eet ik genoeg in combi met borstvoeding

Overzicht 26 april 2009



brood volkoren 1 snee 30g 6

boter halfvol op snee brood 5 g 0.8

kipfilet voor 1 snee brood 15g 2

koffie met melk 1 kopje 125ml 0.5

yoghurt mager 150g 2

cruesli 1 eetl. 10g 4.5

eierkoek 1 st. 30g 4

pistolet, 1 stuk 8.4

boter halfvol op snee brood 5 g 1.6

goulashsoep stevig - unox -, 100 ml 6.6

Evergreen 2.8

Evergreen 2.8

appelsap 125ml 2

ontbijtkoek 1 plak 2.5

cracottes 4

kaas 30+ 1 blokje 10g 2.4



Totaal deze dag: 52.9

(1322 Kcalorieën)

Ik denk niet dat wij iets van jouw lijst kunnen zeggen eigenlijk.



Het heeft met jouw bouw te maken, je spijsvertering, hoeveel je beweegt etc etc.



Ik zou zeggen, als je je niet slapjes voelt over de dag dan eet je genoeg.



De een eet als een bouwvakker tijdens de bv en een ander heeft genoeg aan een boterham, een kopje soep en een licht diner…

Sluit me aan bij Madre, ik at als een bouwvakker, dat weet ik wel.





Maar Karin waar zijn uw vitamines :angel: ?

waar zijn die punten voor? :think: lijkt wel weightwatchers ofzo? :think:



ik eet overdag 2 boterhammen ontbijt, 6 overdag, vol bord avondeten, 2 appels, 's avonds koek/chocola (kan ontzéttende vreetbuien hebben :shifty: ) en drinkt 2 liter water, thee paar bekers…



en kom niet aan :shifty:

En zijn dat punten die je bij elkaar optelt?

Is het een dieet wat je doet?



Waarom ben je op dieet?



Ik zie ook nergens fruit of groente oid.

Je mag iig niet (teveel, doelbewust) afvallen als je bv geeft. In vet zitten ook afvalstoffen, die komen vrij als je afvalt en in je BV terecht…

Ik zie er idd helemaal geen avondmaaltijd bij staan…



Het zal inderdaad per persoon verschillend zijn, maar ik werd door de lk en door het ziekenhuis al meteen ‘gewaarschuwd’ om zelf genoeg te blijven eten. En niet allemaal light-produkten te nemen, maar gewoon ook lekker calorierijke producten. Dus gewoon lekker volle melk ipv halfvolle etc (vind ik toch al lekkerder :slight_smile: )



Ik eet in elk geval véél meer (6 to 8 boterhammen op een dag, een flinke avondmaaltijd (schep vaak 2 keer op oops: ), paar koppen koffie, melk, yoghurt of kwark of vla, en dan tussendoor vaak nog wat koekjes/chocola/ontbijtkoek etc. En fruit, maar dat wil ik ook nog wel eens vergeten :roll:

En ik ben de laatste twee maanden een kilo of 10 afgevallen :shifty:

(maar ik voed ook een twee kindjes, dat scheelt natuurlijk al wel iets).



Maar ik denk ook: als jij je goed voelt en genoeg energie hebt en je kindje goed groeit en tevreden is, dan lijkt me dat er niet zoveel aan de hand is.

@lydia wrote:

Sluit me aan bij Madre, ik at als een bouwvakker, dat weet ik wel.





Maar Karin waar zijn uw vitamines :angel: ?




haha in mijn lijstje ontbreekt idd de appel en de sinasappel die heb ik wel gehad hoor op zondag is het soep met brood, we hadden er komkommer erbij gepland maar die waren we vergeten





julli hebben ook gelijk hoor, verschilt per persoon maar voelde me vandaag wat slapjes maar bedacht me ben verschrikkelijk ongesteld geworden en mijn ijzergehalte is sinds de keizersnede niet hoog geweest. Ws komt het daardoor

Nee is niet bewust om veel af tevallen maar wil gewoon bijhouden wat ik eet, maakt me bewust dat ik niet te veel tussendoortjes eet . Eet wel dagelijks groente en fruit . Zeker 2 a 3 stuks fruit



heb behoorlijke aanleg, ben al te zwaar vandaar.

maar waar zijn die punten dan voor?



Avondmaaltijd snap ik wel, het is weekend, bij ons gaat dat ook wat rommeliger dan door de week.

Ik heb die punten voor dat ik zwanger was van Daan :**: gedaan en viel behoorlijk wat af, je eet dan rond de 50 punten, vaak zat ik toen zelfs rond de 40/50. Als ik een gewone avond maaltijd erbij heb aardappels, vlees groente zit ik op 65/70

Klinkt ongezond, dat puntendieet… :shifty:



Anyway, je geeft zelf aan dat je vandaag minder hebt gegeten dan normaal en dat je je wat slapjes voelde. Als je normaliter wel meer eet en je beter voelt lijkt mij dus dat je vandaag te weinig hebt gegeten en morgen weer zoals normaal moet gaan eten…

@Madre wrote:

Klinkt ongezond, dat puntendieet… :shifty:



Anyway, je geeft zelf aan dat je vandaag minder hebt gegeten dan normaal en dat je je wat slapjes voelde. Als je normaliter wel meer eet en je beter voelt lijkt mij dus dat je vandaag te weinig hebt gegeten en morgen weer zoals normaal moet gaan eten…




als je wel normaal eet maar gewoon niks raars dan valt het wel mee hoor, je kan het ook extreem maken dan is het idd ongezond. :wink:



Als ik een avond maaltijd (warme hap) heb gehad dan had ik het idd niet.

Ik vind het qua calorieën wel heel weinig hoor. Er wordt 2000 calorieën aangeraden voor een vrouw die géén borstvoeding geeft. Mijn verloskundige vertelde dat je juist met bv wel wat extra calorieën mag hebben.



Nu doe ik dat ook niet, maar ik eet wel normaal en ik ga zeker nog niet diëten. Je weet dat je kindje jouw afvalstoffen krijgt als je aan het diëten bent?

Ja dat weet ik ,



het is dus niet bewust dieten maar ik wil alleen maar letten op wat ik eet en het is voor mij een methode zodat ik gwoon normaal eet zonder al te veel extra’s laatste weken veel koekjes,chips enzo gegeten dat wil ik niet dit is een beetje een stok achter de deur.

iemand dan tips wat ik kan eten -> meer brood of wat anders? als ik zo lees krijgt ivan dus verkeerde stoffen binnen dat wil ik natuurlijk ook niet

:cry:

heb ongeveer berekend met een avondmaaltijd dan zit ik op 1800 Kcal :think:

Hou je vooral aan drie maaltijden per dag volgens de schijf van vijf.

Goed ontbijten, lunchen en avondeten en tussendoor lekker veel fruit. Niet vergeten genoeg te drinken en elke dag even lekker een stuk lopen met je zoon.



Ik ben niet zo van dieet-dingen, meer van: gewoon eten zoals het hoort en voldoende bewegen.

Als je toch wat meer binnen wilt krijgen kun je bij elke borstvoeding bijvoorbeeld een glas vruchtensap en een boterham met appelstroop (ijzer!!) eten. Of een schaal fruit voor jezelf met een glas drinken.

Misschien wat meer drinken? Kop chocomel tussendoor :drool: en gebruik geen magere of halfvolle (zuivel)producten maar juist de volle producten.

Ik ben dus ook afgevallen maar ik maak me niet meteen zorgen dat mijn kindjes nu ‘foute’ stoffen binnenkrijgen. Ik eet echt veel (was altijd al een goede eter en iemand die graag ‘snoept’ tussendoor) en vooral: ik eet gezond en afwisselend (geen kant-en-klaar of maaltijden ‘uit een pakje’ - alles wordt hier vers zelfgemaakt, ook voor pastasuzen ed worden hier geen pakjes gebruikt.)

@lydia wrote:

Hou je vooral aan drie maaltijden per dag volgens de schijf van vijf.

Goed ontbijten, lunchen en avondeten en tussendoor lekker veel fruit. Niet vergeten genoeg te drinken en elke dag even lekker een stuk lopen met je zoon.



Ik ben niet zo van dieet-dingen, meer van: gewoon eten zoals het hoort en voldoende bewegen.

Als je toch wat meer binnen wilt krijgen kun je bij elke borstvoeding bijvoorbeeld een glas vruchtensap en een boterham met appelstroop (ijzer!!) eten. Of een schaal fruit voor jezelf met een glas drinken.






Mee eens…





Trouwens Karin… teveel en te snel afvallen is niet goed voor een vrouw die BV geeft maar ook niet voor een vrouw die geen BV geeft… je mag gewoon afvallen, dat is niet erg… let er alleen op dat het niet TE snel gaat… wat extra’s in de vorm van fruit is al goed… :thumbup: