eerst zelf proberen, of gelijk door?

ik zit met een vraag



over een maand of 4 willen we voor een tweede gaan, nu hebben we de eerste gekregen via IUI in eigen cyclus

nou is mijn vraag als we er weer voor zouden gaan, moeten we dan eerst zelf proberen of zouden we gelijk door kunnen met IUI?

in principe gaan we eerst zelf proberen :stuck_out_tongue:



wat zijn jullie ervaringen

kan jullie niet verder helpen



maar een leuk voornemen

Misschien even naar het ziekenhuis bellen, om te vragen!

Ik vraag me af of zelf proberen wel zin heeft :think: ik zou ze gewoon opbellen om te overleggen. Lijkt me sterk dat ze zeggen " probeer eerst maar eens een jaartje en kom dan maar terug" :wink:

In het ziekenhuis krijg je ws iig te horen; 9 maanden op 9 maanden af. :wink: Tenminste dat was voor ons wel zo en ik weet niet of ze bij IUI een ander beleid hebben. :think:

Ik zou zeker zolang je dat zelf wilt en kunt zelf proberen maar wel in contact met het ziekenhuis. Dan weten ze ervan, kun je ws ook relatief wat sneller voor een echo komen mocht je dat willen. En hoef je evt niet op een giga wachtlijst voor je weer daadwerkelijk zou willen beginnen met de medische molen. :-*

Toen ik 12 weken zwanger was van Tycho heb ik deze vraag al aan de gyn gesteld voordat hij ons naar de vk stuurde.

Hij gaf aan dat je moest leren van het verleden. Als het eerst niet ā€œnormaalā€ā€™ lukte zou dat een 2e x ook niet zo zijn.

De afspraak hier was: eerst een half jaar zelf proberen en dan weer naar de gyn.



Dus toen Tycho een half jaar oud is zijn we weer begonnen en met zijn 1e verjaardag hadden we de afspraak bij de gyn al en 2 maand later was de 1e iui al.

Mijn zus heeft de 1e via IUI gekregen. Voor de 2e moesten ze ook eerst 6 maanden zelf proberen en daarna mochten ze gelijk weeer aan de IUI

@Krabje wrote:



Dus toen Tycho een half jaar oud is zijn we weer begonnen en met zijn 1e verjaardag hadden we de afspraak bij de gyn al en 2 maand later was de 1e iui al.




ja ik wilde ook eerst zelf proberen en als Wesley een jaar is contact opnemen met het ziekenhuis

misschien lukt het wel zelf, aangezien we niet echt een medische oorzaak hadden, maar ik durf het niet te hopen



bedankt voor jullie antwoorden :-*

He Schaapje! Ik zou gewoon alvast een afspraak maken voor over een maand of 6!!! Als het voor die tijd gelukt is, kan je het altijd nog afzeggen en als het niet is gelukt, hoef je tenminste niet eerste 3 maanden te wachten totdat je eindelijk terecht kan!!!

Ik duim natuurlijk voor een nieuwe zwangerschap op eigen kracht!!! :pray:

schaapje ik wilde in eerste instantie ook eerst eens zelf proberen

was aardig wat afgevallen en mijn menstruatie verliep normaal

maar zodra mijn spiraal eruit was was het weer huilen met de pet op

heb toen meteen gebelt naar de fertiliteit poli en daar mocht ik meteen weer een afspraak maken.

Schaapje,



Ze zeggen dat zwanger worden van een tweede meestal wat moeizamer gaat dan een eerste. Als je al heel lang bezig bent geweest met de 1e, zou ik het advies van Meisje1974 gewoon volgen en alvast een afspraak maken voor over een half jaar.

Als het dan in de tussentijd niet lukt, kun je misschien ook wat beter met die teleurstelling omgaan, omdat je die afspraak hebt om naar uit te kijken. Geeft misschien wat meer rust.

Wij hebben na ons eerste IUI wonder nooit met anticonceptie gevreeen, ondanks dat dit wel het advies was van de huisarts. We hadden zoiets van; als het zo is zijn we alleen maar dolblij. Nou gaf ik de eerste maanden ook nog borstvoeding dus de kansen waren zowieso niet groot. Na ongeveer een half jaar ā€˜proberenā€™ met weer een normale cyclus hebben we weer gebeld naar het ziekenhuis en konden direct starten de eerste ronde.

