Vanavond in het badje vond ze zelfs het zeepsop al eng en vies! :?
:lol: Hoe word je ooit schoon als je zelfs zeepsop vies vindt?! Arm meissie… :mrgreen:
Myrthe wilde in het begin niet met blote voetjes op het gras, dat voelde blijkbaar vreemd. Sokjes aan en het was geen probleem meer
De laatste tijd speelt Myrthe vaak “boe!” met ons. Om het hoekje van de deur bijvoorbeeld. En als ze in bed niet kan slapen en nog wat ligt te spelen, horen we haar ook regelmatig "boe!’ roepen. :inlove: Ben heel benieuwd tegen wie / wat ze dat dan roept.
En sinds kort wil ze graag met blote billen op het potje zitten. Dan zit ze even heel stil op het potje en staat ze vervolgens op om … te plassen! Gisteren en vandaag. Tegen onze (1 dag oude) bank. Is die ook weer ingewijd (gelukkig 2ehands van marktplaats ivm met een krabbende kat). En papa en mama zetten haar potje maar even wat verder weg…
En sinds kort wil ze graag met blote billen op het potje zitten. Dan zit ze even heel stil op het potje en staat ze vervolgens op om … te plassen!
:lol: :lol: :lol: :mrgreen:
Stan heeft er een nieuwe bij: hij telefoneert met alles aan z’n oor… niet alleen met z’n speelgoedtelefoon, maar ook met soepstengel , boterham, croissantje (net terug uit Frankrijk ), drinkbeker, mouw van een t-shirt wat toevallig voor het grijpen lag, z’n eigen handje, noem maar op!
Hij zet het tegen z’n oor en roept ‘mama!’ of ‘papa!’. En wij maar geduldig aan de andere kant van de lijn opnemen natuurlijk :mrgreen:
Die van Stan toch wel dat hij niet zonder lange mouwen kan slapen!!! Zelfs niet toen het zo heet was...
Hij pakt met z'n linkerhand z'n rechtermouw, trekt die over z'n handje en friemelt dan met z'n twee handjes bij z'n neus. Hij gebruikt z'n mouw dus zoals een ander kind een doekje of knuffel gebruikt...
Rick doet ook zoiets: Duimt met links en met zijn rechterhandje houdt hij zijn linkermouwtje vast.
We hebben ontdekt dat -als hij geen lange mouwen aanheeft - hij ook wel genoegen neemt met zijn rompertje (of t-shirtje), dan pakt hij het stukje stof dat net onder het halsje zit.
En helemaal zonder kleertjes? Als hij dan heeeeel moe is, dan pakt hij zijn velletje beet. Plukt ie een stukje vel ter hoogte van zijn sleutelbeen.
Ik vind dat eigenlijk zoo zielig en aandoenlijk... :inlove:
Rick doet nog wat aparts, al vanaf heel klein.
Dan zit hij op schoot met zijn gezicht naar me toe en kluift op mijn ketting.
Dat is zijn afdraai-ritueel. Even ontspannen voordat hij naar bed gaat.
Tegenwoordig doet hij dat niet meer zo vaak. Vaker zit hij nu bij BJ op schoot en doet BJ's ketting in BJ's mond. Ook grappig gezicht... :mrgreen:
Als ik een ketting om heb, dan moet die ook in Stan z’n mond! En niet alleen voor het slapen gaan, maar de hele dag elke keer als hij er in de buurt is (dus als ik een hele dag met 'm optrek, heb ik tegenwoordig geen ketting meer om :mrgreen: )
Lotte moet niets hebben van vieze handen, daarom is ze ook met geen mogelijkheid in het zand te krijgen.
Timo vind het ook vaak maar niets, zand aan zijn handen. Dan staat hij echt met zijn handjes naar me te uitgestrekt met een vies gezicht van euh, euh. Zo van mama doe er wat aan.
Zand aan zijn blote voeten vind hij trouwens ook niet leuk. Hij vertikt het gewoon om over het strand te lopen totdat je zijn schoentjes weer aantrekt. Dan gaat hij er weer als een speer vandoor… :lol:
Anne is gek op alles dat vloeibaar is…ik wilde eerst schrijven dat ze gek is op water, maar ja dat gaat niet helemaal op.
Plasjes water moet ze doorheen lopen of in spetteren met haar handjes…zwembadje in de tuin: moet in gespetterd worden…waterbak van de hond precies hetzelfde…plasje yoghurt op haar eetblad…die handen erin…beetje spuug van haar…eerst met 1 vinger en dan lekker spetteren…
Bah, tis echt een vies kind hoor :inlove: Vieze handen zijn geen probleem, die likt ze zelf wel schoon :shock: . Haar eten deelt ze met de hond (Anne een hapje…hond een hapje). Ze pakt van mij een pluk haar om zichzelf onder haar neus te kriebelen om vervolgens in een schaterlach te belanden. Ze telefoneerd ook met alles dat los en vast zit en probeerd de hond de riem aan te doen terwijl het geen wandeltijd is. Doeken (bijvoorbeeld theedoek) legt ze over haar hoofd om zo even stil te blijven zitten en uiteindelijk de doek van haar hoofd te trekken met een gruwelijk lieve grijns op haar gezicht. Tja en ga zo maar door…
Hahhahaa, ze klimt ook echt overal op en in of moest ik maar 1 voorbeeld noemen :shifty:
Die foto van Anne in die speelgoedkrat!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
En dan ook nog lekker duimpje sabbelen en beest in de arm… :inlove: :inlove: :inlove:
Zo lag ze tv te kijken :inlove: …en tja, zoiets gebeurd hier dus met regelmaat :think: . Ze klimt ook zelf in de wandelwagen en gaat dan vast klaarzitten, waarschijnlijk wachten tot we gaan lopen :eh: :inlove:
Ze klimt ook zelf in de wandelwagen en gaat dan vast klaarzitten, waarschijnlijk wachten tot we gaan lopen :eh: :inlove:
Hahaha, dat doet Timo ook. Dan is hij ook meteen aan het proberen om de gordeltjes vast te maken met zo’n ernstig geconcentreerd gezichtje :inlove: :inlove: :inlove:
…Stef wil eigenlijk alleen maar brood met pindakaas. Dus om hem op gan te brengen, smeren we een boterham met gewenst beleg en leggen er dan 1 of 2 stukjes besmeerd met pindakaas bovenop. Gegarandeerd succes.
En als meneer niet meer verder wil eten (werkt ook met pap of avondeten), doet een likje pindakaas wonderen! Het werkt als een ouderwetse choke van een auto. Zodra hij gaat sputteren even een likje pindakaas en eten maar!
Zodra hij een kussen ziet of iets anders wat zacht is, dan gooit hij zich er het liefst op. Dus hij klapt, wordt (wederom) enthousiast, begint te wippen op z’n knietjes, gooit z’n lijf omhoog, en HOPPETEE… Zó er bovenop! :lol: .
Wat herkenbaar! Myrthe doet het bijna precies hetzelfde. En dan moet ze zelf heel hard lachen.
Wat heerlijk dat dit topic steeds weer op blijft duiken…
Stan heeft er een nieuwe bij: hij telefoneert met alles aan z’n oor… niet alleen met z’n speelgoedtelefoon, maar ook met soepstengel , boterham, croissantje (net terug uit Frankrijk ), drinkbeker, mouw van een t-shirt wat toevallig voor het grijpen lag, z’n eigen handje, noem maar op!
Hij zet het tegen z’n oor en roept ‘mama!’ of ‘papa!’. En wij maar geduldig aan de andere kant van de lijn opnemen natuurlijk :mrgreen:
…Stef wil eigenlijk alleen maar brood met pindakaas. Dus om hem op gan te brengen, smeren we een boterham met gewenst beleg en leggen er dan 1 of 2 stukjes besmeerd met pindakaas bovenop. Gegarandeerd succes.
En als meneer niet meer verder wil eten (werkt ook met pap of avondeten), doet een likje pindakaas wonderen! Het werkt als een ouderwetse choke van een auto. Zodra hij gaat sputteren even een likje pindakaas en eten maar!
Whahaha, Mirjam, die is goed zeg! Ik heb nog geen pindakaas geprobeerd bij Fem, ook eens doen! Heb je toevallig niet heel veel pindakaas gegeten toen je zwanger was? :mrgreen: