EHEC bacterie

Ben ik de enige die zich toch wel begint te knijpen voor deze bacterie :shifty: Maak me echt zorgen omdat ze niet weten waar het begonnen is en wat nou een goed geneesmiddel is

Brrr hier even geen rauwe groentes en komkommers ed

nee hoor ik maak me ook zorgen



heb de tomaten en komkommers weg gegooid, we eten dat echt veel

ik eet gewoon komkommers, maar ik was ze, schil ze en was ze dan nog een keer.

Tomaten heb ik gebruikt in de saus, gekookt en ontveld en een beetje bacterie kookt dan wel dood.

ik zei vanavond nog tegen mijn vriend dat we voorlopig geen sla, komkommer, tomaat eten. ben normaal niet zo bang voor dit soort dingen maar sinds mijn zus besmet is geraakt met de ESBL-bacterie, die ook veel in het nieuws was de afgelopen maanden en ik zie wat het met haar doet ben ik nu toch ook wel erg voorzichtig…

Wij hebben vanavond nog sla en komkommer gegeten. Wel goed gewassen en komkommer komt uit Nederland :slight_smile:

@Cell wrote:

ik eet gewoon komkommers, maar ik was ze, schil ze en was ze dan nog een keer.




hier net zo :thumbup:

Ow ik eet eig nog gewon alles, laatste bericht wat ik las was dat mensen die ziek waren in duitsland bezoek hadden gebracht. En daar hadden gegeten.

En dat er in nederland geen komkommers waren uit het land van oorsprong ?

Ik maak me eig geen zorgen. Ben ik niet snel ook in ms.



Betreft bereiden schik ik het altijd wel en spoel groennte ook af.



Nu hopelijk heeft het in nederland geen grotere omvang van ziekmaking of overlijden enzo.



Wel altijd erg lastig dit soort uitbraken ( als je het zo noemt)



Kn m indenken dat het mensen benauwd.

Ik zit ook mee te griezelen.

Ik wist alleen niks van tomaten af :think:

Er staat een pot met snoeptomaatjes in de koelkast…en die zijn ZO lekker… weggooien is ook zo zonde…

Ik ga ze gewoon MEGA goed schoonmaken.

Ik dacht dat het alleen de sla en komkommer was. Ach wij eten toch geen rauwe tomaat dus daar maak ik me geen zorgen om.



Maar vind het ook wel eng hoor.Ook omdat mijn achterbuurvrouw een hele vage buikgriep had. De dokter had zelfs gebeld en haar vriendin heeft ervoor in het zieken huis gelegen. Als ik dan over deze bacterie hoor, denk ik: zou ze dat niet gehad hebben?

Ik maak me er niet druk om.

Gister nog sla en komkommer gegeten.



En het gaat toch alleen maar om de komkommer? :think:

Ik heb in het nieuws niets gehoord over sla of tomaat en heb vanmorgen nog het nieuws gezien.

gaat alleen over komkommers

van de nederlandse zijn er monsters genomen

zal wel niets uitkomen

Nou, ik vind het wel een beetje een hype worden, net zoals die Mex. griep :think: :eh: , waar ik me ook al weinig van aan trok… Misschien een beetje kop in de zand steken(of het heeft te maken met de zw-hormonen :shifty: - merk dat ik dan altijd met een soort van visskom op mijn hoofd rond loop wat de rest van de wereld betreft :wink: )



Hier eten we dus nog volop rauwkost, we letten alleen erop dat het goed schoongeborsteld/-gespoeld wordt: wortels, sla, radijsjes, komkommer(ja, geschild EN gewassen), tomaten…

Tsja wij waren pas ook in Duitsland (20 mei) en hebben daar ook van alles gegeten. :think: Eerst maakte ik me er n beetje druk om.



Maar nu bekijk ik het toch wel wat nuchter. Zolang het nog in de supermarkten verkocht mag worden.



De komkommer kun je gerust eten, even de schil er af halen en dan nog een keer goed schoonmaken.



Een aantal jaren geleden heeft het in de filet american gezeten.

Ik vermijd nu gewoon alles ga het risico niet nemen vooral niet nu ik zwanger ben en kleine kindjes heb.

Eerst maar zeker weten dat het goed is :shifty: vind het toch wel griezelig…

Tja ik hoor zoveel verschillende verhalen! Dus wat is de waarheid nog in deze vraag ik mij af :think:



Eerst was het dodelijk (zeiden ze toen op de radio), nu hebben er heel veel mensen voor in het ziekenhuis gelegen en zijn er 9(?) mensen overleden. Maar ik vraag mij dan af hoe hun gezondheid al was, en hoelang ze gewacht hebben om naar de dokter te gaan (uitdroging etc.).



Dus eigenlijk maak ik mij er niet zo’n druk om, gewoon die komkommer goed schoonmaken :thumbup:

Als het echt zo gevaarlijk zou zijn, hadden ze alles wel uit de schappen gehaald denk ik dan persoonlijk…

Eigenlijk een beetje hetzelfde als Eisblume, want dit had ik ook met de mex.griep :wink:

ik maak me er ook niet zo druk om,



maar vannacht is mijn oudste ziek geworden,

koorts overgegeven ect…



vraagt hij aan mij, mama heb ik komkommers gegeten??? :shock:

kind van 10 jaar :wall:



maar nee riep ik, en je bent ook niet in duitsland geweest :wink:

@eisblume wrote:

Nou, ik vind het wel een beetje een hype worden, net zoals die Mex. griep :think: :eh: , waar ik me ook al weinig van aan trok… Misschien een beetje kop in de zand steken(of het heeft te maken met de zw-hormonen :shifty: - merk dat ik dan altijd met een soort van visskom op mijn hoofd rond loop wat de rest van de wereld betreft :wink: )



Hier eten we dus nog volop rauwkost, we letten alleen erop dat het goed schoongeborsteld/-gespoeld wordt: wortels, sla, radijsjes, komkommer(ja, geschild EN gewassen), tomaten…






idem… :angel:

Ik vind het wel weer een beetje opblazerij terwijl ze t allemaal nog niet precies weten. Voor hetzelfde geld is dit weer zo’n gevalletje “mensen waren al zwak” Ik eet nog wel komkommers, alleen schil ik ze nu tijdelijk even.

Ik geloof ook echt wel dat het allemaal wel mee zal vallen.

Maar tegelijkertijd denk ik, waarom zou je het risico nemen?

Ik kan best even een weekje zonder komkommers (of andere rauwkost) totdat het duidelijk is wat er aan de hand is. Waarschijnlijk heb ik dan voor niets een week geen komkommers gegeten, tja, er zijn ergere dingen.

Hier in Nederland eten we nog gewoon alles. Maar we gaan over vier weken op vakantie naar Duitsland.

Moet je niet op rekenen dat ik daar komkommer, sla of tomaten ga eten!



Ik heb totaal geen weerstand na de chemokuren, elke infectie en virus heeft me te pakken. Plus dat ik allergisch ben voor bepaalde soorten antibiotica en die dus niet kunnen worden gebruikt. Ik zei al tegen hub: Eerst borstkanker overleven en vervolgens doodgaan door een komkommer, zeker?! :shifty: :slight_smile: