Ik hoop echt dat je gevoel klopt… Ik heb al vaker van vrouwen gehoord dat ze vanaf het begin al intuïtief zo’n gevoel hadden. Vaak blijkt dat te kloppen, maar hou er wel rekening mee dat het ook kan zijn dat je jezelf dat gevoel geeft, dus jezelf ook voor de gek kan houden omdat je het zo graag wil… Persoonlijk had ik helemaal geen voorgevoel, het was echt een verrassing dat het raak was want we hadden het die maand helemaal niet verwacht (het vrijen niet echt goed gepland met de vruchtbare dagen en ik was toen heeeel erg gespannen)… Dus het is voor iedereen anders.
Maar ik echt voor je dat je gevoel klopt… Wel goed van je dat je voor alle zekerheid alvast let op je gewoontes :thumbup:
:-* Jen
Hoi Jensie,
Ja mijn gevoel kan me voor de gek houden, maar ik kan me niet voorstellen dat ik die ongi krampen zelf veroorzaak in mijn hoofd… Dan zou ik wel erg gek zijn haahahhaa!! :lol: :wall: Dat doe je toch niet voor je lol. :think: En die extra witte puntje op mijn tepel is ook niet erg charmant hoor (vind ik zelf!) We zien het wel.
Het gaat gelukkig nu wel weer een stuk beter met me vandaag. Niet echt hoofdpijn en niet zo moe als dit weekend. Wel nog steeds ongi-kramp en af en aan misselijk.
Het blijft een verassing!
hihhihi :lol: ik zei toch ook niet dat je de ongi-krampen zelf verzint?? Nee, ik bedoel alleen dat je soms dingen eerder als “mogelijke zwangerschapsverschijnselen” ziet, misschien had je dit vantevoren ook wel eens (ik zeg niet dat dat persé zo is hoor, maar het kan) en dat je er nu meer op let en er daarom meer last van hebt. Maar zoals ik al zei; voor hetzelfde geldt klopt je gevoel daarover wel en is het echt een teken, ik hoop het met heel mijn hart voor je meid!! Hierbij een kaarsje voor geluk :kaars: :**:
@jensie wrote:
Nee, ik bedoel alleen dat je soms dingen eerder als “mogelijke zwangerschapsverschijnselen” ziet, misschien had je dit vantevoren ook wel eens
ik hoop dat het allemaal tekenen zijn die duiden op een zwangerschap. maar ik ben het met jensie eens dat je dingen ook verkeerd kan interpreteren. wij hebben onlangs de beslissing genomen dat we voor een kindje willen gaan. ik had al veel eerder willen beginnen. maar ik heb mezelf altijd tegen gehouden door te wachten op een geschikt moment (een vaste baan, een nieuwe woning). ik heb nu een vaste baan alleen moet ik er elke dag 5 uur voor reizen. maar nu heb ik iets van pech ik laat me niet meer tegenhouden door een baan of wat dan ook. ik kijk wat de toekomst brengt. dus nu lekker aan het klussen. mezelf aan het inlezen hier en in boeken. je leest dan over allerlei zwangerschapsverschijnselen en raakt je ook veel bewuster van je eigen lichaam. sommige klachten kun je inderdaad van tevoren ook al hebben gehad. we hebben nu twee pogingen gedaan helaas zonder resultaat. maar ik weet nu wel dat als mijn tepels veel pijn doen het niet per definitie een zwangerschapskwaaltje is. bij hangt het samen met mijn ongiperiode.
ik :thumbup: voor je
Jullie hebben helemaal gelijk hoor! Ik ben het er ook wel mee eens. Maar ik heb normaal nooit last van ongi-pijn. Ik merk er gelukkig nooit wat van. Moet me er echt aan herinneren dat ik een tampon moet verschonen. Zo weinig ben ik het ook. Met die 4 dagen dat ik ongi ben normaal, kan ik IN PRINCIPE een tampon vullen. Maar over 2 weken wordt ik pas ongi.
Het kan ook zijn omdat ik gestopt ben met de NUVAring ofzo, maar vorig jaar ben ik ook een half jaar gestopt (mijn vriend was er toch niet) en toen had ik nergens last van.
Gelukkig had ik die klachten al een paar dagen voor ik erachter kwam waar het door zou kunnen komen.
We zien wel. Ik ga nergens van uit, maar neem het zekere voor het onzekere.
Ik dat het je dit keer lukt Ellen!
He Manja,
Je mag vandaag het hartje horen toch? Spannend hoor!! Laat je weten hoe het was?
Mijn buikpijn is helaas over, of zegt dat niets??
Uhhh… Je begint met He Manja, maar dat ben jij zelf toch? Typfoutje denk ik :lol: Maar ik mag wel vandaag inderdaad het hartje luisteren. :inlove: Ik verheug me er echt super op!! Vanavond 19.40u mogen we naar de verloskundige. Evengoed nog wel spannend hoor, ik heb toch al een paar weken geen levensteken meer gehad en tja, ik kan 'm nog niet echt voelen (heel af en toe denk ik van wel, maar ja…) dus het bewijs dat alles nog goed is daarbinnen is erg welkom…
Dat je buikpijn over is wil niks zeggen hoor…Ik had precies hetzelfde, 2 weken vantevoren ongi-buikpijn en na een week wassie weer weg… Dus wie weet…
Hoi JENSIE,
Was nog niet helemaal wakker denk ik
Wel spannend hoor dat je het hartje gaat horen. Wat lijkt me dat fijn, nog meer bevestiging dat het echt goed gaat met je kindje!
Toevallig dat jij ook precies hetzelfde als ik had!! Nou hopelijk ook met hetzelfde resultaat dan!! Zou wel heel fijn zijn!
He meis, veel plezier vanavond!
Dank je!! :mrgreen:
:-* :-* Jen
hier dag 58 inmiddels en nog steeds niks …heb me in kunnn houden en nog niet getest maar dat gaat nu toch snel gebeuren want nu wil ik toch eindelijk wat zekerheid. pfff…ben erg benieuwd. Heb nog steeds niet echt “tekenen” van een zwangerschap , maar ja dat zegt ook niet altijd iets. ik houd jullie op de hoogte…
:-* :-* inge
Inge, SPANNEND!!! Ik word nu toch ook wel heel nieuwsgierig hoor… Wanneer wou je precies gaan testen??
ik heb testen via internet besteld dus hoop dat ik die snel binnen krijg.
:-* inge
Welke testen heb je besteld? Ik heb namelijk ook eens internet-testen gedaan, dat waren dipstick-testen van Babystart. Dat zijn hele onbetrouwbare testen!! (de testen van Romed schijnen ook onbetrouwbaar te zijn!) Ze geven positief aan terwijl je net zo goed helemaal niet zwanger kan zijn! De testen van Matcare daarentegen schijnen wel betrouwbaar te zijn, dus die kan je wel gebuiken. Welke heb jij besteld?
Hoi,
Ik heb zelf ook testen bestelt via internet.
De mildstream. Ben erg benieuwd of iemand er ervaring mee heeft. Ben namelijk al 14 dagen overtijd en de test geeft negatief aan. Ik denk zelf ook niet dat ik zwanger ben, maar het zou zomaar eens kunnen. Bij mijn vorige cyclus werd ik pas naar 2,5 maan ongesteld :roll: erg vervelend dus, terwijl ik daarvoor 3 maanden op rij een regelmatige cyclus had. Erg vervelend dus! Daarom weet ik ook niet wanneer mijn NOD is en wanneer ik het beste kan testen, iemand ervaring mee???
Jensie: Ik woon ook in Venlo --> Blerick!
ik heb testen van clearvieuw besteld…hopelijk geven die wel het juiste resultaat!?
hoi mootje, ik heb daar dus ervaring mee ik heb ook geen regelmatige syclus en weet dus ook nooit wanneer mijn nod is…ik houd daarom mn langste syclus aan 44 (ben ook pas 2 x ongi geworden na de bevalling) maar omdat die bij jou ook zo lang was zou ik gewoon over een week ofzo weer een testje doen. en andeers ff naar de ha natuurlijk.
sorry kan je niet echt helpen gelof ik hihi maar weet wel dat het heel erg lastig is omdat je geen zekerheid hebt zolang die ongi er niet is.
hopelijk komt die ongi voor jou dan ook snel (tenminste als je niet zwanger bent)
Hoi Inge,
Dank je voor je snelle antwoord. Ik zie aan je banner dat je ook al 2 weken overtijd bent… Ben benieuwd wanneer je testen binnenkomen. Deze die ik via internet heb gekocht, zijn en zien er ook erg goedkoop uit. En idd, zolang je niet ongesteld bent geworden blijf je onzeker. We gingen van het weekend stappen, en dan drink je vd zekerheid ook maar geen alcohol. Want je weet maar nooit he.
O en de ha heb ik al eens gebeld, en die zei dat ik maar moest afwachten. Dat het wel eens vaker voorkomt dat je menstruatie een paar maanden weg kan blijven. :eh:
:-*
ja dat klopt idd. mijn mestruatie bleef voor mijn zwanger scahp ook maaaaanden weg maar was er toen niet zo mee bezig en vond het wel best .ik ga ook niet zo snel naar de ha. wel steeds een test doen maar steeds negatief. dus op een gegeven moment heb ik maar niet mee getest. dacht dat als je maar niet ongi word de kans op zwanger worden ook maar klein was. niet dus …kreeg toch een klein vermoeden heb getest en was dus zwanger …week later termijnbebalingsecho bleek ik al 20 weken. jee was ff schrikken ik test nu dus echt regelmatig…en ga dus ook binnenkort naar de ha als test weer negatief is.laten bloedprikken dan ofzo of iets waardoor mn syclus misschien wat normaler word.blijf er in iig niet mee rondlopen want het zorgt voor zoveel onzekerheid.
Ik zit morgen op dag 60 van mn “syclus” en ik vind het nu toch wel eens tijd worden haha…
geef jou de tip meeom iig regelmatig te testen!
Jeetje meiden, wat een lange cyclussen :shock: !! Ik had voor mijn zwangerschap cyclussen die ietsje langer waren dan normaal (31-34 dagen) maar nooit veel langer. Op een keer na. Toen had ik ook een cyclus van zo’n 45 dagen en omdat ik normaal nooit echt overtijd was dacht ik echt dat ik zwanger zou zijn :think: . De testen bleven immers maar negatief, en na 2 weken overtijd werd ik dus toch ongi. Maar daar was ik toen van de ene kant wel blij om, omdat ik eindelijk weer wist waar ik aan toe was… Die onzekerheid is echt killing, ik weet hoe dat voelt.
Wat betreft de testen; ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij zijn de midstream- en clearview testen wel okee. Maar wat nog altijd het meest betrouwbaar is, zijn;
- de testen van eigen merk van de drogist (en die zijn ook nog best goed te betalen)
- de “bekende” testen (Clearblue, Predictor)
- de testen van de apotheek (schijnen ook niet duur te zijn)
Clearblue heeft ook digitale testen, die qua duidelijkheid ideaal zijn omdat er gewoon “zwanger” of “niet zwanger” op het schermpje komt te staan (dus geen ge-blindstaar meer op streepjes). Ze zijn ook best gevoelig (ik zat op 2 dagen vóór mijn NOD toen ik positief testte!) In verhouding hebben ze ongeveer dezelfde prijs als een “gewone” analoge test, maar omdat ze alleen per pakje van 3 stuks verkrijgbaar zijn, betaal je wel ineens €20,-. Wat overigens wel een nadeeltje is van de digi-testen, is dat de melding op het schermpje na een uurtje verdwijnt. Dus als je positief test, en je wil de test (inclusief resultaat) graag bewaren, moet je (naast de digi-test) ook nog een gewone streepjestest doen, want dat resultaat blijft wel behouden.
Ik hoop dat jullie iets aan mijn tips hebben :mrgreen: Zelf ben ik heel erg teruggeschrokken van internet-testjes omdat ik dus de babystart-dipsticktesten heb gebruikt en daar ook een paar cyclussen (inclusief die lange) erg door teleurgesteld ben geworden. Ze gaven aan dat ik zwanger zou zijn terwijl dat niet zo was (is toen ook bevestigd met andere testen). Ik ben zelf heel blij met de Kruidvat eigen merk test. Die is goed te betalen, betrouwbaar, duidelijk en je kan 'm bewaren. :thumbup: Maar ik ben erachter gekomen dat ik zwanger was met de digitale Clearblue test.
Mootje, wat leuk dat je ook in de buurt woont :mrgreen: ! Ik woon in Venlo enigszins bij de stad in de buurt, op een flat. Daar woon ik samen met mijn man (19 augustus vorig jaar getrouwd) en 3 katjes. Ben jij ook getrouwd of woon je samen?
Ha Jens,
Bedankt voor je antwoorden! Bij mijn 1ste zwangerschap was ik meteen zwanger, dus ik had niet zoveel testen nodig.
Nu is mijn cyclus kennelijk verandert :naughty:
Maaruhh ik woon in Blerick, met mijn man en we zijn vorig jaar getrouwd. Niet voor de wet maar voor het hindoestaanse geloof. En we hebben een dochtertje van bijna 16 maanden oud, ze heet Sita. En we hebben een cavia. Zelf ben ik 25 jaar oud.
Liefs Mootje
Hee mootje!
Ik ben ook 25 :mrgreen: en mijn man is 24. Wij zijn wel voor de wet getrouwd, maar niet voor de kerk omdat we allebei niks met het katholieke geloof hebben. Wij geloven wel dat er meer is tussen hemel en aarde maar absoluut niet op de manier die het katholicisme uitlegt. Het hindoeïsme heeft me wel altijd (wat ik er van weet dan, da’s niet zo heel veel) erg geboeid. Ben jij zelf als hindoe opgegroeid of is je man hindoe en heeft hij je ermee bekend gemaakt?
PS wat een schattige foto van jullie meissie :inlove: