Een vraag over het kraampakket

@Sennapen wrote:

@Mariiyelle wrote:
Ja dat wel! Maar maandverband moest ik sowieso erbij kopen in de supermarkt… Wat er in de kraampakket zat, was niet genoeg voor eerste paar weken…

Nee hier ook niet, maar das niet gek als je 6 weken vloeit.

Hier wel, vloeide ook niet zo lang na. Daarom, het is allemaal zo persoonsgebonden.

tip: van die grote tenalady verbanden die stinken’’ niet zo! ik vond die gewone kraam dingen altijd beetje stinken en de tena lady verbanden roken niet zo heel erg in mijn mening :wink:

@Sennapen wrote:

@Mariiyelle wrote:
Ja dat wel! Maar maandverband moest ik sowieso erbij kopen in de supermarkt… Wat er in de kraampakket zat, was niet genoeg voor eerste paar weken…

Gebruikten jullie 6 weken lang kraamverband dan?

Ik niet hoor.

@~Melanie~ wrote:

@Sennapen wrote:
@Mariiyelle wrote:

Ik niet hoor.

Tja, niet iedereen ervaart het hetzelfde. Ik heb eerste 3 maanden maandverband moeten gebruiken doordat me cyclus in de war was… Nadat ik Mirena kreeg, werd het na paar dagen ook weer bloeden. En dan ben je ingeknipt, kan je de tampon ook niet gebruiken omdat de hechtingen vers was…

Dus ik heb het langer dan 6 weken moeten gebruiken helaas

Ik ben ingeleid bij de 2e, maar bij de eeerste ook kraampakket gehad en heb alleen… even denken (Even van Cin gekopieerd wat ik heb gebruikt)

* matrasbeschermer & kraammatras Gebruikt, voor het geval mijn vliezen evt. braken voor ik beviel, dit was bij Riley het geval, dus wel fijn om op mijn bed te hebben…

* onderleggers gebruikt bij thuis controle’s en ook onderweg naar het ziekenhuis.

• inlegverband voor nabloedingen a.k.a. kraamverband

Veelvoudig gebruikt! het zijn hele proppen, maar wel ideaal de eerste dagen zowiezo.

* stretchbroekje gebruikt! deed ik over mijn kraamverband heen, en daar over een mooier broekje, maar het bleef zo beter zitten!

* flesje alcohol ketonatus 70% moet in huis zijn van de kraamverzorger…

Bedankt voor jullie antwoorden! :thumbup:

Nee ik krijg het pakket echt niet zomaar van de zorgverzekering, daar moet je bij mijn zorgverzekering minimaal 2 sterren extra hebben en ik heb 1 ster extra (alleen tand verzorging 2 sterren) naast het basispakket zeg maar.

Maar zo te lezen gebruiken de meeste toch wel heel wat spullen uit het pakket.

Matrasbeschermer zat ik sowieso aan te denken want als mijn vliezen in bed breken en heb verder niets is, zijn de thempur matrassen naar de fillistijnen :?

Flesje alcohol, wat doen ze daarmee bij de baby? De navelstreng ontsmetten ofzo?

Oh ben echt nog een leek :oops:

Met alcohol ontsmet je vooral de thermometer voordat en nadat je de themperatuur meet van de baby(via poepgaatje) :wink: Naveltje hoef je al het goed is niks mee te doen :-* En no worries over het feit dat je nog niet ‘alles’ weet, dáárom krijg je nou juist kraamhulp :wink:

@~Melanie~ wrote:

@Sennapen wrote:
@Mariiyelle wrote:

Ik niet hoor.

Nee, later maandverband en toen inlegkruisjes. :angel:

@eisblume wrote:

Met alcohol ontsmet je vooral de thermometer voordat en nadat je de themperatuur meet van de baby(via poepgaatje) :wink: Naveltje hoef je al het goed is niks mee te doen :-* En no worries over het feit dat je nog niet ‘alles’ weet, dáárom krijg je nou juist kraamhulp :wink:

Dank je wel!

Ik heb al wel alcoholdoekjes in huis (omdat ik zelf ook moest tempen voor de eisprong)

En ik houd je aanbod even in gedachten :wink: als je daar nog de tijd voor hebt :slight_smile:

Gelukkig bestaat er kraamhulp, ik zie bij het programma 16 and pregnant nooit kraamhulp :?

@Mutsie86 wrote:

@eisblume wrote:

Dank je wel!

Ik heb al wel alcoholdoekjes in huis (omdat ik zelf ook moest tempen voor de eisprong)

En ik houd je aanbod even in gedachten :wink: als je daar nog de tijd voor hebt :slight_smile:

Gelukkig bestaat er kraamhulp, ik zie bij het programma 16 and pregnant nooit kraamhulp :?

Nee nu je het zegt, maar die bevallen in het ziekenhuis en daar zal het allemaal welw at anders gaan.

En meis, komt allemaal goed hoor, komt veel op je af de eerste dagen na je bevalling maar binnen no time weet je alles. :-*

Want je kan je wel op alles gaan voorbereiden, maar uiteindelijk verloopt alles anders dan gepland. Lang leve de kraamhulp (als ze komen :lol:)

Ik krijg wel het kraampakket van de zorgverzekering ook al is een ziekenhuisbevalling het plan

De spulletjes in het kraampakket zijn idd heel handig voor in de eerste weken na de bevalling. Tevens is het verplicht om sommige dingen in het kraampakket in huis te hebben voor als de kraamverzorgende komt.