Eerste nacht in eigen kamertje slapen

Mijn dochtertje heeft bijna een half jaar bij ons op de kamer gelegen. Ik slaap als een marmot. Die overgang ging probleemloos.

Nu slaapt mijn zoontje ook nog lekker bij ons op de kamer in zijn wiegje. Hij krijgt nog een nachtvoeding en slaapt 9 op de 10 keer weer gelijk verder na de voeding. Ik vind het wel makkelijk dat ik hem wat hoor pruttelen voor hij gaat brullen om eten en mijn dochtertje wakker wordt. En we slapen prima.

lev 10 maanden… Daarna moeiteloos naar eigen kamer.

Weet je dat ik dacht dat het zaak was om die kleine a.s.a.p. zo niet - dezelfde nacht nog op zijn/haar eigen kamertje te laten slapen :mrgreen: … Maar hier blijkt toch wel dat de meesten toch een paar nachten, tot weken en zelfs maanden die kleine s nachts bij zich houden.

Nou we zien het wel hoe het loopt hier, het is maar net hoe alles loopt. Het uitgangspunt is om die kleine direct in dr kamertje te laten wennen. Maar ik slaap ook erg slecht in als ik te wakker word, dus de praktijk zal uit moeten wijzen wat handiger is.

Onze dame slaapt nog steeds bij ons op kamer. Heel gezellig en makkelijk met de nachtvoedingen, even pakken en daarna zo weer terug in bed. Zo slaap ik lekker snel weer in.

Hoef je niet met elke/bijna elke voeding de luier te checken/verwisselen dan? Jeetje ik voel me zo een ontzettend leek :lol:

@Essieee wrote:

Onze dame slaapt nog steeds bij ons op kamer. Heel gezellig en makkelijk met de nachtvoedingen, even pakken en daarna zo weer terug in bed. Zo slaap ik lekker snel weer in.

Hoef je niet met elke/bijna elke voeding de luier te checken/verwisselen dan? Jeetje ik voel me zo een ontzettend leek :lol:

Als ik eerlijk ben....

Levy kreeg zijn laatste luier rond 12 uur 's nachts en als hij midden in de nacht trek of honger kreeg, dan legde ik hem aan en vielen we automatisch weer in slaap. Pas rond 6 uur 's ochtend, als ik er uit moest voor mijn werk, kreeg hij pas weer een schone luier. Dus nee, ook hier niet elke nachtvoeding een nieuwe luier.

Ik zou niet weten waarom ik mezelf en hem zou pesten door hem veel te wakker te maken door een luier te verwisselen, terwijl we allemaal onze nachtrust konden gebruiken.

Hier het allereerste nachtje tussen ons in bed. Heerlijk! Ik wou hem voor geen goud naar z’n eigen kamertje brengen!

Vanaf dag 2 in z’n eigen bed, geen problemen mee gehad dus.

Ons 2e kindje willen we wel in onze eigen kamer te slapen leggen, maar niet bij ons in bed, we zullen zien hoe dat gaat :think:

Hoef je niet met elke/bijna elke voeding de luier te checken/verwisselen dan? Jeetje ik voel me zo een ontzettend leek Lachen

We deden dat in het begin wel...nou ja...ik vond dat een mooie taak voor papa (kan ik je ook echt aanraden..zo blijf je zelf een beetje in je slaaproes en het is in het begin toch best zwaar). Maar nu doe ik haar een extra dikke luier om en daar red ze het van 23:00 tot 8:00 wel mee.
In het begin poepen ze nog vaak 's nachts en dan is een schone luier omdoen wel nodig, nu doe ik het alleen nog als ze gepoept heeft. Maar meestal poept ze 's nacht niet maar bewaard dat lekker voor de ochtend :wink: .

Maar hou die kleine lekker zo lang bij je op kamer als je wilt. Zeker met de nachtvoedingen is het heel makkelijk, je wordt snel wakker van de hongersignaaltjes en je kan ook zo weer inslapen.

Eerste twee nachten heeft hij in zijn eigen bed op onze kamer geslapen, ik vond het een drama. Timo kon er niet door slapen, en dave ook niet. We hebben hem na twee dagen in zijn eigen kamer laten slapen. En dat ging veel beter! We zijn verhuisd, en nu is het eventjes niet anders dat ie bij ons op de kamer ligt. Ik word wel om elke kreun wakker, maar zo erg vind ik het niet meer. :wink:

@Essieee wrote:

Wij deden dat wel, omdat de kraamzorg ons dat zo verteld had. Nu denk ik bij een 2e niet weer. Zoveel plassen ze ook niet en als ze ouder zijn liggen ze ook gewoon een nacht in een luier. Nee volgende keer niet weer die onnodige moeite.

wij hebben haar gelijk op haar eigen kamer laten slapen. Ze heeft nog nooit bij ons in bed geslapen.

Mijn zoon heeft wel bij ons geslapen een paar dagen.

Luuk heeft na een ks een week op de kinderafdeling gelegen. Na thuiskomst bijna twee maanden bij ons op de kamer. Toen werd ik er helmaal horendol van, kon echt niet slapen van al zijn gewoel na de nachtvoeding. Toen is hij met wieg en al naar z’n eigen kamer verhuisd. Helaas hoorde ik hem toen nog steeds erg woelen…dat ging pas over toen hij met slaapzak en al naar zijn ledikantje verhuisde. Bij een evt. 2e neem ik sneller de beslissing om hem/haar naar z’n eigen kamertje te verhuizen en doe ik ook minder moeilijk over het verschonen 's nachts!

Jitte heeft tot een half jaar bij ons op de kamer geslapen. Toen een week overdag op haar eigen kamertje en daarna helemaal op haar kamertje. Geen problemen met de overgang gehad. Ze paste tot die tijd in haar wiegje. Ze heeft nog een paar weken hoog in het ledikant geslapen, maar toen moest die ook naar beneden en dat kon het wiegje sowieso niet. Ik vond het ook erg makkelijk met de nachtvoedingen, ik hoefde alleen te voeden, mijn man gaf haar aan en deed eventueel een schone luier om zodat ik weer verder kon gaan slapen. ideaal.

Je weet ook nog niet of je een draaikontje krijgt of niet, ik zou gewoon afwachten en doen wat op dat moment goed voelt voor je.

Mik heeft de eerste nacht bij ons geslapen en ik heb geen oog dicht gedaan en daardoor vanaf dag 2 in zijn eigen bed geslapen.

Tes daarintegen heeft een hele moeilijke start gehad heeft veelvuldig in het ziekenhuis gelegen en heeft om die reden tot ruim een half jaar naats mijn bed geslapen. Het bedje staat nu nog naast mijn bed en als ze ziek is dan slaapt ze weer naast mij :wink:

Onze kids hebben allen in de wieg naast ons (mijn kant) bed gelegen.

Omdat ik vanuit het bed (liggend) zo bij de wieg kon (wat wel heel handig en praktisch was) heeft ons bed al die tijd ook nog hoog gestaan :lol: Ivm mijn bekken had ik er overigens ook helemaal geen problemen met een hoog bed, was juist veel gemakkelijker.

Het was dus ook echt even wennen na 2 (Tejo) en 3 (Siep) maanden toen onze kids naar het ledikantje in hun eigen kamer verhuisde. Niet alleen dat het bed weer opeens laag was, maar ook dat je er 's nachts echt uit moest als de baby huilde (en weer die speen erin, en weer, en weer :wink: )

Gelukkig sliep Siep redelijk snel door 's nachts en wordt hij af en toe nog weleens 's nachts even wakker.

Wij vonden het dus wel gemakkelijk zo.

Ik sliep overigens heerlijk op de zuchtjes en kreuntjes :inlove: Veel te bang dat ze niet meer ademen :shifty:

Ben dus blij met mijn luidruchtige slapende kids :inlove:

Ik kan dan ook alleen maar zeggen, doe wat jezelf het beste lijkt. Je kersverse kindje verhuizen naar een eigen kamertje is zo gebeurd :wink:

:-* Liefs, Evelien :vlinder:

hier ruim 2 maanden bij ons op de kamer…en toen besloten het 1 nachtje op dr eigenkamer te proberen…ging super! Zij sliep beter, ik sliep beter en sindsdien konden we de nachten doorslapen en is ze binnen no time van 7 naar 5 voedingen gegaan :slight_smile:

Bij allebeide kids meteen op hun op eigen kamertjes…