sorrie 3x gepost er ging even iets mis :roll:
fiep de kinderen nemen dan 1 bloem mee voor de juf. Al die bloemen samen zijn dan een mooie bos.
verder nemen ze ook een bloem mee voor de kinderen uit groep 8 die afscheid nemen. Ze moegen dan zelf kiezen aan wie ze de bloem geven. sommige nemen dan meerdere bloemen mee omdat er meerdere kinderen zijn aan wie ze graag een bloem zouden willen geven!
verder vind ik een tekening ook prima en erg leuk en waardevol als juf! Het gaat om het idee en de waardering die je krijgt omdat je toch intensief emt de kinderen bezig bent geweest.
Hier was het weer anders, omdat de juf zelf ook echt afscheid nam (was stagiaire, en komt na de vakantie niet meer hier op school terug). Namens de ouders was er een fotoboekje gemaakt, en de kinderen hadden allemaal tekeningen gemaakt die door een andere juf in een mooie map gedaan waren.
Verder waren er nog verschillende kinderen met kleine kadootjes (chocola, kaarsjes, dat soort dingen), meer tekeningen en bloemen, maar niet iedereen gaf wat.
Wijzelf hebben nog wel een kadootje gegeven, omdat we vonden dat de juf echt wat extra’s voor ons heeft betekend. We hebben de afgelopen weken veel gesprekken met haar gevoerd omdat we erg twijfelden over een aantal zaken op school, en of Laura hier wel op haar plaats was. Ze heeft echt uitgebreid de tijd voor ons genomen en ons heel erg goed geholpen, en dat waarderen we heel erg, dus dan mag dat ook best getoond worden.
Maar ik vind dat dus wel meespeelt wat voor band jij of je kind met zo’n juf heeft opgebouwd.
Is die band niet zo bijzonder, dan zou ik het bij alleen een tekening houden, en als de band wat beter is, misschien nog iets meer.
Ik zie deze attenties echt als een soort fooi. Met sommige kinderen en ouders heb je echt heel intensief gewerkt in een jaar. En ik hoef echt geen gekochte kadootjes, ik heb 10x liever een oprechte tekening of alleen een hand dan een onpersoonlijk kadootje dat op mijn bureau wordt gedumpt :oops: Ik heb alle kaartjes, tekeningen, lieve briefjes ed van ruim 13 jaar juf zijn bewaard in een mooie doos en af en toe lees ik er nog even wat door. En dan zijn vooral de persoonlijke woordjes toch wel heel erg waardevol. Ik zie al die koppies dan meteen voor me. Ik zal ook nooit mensen raar aankijken als ze met niets aankomen hoor, maar soms verbaast het me wel dat ouders gewoon weg kunnen gaan zonder een hand oid te geven. Vooral als je er een intensief contact mee opgebouwd hebt door veel gesprekken, extra zorg of iets dergelijks. Dan vind ik het erg vreemd dat mensen afscheid nemen zonder maar iets te zeggen.
Ik heb overigens ook wel heel bijzondere kadootjes gekregen hoor in al die jaren. Het meest bijzondere was wel een glitterpanty van een marokkaans meisje :lol: Ze had hem zelf voor me uitgezocht, was de mooiste die ze kon vinden :inlove:
@mamaartje wrote:
Ik heb overigens ook wel heel bijzondere kadootjes gekregen hoor in al die jaren. Het meest bijzondere was wel een glitterpanty van een marokkaans meisje :lol: Ze had hem zelf voor me uitgezocht, was de mooiste die ze kon vinden :inlove:
Haha, ik denk, nu komen de goede tips, maar nee. K.es zijn juf weegt denk ik 130 kilo en heeft altijd “soepjurken” aan. Laten we die glitterpanty maar achterwege laten dan Ze is wel heeeeeeeeeel lief dus ik wil zeker iets voor haar doen.
@Fleur wrote:
@mamaartje wrote:Ik heb overigens ook wel heel bijzondere kadootjes gekregen hoor in al die jaren. Het meest bijzondere was wel een glitterpanty van een marokkaans meisje :lol: Ze had hem zelf voor me uitgezocht, was de mooiste die ze kon vinden :inlove:
Haha, ik denk, nu komen de goede tips, maar nee. K.es zijn juf weegt denk ik 130 kilo en heeft altijd “soepjurken” aan. Laten we die glitterpanty maar achterwege laten dan Ze is wel heeeeeeeeeel lief dus ik wil zeker iets voor haar doen.
hahaha, misschien zijn steunkousen dan een beter idee
Ik heb niets gedaan (was ook niet bij me opgekomen :oops: maar ja mijn eerste keer he) en lasse zit ws nog twee bij haar in de klas .
Wel had een vader van een groep 2 kindje een memorie spel gemaakt met foto’s van alle kindjes groep 0/1/2 en de juf. Echt helemaal geweldig. Lasse vind het ook geweldig. Zo leuk gelukt, ik was er echt een beetje ontdaan van.
dave heeft zijn juf een kop en kom gegeven, het kopje was wit met een roze hartje erop, het kommetje was roze met een wit hartje erop.
in het kommetje had ik snoep hartje gedaan en in de mok heb ik gekleurde pennen gedaan…
( was nog geen €5,= kwijd voor dit alles)
dit verpakt in folie… was een mooi cadeautje…
bijna alle kinderen gaven iets aan de juf… het is ook en geweldige juf, super lief en hart voor haar werk… staat voor iedereen klaar…
vind het jammer dat we alweer afscheid van haar moesten nemen…
ben benieuwd hoe zijn volgende juf is…
Ik als klassenmoeder heb voor alle ouders een briefje gemaakt met de vraag of zij het leuk vonden mee te doen aan een kadootje… voor afscheid/juffenverjaardagen enzo.
We vierden dat allemaal tegelijk. 2,50 per kind.
Daar heb ik een kadootje voor gekocht.
Al deze kindjes zijn dit jaar begonnen in deze instroomgroep en de juf was ook nieuw. Ze heeft de overgang kdv/psz naar school echt zoveel gemakkelijker gemaakt voor veel van deze kindjes(en ouders)!
Ze heeft zoveel gedaan voor de kids en zo intensief, dat mag beloond worden!
Maakt me echt geen ruk uit dat ik op mijn werk niets krijg… LB… ik doe het voor haar wel, omdat zij ervoor heeft gezorgd dat het goed gaat met mijn meisje!
onze oudste heeft vandaag vast een kaartje gemaakt voor zijn ene juf… die ziet hij morgen voor het laatst.
Een mooie tekening op de voorkant en op de achterkant de geweldige tekst
live juv H. :inlove:
Het verzoek of ik daar onder nog even wat voor hem wou schrijven en daaronder weer zelf zijn naam.
Hij wil graag 1 bloem, dus ik koop morgenochtend 1 roos en daar hangen we de kaart dan gewoon aan.
Donderdag ziet hij de andere juf voor het laatst en daar gaat hij ook nog een kaartje voor maken.