eerste zwangerschapsverschijnselen

Wat ik heb sinds ik zwanger ben is benauwder zijn en me neus zit vol.

Ik heb van mezelf bronchitis maar al jaren niet noemenswaardig last van tot nu…

Mijn kwaaltjes zijn tot nu toe :


  • misselijk zodra ik zwaardere dingen eet, moeten kleine porties zijn
  • heel moe
  • snel benauwd en duizelig
  • pijnlijke gewrichten, vooral vingers
  • steekjes in borsten (heel licht, maar net merkbaar)
  • steekjes in baarmoederstreek (heel licht, maar net merkbaar)
  • verstopping qua stoelgang
  • minder concentratie
  • wat vergeetachtiger



    In mijn 1e zwangerschap had ik geen last van mijn vingers :eh: Hebben meer van jullie dit of gehad?

Ja ik wel begon in week 13 ( zit nu in15). Ook in mijn teengewrichten.

@Laykam wrote:

Ja ik wel begon in week 13 ( zit nu in15). Ook in mijn teengewrichten.




Echt een rotgevoel is t… Lijkt me ellendig als je 't ook in je teengewrichten hebt :hug: "

Ik heb hier al een paar dagen last van. Vingers doen zeer, bij gewrichten, buigen doet pijn, dingen vastpakken ook… Vet irritant…

Sterkte :hug:

Ik weet hoe je je voelt Mojito, jij ook sterkte.

Mijn partner maakt kaas voor me klaar voor hij gaat werken en doppen mogen nergens meer te strak op anders lukt het me niet dingen open te krijgen…

Hallo,

Ik loop nu al een tijdje rond op dit forum en eindelijk na circa 1,5 jaar vloeken, tieren en teleurstellingen ben ik dan eindelijk in verwachting :smiley:

Volgens mijn berekening ben ik 6 weken en ben ik half augustus uitgerekend.

Nu heb ik al wel een aantal kwaaltjes die hier opgenoemd worden maar ik heb sinds een dag of 3, 4 ook last van mijn rechterborst bij het inademen.

Zodra ik inadem krijg ik een steek in mijn borst wat naar mijn oksel toetrekt.



Iemand hier ervaring mee ?

@wieffie wrote:

Hallo,

Ik loop nu al een tijdje rond op dit forum en eindelijk na circa 1,5 jaar vloeken, tieren en teleurstellingen ben ik dan eindelijk in verwachting :smiley:

Volgens mijn berekening ben ik 6 weken en ben ik half augustus uitgerekend.

Nu heb ik al wel een aantal kwaaltjes die hier opgenoemd worden maar ik heb sinds een dag of 3, 4 ook last van mijn rechterborst bij het inademen.

Zodra ik inadem krijg ik een steek in mijn borst wat naar mijn oksel toetrekt.



Iemand hier ervaring mee ?




Klinkt niet als een zwangerschapskwaaltje.

Ben je verkouden? Trekt het echt alleen naar je oksel of ook je flank?

Nee echt alleen naar mijn oksel ,niet verkouden maar misschien een verkoudheidje die eraan zit te komen?

Ik wacht nog wel ff tot morgen voordat ik de ha opbel.



Grr wordt wel erg nerveus van dat (oud) bloedverlies. Zolang het niet gepaard gaat met krampen hoef ik mij nergens zorgen over te maken i know,maar een gerust gevoel geeft het ook niet.

Ik herken het wel, bij mij is de oorzaak dat mijn borstweefsel erg “strak” is. Voordat alles echt gaat groeien heb ik die pijnsteken ook gehad, zowel bij deze zwangerschap als bij de voorgaande 3. Voornamelijk ook maar aan 1 zijde en het werd ook erger naarmate ik dieper in ging ademen of het buiten kouder was en je in ademde. Zolang het niet uitstraalt naar je arm/vingers kan het geen kwaad, werd mij altijd verteld

Mijn allereerste zwangerschapsverschijnsel dat ik zwanger was is toen mijn menstruatie uitbleef en dat was eigenlijk zowel bij mijn eerste als bij mijn tweede zwangerschap zo. Gevoelige borsten, wat zeurende buikpijn ook, maar dit had ik elke maand toen ik mijn menstruatie moest krijgen, dus zo veel aandacht schonk ik hier niet aan. Na enkele weken echter kon ik er echt niet meer omheen dat ik zwanger was: misselijk (zowel ’s ochtends als overdag), moe, hoofdpijn en verschrikkelijke krampen in mijn benen ’s nachts. Deze verschijnselen hielden aan tot ik ongeveer 16 weken was … verschrikkelijk …