eerste zwangerschapsverschijnselen


Dank je voor je reactie!!

De kenmerken die ik heb zijn voor mij niet echt passend bij mijn menstruatieklachten. Ik heb dan vaak een knallende koppijn en een bepaald soort rugpijn. De kenmerken die ik nu heb lijken ook wel op de kenmerken van mijn eerste zwangerschap.
En ja, ze zeggen het he, als je echt voelt dat je zwanger bent..... :)
Maar ja, blijft even afwachten....

Ik laat het zeker even weten!

Vanochtend 2 keer getest!!

POSITIEF!!!



WE zijn zwanger!! :smiley: :smiley: :smiley:

GEFELICITEERD!!! Ik had het al voor je gehoopt.



Trouwens vandaag mijn eerste BIB! Ook een mijlpaal.



Nou ga er maar lekker van genieten en hopelijk ben je niet al te misselijk straks.



Groetjes,

Ireen :mrgreen:

MamaHugo, gefeliciteerd!!! Dat je van je zwangerschap mag genieten!! :dance:

gefeliciteerd met je zwangerschap.

hopelijk ben je niet al te misselijk.



ik weet niet wat dat is want ik ben niet misselijk geweest nog.

Misselijk.

Groeiende borsten.

Pijnlijke borsten.

Minder trek in eten

Moe

Cola smaakt anders

Koffie is goor

krampen in mijn buik

bandenpijn

braken

moe :zzz:

misselijk :sick:

wisselende buien :smiley: :x

mooiere huid

zeurende buikpijn :?

misschien is het handig als de moderators van dit topic van alle antwoorden een nieuwe lijst maken en dan de conversatie een beetje opschonen?



dit geldt ook voor het vorige topic mbt wat wel en niet eten. je door 20 bladzijden heenworstelen is niet niks en sommige dingen worden meerdere malen herhaald.



t’is maar een ideetje…

net gisteren getest (met 3 verschillende testen!!!)



en ja!!! wij zijn heel erg zwanger!!!



volgens de(mijn eigen)berekening, zou ik dan ook wel eens in julie uitgerekend kunnen zijn,



heb alleen geen idee hoe lang ik al zwanger ben (laatste test 1 1/2 maand geleden) ben al 5mnd niet ongi geweest! (ontpillen)



11 december eerste echo! we zullen het dan horen!



kwaaltjes;



moe!

héle zere borsten!





liefs!!!

nog meer kwaaltjes!;



gele afscheiding

zooooo moe

misselijk

duizelig

trillen

winderigheid

overgeven

huilen om álles



het is wel elke dag anders…maar ben nu al een week ziek thuis…

@Yessie wrote:

misschien is het handig als de moderators van dit topic van alle antwoorden een nieuwe lijst maken en dan de conversatie een beetje opschonen?



dit geldt ook voor het vorige topic mbt wat wel en niet eten. je door 20 bladzijden heenworstelen is niet niks en sommige dingen worden meerdere malen herhaald.



t’is maar een ideetje…




Dat komt denk ik méér door dat mensen reeds genoemde kwaaltjes aan het opschrijven zijn.



Dat is dus niet de bedoeling van dit topic, ik zie nu dat mensen gewoon hun eigen kwaaltjes (die al lang en breed in de lijst staan) aan het noemen zijn…

Ik zie dat vele steken rechtonders beschrijven, maar ik heb nu steken linksonder :think: In princiepe gaan we ervanuit dat ik niet zwanger ben (willen er pas in januari voor gaan)



Maar vroeg me nu dus af, zijn er mensen die linksonder steken hebben gehad? Beetje ter hoogte van de eierstok?

kwaaltjes :think: GEEN :mrgreen:

hallo allemaal…



wij zijn nu meer dan een jaar bezig zw te raken en het lukt steeds niet :cry:

ik zag in een x deze site en denk ga even lezen.

ik zie hier allemaal verschijnselen staan en wil (die ik zelf op het moment heb) even op een rijtje zetten…

ik durf niet echt te testen omdat we al zoveel negatieve testen hebben gehad, alleen zal toch moeten.

ik ben nu 11 dagen overtijd en heb weinig verschijnselen maar ik zet ze even op een rijtje en ik hoop dat iemand mij posi nieuws kan geven…



1: opgeblazen buik

2: dorst

3: niet kunnen slapen

4: honger

5: misselijk

6: overgeven (tot nu toe 1x)

7: zin in lekkere dingen/eetbuien

8: hoofdpijn

9: boeren

10: pijn in onderrug

11: emotioneler/ prikkelbaar/stemmingswisselingen (begon zomaar om niets te huilen)

12: moe

13: chagerijnig

14: sterk voorgevoel over zwanger zijn

15: katten willen dichtbij je zijn/op je buik liggen

16: nestdrang (zin om op te ruimen/poetsen)



het zijn er toch meer dan ik dacht.

maar ik hoop zo dat het posi is…

heeft iemand hier posi ervaring mee??



gr naliey

hallo



ik heb dat ook gehad. wij zijn ook een jaar bezig geweest om zwanger te raken.

ik durfde ook geen tests meer te doen.

wij hebben ook een kat en die kwam ook elke keer bij mij liggen, ook had ik een voorgevoel zwanger te zijn.



ik zou toch gewoon een test doen.

ik weet hoe moeilijk dat is.



groetjes anja

Hee leuk, een Delftenaar :smiley: hier nog één :wink:



Ook wij zijn lang bezig geweest (ruim anderhalf jaar) en na de nodige onderzoeken (niet leuk) en vervelende uitslagen (mannetje kon eigenlijk niet spontaan een kindje verwekken) zijn we toch natuurlijk zwanger geraakt. Ik durfde ook niet te testen, maar ik zou het toch maar even doen!!



De dingen die jij beschrijft, heb ik ook allemaal gehad (plus nog een paar extra :?). Behalve dan de kat, ik heb een hond en die deed hetzelfde.



Testen dus!!! Laat je het ons nog even weten??? Enne, mocht ie nou alsnog negatief zijn, dan kun je natuurlijk ook contact opnemen met je huisarts voor een doorverwijzing naar een gynaecoloog.



Succes meid!

Hier wilde de kat toen juist niks van me weten terwijl ze voor mijn zwangerschap niet bij me weg te slaan was.



En ik werd vreselijk beroerd van tandenpoetsen.

Nou de eerste verschijnselen die ik merkte waren me borsten . de tepels beginnen zeer te doen en te verkleuren en dat was voor mijn ongi datum.( dit is 2 dagen geleden)



verder werdt ik zeer misselijk 3 dagen voor de ongi datum .

en dat ben ik nu nog :smiley:



Daarnaast bemerkte ik dat ik niet de normale klachten had die ik normaal heb. Mijn klachten zijn erg heftig, maar het vreemde was dat ik nu nergens last van had



ja ja sinds gisteren weet ik dat ik zwanger ben. wat overgens niet geplanned is gegaan en ons totaal verrast heeft. moet ook nog even goed na denken. maar het komt wel goed.



Vrijdag naar de huisarts :slight_smile:

@Paco wrote:

Hee leuk, een Delftenaar :smiley: hier nog één :wink:



Ook wij zijn lang bezig geweest (ruim anderhalf jaar) en na de nodige onderzoeken (niet leuk) en vervelende uitslagen (mannetje kon eigenlijk niet spontaan een kindje verwekken) zijn we toch natuurlijk zwanger geraakt. Ik durfde ook niet te testen, maar ik zou het toch maar even doen!!



De dingen die jij beschrijft, heb ik ook allemaal gehad (plus nog een paar extra :?). Behalve dan de kat, ik heb een hond en die deed hetzelfde.



Testen dus!!! Laat je het ons nog even weten??? Enne, mocht ie nou alsnog negatief zijn, dan kun je natuurlijk ook contact opnemen met je huisarts voor een doorverwijzing naar een gynaecoloog.



Succes meid!




eyey delftenaar…waar woon je ergens??

ik bij de kinderboerderij (tanthof)



ik heb getest en was helaas negatief…

morgen een bloedtest doen en dan wachten op de uitslag…

ben nu al 15 dagen overtijd dus wil weten of ik zw ben of niet…

helaas heb ik gister slecht nieuws gekregen…

me oom is plots overleden.

ze weten nog niet waaraan…

hij had al een tijdje last van zijn buik en eergister was hij bij de arts geweest en die zei je hebt nierstenen…

en 's nachts toen hij na pijnlijke woelen enz in slaap was gevallen is hij ‘s ochtends in zijn slaap overleden…

vandaag gingen ze onderzoeken wat het was maar we hebben nog niks gehoord…

het erge (voor mij dan) is dat ik in delft woon en hij in eindhoven ligt…

dus kan m zondag pas weer zien na een half jaar…:’(

echt balen allemaal…

vandaag ook me werk opgebeld (nadat ik geprobeert heb te werken) van ik ga naar huis ik trek t niet meer…

gelukkig begrepen ze mij…

jeetje meid dat is niet niks :cry: gecondoleerd!!!



ben benieuwd wat de uitslag van je bloedtest is. hou je ons op de hoogte?



oh, ik woon trouwens in het westerkwartier. Achter het station zegmaar…