EINDELIJK IS HET STAKEN VOORBIJ,VANAF DONDERDAG!!!

Oei wat is dit vervelend zeg :roll:

Zaterdag gaan de kids en ik met mijn zus,moeder en nog meer kids :lol: naar de dierentuin in Amerstfoort.

Omdat de bussen niet rijden moeten we het laatste stukje lopen.

Verzetten heeft geen zin omdat wij treinkaarten van het kruidvat hebben en die moeten gebruikt worden voor 29 juni :doh:

Vaderdag zouden wij naar de efteling gaan ook met de kruidvattreinkaarten,dat gaat dus niet door als de bussen dan niet rijden :frowning:

Van het station naar de efteling lopen dat gaat niet is veels te ver :lol: en niemand in de buurt daar die wij kunnen die ons eventueel kan afzetten :?

Ik hoop dat de bussen dan weer rijden :pray:

vreselijk irritant dat die bussen weer eens niet rijden!!

Ik hoop voor je dat ze dan weer rijden hoor.

@prinsjeJason wrote:

Van het station naar de efteling lopen dat gaat niet is veels te ver :lol: en niemand in de buurt daar die wij kunnen die ons eventueel kan afzetten :?

Zou je dan niet met de taxi kunnen vanaf het station naar de efteling? Wij zijn er zondag geweest en toen werd er omgeroepen dat de taxi van .. (en dan de naam van de mensen) gearriveerd was en dat meerdere malen.

@Mama_jeanet wrote:

@prinsjeJason wrote:

Zou je dan niet met de taxi kunnen vanaf het station naar de efteling? Wij zijn er zondag geweest en toen werd er omgeroepen dat de taxi van .. (en dan de naam van de mensen) gearriveerd was en dat meerdere malen.

ik geloof dat er naar de efteling een speciaal tarief geld zelfs maar dat weet ik niet zeker :think:

:twisted: :twisted: :twisted:

Ik moet met de bus naar het werk…

Heb nu de hele week de auto al en hub moet een pokke-eind fietsen…

Vind het wel mooi geweest zo…!

Argh tot wanneer duurt deze ellende? :silenced: Heb nog een kraamschuddagje op de planning staan…daar wil ik dus echt wel naartoe :mrgreen: gaat anders kijken of er iets met mijn ouders te roggelen valt die als taxi fungeren

Gelezen op een andere forum:

Zoals het er nu naar uit ziet (als er geen accoord bereikt wordt) staken ze nog tot zondag avond 15 juni 23:59 uur!

Dit staat in iedergeval op de site van de busmaatschappijen!

Thnx mama20…das wel enorm lang zeg… :? snap dat iedereen zijn ‘recht’ wil hebben maar dit is wel behoorlijk ten koste van het publiek. Geen kaartjes stempelen is publieksvriendelijker… :angel:

en maar weer hopen dat het morgen droog is als ik op mijn fietsje stap 8)

Taxi zal wel erg duur zijn toch?

We hebben extra een goedkope reis dus zie dat eigelijk niet zitten :lol:

Als het tot 15 juni is schuiven we het wel een weekje op dan heb ik nog niks te doen :think:

Shit tm 15 juni :shock: Ben al hele week Roel naar zijn werk aan het brengen en halen - volgende week ma en di kan ook nog wel maar dat weekend heeft hij nachtdiensten en zal hij moeten fietsen of kan hij niet werken.

Vind het erg lang hoor.

Heb nog een kraamschuddagje op de planning staan....daar wil ik dus echt wel naartoe *gaat anders kijken of er iets met mijn ouders te roggelen valt die als taxi fungeren*

Dat is ook toevallig :wink: bij mij staat ook een kraamschudden op het programma! Gelukkig heb ik een auto tot mijn beschikking :lol:

Liefs,
Moon

Ik hoop met je mee Marijke…fietsen kan best leuk zijn mits het geen moetje is en het idd droog is…

Hahaha Moon jij ook al… :angel: gezellig! :mrgreen:

geldt dit nu alleen voor streekvervoer, of ook voor stadsvervoer?? Ik kan er op de site van de bus maatschappij helemaal niks over vinden… alleen van 27-29 mei… maar ik kan me niet herinneren dat er de afgelopen dagen bussen reden… :think:

balen diana , ik hoop dat het snel voorbij is , :pray:

maar ehhh even iets anders

ik lees net 2 x kraamschudden , maar ik ben misschien wel blond hihi maar wat is dat :think:

Mijn moeder is Buschauffeur bij COnnexxion.

Mijn moeder staakt ook, en niet omdat ze het leuk vind, maar omdat zij niet als enige mag rijden.

De rest staakt dus, maar het lullige er van is, is da tmijn moeder WEL naar haar werk moet. (Dus de hele dag op kantoor is niks te doen)

Ze moeten naar het werk komen maar rijden niet.

En me moeder baaahaalt.

Bron: Connexxion punt nl.

De vakbonden hebben vanaf 1 juni chauffeurs opgeroepen voor onbepaalde tijd te gaan staken. Er rijden vrijwel geen bussen van Connexxion.

Op de stakingsdagen kunnen wij de betrouwbaarheid van de Connexxion dienstregeling niet garanderen. We adviseren u om alternatief vervoer te zoeken.

Wat rijdt er wel/niet (update: 5 juni,17.00 uur)

Er rijden vrijwel geen bussen en trams van Connexxion, Arriva en Veolia. De bussen van het GVU, Syntus, HTM, GVB en RET rijden wel.

Den Helder: rijdt gedeeltelijk

Haarlem: riijdt gedeeltelijk

Leidschendam: lijn 491 (Den Haag CS- Duinrell) rijdt normaal

Noord- en Zuidwest-Friesland: geen staking/acties* (wél bij stadsdienst Leeuwarden en deels in Bolsward/Joure)

De Q-liner rijdt niet.

Schiphol Sternet: rijdt gedeeltelijk (tussen P30 en P40)

Sneltram Utrecht-Nieuwegein/IJsselstein: rijdt niet

Texel: rijdt vrijwel normaal

Trein Almelo-Marienberg: rijdt normaal*

Uithoorn: rijdt gedeeltelijk

Velsen-Zuid: rijdt gedeeltelijk

Valleilijn-trein: rijdt normaal

Houdt u er rekening mee dat de treinen mogelijk niet rijden op 8/9 juni!

Zeeland (Middelburg, Terneuzen, Wemeldinge, Haamstede): rijdt gedeeltelijk.

De Belbus rijdt niet

• Omdat de werknemers in deze gebieden onder een andere CAO vallen.

Waarom wij geen ander vervoer in kunnen zetten

Werkgevers kunnen niets doen om mensen in geval van nood toch op plaats van bestemming te krijgen; zij mogen namelijk geen ander vervoer inzetten volgens het stakingsrecht. Ook kunnen zij op dit moment niets doen om de stakingen af te wenden, ook al is het loonbod redelijk. In een kort geding kunnen stakingen nooit verboden worden op grond van het loonbod. Alleen wanneer de procedure niet juist is gevolgd of onevenredige schade in de maatschappij ontstaat, kan een rechter de stakingen een halt toeroepen. Dit staat los van de inhoud en redelijkheid van het loonbod.

Excuses

Uiteindelijk moet de burger betalen voor het openbaar vervoer of het nu via de strippenkaart of via een rijksbijdrage is.

Wij vinden dat een medewerker passend betaald moet worden voor de verantwoordelijkheid die hij of zijn draagt, maar wel binnen de grenzen die gebruikelijk zijn in Nederland. In vergelijking daarmee is dit bod een keurig bod.

Toch betreuren wij dat de reiziger in dit geval gedupeerd wordt en wij kunnen dan helaas ook niets anders doen dan waarschuwen voor de stakingen.

Persoonlijk vind ik dat de buschauffeurs wel moeten rijden maar gratis…

Dat voelen de hogere bazen ook in hun zak.

Snap het staken best wel, maar ik vind het gewoon belachelijk dat er zoveel mensen de dupe van moeten worden…

Het is inderdaad iets om flink pissed over te worden!

Pff… en dan willen ze het gebruik van het OV nog wel stimuleren :roll:

Bij mij op het werk ook 2 meiden die afhankelijk zijn van het OV.

Gelukkig kunnen zij nog wel op de fiets komen maar elke dag 3 kwartier heen en 3 kwartier terug op de fiets door de regen is ook geen pretje.

Het moet maar eens afgelopen zijn!!!

Ik vind het ook mooi geweest.

Als al die chauffeurs toch niks te doen hebben, laat ze dan wel rijden maar inderdaad geen kaartjes afstempelen… Wij blij omdat er vervoer is, de chauffeurs blij omdat er weer wat te doen is :thumbup: