einde schooljaar

Hoihoi,



Morgen is het voor mijn zoon de laatste schooldag…wat is een jaar vlug omgegaan. Ik merk echt dat hij in alle opzichten is gegroeid. Morgen doen ze nog spelletjes op school en dan kan de zomervakantie beginnen :dance:



Nu valt het mij wel op dat er vanmorgen wel wat kindjes een kadootje geven aan hun juf(fen) Doen jullie dat ook? Voor mij is het allemaal nieuw, dus geen idee allemaal. Weet dat het niet verplicht is, maar natuurlijk toch wel een leuk idee. Misschien zo nog even gauw wat halen :think: Iemand tips?



Groetjes,

Krista

wij deden dit vroeger zelf al en ik vond dat geweldig om juf een roos te mogen geven :lol:



Vorig jaar heb ik met de oudste een bloem van papier gemaakt… een rietje als steel en dan over het knikdeel 3 bloemen geschoven. Die bloemen had hij eerst geverfd. Kaartje eraan met ‘bedankt voor het leuke jaar’ en klaaaaaarrrr.



Juf vond het zo leuk dat ze het dit jaar gebruikt heeft voor moederdag :mrgreen:

vind het ook wel leuk om iets te geven. Vind het geen must, maar wel een mooi gebaar. En dan geen cadeau-cadeau, maar gewoon iets zelf geknutseld, of zelf gebakken of zo :thumbup:

Ik lees even mee, volgende week vrijdag is hier de laatste dag en heb nog geen idee wat we moeten doen…

Hier is vandaag de laatste schooldag.



Gisteren hebben ze namens alle kindjes 1 cadeau aangeboden aan de juf. En ze hebben een witte kussensloop genomen en alle kinderen hun handafdruk er op laten zetten met verf en ze mochten zelf hun naam erbij schrijven.

Vanuit mijn vorige woonplaats kende ik het niet…hier zie ik het al 2 jaar gebeuren, maar vind het eigenlijk onzin…en heb dus ook nog nooit iets gedaan.



De meiden zelf hebben het er ook niet over, en maken zich er ook niet druk om dat zij niets hebben…de juffen doen hun werk, en worden er voor betaald…en ik krijg op de dag voor mijn vakantie ook geen bloemen of bonbons van mijn baas :think: Of is dat de scheve vergelijking?



Wat ik vorig jaar zag waren vooral een mooie roos, doosje bonbons of een mooie tekening…als je dan toch graag wat wilt doen, lijkt me dat best leuk.

elk jaar heb ik wel iets gegeven, een knutselwerkje, en wat roosjes…

vorig jaar wat thee mokjes laten beschilderen,

en de juf gebruikt ze nog steeds…

@Gab wrote:

elk jaar heb ik wel iets gegeven, een knutselwerkje, en wat roosjes…

vorig jaar wat thee mokjes laten beschilderen,

en de juf gebruikt ze nog steeds…




Dat is ook een leuk idee! Hier nl een meester, dus bloemen ofzo is een beetje gek…

hier nemen de kinderen meestal allemaal 1 bloem mee. Dan heeft de juf met al die bloemen 1 mooie bos :mrgreen:

De oudste kleuters maken allemaal een vlag (van stof) die aan de de vlaggenlijn komt en zo steeds langer wordt.

Veel kinderen geven ok nog een cadeautje en/of iets zelfgemaakt.

Zelf vind ik het als juf ook altijd erg leuk als er aan gedacht wordt. Je hebt toch een jaar heel intensief met de kinderen gewerkt. Natuurlijk is het werk en krijg je er voor betaald maar het salaris valt best tegen :silenced:

Zeker als je kijkt wat er allemaal nog meer bij komt kijken dan alleen les geven…Zeker de peridoe voor de vakantie is altijd erg druk met rapporten e.d. Buiten dat is het gewoon heel ander werk dan met computers o.i.d. je bent altijd met de kinderen bezig zeg maar…

hier nemen de kinderen meestal allemaal 1 bloem mee. Dan heeft de juf met al die bloemen 1 mooie bos :mrgreen:

De oudste kleuters maken allemaal een vlag (van stof) die aan de de vlaggenlijn komt en zo steeds langer wordt.

Veel kinderen geven ok nog een cadeautje en/of iets zelfgemaakt.

Zelf vind ik het als juf ook altijd erg leuk als er aan gedacht wordt. Je hebt toch een jaar heel intensief met de kinderen gewerkt. Natuurlijk is het werk en krijg je er voor betaald maar het salaris valt best tegen :silenced:

Zeker als je kijkt wat er allemaal nog meer bij komt kijken dan alleen les geven…Zeker de peridoe voor de vakantie is altijd erg druk met rapporten e.d. Buiten dat is het gewoon heel ander werk dan met computers o.i.d. je bent altijd met de kinderen bezig zeg maar…

hier nemen de kinderen meestal allemaal 1 bloem mee. Dan heeft de juf met al die bloemen 1 mooie bos :mrgreen:

De oudste kleuters maken allemaal een vlag (van stof) die aan de de vlaggenlijn komt en zo steeds langer wordt.

