EINDELIJK IS HET STAKEN VOORBIJ,VANAF DONDERDAG!!!

Kraamschudden is op kraamvisite gaan maar dan de Twentse variant :wink: En we hebben het lang genoeg niet gedaan…Iris groeit als kool…wil niet langer wachten 8)

Maar als het echt niet anders gaat (hoop dat de trein op zijn minst wel rijdt!! :shifty: Ivm streekvervoer) kijk ik Moon wel lief aan want de kadootjes liggen al ingepakt klaar…

Timing van stakingen komt altijd bagger uit maar dit vind ik extra niet lief :hand: Ga al amper met trein en bus dus ik plaag ze nooit. :angel:

Inderdaad is het zo dat

Wel rijden - Geen kaartjes Afstempelen.

Het kost voor de baas, het kost echt alleen maar. Bussen rijden op bezine of diesel.

10.000e bussen moeten van dat voorzien zijn.

Toch staken ook mensen niet voor de lol een deel (ga uit van 20%) willen niet staken. Maar moeten.

Ze mogen NIET rijden, omdat de rest ook niet rijd. Het mag wel is klaar zijn hoor dat staken is prettiger voor de mensen die gebruik maken van de OV, maar ook voor de stakende mensen die niet eens willen staken.

Ze hebben zichzelf er ook mee, hun zijn verplicht om de uren dat ze moeten werken (dus 8/9 uur) wel naar het bedrijf te komen.

Ze mogen niet uitrijden dat betekend dat ze 8/9 uur lang op kantoor zijn en mogen genieten van koffie uit een apparaat, 80% wil wel staken en lijkt er niet mee te zitten.

Het is echt niet leuk voor de Mensen die gebruik maken van OV, helemaal niet zelfs, hun werk lijdt er ook onder.

Ze hebben aan vervoersvriendelijke stakingen gedaan (dus gratis)

Maar er is vanaf het begin ook aangegeven als dat niet werkt, word het minder vriendelijk.

Helaas mag Connexxion niet voor ander vervoer regelen voor de gedupeerde.

Ik vind namelijk ook dat de chauffeurs meer mogen verdienen, de burger betaalt natuurlijk aan de bus, maar beseffen sommige mensen wel dat je hele leven in handen ligt van de rijstijl van de chauffeur?

Ik werk op een mbo en daar zijn nu dus examens en afstudeermomenten. En het is echt heel sneu want sommigen kunnen dus niet op school komen. Dat is hun eigen verantwoordelijkheid en helaas geen excuus maar het is wel ontzettend vervelend voor ze.

Ja inderdaad! dat is zwaar Kl*te natuurlijk als je examen heb.

nou ja met de middelbare school-examens hebben ze er rekening mee gehouden en nu dus niet :wall:

@mama20 wrote:

staken ze nog tot zondag avond 15 juni 23:59 uur!

:thumbdown: En ik moet voor de 15 naar stad...
Ik moet nog een cadeau kopen voor Thomas, die is de 15e jarig en hier in het dorp hebben ze niet wat ik wil (een grote houten garage).
En hij moet nog feestkleren hebben natuurlijk, en zn zusje moet hem ook nog een cadeautje geven!
En binnenkort moet ik naar Assen voor het kennismakingsgesprek met de kleuterjuf van Thomas... En ik koop veel eten & drinken bij de natuurwinkel... En dat alles moet met de bus!

Zucht... moet ik mn broer maar weer lief aankijken :roll: !

mijn man zn opa en oma komen vandaag op de verjaardag van Matteo… en doordat ze niet met de bus kunnen moeten ze nu 4 uur met de trein (enkele reis is dat ) dus savonds ook nog 4 uur terug…

Ik word 's avonds wakker omdat ik niet lekker in slaap geschud wordt door de bussen die normaal langs ons huis rijden ( toch zo’n 8 bussen per uur). :mrgreen:

Ik vind het serieus lullig hoor voor mensen die er zo afhankelijk van zijn! Ik werk gelukkig in het dorp waar ik ook woon, anders had ik er ook last van gehad.

dit gaat nog een poos duren

me moeder kwam me vandaag vertellen dat de bussen door gaan tot augustus ze gaan ALLEEN in de spitsuren rijden!

Kregen ze op hun werk te horen omdat daar een aantal van buiten af komen

Rijden van 7.00 - 9.00 uur en van 16.00 - 19.00 uur

ik kon het nog niet op internet vinden maar helaas is het wel zo

dat betekend dus dat wij 28 juni om 07:00 naar het station moeten lopen om naar mijn eigen forummeeting te gaan in houten pfff :?

Gelukkig s`avonds vervoer naar huis me moeder haalt ons op :wink:

op mijn sympathie hoeven ze iig niet meer te rekenen :hand: :naughty:

@mama20 wrote:

me moeder kwam me vandaag vertellen dat de bussen door gaan tot augustus ze gaan ALLEEN in de spitsuren rijden!

dat betekend dus dat wij 28 juni om 07:00 naar het station moeten lopen om naar mijn eigen forummeeting te gaan in houten pfff :?

Maar bij jullie rijden ze tenminste. Hier moet mijn partner elke dag 2x20 km fietsen naar het metrostation om naar zijn werk te kunnen gaan. Ik hoop echt dat ze hier ook snel weer in de spits gaan rijden, want ik kan niet zeggen nu dat ie er 's avonds zo gezellig bij zit (ligt dus te pitten op de bank).

ik vind het echt belachelijk zeker als je afhankelijk bent van de bus :snooty: :snooty:

Hier rijden zelfs geen stadsbussen…en ja ze gaan nu in de spits rijden, maar ja als je op zaterdagochtend om half 8 op het station moet zijn…vergeet het maar…

Dus dan maar mezelf met de auto naar een ander station rijden, daar een weekend mijn auto onbeheerd alten staan en nóg eerder vertrekken en op het juiste station 20 minuten wachten op mijn overstap…zo wordt een reis van oorspronkelijk 2,5 uur ineens bijna 4 uur… :wall:

ga vooral met het openbaar vervoer mensen! Dat is goed voor het millieu enzo…ja ehm…IK WIL WEL! :twisted:

Ik heb hier vandaag voor het eerst weer rijdende bussen gespot.

Hehe, eindelijk. Echt belachelijk zo. Een of twee dagen is nog te behappen, maar dit is gewoon van de zotte.

Mijn oude middelbare school heeft vanalles geregeld om te zorgen dat leerlingen ie niet naar school konden hierdor de toesten toch konden maken, dat vind ik wel een hele goede actie van ze. :thumbup:

Maar dit staken moet maar gauw afgelopen zijn!

Ik snap best waar ze voor staken en kan de chauffeurs grotendeels gelijk geven dat ze voor hun rechten staken. Maar dat daar zoveel mensen onder moeten ‘lijden’ vind ik te ver gaan. Als ze gratis passagiers laten rijden, treffen ze de werkgevers daar waarschijnlijk nog harder mee.

pffft verdorie… hier nog eentje die redelijk afhankelijk is van bus… nu ik geen auto meer heb, moet ik alles op de fiets, of met de bus, en voor noodgevallen kan ik de auto van mijn ouders lenen… maar niet voor elk wissewasje… djeez… wat baal ik hiervan.

hier een vriendin die ontslagen is op haar werk (kpn…dat zegt ook wel weer genoeg) omdat ze werkelijk geen ander vervoer kon regelen.

Ook een stagiaire die nu elke dag door de tol moet met de auto (4 euro per dag) omdat ze niet met ander vervoer kan.

@Maxime wrote:

@mama20 wrote:

Maar bij jullie rijden ze tenminste. Hier moet mijn partner elke dag 2x20 km fietsen naar het metrostation om naar zijn werk te kunnen gaan. Ik hoop echt dat ze hier ook snel weer in de spits gaan rijden, want ik kan niet zeggen nu dat ie er 's avonds zo gezellig bij zit (ligt dus te pitten op de bank).

Op dit moment rijdt er al een tijdje niks meer van de stadsdiensten en buiten leeuwarden ook veel niet

hoor net op 538 dat friesland morgen alweer rijd in de spitsuren :thumbup:

eerder dan augutus

nu nog volledig :roll:

Hebben we dus mazzel 28 juni want dan redden we de trein van 8:04 naar houten wel :thumbup:

Het is echt niet meer normaal.

Ik snap ook waarom ze staken maar hier hebben ze zoveel mensen mee.

Oude mensjes die niemand hebben om mee te rijden,mensen die naar het werk moeten maar geen ander vervoer hebben,kinderen die naar school moeten enzo.

Wij hebben het dagje efteling al opgeschoven naar de 21ste,als de bussen dan nog niet volledig rijden :pray: ga ik even uitzoeken of ze daar wel in de spits rijden.