Jaja binnenkort gaan we beginnen aan hapjes enz schijnt… en meneertje is nu al druk aan het oefenen met rechtop zitten dus wil me maar eens oriënteren op een goede eetstoel. Mensen hier met tips/ervaringen wat goed bevalt? Of juist niet?
Ik hoor het graag!
Nou hartstikke leuk dat je binnenkort lekker samen met je kleintje kan gaan eten :dance:
Wij hebben hier die dure bloom stoel staan die je vanaf de geboorte kan gebruiken en dan daarna kan je kindje erin zitten om zelf te eten en later kan het er gewoon in zitten gaat tot 36 kg maar wat een onding :shock: voor de eerste 6 mnd is hij perfect. Marley ligt nu lekker naast mij i.p.v in de box maar als ze straks kan zitten krijgt ze net zoals haar zus een stokke die inprincipe levenslang mee kan gaan.
Stokke :thumbup: wij maken hem zelf nog buiten schoon met water en zeep en dan gaat allemaal goed.
O,ja en wij hebben ook de ikea eetsoel voor buiten lekker makkelijk inderdaad :thumbup:
Stokke vind ik echt geweldig :thumbup:
Een erg goedkope kinderstoel van de Ikea. Een geweldig ding, ik zweer er nu al bij Hij zit er erg fijn in, geen stoffen bekleding die om de haverklap vies wordt. In totaal iets van 15 euro met blad
Ikea anytime!! Ik ben begonnen met een mooie houten van de Kruidvat maar de Ikea is veeeeel meer favoriet zowel bij zoonlief als bij mama vanwege het makkelijke schoonmaken. :thumbup:
Hij zit er ook echt beter in omdat het een fijn compacte zitting is. En hij gaat vandaag ook mee op vakantie en naar BBQ’s etc gaat ie ook zo mee omdat je hem uit elkaar kunt halen. Staat ook heerlijk stabiel.
De prijs is ook erg leuk :mrgreen:
ik vind de stokke stoel fantastisch, maar Ruud mijn man vond ze te zwaar.
Wij hebben dus gewoon een houten kinderstoel zonder blad van ikea en voor erbij, makkelijk verplaatsbaar de plastiken van ikea.
Beide bevallen goed.
Voor de centjes alleen al zou ik nooit een (nieuwe) stokke kopen.
Ze zijn 2e hands een stuk goedkoper en het kan bijna niet kapot
Ik zou persoonlijk nog even wachten met een kinderstoel. Je kan al wel orienteren, maar ik zou hem pas gaan gebruiken als de kleine minimaal 6 a 7 maanden is. Op het CB zeiden ze tegen mij dat je zelfs beter pas de kinderstoel kan gaan gebruiken als de kleine zelfstandig en aardig rechtop kan zitten. Anders is het niet goed voor zijn/haar ruggetje.
Ik zet mijn jongens gewoon in het wipstoeltje, dat werkt ook prima.
Wij hebben er één ZONDER blad. Waardeloos! Alles wat ie in z’n handjes heeft en valt, valt dus gelijk op de grond i.p.v op het blad. Bij elke maaltijd dus een mooie zooi op de grond…
En daarom gaan wij een andere (MET blad) aanschaffen voor baby nr. 2
@sassie1980 wrote:
Ik zou persoonlijk nog even wachten met een kinderstoel. Je kan al wel orienteren, maar ik zou hem pas gaan gebruiken als de kleine minimaal 6 a 7 maanden is. Op het CB zeiden ze tegen mij dat je zelfs beter pas de kinderstoel kan gaan gebruiken als de kleine zelfstandig en aardig rechtop kan zitten. Anders is het niet goed voor zijn/haar ruggetje.
Eens… ivm ruggetje in de wipstoel… en ik heb zelf een ikea stoel maar nadeel vond ik de poten… struikelgevaar :lol: en we hebben nog een stokke… ideaal die stokke en staat ook leuker in je interieur dan een ikea stoel :silenced: :oops: :mrgreen:
@sassie1980 wrote:
Ik heb altijd geleerd kinderen rechtop eten geven, in verband met verslikken.
Hier komt ook een Tripp Trapp, in de kinderopvang veel stoelen gezien, maar deze is het fijnst vind ik.
@Koda wrote:
@sassie1980 wrote:
Ik heb altijd geleerd kinderen rechtop eten geven, in verband met verslikken.
Hier komt ook een Tripp Trapp, in de kinderopvang veel stoelen gezien, maar deze is het fijnst vind ik.
Ik zette em iets in een hoek… zodat ze niet het ruggetje belasten door rechtop te zitten en toch die steun in je rug hebben…
Hij heeft zich nog nooit verslikt…
Wij hebben de Bloom en ik vind hem helemaal geweldig!!! Wil ook geen andere… Hij kost wat maar vind dat je er veel gemak voor terug krijgt…
Net als Fai…een stokke voor het mooie en praktische, en een ikea voor het gemak en buiten (alleen struikel ik inderdaad 20x per dag over die stomme poten :silenced: )
Wij hebben ook de Bloom, helemaal geweldig :thumbup: altijd voldoende steun (net als het wippertje ) Ook kan ze nu de steun zelf zoeken, soms zit ze gewoon rechtop en ‘los’ van de rugleuning, maar ze zoekt hem soms ook zelf op en zit ‘relaxed’. Daarnaast is ie makkelijk in hoogte verstelbaar, dus ze kan er altijd bij zitten (bij de hoge tafel, de bank of in de keuken).
Wij hebben hem destijds aangeschaft omdat ik geen wippertje wilde, die dingen staan altijd op de grond (lekker ergonomisch voor jezelf) en anders zie je ze altijd op tafels ed staan, levensgevaarlijk!
Jara zat al snel bij ons aan tafel als wij gingen eten (en zij wakker was )
@mayo28 wrote:
(alleen struikel ik inderdaad 20x per dag over die stomme poten :silenced: )
gnagnagna… :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ja, ik vind de Stokke Tripp Trapp ook erg mooi. Wij hebben zelf twee stoelen van Tiamo staat. Die je bij bijvoorbeeld de Prénatal kunt kopen. Ben er erg tevreden over. Tegenwoordig koop je ze geloof ik ook inclusief tuigje.
chicco… :thumbup: … kan in de ligstand…
Met afneembaar blad.
En de IKEA… :thumbup: (nog nooit gestruikeld over die poten… )
Hmmm, nog even wachten is het beste dus… bedankt voor de tips! We hebben de wipstoel van Babybjorn, ideaal ding, soort hangmat effect maar die vind ik dus niet ideaal om hapjes in te eten, omdat hij dan toch wat achterover hangt en dat is niet makkelijk te veranderen. Nog tips?
Ik vind de Stokke stoel zelf ook mooi, maar die Ikea klinkt ook leuk natuurlijk (op gebroken tenen na dan :lol: ). Nouja, we hebben nog even, ik ga op zoek!
Ik weet niet of het in Nederland te krijgen is, maar ik heb zo’n Bumbo-seat. Daar zit je kindje heel stevig in en die kun je veilig op een tafel zetten en dan je kindje te eten geven. G**gle maar even op Bumbo en seat en dan het eerste resultaat .
Bumbo is geweldig, maar mijn ervaring is dat het maagje best ingedrukt wordt in zo’n bumbo en dat je kindje sneller spuugt als je je kindje eten geeft in dat ding.