Wat een leuke topic… moest even nadenken, maar ik heb er voor Saba toch ook wel eentje geloof ik… zij kan maar één ding in d’r hand hebben. Als ze een beker vastheeft en je geeft haar een boterham, dan geeft ze eerst netjes de beker af, en pakt dan de boterham aan. Nog een voorbeeld… als ze een pop in d’r hand heeft en ze wil wat drinken, dan wordt eerst de pop netjes in een stoel gezet en dan pas pakt ze haar drinken. Of als ze de kat wil gaan aaien… eerst d’r koekje netjes op tafel, en dan met lege handjes de kat aaien. Ze gooit niks roekeloos weg, maar legt alles héél bewust op een vast plekje en haalt het daar later netjes weer op…
Néé, dat nette gedrag heeft ze absoluut niet van ons geleerd :think: :mrgreen: :lol: ! Als wij haar jas in een hoekje op de bank gooien bijvoorbeeld, loopt zij erop af, pakt haar jas en loopt naar de provisiekastdeur (daarÃn hangt de kapstok) om ons even duidelijk te maken dat die jas netjes op het haakje hoort :inlove: !
Whahahaaaa, word je daar toch even fijn gecorrigeerd door zo’n turfie! :inlove:
tygo heeft ook weer wat nieuws…
als ie een harde boer laat
dan doet ie hem daarna nog ff burp! na
(alleen klinkt het dan niet meer als boer, maar als “aaaaaahhhhh”
met een lage stem) :mrgreen:
Isabel doet ook precies wat Saba doet…Zooooo schattig!!!
En gaat ze ook klaar zitten in de buggy zodra ze door heeft dat we naar buiten gaan :mrgreen:
Verder heeft ze een hekel aan handdoeken :think: .
Omdat het wat kouder wordt dacht ik haar blij te maken door de handdoek lekker op de verwarming te leggen…lekker warm toch? Nou toen ze dat voelde was het brullen.
Als we haar uit bad halen hup handdoek om haar heen dat gaat nog…zodra we op het aankleedkussen zijn MOET die handdoek af. Tegenwoordig wil ze staand afgedroogd worden en zo snel mogelijk de handdoek weg, als er nog wat op het aankleedkussen ligt dan stapt ze er naast, net alsof ze er vies van is…Echt heel erg vreemd, ik snap niet hoe ze eraan komt, is toch juist lekker lijkt me als je uit een warm bad komt :think:
Rare meid dus…
Ze heeft ook een hele tijd gehad dat ze het toetje eerst wilde proeven met haar vingertje voordat ze een hap nam :roll: Nu eet ze zelf en doet ze dat niet meer.
Groetjes Alex
Hier nog een leuke eigenaardigheid:
Voor Myrthe ging slapen, wilde ze zich eerst altijd een keertje verstoppen. Haar kamertje is dan helemaal donker en ze verstopte zich (al in haar slaapzakje :inlove: ) dan altijd naast de kast. Dan moest ik zoeken: “Is Myrthe misschien in de kast?” (deurtje open) “Nee, is ze dan misschien onder de stoel?”, etc.
Sinds een week of twee verstopt ze zich eerst gewoon naast de kast, maar nog voor ik in de kast heb kunnen kijken, zegt ze zacht: “samen” en geeft ze me een handje zodat we samen naar haar kunnen zoeken. :lol: Dan doet zij de kast dus open en zeg ik: “Is Myrthe in de kast?” en dan kijkt zij eens goed en zegt dan: “Nee, t-shirts” :mrgreen:
Ik geniet er elke avond weer met volle teugen van.
Ach gossie :inlove: :inlove: :inlove:
Daar smelt ik helemaal van…: “samen”… :inlove:
@Gootje wrote:
@CarmenArjan wrote:
Ze klimt ook zelf in de wandelwagen en gaat dan vast klaarzitten, waarschijnlijk wachten tot we gaan lopen :eh: :inlove:
Hahaha, dat doet Timo ook. Dan is hij ook meteen aan het proberen om de gordeltjes vast te maken met zo’n ernstig geconcentreerd gezichtje :inlove: :inlove: :inlove:
Die foto in dat kratje is ook erg lief.
ik moet de buggy dus weg zetten want charity klimt erin en maakt dan de gordeltjes dicht dan huilen omdat ze ze niet open krijgt maak ik ze open maakt ze ze weer dicht en dan begnt het opnieuw.
Hi hi, Lara heeft de tegenovergestelde eigenaardigheid als Isabel: ze wil juist alles tegelijk in haar hand. Terwijl ze het één erbij probeert te pakken, valt het ander eruit en zo blijft ze gerust heel geduldig minutenlang bezig :mrgreen: .
Met eten hetzelfde: ze propt alles wat ze lekker vindt tegelijk in haar mond. Dan bedenkt ze dat haar mond onprettig vol is en spuugt ze alles weer uit :roll: .
Ze slaapt ook met haar konijn in haar maag. Kan niet lekker liggen zou je denken, maar ze doet het steeds zo.
Verder zit ze bij voorkeur ergens op. Op het aanrecht, op het bed, op de bank. Haar humeur verbetert prompt 2 punten als we haar ergens bovenop planten.
Die foto van dat kindje in dat kratje is echt geweldig :inlove: .
Sara vindt het momenteel leuk om weer op de grond te gaan liggen rollen :mrgreen: Net alsof ze ineens weer 6 maanden jonger is hahahaha. Ze gaat er echt even voor liggen, heen en weer, benen in de lucht, gieren maar. En overal…midden in de keuken, in de kamer etc :silenced:
En ze sabbelt graag op natte doekjes. :mrgreen:
@Ninanien wrote:
Sara vindt het momenteel leuk om weer op de grond te gaan liggen rollen :mrgreen: Net alsof ze ineens weer 6 maanden jonger is hahahaha. Ze gaat er echt even voor liggen, heen en weer, benen in de lucht, gieren maar. En overal…midden in de keuken, in de kamer etc :silenced:
En ze sabbelt graag op natte doekjes. :mrgreen:
Herkenbaar, vooral die natte doekjes! Myrthe vraagt er de hele dag om en ook in bad moet er altijd een doek mee.
En Myrthe vindt het opeens leuk om te “tuipen” (kruipen). Ook alsof ze weer een klein meisje is. Wat lijkt het me heerlijk om naar een rollende en gierende Sara te kijken. :inlove: Je hebt het tioch wel op video gezet?
hahaha wat een geweldig topic is dit
rayana heeft ook verschillende eigenaardigheden
- ze moet ook overal IN gaan zitten, in haar speelgoedbak, in de wasmand, in het wasteiltje ( :shock: ), noem maar op
ik heb haar eens een keer slapend gevonden in de wasmand
- ze telefoneert ook met alles, dan brengt ze het naar haar oor en zegt “alooooo”
- ze moet altijd kunnen kroelen met iets in koude, gladde stof zoals satijn of parachutestof, iets warm en zacht moet ze niks van weten :think:
- ze is vies van alles wat korrelig is, zoals zand van de zandbak (krijg ik haar niet in hoor) en zelfs hagelslag :shock: dan zit ze echt letterlijk te rillen op haar stoel
- ze moet tegenwoordig de kerstboom een kusje geven voor ze gaat slapen
- als ik het fototoestel neem, zegt ze “lacheeeeee” en gaat dan een heel gek gezicht trekken (waardoor ik haar amper nog goed opde foto krijg, enkel wanneer het “onverwacht” is)
*ze MOET ook overal in gaan spetteren
:inlove: :inlove: :inlove:
ALOOOOO
SPETTEREN MAAR
IN HET WASTEILTJE
GEKKE BEKKEN VOOR DE FOTO
ZAND IS VIES!!!
voila hopelijk genoeg spam :inlove: :inlove:
Leuk, we kunnen bezig blijven, want er ontstaan vanzelf weer nieuwe eigenaardigheden bij onze kleintjes!
Lotte deed al een paar dagen moeilijk met haar prakje, dat wilde ze niet eten. Totdat papa erachter kwam dat ze niet meer van een lepel, maar met een vork wilde eten!
Lotte smult van een boterham met chocopasta, maar als je haar zo een likje geeft, wil ze het absoluut niet!
Als we naar buiten gaan en het is heel koud, schreeuwt Lotte liever de hele boel bijelkaar omdat ze koude handjes heeft, dan dat ze die leuke wantjes van haar faovriete Poeh beer ooit aan wil trekken…
Haar ochtendjas van Winnie de Pooh hangt altijd met de capuchon over haar bedje. De capuchon stelt de kop van Winnie de Pooh voor. Als ze dan gaat slapen, krijgt Poeh beer altijd eerst een kusje (dus de capuchon)!
Groetjes,
Viratine
Wij hadden eerst colgate peutertandpasta.
Die was zo goed als op, dus papa kocht nieuwe…
Prodent. Met teletubbie (heeft mama hekel aan ).
De eerste avond dat Rick zijn tandjes gepoetst kreeg met de teletubbiepasta werd een drama.
Ik snapte meteen waarom, want de pasta was al net zo chemisch en eng als de teletubbie die erop stond (je was gewaarschuwd, ik heb echt een hekel aan tubbies).
Toch maar een paar dagen blijven proberen, maar het bleef ellendig en een schreeuwfestijn.
Dus we kochten andere pasta. Ik heb aan elke tube geroken, want de colgate met gele tube (die we hadden) was er natuurlijk niet meer… :roll: Zal je net zien…
De pasta die er het meeste op leek was van aquafresh (met ijsbeer. Ik heb niks tegen ijsberen ).
Maaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr…
Diezelfde avond kreeg Rick wat tubbiepasta op zijn vingertje, stak die in zijn mond, zoog eraan en zei: “Mmmmmmmmmmmmmmm”…
En vanaf dat moment was de tubbiepasta geen probleem meer en wil hij voor het poetsen eerst een klein likje aan zijn vinger om op te zuigen… :roll: :mrgreen:
De aquafresh staat dus ongeopend in de douche… :snooty:
Marjan
hihihihihihihi :mrgreen:
Ik heb het rollen nog niet gefilmd overigens. Batterij van camera is leeg :oops: