Ei-rammelaars deel 9 -kom er gezellig bij!-

Hey Allemaal,

Nou nu dan even een update vanuit hier. Nog een weekje en dan wordt onze vent alweer 2 jaar. Wat gaat de tijd toch vlug! De afgelopen week hebben we samen, Matthijs en ik, uitnodigingen gemaakt voor zijn verjaardag en verstuurd, natuurlijk. Ook de taart is al besteld. Aangezien hij helemaal gek is van Thomas de trein, krijgt hij natuurlijk een Thomas-taart. Verder deze week nog een kleine traktatie bedenken voor de kindjes die op het feestje komen. Iemnad nog ideeen?

Deze week heeft Matthijs een gehoortest gehad, omdat meneer regelmatig papier in zijn oren propt en deze dan door de KNO arts verwijderd moesten worden, leek het de KNO arts verstandig om een keer een test te doen. Nou meneer hoort uitstekend, we waren ook niet bang voor een slecht gehoor, maar dus wel een fijne bevestiging. Alleen blijft het bij oost-indische doofheid, maar ja heb ik ook af en toe last van :lol:

De laatste weken hebben we het gewoon druk met werk en het gezinsleven en alles gaat zijn gangetje. Ook kriebelt het wel hoor, zou best een 2de kindje willen. Alleen vraag ik we af wanneer. Soms liever gister dan vandaag maar ook vaak denk ik nog even wachten. Geniet nog zo van de kleine vent.

En Meggie: hoe reageerde iedereen toen je vertelde van je zwangerschap?? Hoe heb je het verteld, ben best benieuwd. Oh ja las ergens dat je mijn avatar leuk vond, jouw avatar was inspiratie voor het maken van de foto :mrgreen: :mrgreen:

Iemand nog iets gehoord/ gelezen van poeizie??? Mis ik ook al een tijdje.

Dit was het voor even. Ik lees mee en reageer indien ik er tijd voor heb. Iederee fijn weekend en een gezellige week toegewenst!

Groetjes Moon.

Lieve allemaal!

Aanstaande vrijdag ga ik naar de gynaecoloog om mijn mirena te verwijderen!!! :smiley: Dan hopelijk nog maar heel even knoeien met condooms, i.v.m. afbouwen medicatie :roll: maar dan ben ik er ook helemaal klaar voor (hij ook trouwens :wink: ).

De huizenjacht gaat redelijk; het zal hopelijk niet lang meer duren voordat we werkelijk tot een koop over kunnen gaan. Maar ja, die twijfels hè? :wall: Ik ben zo ongelofelijk slecht in het nemen van financiële beslissingen…

Ben erg benieuwd hoe het gaat als de spiraal eruit is. Ik heb al bijna 15 jaar de pil ofwel het spiraal gebruikt!

Iemand ervaring met het op gang komen van een regelmatige cyclus na een mirena?

In ieder geval moet ik nog even geduld hebben, maar… ik kan bijna niet meer wachten! :roll:

Voor jullie die het hard nodig hebben:

:: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :: :**:

Liefs!

Ja het aftellen tot de laatste pil is begonnen, nog maar 18 pillen :dance: :mrgreen:

@ Ici: hoe lang moet je je medicijnen afbouwen? Waar zijn ze voor? En een huis kopen, leuk!! Succes…

@ Karin: ga je na de laatste pil meteen aan de slag of wil je eerst ontpillen?

Spannend hoor meiden! :smiley:

@Noor82 wrote:

@ Ici: hoe lang moet je je medicijnen afbouwen? Waar zijn ze voor? En een huis kopen, leuk!! Succes…

@ Karin: ga je na de laatste pil meteen aan de slag of wil je eerst ontpillen?

Spannend hoor meiden! :smiley:

ik ga gelijk aan de slag, heb maar 2 rondes de pil geslikt dan :mrgreen: :oops:

hoest met jullie :hug: :hug:

Karin en Noor, jullie komen beide uit Groningen.

Ik heb er ook bijna 7 jaar gewoond (samen met mijn man).

Heb in Beijum gewoond in mijn studenentijd, samen met mijn man. We waren 18 toen we samen gingen wonen (zijn inmiddels alweer 12 jaar bijelkaar, waarvan 4 getrouwd :shock: !!!). Toen ik was afgestudeerd wilde ik heel graag terug naar Friesland en zijn we ruim 3 jaar geleden naar Drachten verhuisd.

Karin, idd aftellen geblazen!!!

Noor, jij zit weer in de wachtweken toch? Spannend! Ik hoop zo voor jullie dat het ‘raak’ is :pray:

Ici, voor jou duurt het ook niet lang meer voor je er weer voor gaat… leuk! Ik hoop dat het afbouwen en knoeien met cd’s niet lang hoeft te duren!

Hier ook bezig met het kopen van een nieuw huis…spannend! We hadden ons huis verkocht, maar de kopers hebben zich terug getrokken :twisted:

We hebben al getekend voor het nieuwe huis, dus wel balen dat we een stukje zekerheid kwijt zijn. Gelukkig hebben we nog een jaar om ons huis te verkopen. Hoop en dnek dat dat wel gaat lukken!

Moon, 't gaat idd erg snel! Tycho is alweer bijna 2 maanden 2 jaar en Jesse is alweer bijna 3 maanden! Ze zijn zo kort echt klein…(nou ja, ze zijn nooit écht heeeeel klein geweest :mrgreen: Tycho was 4150gr en 53 cm en Jesse was 4610 gr :shock: en 54 cm)

Leuk dat Matthijs heeft geholpen met de uitnodigingen!

Hoop dat het een leuk feestje gaat worden volgende week!

Sabje, gefeliciteerd met je nieuwe job!

Meggie, hoe waren de reacties???

Lotte, hoe gaat het met jou?

beginnen de kwaaltjes al te komen?

:-*

@Memmie wrote:

Meggie, hoe waren de reacties???

Oh Memmie dat had je ook al eerder gevraagd :oops: sorry helemaal vergeten :wall:

De reacties zijn positief. Mijn broer had het al geraden omdat mijn moeder had gevraagd of ik al gebeld had. Zijn reactie: “Is ze zwanger dan”.

Mijn zus was echt verrast en blij.

Zusje vond het leuk om vervolgens over haar eigen kind te beginnen :roll:

Schoonzus blij (maar daarna heeft ze haar moeder gebeld waarom die niet had verteld dat ik zwanger was… uhmmmm :doh: :silenced: :naughty: )

1 vriendin was ook blij.

Andere vriendin leek blij maar mailde later dat ze er toch erg veel moeite mee had dat ik het niet had verteld dat ik er mee bezig was :roll: maar dat is inmiddels uitgepraat.

Verder familie ook blij. Heb al een aantal kaartjes gehad en wat cadeautjes.

Zit al bijna weer op 14 weken en kan het nog steeds niet geloven. Het is zo raar dat ik zwanger ben haha.

Memmie, ik heb eigenlijk nauwelijks kwaaltjes.

Af en toe wat gevoelige borsten en soms een soort van lichte misselijkheid en moe, amar verder eigenlijk niet.

Maar goed, ik ben ook nog niet zo lang zwanger.

De kwaaltjes komen vaak pas vanaf ongeveer de 6e week.

Oh Lotte ik hoop zo dat de ergste kwaaltjes je bespaart blijven.

Maar het klopt inderdaad wel met 6 weken begon ik me ook shit te voelen pfffff.

Ik las dat er nog een juli stopper zwanger is. Hopelijk zet deze trent zich daar voort :wink:

De vorige keer heb ik behalve dat ik heel erg moe was bijna geen kwaaltjes gehad.

Dat maakte me toen eerst eheel onzeker, en dat heb ik nu dus weer. :wall:

Ik weet niet waarom, maar ik ben nu heel onzeker.

Morgen krijg ik nog een nieuwe cb test thuis bezorgd, ik hoop echt dat hij 2+3 aan gaat geven of beter nog 3+.

Ici, voor jou duurt het ook niet lang meer voor je er weer voor gaat... leuk! Ik hoop dat het afbouwen en knoeien met cd's niet lang hoeft te duren!

Niet weer hoor :) voor de allereerste keer!

Het afbouwen op zich hoeft niet zo lang te duren, het is meer hoe ik er op ga reageren.

@Noor: ik slik de medicatie voor ADHD ( :oops: het is eruit... Ben nog niet helemaal over de schaamte heen geloof ik!), absoluut geen lekker spul voor een kleintje-in-de-maak dus! Het nadeel is dat ik zonder medicatie snel in een depressie beland, en dat moeten we ook niet hebben :roll: dus er moet gezocht worden naar een goede oplossing.
Daarnaast is mijn 24-uurs ritme door de ADHD helemaal van slag en slik ik veel melatonine om 's avonds toch moe te worden (of liever gezegd in slaap te kunnen vallen op normale tijden), en ook dat wordt niet aangeraden. Complex dus, maar ook heel spannend!

Ik ben nu wel onder goede begeleiding, dus dat geeft enigszins rust, maar toch... :shifty:

Wat betreft de huizen-jacht: vanmiddag nog een keer kijken. We hebben besloten dat als het goed voelt, we er dan ook gewoon voor gaan. Anders blijf ik twijfelen en de keus uitstellen. En een mooi eigen plekje tijdens de zwangerschap zal mij alleen maar meer rust brengen!

Memmie, jullie huis is helaas een beetje te ver uit onze richting :D . Hoe lang staat jullie huis al te koop?

Ici mijn achternicht heeft ook ADHD en was ook gestopt om zwanger te worden. Mijn advies, begin direct na de bevalling er weer mee want zij belandde in een PND, echt heel erg naar voor haar en het kindje.

Nu gaat alles weer goed hoor maar wilde het je toch meegeven.

En ADHD is je niet iets om voor te schamen. De één heeft dat, de andere weer een andere “beperking”.

Succes met afbouwen!

Ici, ik wens je alle sterkte met afbouwen… Jammer he dat ze er nog niet wat anders op gevonden hebben…

Bedankt voor jullie reacties.

Tja… schaamte is er nog steeds een beetje; mensen lijken mij altijd anders te gaan behandelen nadat ze weten dat ik iets ‘mankeer’. Zeker nu ik zwanger wil worden, lijken mensen te reageren alsof ik door mijn ADHD niet goed voor mijn kindje zou kunnen zorgen! :cry:

Tuurlijk… ik ben soms wat chaotischer :roll: en ik ben iets vaker dan anderen mijn autosleutels kwijt, haha… maar dat betekent niet dat ik geen goede moeder zou zijn! Toch? :wink: Hooguit een erg snel ratelende moeder :wink:

Ach… en zelfs mijn werkgever en collega’s moeten vaak om me lachen, maar zijn wel tevreden… Maar goed, om weer even terug te komen op het onderwerp:

Er zijn nu speciale poliklinieken/ verloskundigen die hierin gespecialiceerd zijn. De poliklinieken noem je pop-poliklinieken (geen idee waar pop voor staat), en je kunt ze vinden via http://www.lkpz.nl (misschien dat iemand er nog wat aan heeft, ik zal er eens een nieuw bericht over posten). Vaak word je begeleidt (zoals in mijn geval) door een psychiater en een verloskundige. Zij helpen met afbouwen/ omzetten etc. en begeleiden je intensief tijdens zwangerschap in geval van toch doorslikken medicatie of moeilijkheden door stoppen medicatie. En postnataal inderdaad ter voorkoming van pnd. Goed initiatief, al zeg ik het zelf :slight_smile:

Helaas jammer genoeg geen borstvoeding voor mij, maar een baby heeft meer aan mij als ik niet depressief ben, denk ik maar.

Fijn dat jullie zo goed reageerden!

ici :hug: :hug: :hug:

Klaproos hoe is het met jou???

AL verteld op je werk of nog niet???

Ik heb trouwens een nieuwe baan :dance: :dance: :dance:

Ik werkte al op een KDV maar daar had ik het absoluut niet naar mijn zin.

Heb dus bij een andere instelling (met andere visie enzo) gesolliciteerd en ik ben aangenomen :dance: :dance: :dance:

Ici

:hug: :hug:

Jij bent net zo goed een goede mama met of zonder iets hoor :hug:

Sommige mensen hebben bij mij ook hun bedenkingen met mijn reuma (en die is niet mis) en vooral nu we voor een 2e gaan. :roll:

Jannigje

Gefeliciteerd :dance:

Ici, we kijken nu echt niet anders naar je hoor.

Ik heb juist veel respect voor je dat je het aandurft om zwanger te worden en met de juiste begeleiding komt het helemaal goed :thumbup:

Jannigje, gefeliciteerd met je nieuwe baan.

@Jannigje wrote:

ici :hug: :hug: :hug:

Klaproos hoe is het met jou???

AL verteld op je werk of nog niet???

Ik heb trouwens een nieuwe baan :dance: :dance: :dance:

Ik werkte al op een KDV maar daar had ik het absoluut niet naar mijn zin.

Heb dus bij een andere instelling (met andere visie enzo) gesolliciteerd en ik ben aangenomen :dance: :dance: :dance:

Gaat goed hier hoor! Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Wat voor visie had de oude en wat voor één de nieuwe?? Vind ik altijd wel interessant!

Ik ga nu ook weer weg, heb om 13u weer een groep :wink: Moet invallen in mn eigen wijk :smiley:

Hi!

Mijn NOD is een groot ???

Hier nog steeds ongesteld (al 16 dagen!!), maar vanmorgen voor het eerst weer een normale lage temp, dus wie weet een voorbode dat het einde er aan zit te komen. Gelukkig geen klachten erbij!

Ben wel dinsdag nd huisarts geweest. temp curves mee etc, en die begon er zelf over dat ik maar eens langs moest bij de gyn. En wat betreft de menstruatie kunnen ze nu weinig. Ja, ze kunnen met hormonen wat doen om de boel te stoppen maar dat leek haar en mij nu even geen goed plan. Vriend heeft inmiddels potje al opgehaald en na onze vakantie gaan we aan de slag daarmee, en 23 november kunnen we langs bij de gyn…ik ben benieuwd!

Liefs, zeilertje

Wat een lieve reacties, bedankt! :-*

Jannigje, gefeliciteerd! Is het bij je in de buurt? Hoeveel uren ga je werken? Hopelijk zal deze baan je helemaal bevallen! Begin je al snel?

Zeilertje, jammer dat je pas eind november terecht kunt bij de gyn. Lijkt allemaal nog zo ver weg!

Dan nog even ons nieuws van vandaag: … we hebben een huis gekocht! :wink:

Helemaal op van de zenuwen vandaag of ons bod geaccepteerd zou worden :shifty: maar uiteindelijk zijn we het eens geworden over een mooie prijs. In januari kunnen we erin!

Geeft alweer zoveel rust, dat dit achter de rug is! En een kindje is nu zeker meer dan welkom! :smiley:

:roll: Ja, ik weet het, nog even wachten…