…
Heb ook 19 maanden getempt, als ik zo je temp zie zou ik zeggen dat het kan zijn dat je 20/1 een ei gehad kan hebben. De dag erna stijgt je temp dan namelijk met min 0,2 graden en houdt dan ook aan tot je ongi. Je temp is min 0,2 graden gestegen en is zo aangehouden, i.c.m. je slijmverlies kan het dus wel zo zijn dat je een ei heb gehad…
Verder hebben niet alle vrouwen met uitblijvende menstruatie PCOS.
Wilde dit even zeggen omdat het me opvalt dat je (Natascha) wel vaker direct met de term PCOS zwaait bij deze verhalen Zag het laatst ook al bij het mopper-en-baal-topic. Bedoel het niet rot hoor, maar zo kan je mensen ook snel ongerust maken.
Ik gebruik fertility friend om mijn temp daar te noteren en die website vult dan zelf de dag van eisprong in. Misschien ook een idee om het op zon website bij te houden. Je kan op die site ook bijhouden wanneer je hebt geklust en wat voor soort vruchtbaar slijm je hebt. Enige nadeel is dat het in het engels is.
Je temp is wel gestegen dus lijkt wel op een eisprong maar moeilijk om dat zonder grafiekje te zien. Heel veel succes in ieder geval en dat het maar snel raak mag zijn.
@selena ow is dat zo :oops: :oops: :oops: nee ik wil niemand ongerust maken hoor…
me-1989 gelukkig heeft je gyno al daar naar gekeken en dat kunnen uitsluiten .
succes met zwanger worden
@Natascha
Geeft niks hoor…PCOS was ook het eerste waar ik aan dacht toen de gyn ging kijken wat er aan de hand kon zijn.
@Selena
Ik hoop inderdaad dat het mijn ei is geweest we hebben namelijk van 18 op 19 jan geklust dus wie weet is het misschien wel raak
Sinds woensdag er gevoelige (soms pijnlijke) tepels, bij vlagen wat misselijk, erg moe en een steeds lichte steekjes in de buik aan beide kanten.
Natuurlijk hopen we op een zwangerschap, maar kan niet eerder dan vrijdag testen…
Spannend!!
spannend meid ik zit nu ook in wachtbankje denk hahaha
Vanochtend een test gedaan (wel te vroeg, want vrijdag is pas 2 weken na mijn eisprong als het tenminste een eisprong is geweest).
Als de test vandaag negatief zou zijn zou ik dokter bellen, want het is niet meer te doen met mijn tepels.
Maar volgens mij is de test licht postitief?? :dance:
Ik heb een foto toegevoegd en zou graag jullie mening horen. Op de foto is het streepje (wat volgens mij een streepje is) iets lichter dan als je hem zo van de test afleest.
Alvast bedankt voor jullie mening…
Ik zie een heel licht streepje. Over een dag of twee weer testen misschien ? Spannend hoor!
Ha meid spannend , ik heb ook zo,n streepje gehad en helaas toch ongi geworden , ik hoop voor jouw dat je zwanger bent !!
Ik heb de huisarts gebeld en die vertelde dat een streepje een streepje is en dus positief (al kon ze het moeilijk inschatten over de telefoon). Maar het streepje is echt duidelijker dan op de foto te zien is.
Ik heb nu alleen de test ingepakt met 2 sokjes (met i love dad erop) en een gedichtje, maar zal ik die nu geven of beter nog even wachten hij vroeg me via sms al of ik al een test had gedaan. Ik heb gezegd dat ik dit ben vergeten en morgen doe (kan het moeilijk via sms vertellen toch?)
Volgende week doe ik sowiezo weer een test (hopelijk dan zeer positief).
Vandaag weer een test gedaan van kruidvat die 2v5. en weer kwam er licht positief uit (ietsjepietsje duidelijker )
Ik ga vandaag dokter bellen om bloed te prikken, zodat we het zeker weten. Zelf heb ik zoiets van kon wel eens zwanger zijn (ook mede, omdat ik misselijk ben, harde soms pijnlijke tepels, de kat komt vaker bij me zitten enz).
Vriendjelief gelooft het nog niet zo erg, maar dit komt doordat we al vaak teleurgesteld zijn.
Mijn temp is zondag, maandag en dinsdag ook gestegen naar 36.8 en vandaag naar 36.9 Spannend!! Ik hou jullie op de hoogte.
@ natasha dankjewel hoop ook dat ik zwanger ben en jij ook veel succes met zwanger worden.
hee spannend, klinkt wel hoopvol!
Wauw, spannend! Aan je temperaturen uit je eerste post te zien, heb je wel een eisprong gehad - waarschijnlijk op 19 of 20 januari (dus net voor de temperatuursverhoging). Dan zou je nu dus zo ongeveer je NOD (niet-ongestelddag) moeten hebben. Dat je temperatuur hoog blijft, is een goed teken; meestal gaat die net voor de menstruatie weer iets naar beneden.
Ik zeg hardstikke zwanger meid! :thumbup: :inlove: