Ik krijg geen kraampakket van mijn verzekering dus zou er zelf 1 moeten kopen.
Maar is zo’n pakket wel handig als je in het ziekenhuis gaat bevallen?
Ik heb namelijk geen flauw idee wat je van zo’n pakket gebruikt of dat je dingen die je wel gebruikt thuis los kunt kopen.
Straks staat zo’n pakket te kijken en doe ik er niets mee, dat zijn dan onnodige kosten.
In een kraampakket zitten alle benodigde spullen door een thuis bevalling. Je hoeft dus idd niet alles aan te schaffen.
Wat je wel moet hebben is kraamverband 2×, matrasbeschermer, doosje 5×5 steriele gazen, alcohol, handdesinfectie.
Denk eigenlijk dat dit het belangrijkste is.
Nou ik heb bijna altijd alles gebruikt, en had bij beide een ziekenhuisbevalling hoor.
- matrasbeschermer & kraammatras
- onderleggers (handig om onder je te leggen als ze je knip willen nakijken etc.
- inlegverband voor nabloedingen a.k.a. kraamverband
- damesverband voor na het kraamverband
- stretchbroekje, sommige dames vinden dat fijn in het begin (ik niet)
- wondkompressen voor om het naveltje heen
- flesje alcohol ketonatus 70%
- natalis verbandwatten
- luiertape
Wat ik dus niet gebruikt heb, is dus de navelstrengklem.
De rest alles wat er in het kraampakket zit!
Hier ook een ziekenhuisbevalling en ik heb bijna alles gewoon gebruikt.
Dus ik zou er zeker wel één halen.
Ik zou er sowieso 1 halen. In een pakket is vaak voordeliger, maar stel dat je onverhoopt alsnog thuis zou bevallen dan is het bij de hand. Een VK heeft ook van alles in de tas zitten daar niet van, maar ik vond en vind het altijd wel een geruststellend idee dat alles er is.
Er is mij verteld dat er ook kans is dat je niet zo snel in het zkh kunt komen, dus wél thuis bevalt. Dus dat je zeker een kraampakket in huis moet hebben. Heb hier het pakket van de Prenatal.
Ik heb mijn vorige pakket nog en daar dus niet zoveel van gebruikt ivm ziekenhuisbevalling. Volgende bevalling weer verplicht in het ziekenhuis, dus ik kijk wel even of er nog aanvullingen nodig zijn en die schaf ik dan wel los aan. Kraamverband enzo.
Ik heb bij de vorige bevalling ook lang niet alles gebruikt- ben ook in’t zh bevallen. Heb al een paar dingen weg gedaan, maar ik wil best de rest opsturen(sowieso onderleggers, handgel, etc.), liever jou blij maken dan de vuilnis
@Cin. wrote:
Nou ik heb bijna altijd alles gebruikt, en had bij beide een ziekenhuisbevalling hoor.
* matrasbeschermer & kraammatras
- onderleggers (handig om onder je te leggen als ze je knip willen nakijken etc.
- inlegverband voor nabloedingen a.k.a. kraamverband
* damesverband voor na het kraamverband
- stretchbroekje, sommige dames vinden dat fijn in het begin (ik niet)
* wondkompressen voor om het naveltje heen
* flesje alcohol ketonatus 70%
- natalis verbandwatten
- luiertape
Wat ik dus niet gebruikt heb, is dus de navelstrengklem.
De rest alles wat er in het kraampakket zit!
Wat dik gedrukt is heb ik ook gebruikt nadat ik uit het zkh kwam, de rest heeft de kraamverzorgster meegenomen kon ze weer gebruiken ergens anders voor.
Maar waarom krijg jij geen doos?? Je bent toch verzekerd?
Hier zelfs als je basis bent verzekerd krijg je een pakket.
Ik geloof niet dat dit in de basisverzekering zit, wel in veel aanvullende verzekeringen.
En dames, denk aub ook eens aan de Stichting Baby Hope, voordat je iets in de prullebak gooit!
Ik krijg hem dus ook niet, ben namelijk alleen basis verzekerd. En daar zit dus geen kraampakket bij. Sommige verzekeraars verstrekken ze wel aan basisklanten, maar het is niet verplicht.
Ik heb alleen dit gebruikt:
matrasbeschermer
onderleggers
kraamverband
stretchbroekje
flesje alcohol
Ik had ook veel spul over van mijn vorig pakket, daar heb ik iemand van KOK mee blij gemaakt :mrgreen:
Hier alleen de matrasbeschermer ervan gebruikt en het kraamverband, maar dat kun je ook gewoon bij de trekpleister of iets dergelijks kopen.
nu ook geen pakket voor mij
Ik heb wel alles gebruikt ondanks ziekenhuisbevallingen. Laatst nog de overgebleven ondelegmatrasbeschermdingen voor mijn oudste die zindelijk was maar niet altijd 's nachts. En in de auto in zijn autostoeltje voor de zekerheid…
Ik zou zeggen, die matrasbeschermmatjes (en je kunt ook een goedkoop douchegordijn onder je lakens leggen), kraamverband (of xxxl maandverband), alcohol, luiertape (heb ik alleen gebruikt om de omslagshirtjes (touwtjes er afgeknipt) mee vast te plakken bij de baby) en dettol handzeep. Je kunt het mss best los bij elkaar sprokkelen. Weet niet of dat duurder is dan een kraampakket.
MAAR bij de oudste ben ik in Spanje (in het ziekenhuis) bevallen, daar hadden ze geen kraampakketten (laat staan kraamzorg), en daar hebben we ons prima gered met xxl maandverband, ontsmettende handzeep, een douchegordijn en medicinale alcohol.
Groetjes,
LaBruja
Vreemd… Want toen ik ingeleid werd, hoefde ik geen kraampakket mee te nemen :think: Alles werd vanuit daar gebruikt. Dus ook de maandverband!
Ik heb kraampakket zelf moeten kopen bij de babydump…
@Mariiyelle wrote:
Vreemd… Want toen ik ingeleid werd, hoefde ik geen kraampakket mee te nemen :think: Alles werd vanuit daar gebruikt. Dus ook de maandverband!
Klopt, maar dat spul word wel bij je thuis gebruikt, na een bevalling
Ja dat wel! Maar maandverband moest ik sowieso erbij kopen in de supermarkt… Wat er in de kraampakket zat, was niet genoeg voor eerste paar weken…
@Mariiyelle wrote:
Ja dat wel! Maar maandverband moest ik sowieso erbij kopen in de supermarkt… Wat er in de kraampakket zat, was niet genoeg voor eerste paar weken…
Nee hier ook niet, maar das niet gek als je 6 weken vloeit.
@Mariiyelle wrote:
Nee hier ook niet, maar das niet gek als je 6 weken vloeit.
Hier ook in het ziekenhuis bevallen beide keren maar ik heb toch veel van het kraampakket gebruikt.
Wat ik niet heb gebruikt heeft de kraamhulp meegenomen voor een stichting die naar ik meen de spullen gebruikt voor vrouwen in ontwikkelingslanden.