eerste (mogelijke) zw.schapsverschijnselen.

gefeliciteerd en heel veel succes in deze zwangerschap dat het goed moge gaan :thumbup:

:smiley: sorry jensie wil graag op de hoogte gehouden worden.over jou

groetjes miekies

Ik heb al eerder gepost hier…paar maanden geleden. wij zijn helaas nog steeds niet zwanger…tenminste…ik moet over twee dagen ongesteld worden en heb last van:

-met vlagen misselijk

-snel buiten adem

Ik kon het niet laten om weer eens hier te komen kijken! Hoop doet leven niet waar!! Misschien hebben we deze keer wel geluk!

sorry, ik bedoel over 4 dagen…nog langer wachten dus ppff

Hee miekies en alle andere meiden!

Helaas, de bloedtest was negatief…Khad het al gedacht, maar ja…Ik ben inmiddels alweer 6 weken niet ongi geweest, ik hoop dat het snel komt zodat de nieuwe probeer-periode weer aanbreekt!!

En miekies, hoe bevalt het zwanger-zijn tot nu toe?

Liefs Jen

Miekies, wat geweldig, gefeliciteerd!

Jensie, wat jammer dat het negatief was.

Cloud, spannend zeg succes :thumbup: :thumbup:

Ik kwam even vragen of hier ook meiden zijn die ondanks dat ze zwanger waren toch ongi zijn geworden. Ik had namelijk net voor mijn NOD erg opgezette borsten en zere borsten. Twee dagen voor mijn NOD werd ik ongi en ging de pijn weg en waren mijn borsten minder opgezet.

Ik ben wel heel anders ongi geweest dan anders. Ik verloor 4 dagen helderrood bloed en daarna bleef ik bruine afscheiding houden (ook 4 dagen) en nu (dag 5) was het heel lichte afscheiding.

Voor mijn NOD had ik ook last van een zeurend gevoel in mijn buik en ook dat gevoel is er nog steeds.

Herkent iemand dit???

Liefs,

Hoop

:smiley: :smiley: hee meiden

met mij is alles wel goed

1 mei voor het eerst naar de verloskundige dan ben ik mogelijk 8 weken zwanger heb last van mijn borsten en maagzuur en moe natuurlijk maar vind het allemaal niet erg

jensie wat erg voor je ik blijf duimen voor jou en voor mij zelf ook dat alles goed blijf gaan het was ook maar 3 maanden geleden dat ik een miskraam kreeg ben zelf nog heel erg bang ,maar zou wel gerust zijn als ik dadelijk het hart hoort kloppen

p.s wie weet hoe ik zo’n zwangerschapsbanner kan krijgen het luk mij niet?

groetjes miekies

Hee miekies,

Spannend hè!! Ik hoop ook voor jou dat alles okee is. Ondanks dat ik niet zwanger bleek te zijn, ben ik nog steeds niet ongi!!! (kzit op de 6 weken cyclus!!) Volgende week ga ik de dokter bellen, ik vind dit niet normaal meer…

De banners kun je vinden op kindjeopkomst.nl, dan heb je links een lijst in het blauw. Daar moet je het onderdeel “community” aanklikken. Vervolgens zie je in het midden weer een lijst met onderwerpen. Daar staat ook “leuke hebbedingetjes” bij. Je moet op de knop “go” klikken achter dat onderdeel. Dan kom je er vanzelf uit! Suc6!

Liefs Jen :-*

P.S. Als je je banner gemaakt hebt, moet je hem kopiëren en in je profiel bij “onderschrift” plakken, dan komt hij vanzelf onder elk bericht te staan dat je maakt.

:smiley: :thumbup:

dankje wel jensie

de zwangerschapsbanner is gelukt

groetjes miekies

Hoi meiden,

Ik ben EINDELIJK vandaag ongi geworden!!! Jippie!! Ik ging me al afvragen of er iets aan de hand zou zijn of zo, negatieve testen maar steeds geen ongi…pfff. Nu kunnen we eindelijk weer op naar de volgende ronde, daar ben ik zoooo blij mee!! :dance:

En wat helemaal grappig is; ik ben vandaag jarig!! Eindelijk duidelijkheid, en dat op mijn verjaardag! Nieuw jaar, nieuwe ronde :**: En natuurlijk een nieuwe cyclusbanner!

En miekies, so far so good? Ik blijf voor je :thumbup: en natuurlijk ook voor de rest van jullie!!

Liefs Jen :-*

jensie GEFELICITEERD :dance:

hai meiden…ook hier zijn we weer aan het klussen geslagen en wie weet is het deze maand gelukt…er zijn wel een paar symthomen

misselijke even s’morgens

sávons echt beremoe zijn.

behoorlijk opgezette buik.

raar gevoel in de buik

pijnlijke borsten…

we moeten nog even dus we wachten het braaf af… wou het toch even mededelen hihi…

diana : ik zal :pray: en :thumbup: dat het positief is :-*

:smiley: :smiley: :smiley: hallo jensie

sorry dat ik lang niets meer van mij heb laten horen

met mij gaat alles goed ben 11 weken volgende week krijg ik mijn echo 31 mei dat is al weer snel :dance: :dance: ben benieuwd hoe de baby er nu uitziet :wink:

ik ben pas 11 weken maar ik kon vanaf het begin mijn kleding niet meer aan dadelijk zijn het er 2 ahhahaha

ik hoop dat jij ook snel zwanger raakt en mee maakt wat ik voel ben zo gelukkig

ik zal blijven :thumbup: :thumbup: voor jou en voor de andere vrouwen ook natuurlijk.

groetjes miekies

@hedwich wrote:

een poging om een topic aan te maken, over de eerste (mogelijke) zw.schapsverschijnselen.

tuurlijk, je weet het pas zeker nadat je ongi uitblijft en je getest hebt.

en de een weet het daardoor pas, maar de ander voelt het al eerder.

de een heeft last van meerdere kwaaltjes en blijkt toch niet zwanger te zijn.

de ander heeft geen kwaaltjes en is wel zwanger.

het verschilt dus per persoon.

heb jij nog iets waar je last van hebt, maar die er nog niet tussen staat?

typ het in een nieuw bericht en ik voeg het toe

afscheiding is wat cremerig en meer dan anders

slijmkleur

gevoelige borsten/tepels

grotere borsten

grotere tepels met de kliertjes van Montgomery (bobbeltjes op de tepelhof, worden er meer en groter)

aders duidelijker zichtbaar op borsten

opgeblazen buik

pukkels op rug

sterker reukvermogen

jeuk

dorst

duizelig

hartkloppingen

meer zweten

het warm hebben

niet kunnen slapen

geen koffie meer lusten

borrelende maag

vieze smaak in de mond (ijzersmaak)

honger

misselijk

overgeven

zin in lekkere dingen/eetbuien

geen zin in eten

buikpijn/ongi gevoel

spierpijn in de buik

hoofdpijn

vaak plassen

winderigheid

obstipatie

kuitkramp

boeren

bloedneus

pijn in onderrug

pukkels

rode handpalmen

beter ruiken

rode vlekken in gezicht (bloeddvatclusteringen)

afbrekende nagels

emotioneler/ prikkelbaar/stemmingswisselingen

moe

meer zin in sex

vergeetachtig

chagerijnig

sterk voorgevoel over zwanger zijn

minder concentratie

katten willen dichtbij je zijn/op je buik liggen

nestdrang (zin om op te ruimen/poetsen)

de eerste “verschijnselen” van mannelijk gezichtspunt bezien.

Misschien wel leuk, want het aardige is dat ook mannen in de ‘in verwachting-tijd’ verschijnselen hebben.

Wat dat zijn?

• Merken dat je heel beschermende gevoelens krijgt,
  • Haar ontzettend lief gaan vinden, nog meer dan daarvoor,
  • Haar opeens voor je gevoel ‘zachter’ vinden,
  • Het gevoel hebben dat ze opeens ‘ronder’ is (en dan bedoel ik niet dat ze dikker wordt of zo maar een ronder gevoel geeft),
  • Veel meer van haar kunnen hebben,
  • Haar ontzettend veel willen knuffelen,
  • Een overwelidigend liefde gevoel krijgen,
  • “weten” dat ze de liefste en beste moeder gaat worden die er is,
  • “weten” dat het kindje het mooiste en liefste kindje gaat worden dat ooit geboren is,
  • Ontzettend bang zijn dat je niet de pappa kunt zijn die je kindje zou moeten hebben.

ik heb een nieuwe en als ik het goed gelezen heb staat ie er nog niet tussen

je kan ook last hebben van vettig haar

ik heb al een week nu vettig haar en moet het nu elke dag wassen en dee het 2 x in de week

Groeten van Indey

Hee miekies,

Thanx voor je antwoord, fijn dat alles goed gaat met je zwangerschap. Ik ben afgelopen maandag ongi geworden, helaas…maar we zijn pas net goed en wel bezig, dus nog kansen zat! Als er zo veel mogelijk mensen voor ons blijven :thumbup: :thumbup: :thumbup: en :pray: :pray: :pray: komt het allemaal goed!

Veel succes en plezier met je zwangerschap!

:-* :-* :-* Jen

Hallo, ik ben hier spiksplinternieuw… :lol:

Ik heb al een zoontje van 2 jaar en toen ik van hem zwanger was wist ik dat op de een of andere manier al voordat ik mijn maandstonden moest krijgen, voor alle zekerheid toch maar een test gedaan en die was heel positief, die 2de streep stond er al binnen enkele seconden!

In januari van dit jaar ben ik gestopt met de pil maar we zijn aan het ‘echte werk’ pas in mai begonnen. Nu heb ik wel al enkele verschijnselen gehad zoals:

-gevoelige borsten/tepels

-afscheiding

-grotere borsten (dat gedacht had ik soms maar of het nu ook echt zo is??)

-vieze smaak in de mond

-sterker reukvermogen

-zin in lekkere dingen/eetbuien

-geen zin in eten

-hoofdpijn

-vaak plassen

-winderigheid (heb ik zelden)

-obstipatie

-boeren (doe ik normaal nooit)

-pukkels

-vergeetachtig

-minder concentratie

-nog vlugger dan anders vet haar krijgen

Dat is het zo’n beetje…

Volgens de banner op deze site heb ik morgen mijn NOD, volgens een andere vandaag…

Sinds ik met de pil stopte zijn mijn cyclussen 31-30-28-30.

Tot nu toe heb ik ‘ze’ nog niet, zo heb ik ook nog niet echt tekens dat ‘ze ’ deraan komen’ af en toe nu wel een krampje maar niet om te zeggen daar heb je ze. Deze voormiddag was er wel weer wat slijm op het ‘afveegpapiertje’ en een heel klein zeer lichtgeel propje (voor te stellen als zo’n gekleurd kopje op een kopspeld) Toen ik dat zag dacht ik, ja daar heb je ze ze zijn in aantocht. Tot nu toe nog steeds niks te zien.

Donderdag heb ik een test gedaan omdat ik uit voorzorg gestopt was met dieëten, niet op de powerplate durf… Maar die test was negatief dus ik veronderstel dat ik mijn maandstonden alsnog ga krijgen of is er ergens nog hoop? Alhoewel, ik denk dat ik mij beter voorbereid op mijn maandstonden want met mijn eerste zwangerschap had ik echt het gevoel van ja jongens het is zover en nu heb ik dat helemaal niet.

hee meiden, iemand nog nieuws?

:-* Jen

Goedenmiddag

Ik ben dus op naar de 2de ronde zoals jullie aan mijn banner zien en heb nu ook geen verschijnselen zoals vorige maand.

Maar heb wel vettig haar maar andere dingen nee nog niet

Van mijn eerste had ik verschijnselen de volgende dag nadat ik getest had en van mijn 2de na 6 weken dus kan per zwangerschap verschillen en nu wachten we het gewoon netjes af.

Indey