Eigen kinderopvang starten

@Douwine wrote:

nou, op 29 mei zijn jullie welkom op de Open Dag! :smiley:



Het gaat echt boven verwachting goed. We draaien nu anderhalve maand en de kindplanning loopt langzamerhand vol.

Op de website heb ik wat fotootjes staan: dagendou Het is af en ik ben echt super trots op wat er nu staat!



nog even terugkomen op de vraag van Cariska: nee ouders kunnen bij mij geen eigen luiers of voedsel meegeven. Enerzijds uit praktisch maar anderzijds ook uit pedagogisch oogpunt.

Ik heb in de verschoonruimte een luierkast met alle maten pampers (het merk). Dat maakt het verschonen veel makkelijker dan dat ik voor elk kind een luiertas uit de luizenzak moet toveren. Dit werkt sneller en makkelijker.

Met koekjes en eten wil ik dat we met z’n allen aan tafel snijden, smeren enz. Ook wil ik niet dat het ene kind een aanlokkelijk Bumba cakeje meegekregen heeft en het andere kind het met een lange vinger doet. Ik heb liever de boel gelijk.

En laten we wel wezen: 1 euro per dag voor alle limonade, fruit en het koekje is echt niet duur.



Noekie, PB je me even wat je precies van me wilt weten… eerlijk gezegd ben ik je vraag een beetje kwijt! :roll:






Maar dat blijf je toch houden denk ik als een kind een bepaalde allergie gluten ofzo heeft mag het ook niet alles hebben… die pampers snap ik wel, tenzij een kindje niet tegen een bepaald merk kan …



Dat het volloopt is niet zo gek met een chronisch tekort aan kinderdag verblijven he :wink:

uitzonderingen bevestigen de regel! :wink:

We hebben inderdaad 1 KMA kindje en natuurlijk nog een hele zwik op flesvoeding in pap. Dat geven ouders mee en reken ik natuurlijk geen extra kosten.

Het gaat met name om de wat oudere kinderen en de BSO.

@Douwine wrote:

uitzonderingen bevestigen de regel! :wink:

We hebben inderdaad 1 KMA kindje en natuurlijk nog een hele zwik op flesvoeding in pap. Dat geven ouders mee en reken ik natuurlijk geen extra kosten.

Het gaat met name om de wat oudere kinderen en de BSO.




Ok :wink: maar 1 ,- is echt niet duur, als ze het zelf allemaal mee moeten nemen zijn ze zeker duurder uit :wink:

Idd dat is niet duur maar het komt nog wel bovenop de opvangprijs. Dan vind ik het wel erg duur, en dan heb ik het met name over het eten en drinken. Bij onze opvang zit dat gewoon bij de prijs in (alleen luiers moet je wel zelf meenemen). Warm eten nemen de kindjes meestal wel zelf mee maar mocht dat niet zo zijn wordt daar altijd wle wat geregeld zonder dat het extra kost.



Wel gaaf voor je dat het al zo goed loopt!

Maar hoe is het opgebouwd dan voor het kdv :think:?

6,36 per uur en daar komt dan nog 3,25 per dag bij voor eten, drinken en luiers?

Bij ons zit alles in het uurtarief, in principe hoef je nooit wat mee te geven hier, alleen borstvoeding of bij allergieen speciale melkpoeders bijv.



Maar fijn dat het zo langzaam aan het volstromen is hoor :thumbup:

Fijn dat het zo goed gaat!



Ik pb je even!!

Hey Douwine ,



Hier stuur ik je ook even een pb ben namelijk ook benieuwd hoe je dat doet met eten, drinken en luiers want hoe houd je dat bij ?

Lijkt me een hoop administratie extra?



Groetjes Loes