Eigen kinderopvang starten

wat goed zeg, dat het zo lekker gaat!! en 1 april al open, wow!! ben echt benieuwd naar foto’s straks :slight_smile:



heb je al een beetje inzicht hoeveel kindjes je gaat krijgen op het kdv?

@kaya wrote:

Je kan eens contact opnemen met kleinschalig flexibele kinderopvang De Jagershof in Assen. Zij was eerst ook gastouder en heeft nu in een ander pans een kinderdagverblijf. Ze heeft verticale groepen en 24 uurs opvang 7 dagen in de week. Misschien heeft zij nog tips oid.




wilde precies hetzelfde zeggen.

Hier een mama werkzaam in de zorg. Heel fijn dat kind vroeg komen kan en ook laat kan komen. flexibele tijden is super! mocht het nodig zijn (gebeurt niet omdat ik geen nachten draai) kan ze zelfs snachts terecht!

@Cariska wrote:

@kaya wrote:
Je kan eens contact opnemen met kleinschalig flexibele kinderopvang De Jagershof in Assen. Zij was eerst ook gastouder en heeft nu in een ander pans een kinderdagverblijf. Ze heeft verticale groepen en 24 uurs opvang 7 dagen in de week. Misschien heeft zij nog tips oid.




wilde precies hetzelfde zeggen.

Hier een mama werkzaam in de zorg. Heel fijn dat kind vroeg komen kan en ook laat kan komen. flexibele tijden is super! mocht het nodig zijn (gebeurt niet omdat ik geen nachten draai) kan ze zelfs snachts terecht!




Maar als je een man hebt hoeft het toch ook niet als je nachten werkt :think:

@melanie wrote:

@Cariska wrote:
@kaya wrote:
Je kan eens contact opnemen met kleinschalig flexibele kinderopvang De Jagershof in Assen. Zij was eerst ook gastouder en heeft nu in een ander pans een kinderdagverblijf. Ze heeft verticale groepen en 24 uurs opvang 7 dagen in de week. Misschien heeft zij nog tips oid.




wilde precies hetzelfde zeggen.

Hier een mama werkzaam in de zorg. Heel fijn dat kind vroeg komen kan en ook laat kan komen. flexibele tijden is super! mocht het nodig zijn (gebeurt niet omdat ik geen nachten draai) kan ze zelfs snachts terecht!




Maar als je een man hebt hoeft het toch ook niet als je nachten werkt :think:




ze werken allebei in de zorg. Er zijn idd kindjes die daar snacht zijn soms omdat paps en mams allebei snachts moeten werken en verder geen opvang dichtbij hebben.



En toen ik nog ergens anders werkte moest ik mijn meisje ook om 5.30 smorgens brengen en ook dat was geen probleem!

Ik vind ook dat je soms in het belang van het kind moet denken. Als die een nacht door kan slapen of ´midden in de nacht´ naar de opvang gebracht moet worden; wat is dan wijsheid?



Ik heb de vraag wel eens gehad of ik een jongetje niet om half vijf op kon vangen. Moeder had een nachtdienst en vader moest om 7 uur aan de andere kant van het land zijn.

Ik heb toen aangeboden het kind gewoon de hele nacht hier te hebben. Vonden die twee peuters (ook die van mij) nog super spannend ook. :mrgreen:

Idd, ik ben ook blij dat ik die uren niet meer heb, en haar op normale tijden kan weg brengen. Gelukkig was ze toen zo klein dat ze overal doorheen sliep en ik haar daar ook weer in bed kon leggen.

Het is idd dan super dat kindjes kunnen blijven slapen ipv om elf uur savonds nog opgehaald te worden.

Inderdaad vind het nogal sneu dat kinderen zo vroeg hun bed al uitmoeten, Ik werk alleen s,nachts en er is nooit een moment geweest IN mij dat ik haar naar een opvang zou brengen, In nood opa en oma verder niet.



Ik snap dat het voor anderen echt niet anders kan, no hard feelings :angel:



Maar ik voel mij daar niet goed bij , ik stel alles in het werk om haar niet naar de opvang te hoeven brengen .

psz heb ik nooit moeite mee gehad overigens :wink:

@kaya wrote:

Idd, ik ben ook blij dat ik die uren niet meer heb, en haar op normale tijden kan weg brengen. Gelukkig was ze toen zo klein dat ze overal doorheen sliep en ik haar daar ook weer in bed kon leggen.

Het is idd dan super dat kindjes kunnen blijven slapen ipv om elf uur savonds nog opgehaald te worden.




Hoe bedoel je, voor als ouders avond dienst hebben :think: en de kinderen daarna ook nog blijven slapen ?



Want dat zou betekenen dat een kindje bijne hele dagen in de opvang zit , dan zou ik me even achter de oren krabben :think:

Sommige ouders werken late dienst en zijn dan rond elf uur klaar en anderen gaan vlak daarvoor de nacht in. Die kindjes worden dan na het eten savonds gebracht en blijven daar dan slapen idd. het is ook niet mijn idee hoor, ik heb niet voor niets de keuze gemaakt om ergens anders te werken maar voor sommige mensen is het niet anders denk ik dan en dan is het mooi dat er zoiets bestaat.

@kaya wrote:

Sommige ouders werken late dienst en zijn dan rond elf uur klaar en anderen gaan vlak daarvoor de nacht in. Die kindjes worden dan na het eten savonds gebracht en blijven daar dan slapen idd. het is ook niet mijn idee hoor, ik heb niet voor niets de keuze gemaakt om ergens anders te werken maar voor sommige mensen is het niet anders denk ik dan en dan is het mooi dat er zoiets bestaat.




Absoluut !



Mijn keus zou het zeker niet zijn, net wat je zegt daarom ben ik wat anders gaan doen… maar inderdaad voor mensen die het wel nodig hebben is het een mooie uitkomst en dan maar hopen dat je je kindje op de juiste plek brengt/ achterlaat .

Nou idd, dat is altijd afwachtten. Tot nu toe ben ik in ieder geval blij met onze opvang :smiley: .



En jij lekker genieten van je vrije dagen he :mrgreen:, heb je een beetje bij kunnen tankne vandaag?

hier werken vriend en ik beiden in de zorg. Tot nu toe hebben we gelukkig tl altijd overdag op de creche gehad (of bij oma’s) en nooit 's avonds. 's nachts zal niet gebeuren aangezien we allebei geen nachten draaien. Deze maand hebben we 1 dag dat we samen laat hebben, komt eigenlijk haast nooit voor.

Gelukkig is oma vrij en kan oma oppassen. Anders was ze wel naar de creche gegaan en had ik haar na mijn late dienst op gehaald. Of gekeken of opa en oma haar op de creche op kon halen zodat ze meteen in dr eigen bed kan.



Ben heel blij dat de creche dit aanbiedt voor mocht het nodig zijn. Hopenlijk hebben we het niet nodig maar wel fijn als je het achter de hand hebt…

mag ik de site eens zien.



maar wat leuk een eigen kdv,

dat is ook altijd mijn droom geweest.

Gelukkig maar dat ´t bij uitzondering kan! Zeker alleenstaande moeders met en wat minder groot vangnet zullen soms wel moeten. Maar dat ´t niet wenselijk is snappen we natuurlijk allemaal!

Ik zou het zelf niet eens op regelmatige basis aan willen bieden. Ben geen hotel en mijn privé leven komt dan ook wel erg in het gedrang.



Voor knollie het is ´dag en dou´



Edit beheer: puntenellen worden hetzelfde behandeld als commerciële links.

Tip: kijk eens in je profiel, daar kun je ook je website invullen en krijg je een www-knop in je handtekening :slight_smile:

Douwine, was nieuwschierig nav je Topic en dus je site bekeken, het ziet er erg mooi uit, super! Komen de aanmeldingen al een beetje binnen? Want daar moet je het van hebben natuurlijk uiteindelijk :wink:



succes ermee!



groetjes,



Louise

Douwine spannend, komt dichterbij!!



Heb je mijn mail vorige week nog ontvangen :mrgreen:

Ziet er goed uit die site hoor!! Al vind ik het vergeleken met de flexibele creche waar tl heen gaat wel prijzig… hier zit eten en luiers er bij in.

Heb je ook een mogelijkheid dat ouders zelf eten/luiers meegeven en dat er dan geen kosten overheen komen?

hoe staat het er nu mee? :slight_smile:

Ik ben ook erg benieuwd hoe het gaat met je kdv !!

Heb trouwens nog steeds interesse in je research :slight_smile:

nou, op 29 mei zijn jullie welkom op de Open Dag! :smiley:



Het gaat echt boven verwachting goed. We draaien nu anderhalve maand en de kindplanning loopt langzamerhand vol.

Op de website heb ik wat fotootjes staan: dagendou Het is af en ik ben echt super trots op wat er nu staat!



nog even terugkomen op de vraag van Cariska: nee ouders kunnen bij mij geen eigen luiers of voedsel meegeven. Enerzijds uit praktisch maar anderzijds ook uit pedagogisch oogpunt.

Ik heb in de verschoonruimte een luierkast met alle maten pampers (het merk). Dat maakt het verschonen veel makkelijker dan dat ik voor elk kind een luiertas uit de luizenzak moet toveren. Dit werkt sneller en makkelijker.

Met koekjes en eten wil ik dat we met z’n allen aan tafel snijden, smeren enz. Ook wil ik niet dat het ene kind een aanlokkelijk Bumba cakeje meegekregen heeft en het andere kind het met een lange vinger doet. Ik heb liever de boel gelijk.

En laten we wel wezen: 1 euro per dag voor alle limonade, fruit en het koekje is echt niet duur.



Noekie, PB je me even wat je precies van me wilt weten… eerlijk gezegd ben ik je vraag een beetje kwijt! :roll:



Edit beheer: puntenellen worden hetzelfde behandeld als commerciële links.

Tip: kijk eens in je profiel, daar kun je ook je website invullen en krijg je een www-knop in je handtekening :slight_smile: