Een weekendje weg zonder kinderen

Mijn moeder heeft het hetzelfde gedaan en geen probleem hoor, ik ging graag naar het schooltje , als ik weer ga werken ( ben aan het solliciteren :wink: )breng ik haar ook even weg, naar opa en oma, en als het niet nodig is zal ik dat zeker niet doen.

probeer het zo te regelen dat het zo min mogenlijk hoeft :thumbup:

ook gaat ze met 2 jaar en 3 maanden naar de psz :thumbup:

maar logeren, nee dat niet :wink:



gr melanie

Nou maar ik bedoel het ook in het algemeen.



Ik lees en hoor wel vaker dat mensen zeggen dat hun ouders het ook zo deden, maar ik neem aan dat je ook naar je kind kijkt…



Ik ken een stel dat hun kind heel erg beschermd opvoed. Bij wijze van een netje houden onder alles wat hij doet. Maar dat kind is heel erg extrovert en sociaal. De ouders motiveren dit gedrag dus niet en hij wordt gewoon in zijn coconnetje terug geduwt.



Ik zie aan hem dat het gewoon niet goed is. Het kind krijgt nu ook steeds vaker woede-aanvallen. In mijn optiek omdat hij gewoon niet wat losser wordt gelaten…Dan denk ik, tja…Leuk dat jullie allerlei opvoedgedachten hebben, maar kijken jullie ook naar het kind en zijn karakter???



Nog een voorbeeld. Als je een gevoelig kind hebt kan je daar natuurlijk rekening mee houden (M.ateo is erg gevoelig)…Maar als je het overbeschermd dan stimuleer je dus niet het kind wat opener te worden, wat vaker alleen dingen te doen etc.



Het is altijd wikken en wegen, opvoeden is heel moeilijk en ook heel persoonlijk. Iedereen doet het op zijn/haar manier…



Ik kan dat zelf goed scheiden. Maarsoms, heel soms heb ik bij dingen die ik op Kok lees denk ik echt :eh:



Sommige dingen vind ik niet ‘gezond’…

Nee, dat snap ik, ik was ook altijd mama,s prinsesje moest altijd mooi zijn, strikjes roeseltjes, maar mocht niet met de "mooie"kleertjes in de zandbak.

als mijn moeder hier is zegt ze o, kijk de kleren worden vies, ja en, dan hadden het maar geen kleren moeten worden, ze moet kunnen kruipen, lopen met vallen en opstaan, wil graag alles onderzoeken :wink:

je kunt ze niet altijd maar beschermen , ik denk dat je dan veel ontneemt en een erg onzeker kindje krijgt :think:



I,lona is erg vriendelijk naar mensen toe, en mag ook bij andere mensen op schoot van baby af aan al, wil graag naar andere kinderen en is heel graag buiten :thumbup:

maar kan ook goed alleen spelen :thumbup:



alleen echt zomaar wegbrengen of laten slapen nee, dat doe ik (nog) niet :wink:





gr melanie

Ik heb de behoefte bijna nooit om een weekend weg te gaan zonder Joost. We hebben het tot nu toe denk ik 2 keer gedaan.

Het klinkt misschien suf , maar ik kan er niet echt van genieten, we hebben het alleen maar over hem… :oops: :shifty:



Wel gaat hij elke week naar mijn moeder als ik werk en overnacht daar ook. ook gaat hij regelmatig spelen bij neefjes, opa en oma of vriendjes waar wij niet bij zijn. Ik vind dat wel nodig om hem wat zelfverzekerder en onafhankelijker te maken.



Ik begrijp niet dat mensen 24/7 op hun kind geplakt zitten eerlijk gezegd. want inderdaad zoals Madre zich al afvraagt; hoe ga je dit doen als je kind naar school of psz gaat? Dan weet het toch niet wat het zich overkomt…?

Ik ben laatst met mijn zusje een paar dagen naar Madrid geweest, heerlijk even helemaal alles kan en niks moet!



Ik zou dit niet maandelijks willen, maar zo af en toe is wel heel fijn!