eerste pakje baby

Ik had het idee om deze baby hetzelfde pakje aan te doen op de eerste dag als bij tl. Maar nu heb ik vanmorgen zo’n leuk setje gekocht bij de hema dat ik dit ook leuk vindt… wat zouden jullie doen?? Tl had toen een groen broekje aan, groen mutsje, groene slofjes en wit shirtje met mama’s kanjer erop (van prenatal).

Mijn idee…ik wil graag voor ieder kersvers kindje ook een kersvers pakje. 8) Maar das ook met het oog op; wat als ik weer een knul krijg (ha toeval bestaat niet) dan valt er verder heul weinig te shoppen. :stuck_out_tongue:

Daarbij wil IK (of mijn man) degene zijn die dat allereerste pakje uitzoekt. :oops: Maar mss dat er bij ons ook wel een stukje natuurlijk meespeelt dat we bij Bregtje* 1 pakje hadden en die heeft ze natuurlijk aangehouden. Dus Casper kreeg sowieso een nieuw pakje. Dit beebje krijgt ook weer een nieuw pakje die mag ik nog tzt gaan shoppen. En verder heeft dit knulletje wat nu komt ook al 1 ‘eigen’ nieuwe pyama en 2 nieuwe rompertjes. Verder hoef ik ook niets te shoppen.

Wat je nu hebt uitgezocht is ook onwijs kjoet! :inlove:

Hier heeft iedere baby zijn/haar eigen eerste pakje.

ok ik ben overtuigd! Dit wordt het!! (als manlief het ook leuk vindt!). Heb maatje 56, tl zat in maatje 50 in het begin. Nog maatje 50 halen?? Of niet??

hier hebben alle kinderen ook een eigen eerste pakje en dat zit in de bewaardoos en wordt niet gedragen door de volgende.

Daar zijn nog genoeg andere kleertjes voor :inlove: (bij jou niet, want dit is toch een jongetje :mrgreen: ).

Is dit het shirtje met de tekst ‘i know where milk comes from’?

Die ligt hier nog in maat ??

Enne… hier op basis van de oudste nooit een maatje 50 meer in huis gehad en ook niet nodig, maar als TL 50 heeft gedragen en deze kleine ook niet echt groter als gemiddeld verwacht wordt zou ik geloof ik nog een shirtje 50 erbij kopen.

De jongste heeft hier 1 truitje maat 50 aangehad en die was bijna 3900 gram en 54 cm.

ja idd dat staat erop!

Mm, hmm moet ik dus toch nog ff naar de hema deze week, ff kijken of ik het ruilen kan voor maatje 50…

Ik ga deze keer voor een eerst pakje in maat 50, tenzij het een heel groot kind lijkt te worden. Die van dochterlief was 50/56 en ze zwom er behoorlijk in, terwijl ze toch een nette 7 ponder was. Vond ik wel een beetje jammer, vind te grote kleertjes bij zo’n kleintje niet mooi.

Hier hebben beide knullen ook een schattig doosje met daarin ieder hun eigen ‘eerste dag kleertjes’.

Ook hun eerste schoentjes heb ik bewaard en zelfs hun speen.

Ik zou er juist niet voor kiezen om beide kinderen hetzelfde pakje te laten dragen. Al was het alleen al vanwege de foto’s later. Ik moet soms echt even goed kijken welke baby er nou eigenlijk op de foto staat, dan herken ik juist vaak aan de kleertje wie, wie is :shifty:

Wat Roos heeft gedaan heb ik overigens ook. Zo leuk als ze later tzt of het huis uitgaan of zelf een kindje krijgen die doos weer te kunnen geven. Hier zit alles van de eerste tijd erin; kleertjes, kraamboek, kaartjes, bevallingsverslag, krant van die dag (met dank aan de kraam). :inlove: Er zal vast tzt nog meer inkomen hoor want nog eventjes en dan mag meneer al voor de laatste keer naar het CB dus dat boek gaat er natuurlijk ook in.

Ruil het pakje in maat 50 want zelfs al hebben beebjes het letterlijk maar 1 dag aan dan is en blijft het dat eerste pakje. :wink: :-*

@Emmeken36 wrote:

Ik ga deze keer voor een eerst pakje in maat 50, tenzij het een heel groot kind lijkt te worden. Die van dochterlief was 50/56 en ze zwom er behoorlijk in, terwijl ze toch een nette 7 ponder was. Vond ik wel een beetje jammer, vind te grote kleertjes bij zo’n kleintje niet mooi.

7 pond is idd echt nog maatje 50.

Onze jongste was dus het lichtste van het spul en met bijna 3900 gram al groter als gemiddeld en hij had in een pakje maat 50 gepast.

Onze 2e was net iets meer als 8 pond en had denk ik misschien ook wel in 50 gepast, maar 56 was geen noodkijk.

De andere 2 waren 9 en 9,5 pond en bij die van 9,5 pond was 56 1 week leuk en daarna te klein :roll: .

Dus voor een verwachtte 7 ponder zou ik zeker voor maatje 50 gaan.

Ik zou ook een eigen pakje doen. En ik zou ook maat 50 doen.

Ik denk dat ik zelf zorg dat ik een aantal verschillende pakjes heb die als eerste pakje kunnen. Vorige keer had ik uiteindelijk maar 1 pakje dat aardig paste. Er is toch niet exact te voorspellen hoeveel een kind weegt en dat kan dus uitmaken voor de maat.

Of het wordt de leuke jumpsuit (die heb ik wel in maatje 50 gekocht)

en dan met mutsje en slofjes…

In die (hopelijk) 23 weken kun je nog zoooo veel leuke kleertjes tegenkomen die geschikt zijn. Ik zou zo vroeg nog niet kunnen beslissen :shifty: Weet je al wat het wordt?

nee, en willen het ook niet van te voren weten!

Hema kleertjes vallen ook groot he, hou daar ook rekening mee! Die jumpsuit heb ik in mt 56 en heeft onze 9ponder lang gepast (en bij de geboorte was die echt nog te groot geweest, ik kreeg hem pas later).

Mijn oudste jongens hebben wel hetzelfde pakje als eerste pakje aangehad, de oudste drie zelfs dezelfde romper :inlove: Die was wel echt versleten anders had onze vierde hem ook weer aangekregen denk ik :slight_smile: Ik vind dat dus juist wel wathebben. Daarnaast hebben ze toch ook allemaal een paar setjes van de eerste tijd die ik ook bewaard heb.

Ik heb van Ariëlles eerste pakje met van dat Paverpol textielverharder een soort schilderijtje gemaakt. Die hangt nu op onze slaapkamer. Amélie kon dus niet eens hetzelfde pakje aan. Haar eerste pakje heb ik ook bewaart en daar maak ik ook zo’n schilderijtje van. Ik bekijk dat van Ariëlle best vaak, ze was zo klein bij de geboorte, maar 46 cm en dan zie ik haar nu en dan is ze zo groot! Ik vind het een mooie herinnering zo. Om die reden zou ik dus zeker een nieuw pakje doen.

Ik zou bij de kindjes allebei een ander eerste pakje doen, leuk voor later om te bewaren. Prenatal heeft ook leuke eerste pakjes vind ik, met Nijntje.

Hema valt idd groot, en ach…het is 1 + 1 gratis bij de Hema hier he! :smiley:

R. & L. hebben beide een eerste pakje gehad, beide van het zelfde merk en enigsinds dezelfde kleuren, maar wel een ander pakje.

Dat vond ik juist bijzonder, ieder een eigen pakje wat ze mee krijgen…

Eigen setje vind ik toch het leukst. :slight_smile: Inderdaad ook om het meegeven later ed. :slight_smile:

Ik ga ook voor beide kinderen (als het goed is, is de tweede ook een meisje) een eigen setje. :slight_smile: Hier in maat 56, omdat Jinthe behoorlijk groot was en dit kindje tot nog toe ook niet heel klein geschat wordt (groeiecho moet nog komen, dus wie weet worden we nog verrast ;)). En ook omdat ik het idee had dat het setje niet heel groot viel, maar dat kan verbeelding zijn. :wink: