Ik heb de matcare test gebruikt, ook via internet besteld.
De eerste keer dat ik zelf dacht dat ik zwanger zou kunnen zijn teste ik daarmee negatief. Deze keer dus een licht streepje, ik dacht ook zo van als je echt niet zwanger bent kan er ook geen streepje komen. Ik wacht bijvoorbeeld nog tot zondag ofzo en dan test ik nog eens, dan ben ik ook langer overtijd en is de streep misschien duidelijker.
Laat ons intussen ook hopen dat scherven geluk brengen want ton ik dat vorige berichtje typte heet dat kleine spook hier in huyis een van mijn disney snowglobes uit de kast gehaald en kapot laten vallen!!
hmm :think: ik heb over matcare wel positieve kritieken gelezen, volgens mij zijn die wel betrouwbaar. Maar als je het heel zeker wil weten, zou ik nog eens testen met een merk-test of met een test van de drogist of apotheek. En dat kan je gerust vandaag al doen hoor, als je echt zwanger bent lijkt het me sterk dat je vandaag negatief test en over een paar dagen pas positief (het kan wel hoor, maar komt heel weinig voor. Meestal kun je vanaf de niet-ongi dag al betrouwbaar testen). Ik ben zelf al zooo benieuwd voor je dat ik niet kan wachten tot je het zeker weet, hoe krijg je het dan voor mekaar om zelf wel dat geduld op te brengen? :shock: Knap hoor!
Laat je me weten als je je tweede testje gedaan hebt? Ik ben zooooo benieuwd!!
:-* :-* Jen
Teigetje, Matcare kun je gerust vertrouwen, dus GEFELICITEERD!!!
De testen van Romed zijn rommel, die gebruik ik echt niet meer (hoef het gelukkig hopelijk ook niet meer in de toekomst).
Wil je nu de test goed leesbaar houden voor in de toekomst, dan zou je er wat haarlak over kunnen spuiten, dan blijft het streepje goed zichtbaar. Bij Piet heb ik dat ook gedaan en er is nog een mooi streepje te zien.
PS balen van je snowglobe maar wie weet brengt het geluk
:-* Jen
ja ik durf ook wel stiekem heel blij voor je te zijn hoor, Teig! :dance: :dance: :: :: We gaan er maar alvast vanuit dat het dan toch raak is!! :mrgreen: Je komt dan (als het goed is) bij de april-mama club te zitten, ervan uitgaande dat je nu op 4 weken zit, ben je begin april uitgerekend. Dus dan zou je helaas net niet bij ons maart-mama clubje zitten, jammer…
Laat je het effe weten als je weer getest hebt?
Ik ben een geduldige persoon hoor, behalve vanmorgen dan :lol:
Ik weet nog dat ik bij mijn 1ste zwangerschap ongeveer 3 maanden gezwegen heb op mijn werk. Ik werk in een kinderdagverblijf en daar moet je zo goed als onmiddellijk stoppen als je zwanger bent maar toen heb ik net zo lang gezwegen tot ik zeker wist dat er niks meer mis kon gaan. Deze keer ga ik het veiligheidshalve toch maar eerder zeggen omdat je nu blijkbaar door een virus of bacterie die in baby en peutersnotbellen zit een miskraam en weet ik wat nog kunt krijgen. En zo tegen het najaar aan beginnen die snotneusjes toch weer de kop op te steken he, dus beter voorkomen dan (niet) meer genezen.
Ik ben hier met mijn praatjes wel een beetje veel off-topic aan het gaan he. :oops: :oops:
hihi, mij maakt het niet uit hoor als je effe off-topic gaat… Je wil toch ook met ons delen dat je zwagerig bent!! :inlove:
Een bacterie? Dan zou ik inderdaad wat eerder stoppen als ik jou was. Tis misschien wel een idee om dat pas te doen nadat je voor alle zekerheid nog een testje heb gedaan over een paar dagen of zo?
Maar voor zover het ernaar uitziet krijg je in april 2007 een kleintje erbij, helemaal super toch? :mrgreen: :mrgreen:
Een paar weken wacht ik zoieso nog, ik heb nu nog vakantie en als ik het zo kan regenel dat ik naar de arbeidsgeneesheer kan ergens tegen september dan ben ik in september thuis. Ik wil gerust langer blijven (dan moet ik wel zwijgen) maar in september krijgen wij nieuwe kindjes in onze groep en daar vind ik het wel vervelend voor als ze nu in hun nieuwe groep nog een maand of iets meer bij mij komen en daarne een totaal vreemde krijgen in mijn plaats. Dan kunnen ze maar beter meteen mijn vervangster krijgen. Maar we zullen eerst maar wat afwachten he, als het echt zover is kan er ook nog vanalles mis gaan he, laat ons hopen van niet maar toch.
En die 'snotbelbacterie die heeft misschien altijd al wel bestaan hoor maar ik weet er pas enkele maanden van toen een andere collega ook zwanger werd, die is op 6 weken gestopt, of moeten stoppen beter.
Ik heb mij zojuist een ander bannertje aangemaakt… leuk he?! :lol:
Gisteren belde een vriendin, zij was al enkele dagen over tijd maar heeft een erg onregelmatige cyclus. Morgen ging ze testen en ze vroeg hoe het bij ons zat? Ik antwoorde dat ik buikpijn had en dat ik het niet wist. :oops: Ik was gewoon misselijk meer niet. Morgen ofzo zal ik wel horen hoe de uitslag van haar test was maar ik wou eigenlijk nog niet zeggen dat het bij ons waarschijnlijk al zover is. Sneu als het bij hun weer niet zo zou zijn , ze zijn al heel lang bezig aan de 2de. Maar ik vind het voor mijzelf nog wat te vroeg om het al rond te vertellen.
Voor de rest heb ik nog altijd geen symptomen buiten dan misselijk zijn en het af en toe benauwd krijgen en erg zweten.
Hee Teig!
Leuke banner, echt lief :mrgreen:
En, al iets gehoord van je vriendin? Ik kan me voorstellen dat je het pas wil vertellen dat het raak is, als je van haar wat meer weet. Ik ben aanvankelijk ook tegelijkertijd aangeteld met een vriendin van me, alleen heeft zij 2 weken geleden (voor de 3e keer!!) een miskraam gehad
Wat betreft symptomen; bij de tijd dat ik positief testte voelde ik nog helemaal niks . Ik had alleen gevoelige tepels, maar aangezien ik die de maand ervoor ook had bracht ik er geen eventuele zwangerschap mee in verband. De positieve test kwam voor mij als een donderslag bij heldere hemel, want we hadden nooit gedacht dat het die maand raak zou zijn, en ik voelde dus ook helemaal niks. Dus weinig/geen symptomen wil gelukkig niet zeggen dat het fout zit. Maar hoe bedoel je dat jij ze niet hebt? Misselijk en benauwd en zweten?? Nou dat is wel een pakketje aan symptomen hoor, die had ik in het begin nog niet. Pas na 5 a 6 weken begon het; hele pijnlijke en groeiende borsten, heeeeel moe, smaakverandering, darmen in een knoop, emotioneel, winderig, de ene keer geen zin in eten en de andere keer vreetbuien, steken in de buik en andere buikpijnen… Maar allemaal pas na een week of 6.
Ach, bij iedereen is het anders en bij elke zwangerschap is het ook nog eens anders. Ik heb geluk dat ik (tot nu toe) nog niet kotsmisselijk ben geweest, maar wie weet lig ik bij mijn volgende zwangerschap wel 5 weken of langer plat, zo ziek. Je weet het niet hè?
Mijn vriendin heeft getest en het was helaas weeral negatief.
Bij mijn 1ste zwangerschap had ik zo goed als nergens last van dus deze keer is het misschien andersom. Ik heb wel de indruk dat sommige van mijn broeken te strak zitten en die kan ik dan ook moeilijk verdragen.
ah, jammer Maar het feit blijft dat jij wel lekker zwangerig bent, en daar mag je evengoed blij en dankbaar voor zijn :mrgreen:
Ik vond het, toen mijn vriendin die miskraam kreeg, in het begin moeilijk om zelf ook nog blij te zijn, want ik vond het zo oneerlijk voor haar… Maar ik besefte me gelukkig dat het geen zin heeft om me er heel druk om te maken, want daar krijgt zij haar vruchtje niet mee terug en voor mij wordt er zo alleen maar tijd van mijn zwangerschap “verspild” die ik ook had kunnen spenderen door te genieten van mijn eigen kleintje. Tuurlijk is het goed om medeleven te hebben, maar ik had de neiging om teveel weg te zakken in het medeleven.
Dat de broeken te strak zitten, dat heb ik nu pas sinds een weekje of zo. Voor die tijd had ik daar nog geen last van. Nu zitten ze me soms zo strak dat ik ze dan maar los laat en er een sjaal omheen doe of zo. Ik ga binnenkort toch al een buikband halen, is toch wat handiger dan een sjaal. :lol:
Na hoeveel tijd kan je dingen gaan voelen dan? Zoals pijnlijke borsten, de bultjes op de tepels, e.d.
Hee Marjan,
De eerste tekenen (zoals wat jij zegt; pijnlijke borsten etc.) kun je al voelen in de 3e week van je zwangerschap (ongeveer een klein weekje vóórdat je eigenlijk ongi moet worden) maar dat is voor iedere vrouw anders. Ik voelde zelf de eerste 5 weken helemaal niks (tja, gevoelige tepels, maar dat heb ik ook wel eens gehad voordat ik ongi werd dus ik verbond er geen conclusies aan…) en pas daarna begon ik langzaam maar zeker symptoompjes te krijgen.
ik ga over zo’n 2 weekjes pas testen, na gisteren een negatieve test gehad te hebben (achteraf bleek 2 dagen te vroeg getest), maar ergens vermoed ik zo dat ik zwanger ben.
heb al meer dan een week krampen alsof ik ongesteld ga worden (maar word het dus niet).
ik ben misselijk en mijn buik voelt erg raar aan.
dat varieert dus van die ongesteldheids achtige pijn, tot steken, opgezette buik en het gevoel dat hij helemaal is uitgerekt en al op knappen staat (alsof mijn baarmoeder al uitrekt?, vooral dit gevoel is de laatste 2 dagen erg aanwezig). heb sinds gisteren een puistenuitbraak zo ongeveer en had gisteren heel even pijn aan mijn kuiten en een steek door mijn borst. al een aantal dagen geen eetlust meer (valt erg op omdat ik normaal ontzettende snoeperd ben, en nu dus genoeg heb met een ontbijtje en avondeten, aan snoep of meer eten moet ik absoluut niet denken). ik lijk wel meer dorst te hebben, en moet vaker boeren.
Hee kaela,
Ik heeeel hard voor je dat het raak is… Over 2 weken pas testen??? :shock: Dat je daar het geduld voor hebt zeg!!! Zou ik niet gekund hebben :mrgreen:
haha heb ik ook niet hoor :lol: alleen ben op dit moment bijna blut en wil me dan weer een (zinloze) negatieve test besparen doordat ik mogelijk alsnog te vroeg test.
hahaha ksnap 'm :lol: Dat probleem ken ik, weer een weekje moeten wachten op het geld en in de tussentijd elk duppie omdraaien… Op de een of andere manier heb ik het gevoel dat ik de enige mama-in-spe ben die niet zo veel geld heeft… Mijn hubbie heeft wel een goeie baan maar ik heb een uitkering en we hebben allebei een lening bij de bank af te betalen… Het is allemaal nog wel te doen hoor, alleen hebben we nog geen reserves. Gelukkig kunnen we dat zeer binnenkort wel snel gaan opbouwen, want dat geeft me toch een rustiger gevoel.
Ik hoop dat je snel weer een testje kan halen, kben heeeeel benieuwd :mrgreen:
ik heb het geld wel, alleen ben bang dat ik te vroeg test (negatief) en dan weer weg 15 euro… ergens kriebelt het ook wel om vandaag al een test te halen… :mrgreen: nog steeds geen :evil: :evil: :evil: dus maar wel kramp, de misselijkheid is wel bijna weg en de rest ook… :? elke keer als ik loop lijkt het wel of er iets meeklotst in mijn buik :mrgreen:
o dan ben ik dus echt de enige die een beetje krap zit soms :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: …