Ik ben morgen 10 weken zwanger van mijn tweede kindje.
Zoals het nu in de planning staat ga ik géén BV geven, omdat het de eerste keer ook niet lukte.
(mocht ik wel stuwing hebben, probeer ik het wel…)
Nou was ik laatst bij de Kruitv*t en zag dat die een eigen merk flessenvoeding hadden. En dat scheelt nogal in de kosten.
Zou die voeding nou ook echt goed zijn??? Goedkoop is leuk, maar ik wil wel het beste voor mijn kindje.
Zijn er mensen die ervaring hebben met dit merk???
Groetjes
Mariska
schijnt hetzelfde te zijn als een ander bekend merk (sorry geen ervaring) er is zelfs een rechtzaak geweest omdat het eigen merk dezelfe receptuur had, zegt genoeg denk ik…
ik geef kevin altijd die voeding. Hij doet het er super op en het is lekker goedkoop! Hij spuugt er niet van. Dat deed hij wel van Nutrilon.
Yeline heeft ook al maanden Kruidvat voeding en dat gaat harstikke goed :thumbup:
Wij hebben bewust voor NUtrilon gekozen.
Omdat dit overal te koop is als je een keer tekort
(of een dreigend tekort FV) in huis hebt. Kruidvat
zit niet echt in de buurt en vind het vervelend als zij het ook niet hebben…NUtrilon kun je halen bij alle
supermarkten, apotheek en noem maar op.
Supermarkten zijn ook 's-avonds open en
hier in de buurt ook veel op zondag dus altijd de
mogelijkheid om het te kopen. Dat is bij ons de
voornaamste reden geweest om voor NUtrilon te gaan.
Wij kopen altijd een paar pakken tegelijk dan zit je nooit zonder
Maar die voeding van de Kruidvat is dus precies hetzelfde als de voeding van N*trilon?
Toch maar eens proberen dan.
Gr Marielle :vlinder:
ik heb ook altijdt kruidvat gebruikt, nog steeds nr2.
1 nadeel het stinkt, ach als dat alles is :mrgreen:
levi had veel moeite met poepen dus gebruikte de gele verpaking werkte als een trein :thumbup:
ik ben er zeer tevreden over en het scheelt enorm in de koste en dat is in deze tijd dus wel een mooie meevaller.
@wisje wrote:
Ik ben morgen 10 weken zwanger van mijn tweede kindje.
Zoals het nu in de planning staat ga ik géén BV geven, omdat het de eerste keer ook niet lukte.
(mocht ik wel stuwing hebben, probeer ik het wel…)
Nou was ik laatst bij de Kruitv*t en zag dat die een eigen merk flessenvoeding hadden. En dat scheelt nogal in de kosten.
Zou die voeding nou ook echt goed zijn??? Goedkoop is leuk, maar ik wil wel het beste voor mijn kindje.
Zijn er mensen die ervaring hebben met dit merk???
Groetjes
Mariska
Hoi,
Ik wil je als je echt het beste wilt voor je kindje adviseren om een borstvoedingscursus te volgen…
Je zegt dat je geen borstvoeding wilt geven omdat het bij de eerste niet is gelukt. Dit wilt niet zeggen dat het bij een tweede niet zou lukken…
Je wilt wachten tot je evt stuwing krijgt… (hmmm dan moet ik nog wachten terwijl ik mijn zoontje toch al 9 maanden bv geef) Dit wil dus niks zeggen over het feit of je wel of geen melk hebt…
Je bent nog zwanger en dat is een mooie kans om veel informatie te verzamelen over borstvoeding, en om al op zoek te gaan naar een lactatiedeskundige in de buurt zodat je die na je bevalling evt om hulp kan vragen…
Ik wil hiermee niemand veroordelen maar misschien na verdieping in de stof wil het wel lukken met borstvoeding…
Je zegt ten slotte ook dat je het beste wilt voor je kindje
gr patricia
Als antwoord op je vraag; de kruidvatvoeding is prima, maar in het verleden wel veel klachten gehoord over levering. Dan waren de rekken weer volledig leeg en moesten mensen voor een aantal weken verplicht overstappen, dat is niet zo goed voor je kinde.
Verder wil ik me aansluiten op wat babylover zegt.
Bij mijn eerste is het ook niet gelukt zoals ik het wilde, bij de 2e is het vanaf dag 1 als vanzelf gegaan. Het is makkelijk, gratis en altijd het beste merk.
Niet geschoten is altijd mis, ik zou dus zeggen bereidt je goed voor en probeer het gewoon, een pak melkpoeder is zo gehaald.
wij hebben het 2 maanden voor damian gebruikt en het was net zo goed als friso
Ik heb ook Kruidvat gebruikt, omdat ze op het CB zeiden dat het hetzelfde was. Onze Teun ging er echter ontzettend van spugen, dus ik ben weer heel snel terug gegaan op de Nutrilon.
Ik ga wel mee met wat Paschal75 zegt: ik vind het namelijk ook ontzettend fijn om overal mijn voeding te kunnen kopen. Ik woon in een dorp en moet iedere keer speciaal een stuk rijden om Kruidvatvoeding te halen, terwijl Nutrilon bij de supermarkt hier verkrijgbaar is.
Daarnaast was de Kruidvatvoeding vaak op bij het Kruidvat…
Elke soort kunstvoeding is even goed omdat ze aan strenge eisen moeten voldoen…
Verder is bij mij de bv bij Mateo niet gelukt en Micah geeft ik al weer ruim 4 maanden…
Belangrijk is de info…Bij Mateo wist ik niets en bij Micah heb ik alle info opgezocht…Ik heb geen problemen gehad bij het voeden, zelfs geen kloof…
hoi wij gebruiken nu zo’n 2 maanden kruivat voeding nummer 1.
Mijn kinderarts gaf aan dat het net zo’n goede voeding was als de bekendere merken.
Fransje doet het er super op en reageerde niet op de verandering van nutrilon naar kruidavt.
Ik heb dan wel de mazzel dat me schoonzusje er werkt en die krijgt extra korting dus sla steeds voor 1 maand in zo kom je nooit zonder te zitten.
en tis zow lekker goed koop :dance:
Na 3 weken Kruidvat eigenmerk te hebben gegeven aan Lana moest ik van de ha over naar Friso comfort. Lana kreeg hele erge darmkrampen van Kruidvat eigen merk.
Later, toen ze 6 maanden was, heb ik het nog 1 maal geprobeerd over te stappen naar Kruidvat, maar dit was geen succes. Weer kreeg ze hele erge darmkrampen. Dus bij ons… Friso comfort!
Wij gebruiken Similac, is ook goedkoop (+/- 6,79 per blik van 900 gr), scheelt aanzienlijk! En Ilja doet het er prima op!
Ik heb ook even aan kruidvat gedacht, maar daar moeten we ook een stukje voor rijden, en ik was bang voor leveringsproblemen, altijd als ik wat bij de kruidvat nodig heb, is het er niet… :wall: Vandaar dat ik voor Similac gekozen heb, is goed verkrijgbaar, bij alle drogisten, Dirk vd Broek en Super de Boer. (alleen dus niet bij albert heijn en de benzinepompen, maar ik zorg dat ik altijd een blik extra in huis heb).
Het enige ‘nadeel’ is dat Similac alleen maar gewone voeding heeft, dus geen comfort of hypo allergeen ofzo. En je moet het per 60 cc klaarmaken (andere voedingen per 30 cc). Maar Ilja doet het er tot nu toe prima op, dus in ons geval heeft het prima uitgepakt! Ben superblij dat ik deze voeding gevonden heb!
Alle babyvoeding is even goed, het moet namelijk aan zulke strenge eisen voldoen! Dus daar hoef je je geen zorgen over te maken hoor!
Bas krijgt ook de voeding van de Kruitvat de special Care. Hij doet het er prima op, hij gebruikt het nu ruim 2 weken. Hij heeft nauwelijks krampen meer en groeit als kool. Spugen is ook over met deze voeding.
Voor deze voeding gebruikte ik 3 flessen gekolfde voeding en 3 flessen friso of nutriton (had nog pakken in de kast daarvan staan) en dat ging niet zo goed, veel meer krampen.
Noa Faye krijgt ook kruidvat extra care en ze doet het er goed op
Mariano krijgt ook de kruidvat voeding,al vanf zijn geboorte.
Je moet gewoon zorgen dat je meer inslaat.
Bij ons in de buurt zitten wel 5 kruidvat winkels dus voor mij was het nooit zo’n probleem.
Maar goed toen ik ermee begon was het net op de markt,volgens mij komt het niet meer vaak voor dat ze er door heen zijn.
Esmie
ik heb voor mijn dochter eerst similac geprobeerd spuugde ze ernorm toen frisso en daarna voor suugde babys en darmkrampjes frisso en nu nutrilon voor alleen hevig spugen.
zoontje deed het wel heel goed op similac en het is goedkoop.
het ligt helemaal aan het kindje zelf hoe die er op reageert nou spugt mijn dochtertje nog hoor…