Ik zou het zelf dus af laten hangen van hoeveel tijd je jezelf geeft: als je echt NU voor een tweede wil zou ik gewoon bellen. Als je jezelf nog even de tijd wil geven en het voelt goed zou ik het dus een half jaartje proberen. Succes :-* Bij ons is de tweede IUI wonder op komst! :inlove:

wij gebruiken nu ook niets, maar het heeft nu geen haast, misschien ga ik over een paar maanden een afspraak maken, we hebben nog ff :smiley:

maria jij sprak toch ook in het iui topic ?

wauw je schiet op zeg :thumbup: gaat alles goed? :-*

ik ā€˜zitā€™ met hetzelfde verhaal :mrgreen:

kyano is er ook dmv IUI



ben nu sinds eind december gestopt met de pil en vroeg me dit dus ook af :wink:

maar geen haast hier ook dus we wachten het even af

ben heel benieuwd of mn cyclus een beetje normaal word



ben sinds ik gestopt ben niet meer ongesteld geworden

zit nu op dag 46

dat was vorige keer ook zo



spannend,hoop dat het lukt bij jullie! :stuck_out_tongue:

judith hier ook nog geen haast hoor, m`n cyclus is weer aardig op gang :thumbup: , maar die was in principe altijd al goed

hopelijk is het voor jullie ook snel raak :-*

ik weet niet of iemand dit al heeft gemeld.



maar bij ons was het zo dat je eerst 1 jaar zelf geprobeerd moet hebben voordat je weer de mmm in mag (verzekeringskwestie :roll: )



wij hadden het geluk dat de gyn zoiets had van het verleden heeft laten zien dat het spontaan niet lukt, dus zou hij 1x kijken of ik wel een cyclus had en dan weer beginnen met hormonen.



alleen tjaā€¦ onze jongste was wat snellerā€¦ net voordat we begonnen was ik spontaan zwangerā€¦





oja zou doen wat je zelf het beste bij voelt, dus als je je beter voelt bij zelf proberen voor een bepaalde tijd zou ik dat doen, heb je meer vertrouwen in het zkh, dan zou ik die keuze doen (ikzelf wilde meteen weer naar het zkh omdat ik geen vertrouwen had dat het spontaan zou lukken)

pitje nee daar is mij niets van bekend, ik heb ook nog niet geinformeerd ofzo



ik moet zeggen dat ik ook niet echt het vertrouwen heb dat het zelf gaat lukken, waarom weet ik niet :think:

het is niet zo dat we iets mankeerde, hub had wel iets verminderde kwaliteit, maar ik heb geen hormonen gebruikt, maar vertrouwen dat het nu wel spontaan lukt heb ik eigenlijk niet, vandaar ook eigenlijk m`n vraag hier :slight_smile:



wat fijn dat het bij jullie wel spontaan ging :inlove:

maar als je man verminderde kwaliteit heeft zou ik gewoon naar het zkh gaanā€¦



je bent al bekend in het zkh, zou gewoon terug gaanā€¦ en net doen alsof je neus bloedt (je weet genoeg niks van die verzekeringskwestieā€¦ :angel: )



wij stonden er ook van te kijken hoorā€¦ vond het schandalig dat een verzekering ā€œbepaaldā€ hoelang er tussen je kinderen in zitā€¦

maar van de andere kant willen ze gewoon niet zoveel uitgevenā€¦ gelukkig hadden wij een hele lieve gyn.



mochten wij een 3e willen, dan zeg ik gewoon dat wij al heel lang bezig zijnā€¦ :angel: maar ga echt niet lang wachten om naar het zkh te gaanā€¦

Hier andersom trouwens, van de verzekering mochten we best doorgaan, alleen de artsen wilden er minstens 9 maanden tussen hebben zitten. :wall:

Maar verminderde kwaliteit zaadjes betekend iig niet geen zaadjes das al positief, regelmatige cyclus (dus ws ook regelmatige eisprong) dan is de kans zeker niet 0 hoor. :thumbup: tā€™Is wat te makkelijk gezegt natuurlijk dat er maar een enkele goeie tussen hoeft te zitten, maar het enige wat ik wel zeker weet is dat je lichaam na een voldragen zwangerschap wel wat vruchtbaarder is. Net alsof er een soort knopje om is en het ā€˜weetā€™ wat er nodig is of zo. :pray: Hopelijk hoeft het nu niet met hulp, maar als het nodig is weet je iig dat het werken kan. :inlove: