Eerste nacht in eigen kamertje slapen

Lieten jullie je kindje direct vanaf de eerste nacht in zijn/haar eigen kamertje slapen of eerst een nachtje (of een paar) naast je bed?

de allereerste nacht heeft ze bij ons tussen in geslapen , we sliepen niet omdat dit het bewondernachtje was voor jeroen en mij , alle tijd van de wereld en alle rust om haar eens van top tot teen te begluren .

samen zwijmelen over hoe mooi ze wel niet is .

hebben we met dominique ook gedaan , een voorstel nachtje.

de nacht erna hebben we haar lekker in haar eigen bedje gedaan op haar eigen kamertje.

als ze naast ons zou liggen in onze kamer had ik waarschijnlijk weer niet geslapen van elk zuchtje kreuntje steuntje.

van de kraamverzorgster moest hij de eerste paar nachten naast ons. Ik kon amper mijn bed nog uitkomen, dus het was eigenlijk ook wel makkelijk.

Na een dag of 4 hebben we hem in zijn eigen kamertje gelegd. Als ik me beter had gevoeld was hij wel meteen naar zijn kamertje gegaan (nouja, de eerste 2 nachtjes was ziekenhuis, dus dan ligt hij sowieso naast me :slight_smile: )

Steven heeft een week bij ons op de kamer gelegen, maar is toen verhuist naar zijn eigen kamertje. Ik kon niet slapen zo, ik werd wakker van elk zuchtje of kreuntje.

Onze dochter heeft de eerste 14 dagen in de kinderwagen bij ons in de slaapkamer geslapen. Daarna is ze naar haar eigen kamertje verhuisd, met name omdat mijn man weer aan het werk moest en die zijn nachtrust wel nodig is, zo werd hij niet van elk zuchtje wakker.

@mallivy wrote:

Steven heeft een week bij ons op de kamer gelegen, maar is toen verhuist naar zijn eigen kamertje. Ik kon niet slapen zo, ik werd wakker van elk zuchtje of kreuntje.

Hier net zo :smiley:

Dave en ik moesten een nachtje blijven in het zkh… maar daarna gelijk op zijn eigen kamertje…

Jade moest van de vk en de kraamverzorgster op onze kamer slapen omdat ze zich niet zo goed op temp kon houden…

nou wij sliepen niet goed… dus toen de kraamverzorgster voorgoed weg was lag ze op haar eigen kamertje :mrgreen:

( het plan was dus eigenlijk gelijk op eigen kamertje, maar dat mocht niet)

je moet gewoon doen wat goed voelt… en dat weet je eigenlijk pas echt als je die kleine in je armen hebt :mrgreen:

Vanaf dag 1 op haar eigen kamertje. Ik werd zelfs al wakker van elk kreuntje door de babyfoon, laat staan dat ze naast me had gelegen, dan had ik helemaal niet meer geslapen…

Anique heeft maar een paar dagen bij ons geslapen. Ze heeft de eerste dagen op de Neo in het zh gelegen en ik was blij dat ze mee naar huis mocht.

Dus ze moest heerlijk bij ons op de kamer slapen, maar na een paar dagen ging ze gewoon naar haar eigen kamertje.

Reno heeft de eerste 2/3 maanden (weet het niet eens meer precies) bij ons geslapen. Vond het super makkelijk met de bv. Bij de eerste kreuntjes even pakken,

lekker eten en dan weer verder slapen… :inlove:

roman slaapt nog steeds bij ons :lol: :inlove:

maar ik denk er wel over hem binnenkort in zijn eigen bedje te laten liggen. Ik haal hem er nu rond 22.30 uit voor de laatste voeding en dan komt hij rond 05.00 nog weer, vandaar ook dat ik bij mij op de kamer nog wel prettig vind.

En o ja, wij liggen 1 verdieping hoger dan onze kinderen, dat maakt het ook onhandig om er snachts uit te moeten voor een voeding.

Loek heeft de eerste week bij ons geslapen en toen richting zn eigen kamer

Fieke heeft op 2 dagen na 9 maanden op onze kamer geslapen

Lieselot is nu 4 maanden en slaapt nog bij ons op de kamer

Ik vind t heerlijk zo met er snachts uit moeten, voor nog steeds die nachtvoeding, met bv

Fieke gaf zelf aan dat ze niet meer wilde en verhuisde dus toen naar haar eigen kamer :wink:

Hier heeft Riley 2 weken overdag bij ons (woonkamer, slaapkamer waar wij gewoon waren.) geslapen en 4 weken bij ons op de kamer snachts in zijn kinderwagen, daarna naar eigen bed.

Lana sliep de eerste nacht in onze kamer. Geen oog dicht gedaan toen van alle geluidjes. Daarna op haar eigen kamer.

Levy vanaf nacht 1 (in het kraamhotel) in zijn wiegje naast mijn bed, en thuis 1 nacht in zijn eigen wiegje naast mijn bed en tot een maand of 3 a 4 tussen ons in omdat hij niet sliep anders. Verder slaapt hij nog altijd in zijn, grote ledikant inmiddels, naast ons op de kamer :inlove:

Jinthe slaapt nog steeds bij ons op de kamer. De Stichting Wiegendood raadt aan om je kindje tot zes maanden bij je op de kamer te laten slapen, dus dat is ook ons uitgangspunt. Kans bestaat dat ze voor die tijd uit de wieg gegroeid is…als dat zo is, dan moet we nog even kijken hoe we het gaan doen.

In het begin werd ik van ieder geluidje wakker, dat is nu wat minder (ze maakt ook wat minder geluidjes), maar ik vind het zo fijn om haar zo dichtbij me te hebben dat ik dat voor lief neem.

Mijn dochter is via een keizersnee op de wereld gekomen wat betekende dat wij de eerste 4 nachten in het ziekenhuis lagen. De eerste nacht lag ze naast me en heb ik nauwelijks tot niet geslapen omdat ik niet op mijn zij mocht liggen en ik ieder piepje en steuntje hoorde. De 2e nacht heeft ze op mijn verzoek ergens anders gelegen omdat ik echt op was. De 3e nacht weer naast me, 4e nacht weer ergens anders zodat ik nog 1 goede nacht had voordat we naar huis gingen. Eenmaal thuis ging ze meteen naar haar eigen kamer.

Mijn zoon is ook in het ziekenhuis geboren maar mocht meteen naar huis. De eerste week heeft hij in de kinderwagen op onze slaapkamer geslapen omdat dat volgens de kraamhulp handig was voor de borstvoeding. Na 3 dagen gestopt met borstvoeding en toen de kraamhulp weg was, ging hij naar zijn eigen kamer. Nu slaapt hij overdag in de kinderwagen beneden en brengen we hem als hij gaat slapen naar zijn eigen kamer.

De eerste 7 maanden… moest er echt niet aan denken om zo’n kleine uk een deur verder te leggen :hand: . Wilde hem graag dichtbij me hebben, de eerste maanden in de wieg, strak tegen mijn kant van het bed aan, daarna in zijn bedje in onze kamer.

Na 7 maanden vond hij het toch wel erg lollig om bij ons in de kamer te liggen, hij sliep niet goed meer in, dus toen werd het tijd dat hij wel naar zijn kamer ging. De eerste nacht even slikken voor mij, maar hij deed het geweldig.

@romata wrote:

@mallivy wrote:

Hier net zo :smiley:

Zo herkenbaar :angel:

Hier na 2 weken Sam verhuisd naar z’n eigen kamer.

Eerste 2 maanden in wiegje bij ons op de kamer, daarna lekker in haar eigen slaapkamer.

Eerst 6 weken op onze kamer en daarna naar dr eigen kamertje :wink:

Onze dame slaapt nog steeds bij ons op kamer. Heel gezellig en makkelijk met de nachtvoedingen, even pakken en daarna zo weer terug in bed. Zo slaap ik lekker snel weer in.

Ik word niet van elke zuchtje wakker…toen ik vanochtend in haar bedje keek lag ze niet meer op haar rug maar op haar buik…bovenop de deken met haar hoofd richting voeteneinde. :think: Ik heb er niks van gehoord en ze moet toch aardig aan het apenkooien zijn geweest :lol: .