EHEC bacterie

En nu is de bacterie dus niet gevonden op de bewuste boerderij … en is het wachten op de volgende gok.

@juulke wrote:

En nu is de bacterie dus niet gevonden op de bewuste boerderij … en is het wachten op de volgende gok.

Morgen is het paprika :wink:

@Mariiyelle wrote:

Nu worden alle Taugé uit de schappen gehaald en zal het blijken dat de oorzaak ook niet daarvandaan komt… Zal me niets verbazen daarover! Er is zoveel gezegd dat men er niet meer erin kan geloven wat wel of niet waar is…

En voila… het ligt niet aan de taugé is nu op het nieuws… :wall:

Opnieuw komkommers verdacht

De Duitse autoriteiten hebben woensdag komkommers in het vizier als bron van de EHEC-uitbraak. Bij een ziek gezin is op een komkommer de bacterie aangetroffen.

(Novum) - BERLIJN - De Duitse autoriteiten hebben woensdag opnieuw komkommers in het vizier als mogelijke bron van de EHEC-uitbraak. Bij een gezin, dat ziek was geworden, in het oosten van Duitsland werden op een komkommer sporen van de EHEC-bacterie aangetroffen.

Twee weken geleden werden komkommers uit Spanje er van verdacht de bron van de uitbraak te zijn. Later werd dit weer ingetrokken en werd de focus verlegd naar kiemgroentes uit Noord-Duitsland. Nu is de verdenking opnieuw gevallen op komkommers.

Het is echter onduidelijk of de komkommer de mensen heeft besmet, of de mensen de komkommer, aldus een woordvoerder van het ministerie van volksgezondheid van de deelstaat Saksen-Anhalt. “Het gezin was ziek, dus zij kunnen de komkommer ook besmet hebben in plaats van andersom.” Er zijn echter nog geen bewijzen dat mensen groenten hebben besmet.

De Duitse autoriteiten houden ondertussen vol dat aan de vondst van de EHEC-bacterie op de komkommer geen conclusies kunnen worden verbonden, omdat de komkommer tussen 19 mei en 30 mei in de prullenbak heeft gelegen.

Inmiddels zijn 26 mensen overleden aan de gevolgen van de besmetting en meer dan 2700 mensen zijn ziek geworden.

in nederland is de een veriant van de ehec bacterie gevonden op rode bieten

EHEC op Nederlandse bietenspruiten

(Novum) - Op een partij Nederlandse bietenspruiten is door Duitse onderzoekers de EHEC-bacterie aangetroffen. Dat zei staatssecretaris van Landbouw Henk Bleker (CDA) donderdagavond in Knevel en Van den Brink. Het gaat volgens de bewindsman niet om de zeer gevaarlijke variant die in Duitsland voor veel slachtoffers heeft gezorgd.

Bietenspruiten worden niet gegeten. In het programma zei Bleker dat hij er zelf nog nooit van had gehoord en dat hij zich heeft laten vertellen dat het een soort garnituur is. “Het lijkt een beetje op taugé, maar dan met een ander kleurtje. Het schijnt als garnituur gebruikt te worden bij salades.”

Volgens Bleker wordt donderdagmiddag meer duidelijk over de partij bietenspruiten van een Nederlandse teler. In ieder geval staat vast dat het niet om het ernstige type O104 gaat.

En morgen zijn het de sperzieboontjes overmorgen de spinazie :roll:

Idd… wat een ophef iedere keer om niets zeg!

Nog even en het volk eet helemaal geen groenten meer.

Nou is die rodebietenspruit nie te eten maar toch.,…

Mij schrikt het allemaal niet af.

Dit is wederom een heksenjacht op iets waarvan ze niet eens weten waar het vanaf komt.

Gisteren een actualiteitenprogramma gezien waarin verteld werd dat er een miljoen mensen in Nederland besmet zijn met bacteriën die resistent zijn voor alle antbiotica.

dat komt omdat er bij alle veehandelaren met antibiotica gesmeten wordt. Zodra er één dier hoest krijgen alle dieren meteen de antibiotica toegediend.

nederland is het land waarin de mensen het minste antibiotica voorgeschreven krijgen door artsen. Daar staat tegenover dat al het slachtvee het met bakken toegediend krijgt.

En alles komt in onze voeding terecht.

Zelfs bij de groente en fruitteelt wordt het nu ook gebruikt waardoor ook dit besmet wordt.

Er is een groot gevaar voor de volksgezondheid als dit zo door blijft gaan.

Maar vanwege ruimtegebrek in ons land en een grote behoefte aan lage prijzen bij de consument zijn er maar bitter weinig ondernemers die aan biologische veeteelt wil gaan beginnen.

50% van de kipfilets in de supermarkt is besmet met een resistente bacterie. (dat zet je wel aan het denken als je kipfiletje nog een beetje rose is vanbinnen)

Er werd aangeraden om als consument nou eens niet voor de prijsknaller te gaan in de supermarkt.

En omwille van de gezondheid van jezelf, je gezin en het welzijn van de dieren voor biologisch vlees te kiezen.

De EHEC bacterie is één voorbeeld van een veel groter (dreigend) probleem.

…ik denk dat we dit hier thuis wel finaciëel moeten gaan redden.

Ik ga proberen om dit vol te houden.

Ik ben enorm geschrokken van de cijfers in dit programma :shock:

Ze moeten niet zoeken op de groenten, want groenten hebben geen darmen… Ze moeten zoeken in de bemesting.

Nu las ik vandaag dat het TNO een middel heeft gevonden tegen zowel ESBL als EHEC.

Een natuurlijk middel! De oplossing ligt dus gewoon in Moeder Natuur. Ik hoop dat ze hiermee inzien dat we moeten stoppen met het vol pompen van vee met antibiotica! Als we daar namelijk mee stoppen, zal er meer dierensterfte komen in de bio-inudstrie (want deze zorgen gewoon bar slecht voor hun dieren).

Dan zal het vlees duurder worden en gaan mensen hopelijk minder vlees eten, of voor alternatieven kiezen. En dan verdwijnen ook hopelijk eens die verschrikkelijke kilo knallers in de winkels.

Daarbij vind ik het verbazingwekkend dat als er besmet vlees is, en als er dierenziekten in het nieuws zijn (varkenspest, gekke koeienziekte, q-koorts etc etc) we ons gewoon stug blijven vol proppen met vlees, maar als er een besmette komkommer is, we allemaal meteen stoppen met het kopen van komkommers (of welke groenten dan ook waarvan we roepen die is besmet).

Geeft dat niet aan dat er iets mis is met ons consumptie gedrag?

Nogmaals ze moeten de bemesting onderzoeken, dan kunnen ze het probleem in de kiem smoren… tis leuk allemaal groenten te onderzoeken, maar als ze dan eindelijk gevonden hebben waar die besmette groenten vandaan komen, zouden ze er slim aan doen, om aan meneer de boer te vragen waar zijn mest vandaan komt, dan weten ze namelijk ook meteen waar de EHEC vandaan komt.

Ik vind het nu onderhand wel doodeng… Met wat je ook eet…

@Thessa wrote:

Daarbij vind ik het verbazingwekkend dat als er besmet vlees is, en als er dierenziekten in het nieuws zijn (varkenspest, gekke koeienziekte, q-koorts etc etc) we ons gewoon stug blijven vol proppen met vlees, maar als er een besmette komkommer is, we allemaal meteen stoppen met het kopen van komkommers (of welke groenten dan ook waarvan we roepen die is besmet).

Geeft dat niet aan dat er iets mis is met ons consumptie gedrag?

Ik snap dat wel een beetje. Vlees kan je verhitten zodat alle bacteriën het loodje leggen. komkommers eet je rauw, hoe goed je hem ook was, bacteriën blijven altijd zitten.

er is weer teler die de variant eheb bacteri is vastgesteld

weer om bietenspruiten

Weer EHEC gevonden bij Nederlandse teler DEN HAAG - De nieuwe Voedsel en Waren Autoriteit (nVWA) heeft bij een tweede Nederlandse teler kiemgroenten aangetroffen die besmet zijn met de EHEC-bacterie. Het gaat hier weer om rode bietenspruiten en opnieuw gaat het niet om het type O104, dat in Duitsland de crisis heeft veroorzaakt.

Dat heeft een woordvoerder van de nVWA vrijdag bekendgemaakt. Woensdag werd bij een partij van een eerste Nederlands bedrijf EHEC geconstateerd. Net als in het eerste geval zijn ook de producten van het tweede bedrijf op last van minister Edith Schippers (Volksgezondheid) uit de handel gehaald. De etiketten van de producten zijn op de site van de nVWA geplaatst

Nu zit het op Alfalfa en tauge? :think:

Was toen straks bij het nieuws.

ik snap niet dat er nog zo gepreekt word dat de boeren de dieren volspuiten met antibiotica. Dat kan echt absoluut niet meer, alles wordt mega streng gecontroleerd.

Als je zeker wil zijn van je zaak, betrouwbaar vlees, moet je het halen bij de slager.

Mijn ouders hebben een boerderij dus ik weet het aardig hoe het er tegenwoordig aan toegaat.

En… mijnkleine broertje werkt bij een komkommerbedrijf, de afvalcontainer staat voor en he wordt allemaal gestort, het is duurder ze naar de veiling te doen dan te gaan storten.

@konijn wrote:

ik snap niet dat er nog zo gepreekt word dat de boeren de dieren volspuiten met antibiotica. Dat kan echt absoluut niet meer, alles wordt mega streng gecontroleerd.

Als je zeker wil zijn van je zaak, betrouwbaar vlees, moet je het halen bij de slager.

Mijn ouders hebben een boerderij dus ik weet het aardig hoe het er tegenwoordig aan toegaat.

En… mijnkleine broertje werkt bij een komkommerbedrijf, de afvalcontainer staat voor en he wordt allemaal gestort, het is duurder ze naar de veiling te doen dan te gaan storten.

Daar ben ik het niet mee eens hoor. Het is niet dat de slager zelf zijn vlees slacht, ook hij krijgt het aangeleverd en vaak ook gewoon vanuit de bio-industrie.

Jij zegt het wordt streng gecontroleerd, maar tegelijkertijd wordt er ook gruwelijk veel fraude gepleegd met de papieren en is het gewoon een feit dat de dieren vaker wél zooi krijgen dan niet. (ook eigen ervaring door stages lopen!)

Die antibiotica resistente bacteriën ontstaan niet omdat ze het niet gebruiken, maar omdat ze het wel gebruiken.

Daarbij ben ik van mening dat gewoon de hele bio-industrie verboden zou moeten worden. Gewoon alleen nog maar biologische veehouderij. Dat zou zó veel beter zijn.

Mensen weten vaak niet eens wat er met hun eten gebeurd en vinden het ook makkelijker om onwetend te blijven zodat ze hun kop in het zand kunnen blijven steken. En dat gebeurd nu ook met de EHEC, de oorzaak ligt namelijk gewoon in de bemesting. Groenten krijgen namelijk niet uit zichzelf een darmbacterie…

in nederland niet 1 besmetting , behalve bij mensen die in duitsland zijn geweest…tijd om uit de paniekmodus te komen en gewoon een lekker komkommertje op ons broodje te leggen van nederlandse origine…

hier in de koelkast, 4 verse komkommers en een zak tomaten…smullen straks 8)

wbt die antibiotica bij vee, nederland word wakker !!!dit is al decennia zo…

als je zoveel dieren op een kluitje zet krijg je ziekten , en dat kan de boer niet hebben…dus wordt er preventief met antibiotica gewerkt, niet zo handig achteraf nee…

maar de hele bioindustrie is achteraf wellicht niet zo handig geweest

aan de andere kant…in de middeleeuwen gingen er veeeel meer mensen dood aan nare ziekten die ze kregen door het drinken van water, het eten van vlees etc…

er is ook wel veel verbeterd en verandert,…vooral consumenten zijn ook erg verandert. ze zijn bang voor melk die niet uit een pak komt

herkennen een kip pas als ie veilig in filetlapjes in een plastic verpakking zit.

eten rundvlees t liefst als t mooi rood in de vacuumverpakking zit van de supermarkt en dan bij voorkeur in stukjes of fijngemalen

niet leven is t allerveiligste, dan kun je niet ziek worden of dood gaan :lol:

ik bedoel t niet cru hoor…maar ik word heel moe van mensen die hun kop in t zand steken en als er dan een keertje eens wat mis gaat pas wakker worden en zien hoe mis het is met die hele voedselindustrie…we produceren meer dan we nodig hebben en NOG is er honger in de wereld…

er klopt ergens dus iets niet :roll:

@kristalkindje wrote:

in nederland niet 1 besmetting , behalve bij mensen die in duitsland zijn geweest…tijd om uit de paniekmodus te komen en gewoon een lekker komkommertje op ons broodje te leggen van nederlandse origine…

als je zoveel dieren op een kluitje zet krijg je ziekten , en dat kan de boer niet hebben…dus wordt er preventief met antibiotica gewerkt, niet zo handig achteraf nee…

aan de andere kant…in de middeleeuwen gingen er veeeel meer mensen dood aan nare ziekten die ze kregen door het drinken van water, het eten van vlees etc…

er is ook wel veel verbeterd en verandert,…vooral consumenten zijn ook erg verandert. ze zijn bang voor melk die niet uit een pak komt

herkennen een kip pas als ie veilig in filetlapjes in een plastic verpakking zit.

eten rundvlees t liefst als t mooi rood in de vacuumverpakking zit van de supermarkt en dan bij voorkeur in stukjes of fijngemalen

ik bedoel t niet cru hoor…maar ik word heel moe van mensen die hun kop in t zand steken en als er dan een keertje eens wat mis gaat pas wakker worden en zien hoe mis het is met die hele voedselindustrie…we produceren meer dan we nodig hebben en NOG is er honger in de wereld…

Helemaal mee eens!

@kristalkindje wrote:

Oke…AMEN :mrgreen:

Ik heb gisteren ook komkommers gekocht in de winkel, je had moeten zien hoe sommige mensen keken (vooral een zwangere vrouw die wel gewoon komkommers koopt) :shock: :doh:

En weet je,; ik vind ze nog steeds lekker hoor en zoonlief ook :lol:

Is het zo actueel? Ik volg het nieuws nauwelijks en steek vaak bij dit soort nieuws mijn kop in het zand. Ik geloof nooit zo in die heisa :oops: !Ik eet dus nog steeds tomaten, komkommer en sla.