Veel kinderen geven ok nog een cadeautje en/of iets zelfgemaakt.

Zelf vind ik het als juf ook altijd erg leuk als er aan gedacht wordt. Je hebt toch een jaar heel intensief met de kinderen gewerkt. Natuurlijk is het werk en krijg je er voor betaald maar het salaris valt best tegen :silenced:

Zeker als je kijkt wat er allemaal nog meer bij komt kijken dan alleen les geven…Zeker de peridoe voor de vakantie is altijd erg druk met rapporten e.d. Buiten dat is het gewoon heel ander werk dan met computers o.i.d. je bent altijd met de kinderen bezig zeg maar…

maantje, hoeveel bloemen nemen de kinderen bij jullie eigenlijk meestal mee? vroeg ik me opeens af.

@fiep klophout wrote:

maantje, hoeveel bloemen nemen de kinderen bij jullie eigenlijk meestal mee? vroeg ik me opeens af.




:lol: eeeehhh drie :mrgreen:

Morgen laatste ochtend voor lasse - ben eigenlijk niet bezig geweest met iets voor de juf.



Maar de hele klas heeft van de verlatende tweedegroepers een picknick gehad - toch ook goed :shifty:

Heb leuke ideetjes opgedaan :thumbup:



Gisteren een zeepje en badparel gekocht in vorm van een eendje, transparante folie omheen gedaan en een kaartje aangehangen…en klaar! Ook maar gelijk gedaan voor de juffen op de psz.



Maar ga zeker de tips van hier onthouden voor volgend jaar zodat we op tijd mee kunnen beginnen.

@Mandala wrote:

Vanuit mijn vorige woonplaats kende ik het niet…hier zie ik het al 2 jaar gebeuren, maar vind het eigenlijk onzin…en heb dus ook nog nooit iets gedaan.



De meiden zelf hebben het er ook niet over, en maken zich er ook niet druk om dat zij niets hebben…de juffen doen hun werk, en worden er voor betaald…en ik krijg op de dag voor mijn vakantie ook geen bloemen of bonbons van mijn baas :think: Of is dat de scheve vergelijking?



Wat ik vorig jaar zag waren vooral een mooie roos, doosje bonbons of een mooie tekening…als je dan toch graag wat wilt doen, lijkt me dat best leuk.




Ik vind het geen scheve vergelijking hoor, ik vind ook dat ze er voor bataald worden en maantje een juf heeft zelf de keus gemaakt om juf te worden toch , ik krijg ook niets extra,s en werk er erg hard voor , ik vind persoonlijk nog wel zwaarder werk, maar goed die keus heb ik zelf gemaakt, dus ik vind dat ze niets extra,s hoeven te geven!



zelfgemaakte tekening moet voldoende zijn! :thumbup:

@melanie wrote:

@Mandala wrote:
Vanuit mijn vorige woonplaats kende ik het niet…hier zie ik het al 2 jaar gebeuren, maar vind het eigenlijk onzin…en heb dus ook nog nooit iets gedaan.



De meiden zelf hebben het er ook niet over, en maken zich er ook niet druk om dat zij niets hebben…de juffen doen hun werk, en worden er voor betaald…en ik krijg op de dag voor mijn vakantie ook geen bloemen of bonbons van mijn baas :think: Of is dat de scheve vergelijking?



Wat ik vorig jaar zag waren vooral een mooie roos, doosje bonbons of een mooie tekening…als je dan toch graag wat wilt doen, lijkt me dat best leuk.




Ik vind het geen scheve vergelijking hoor, ik vind ook dat ze er voor bataald worden en maantje een juf heeft zelf de keus gemaakt om juf te worden toch , ik krijg ook niets extra,s en werk er erg hard voor , ik vind persoonlijk nog wel zwaarder werk, maar goed die keus heb ik zelf gemaakt, dus ik vind dat ze niets extra,s hoeven te geven!



zelfgemaakte tekening moet voldoende zijn! :thumbup:


verbeter de wereld, begin bij jezelf :angel:

ik vind ‘ik krijg ook niks voor de vakantie’ zo’n uh calimero kijk op de zaak…

Jij zou het wel léúk vinden om wél iets te krijgen voor de vakantie denk ik? Dan is het toch gewoon leuk om iemand anders wél dat pleziertje te doen. Het zijn wel mensen die dagelijks veel energie steken in ónze kinderen.

Vind het helemaal niet erg als je niks wilt geven (en echte cadeaus vind ik dus ook helemaal niet nodig), maar de reden ‘ik krijg ook niks’ vind ik oprecht een beetje jammer.

@fiep klophout wrote:

@melanie wrote:
@Mandala wrote:
Vanuit mijn vorige woonplaats kende ik het niet…hier zie ik het al 2 jaar gebeuren, maar vind het eigenlijk onzin…en heb dus ook nog nooit iets gedaan.



De meiden zelf hebben het er ook niet over, en maken zich er ook niet druk om dat zij niets hebben…de juffen doen hun werk, en worden er voor betaald…en ik krijg op de dag voor mijn vakantie ook geen bloemen of bonbons van mijn baas :think: Of is dat de scheve vergelijking?



Wat ik vorig jaar zag waren vooral een mooie roos, doosje bonbons of een mooie tekening…als je dan toch graag wat wilt doen, lijkt me dat best leuk.




Ik vind het geen scheve vergelijking hoor, ik vind ook dat ze er voor bataald worden en maantje een juf heeft zelf de keus gemaakt om juf te worden toch , ik krijg ook niets extra,s en werk er erg hard voor , ik vind persoonlijk nog wel zwaarder werk, maar goed die keus heb ik zelf gemaakt, dus ik vind dat ze niets extra,s hoeven te geven!



zelfgemaakte tekening moet voldoende zijn! :thumbup:


verbeter de wereld, begin bij jezelf :angel:

ik vind ‘ik krijg ook niks voor de vakantie’ zo’n uh calimero kijk op de zaak…

Jij zou het wel léúk vinden om wél iets te krijgen voor de vakantie denk ik? Dan is het toch gewoon leuk om iemand anders wél dat pleziertje te doen. Het zijn wel mensen die dagelijks veel energie steken in ónze kinderen.

Vind het helemaal niet erg als je niks wilt geven (en echte cadeaus vind ik dus ook helemaal niet nodig), maar de reden ‘ik krijg ook niks’ vind ik oprecht een beetje jammer.




Mag jij vinden, ik zie dat anders :wink:



ik zeg toch tekening of zoiets moet voldoende zijn :thumbup:



Tja wie zegt dat ik geen energie steek in anderen , dat doe ik ook, maar moet ik er iets extra,s voor nee, vind ik niet… :think:



t, word zo een beetje vanzelfsprekend gemaakt dat je iets moet geven

@melanie wrote:

@fiep klophout wrote:
@melanie wrote:
@Mandala wrote:
Vanuit mijn vorige woonplaats kende ik het niet…hier zie ik het al 2 jaar gebeuren, maar vind het eigenlijk onzin…en heb dus ook nog nooit iets gedaan.



De meiden zelf hebben het er ook niet over, en maken zich er ook niet druk om dat zij niets hebben…de juffen doen hun werk, en worden er voor betaald…en ik krijg op de dag voor mijn vakantie ook geen bloemen of bonbons van mijn baas :think: Of is dat de scheve vergelijking?



Wat ik vorig jaar zag waren vooral een mooie roos, doosje bonbons of een mooie tekening…als je dan toch graag wat wilt doen, lijkt me dat best leuk.




Ik vind het geen scheve vergelijking hoor, ik vind ook dat ze er voor bataald worden en maantje een juf heeft zelf de keus gemaakt om juf te worden toch , ik krijg ook niets extra,s en werk er erg hard voor , ik vind persoonlijk nog wel zwaarder werk, maar goed die keus heb ik zelf gemaakt, dus ik vind dat ze niets extra,s hoeven te geven!



zelfgemaakte tekening moet voldoende zijn! :thumbup:


verbeter de wereld, begin bij jezelf :angel:

ik vind ‘ik krijg ook niks voor de vakantie’ zo’n uh calimero kijk op de zaak…

Jij zou het wel léúk vinden om wél iets te krijgen voor de vakantie denk ik? Dan is het toch gewoon leuk om iemand anders wél dat pleziertje te doen. Het zijn wel mensen die dagelijks veel energie steken in ónze kinderen.

Vind het helemaal niet erg als je niks wilt geven (en echte cadeaus vind ik dus ook helemaal niet nodig), maar de reden ‘ik krijg ook niks’ vind ik oprecht een beetje jammer.




Mag jij vinden, ik zie dat anders :wink:



ik zeg toch tekening of zoiets moet voldoende zijn :thumbup:



Tja wie zegt dat ik geen energie steek in anderen , dat doe ik ook, maar moet ik er iets extra,s voor nee, vind ik niet… :think:



t, word zo een beetje vanzelfsprekend gemaakt dat je iets moet geven




het gaat niet zozeer om cadeaus geven, maar om afscheid nemen. Als jij ander werk

gaat doen, krijg je meestal ook wat van je collega’s, toch?



Een heel jaar trekt de leerkracht met de kinderen op, dat zijn heel wat uren bij elkaar.

En aan het eind neem je afscheid van elkaar. Dat hoeft niet met gekochte cadeaus ofzo hoor… helemaal niet. 26x merci krijgen, is niet goed voor de lijn :wink:



Een kaartje, tekening, gebakken koekjes of wat dan ook, is net zo leuk.



Bij dochterlief in de klas hebben ze gevraagd om een tekening van elke kind en 2 euro.

Van het geld kopen ze twee toilettasjes met de groepsfoto erop. Simpel en leuk!

ik zie het idd als iets voor het afscheid.

Niet alleen heeft juf veel uren met mijn/ons kind doorgebracht, ook is mijn kind in dat jaar gehecht geraakt aan juf en dat mag je best laten merken denk ik.



Hier dus gewoon iets zelfgemaakst, dat vind ik ook veel leuker. Zal de heren eens vragen… als het na morgen wat afgekoeld is :mrgreen: gelukkig hebben ze hier nog een week :wink: