Efteling

Janet, ik ben met Broes naar de efteling geweest toen hij 2 jaar oud was en een jaar later sprak hij nog over lange nek, blijkbaar had die heel veel indruk op hem gemaakt.

Zeg niet te snel dat een kind voor iets te jong is, ze zien, horen en onthouden sneller dan wij soms denken.

De Efteling is juist leuk voor alle leeftijden, Ryan vond met twee jaar het sprookjesbos hartstikke leuk en veel van de attracties kunnen de kleintjes gewoon in en genieten ze net zo goed van hoor :thumbup:

Het enige zou voor mij die warmte zijn als die voorspellingen echt uitkomen maar aan de andere kant heb ik vorig jaar met 35 graden in Disney gestaan en dat was best goed te doen dus op zich heb je niet veel aan mijn reactie Sil :oops:

35 graden in Nederland is anders dan in Frankrijk 8)



Ik denk dat leeftijd niet echt de issue moet zijn, maar dus wel in combinatie met het weer.

@Madre wrote:

35 graden in Nederland is anders dan in Frankrijk 8)


Dat is idd een hele andere warmte.

Snap je teleurstelling wel hoor maar echt, het wordt niet normaal warm! :? :-*

Niet doen! Het wordt écht te warm. Stel dat je ergens in een rij moet staan en daardoor een half uur in de zon moet staan; je loopt makkelijk een zonnesteek op met zulke temperaturen…



STel het uit en ga lekker met je voetjes in een badje in de tuin zitten :wink:

ervaring leert dat het met erg heet weer NIET druk is in de efteling ( woon er vlakbij ) wij gaan vrijdag dus ook.

met 2 kinderen en ik zwanger.



lekker vaak in de piranha , fatamorgana, sprookjesbos

:mrgreen:

Als de voorspellingen kloppen, (wat ik wel verwacht nu het de hele tijd al zo is), dan wordt het hier zo’n 37 graden. Officieel zijn dat de temperaturen in de schaduw geloof ik, dus wil niet weten wat de zon doet. Ik zou zelf de kinderen dus uit de zon houden, dat gaat echt niet in de Efteling…alleen al tussen 12 en 15 krijg je dat niet voor elkaar denk ik, zelfs in de schaduw zal het broeierig warm zijn. Ik moet er zelf eerlijk gezegd niet aan denken, ik vind nu al elke stap teveel hoor, alleen al de auto in met de kids, het is zo warm voor ze.



Zeker de kleintjes, beeb zit de hele dag in een zwetende warme wagen enzo, ik zou het dus niet doen.

@Madre wrote:

35 graden in Nederland is anders dan in Frankrijk 8)



Ik denk dat leeftijd niet echt de issue moet zijn, maar dus wel in combinatie met het weer.


Ligt er aan of het benauwd is, afgelopen zaterdag was het ook loeiheet maar niet benauwd en erg goed te doen :slight_smile:

@Sennapen wrote:

Het wordt inderdaad heel heet, dus ook heel druk!
Meestal is het dan juist niet druk en idd incombinatie met de voetbal verwacht ik geen drukte. Wij hebben een abonnement en twijfelen nog of we zullen gaan vrijdag omdat we dus verwachten dat er geen lange rijen zullen zijn. En recht in de zon wachten heb je bijna nergens in de efteling en al helemaal niet bij de atracties van kleine kinderen. (maar als we gaan dan zouden we Merlijn thuis laten bij oma zodat we met de oudste 2 vaak in de piranha zouden kunnen :wink: )



Ik zou dan wel zonder baby gaan met een kindje van 2 is het wel leuk maar een baby die de hele dag in de kinderwagen ligt wel.

@truusje wrote:

Als t erg druk is, sta je dus in lange rijen, met lange wachttijden in de brandende zon… Niet ideaal.



Maar goed… misschien denken veel mensen, nu ga ik niet, en kan je lekker door lopen. :wink:




misschien denken veel mensen O er gaat toch niemand met die hitte zal wel rustig zijn als iedereen dat denkt is het stik heet en druk :lol:



hadden wij keer met moederdag

O niemand gaat met moederdag naar de efteling

WEL :mrgreen:

@janet76 wrote:

Als jullie wel gaan zou ik sowieso je jongste thuis laten, als ik heel eerlijk ben vind ik je beide kinderen erg jong voor de Efteling… Ze hebben er niet heel veel aan, vooral de jongste niet. Je oudste is net zo oud als mijn jongste en wij zijn een tijdje terug geweest met onze oudste van 4. De jongste thuis gelaten omdat ik de Efteling voor die leeftijd toch nog niet echt leuk vind…Gaan jullie voornamelijk voor jezelf, want dan zou je ook zonder kinderen kunnen gaan ? Al zou ik daar persoonlijk weer niet zonder kinderen heen gaan, maar dat is natuurlijk persoonlijk, als je voornamelijk voor jezelf heen gaat dan zou je dat natuurlijk ook kunnen doen.




ben ik het niet mee eens :snooty:

wij zijn vorig jaar met nikki geweest toen was ze nog geen 1 en ze vond het geweldig

de clowntjes en de droomvlucht en het sprookjesbos

@janet76 wrote:

Als jullie wel gaan zou ik sowieso je jongste thuis laten, als ik heel eerlijk ben vind ik je beide kinderen erg jong voor de Efteling… Ze hebben er niet heel veel aan, vooral de jongste niet. Je oudste is net zo oud als mijn jongste en wij zijn een tijdje terug geweest met onze oudste van 4. De jongste thuis gelaten omdat ik de Efteling voor die leeftijd toch nog niet echt leuk vind…Gaan jullie voornamelijk voor jezelf, want dan zou je ook zonder kinderen kunnen gaan ? Al zou ik daar persoonlijk weer niet zonder kinderen heen gaan, maar dat is natuurlijk persoonlijk, als je voornamelijk voor jezelf heen gaat dan zou je dat natuurlijk ook kunnen doen.




nou, daar ben ik het helemaal niet mee eens. De efteling heeft verschillende ‘lagen’, en er is wel degelijk een laag die verdomd interessant is voor kinderen van twee (voor baby’s is een ander verhaal natuurlijk). Vind zeker niet dat ouders die een kind van 2 meenemen, eigenlijk alleen maar voor zichzelf gaan. Er is namelijk echt genoeg waar een kind van twee echt van kan genieten.



Even los van het weer-verhaal.

Los van het weer… idd de Efteling is ook super voor jonge kindjes hoor! Die van mij vond het geweldig met 1,5 jaar. Je komt dan gewoon niet in het hele park, maar sprookjesbos, lavenland, carnaval festival enz is al super voor ze!

Persoonlijk moet ik er niet aan denken om met 37 graden in de Efteling te lopen.

Ik wil met zulk weer óf bij het water zijn, óf rustig zitten en niet te veel doen in de schaduw.

En met twee kleintjes erbij lijkt het me best heftig in die warmte hoor. Als ze moe worden en hangerig en zelf heb je het stikheet, kun je dat toch even minder goed hebben… (tenminste, zo zit ik in elkaar, als het heet is moet je niet teveel gaan lopen zeuren en ik heb het idee dat dat toch sneller gebeurt met die warmte…)



Je zegt dat je het zo zonde vindt dat je dan je dag kwijt bent, maar je hoeft toch niet thuis te blijven?

Als ik jou was zou ik de plannen gewoon wijzigen en lekker naar een zwembad, zwemwatertje of (helemáál goed!) naar zee gaan. In het weekeind kun je daar bijna niet komen van de drukte, maar wie weet valt dat op een vrijdag (zo net voor de vakantie, of is de vakantie elders al begonnen? :think: ) erg mee. En anders lekker op tijd van huis, ben je er, dan ben je er en heb je niet zo’n last van de drukte.

Zo besteed je je vrije dag leuk en hoef je niet in de snoeihitte door de Efteling te lopen.



En daarbij…voor zover ik begrepen heb wordt het niet alleen heel heet, maar is er ook dikke kans op onweer.

Nou, we hebben hier vandaag een regenbui gehad in die sterkte die je ook nog weleens bij onweer tegenkomt en geloof me; met zo’n bui wil je niet buiten lopen en al helemaal niet met kinderen…

Dus ik zou lekker het zekere voor het onzekere nemen en een ander plan trekken. Het kost bovendien genoeg, dus zonde om na een paar uurtjes toch af te taaien omdat het niet gaat.



Dat jullie er zo naar uit hebben gekeken snap ik, maar volwassenen komen daar wel overheen en als er iets anders leuks voor in de plaats komt is dat bij kinderen ook snel voor elkaar hoor…



Succes met je beslissing!

Even iets anders, je zegt dat je je vrije dag dan kwijt bent.

Ik weet haast wel zeker dat een collega met alle liefde die dag nog met je wil ruilen, voor zover dat mogelijk is.



Iedereen zit natuurlijk te balen dat ze op de heetste dag van het jaar moeten werken.



Ik zou persoonlijk ook niet vrijdag naar de efteling gaan.

Voor ons is het een uitje die we eens in de zoveel jaar doen, en dan zou ik niet een dag uit kiezen wanneer het 37 graden wordt.



Dat de efteling niet geschikt zou zijn voor peuters is natuurlijk onzin.

Juist met een peuter ga je de efteling als volwassene weer met hele andere ogen bekijken, prachtig.

Daar moet je de tijd voor nemen, en ik denk dat vrijdag daar geen goede dag voor is.

Ga je toch vrijdag zal ook ik ten zeerste afraden om je beebje mee te nemen.

Je doet hem of haar er echt geen plezier mee.



:-*

Ik weet haast wel zeker dat een collega met alle liefde die dag nog met je wil ruilen, voor zover dat mogelijk is.

Iedereen zit natuurlijk te balen dat ze op de heetste dag van het jaar moeten werken

En er is voetbal!

@Roos wrote:

Ik weet haast wel zeker dat een collega met alle liefde die dag nog met je wil ruilen, voor zover dat mogelijk is.



Iedereen zit natuurlijk te balen dat ze op de heetste dag van het jaar moeten werken


En er is voetbal!




Oja dat was ik even vergeten, nou dat moet dan zekker lukken toch :thumbup: :thumbup:

Als je nog twijfelt kan je misschien ipv naar de efteling naar speelland gaan bij de beekse bergen, je moet dan wel een parasol meenemen voor schaduw, maar dat ligt lekker aan het water :thumbup:

De oudste van de ts is nog niet zo heel erg lang 2, 2 jaar en 3 maanden vind ik jong voor de Efteling…ik heb het niet over 2 jaar he. Onze oudste is nu 2x in de Efteling toen ze 4 was, is nog maar pas geleden dat we zijn geweest en een keer toen ruim 2,5 jaar. Ze vond het toen wel heel leuk hoor en op die leeftijd is het ook echt wel leuk voor ze, maar als ze ouder zijn hebben ze er natuurlijk meer aan. Dat zagen we wel toen ze de afgelopen keer mee was. En pas 2 vind ik gewoon jong. Ik zou onze jongste nu bijvoorbeeld nog niet mee nemen…maar goed dat is natuurlijk heel persoonlijk. Ze zal sommige dingen echt wel leuk vinden, maargoed alleen voor het sprookjesbos en speeltuintje ga ik niet naar de Efteling… Maar Fiep ik heb niet gezegd dat mensen die met een kindje van 2 gaan puur voor zichzelf gaan hoor… :zzz: lezen…Fiep…

Ik vroeg de ts of ze meer voorzichzelf gingen ? Het was dus een vraag, want als dat wel zo is kunnen ze de kinderen misschien thuis laten.

WIj zijn pasgeleden naar de Efteling geweest.

Jongste was toen pas 2.

Ze vond het geweldig!

Maar wij hadden geen wachtrijen, ik zou in het hoogseizoen niet gaan met kleine kindjes.