Een tweede!

Onze ‘oudste’ is 11 maanden als zijn broertje word geboren, kan dus nog niet zeggen hoe het is.



Wel zijn we bewust niet met anti-conceptie begonnen, omdat ik ook borstvoeding gaf dacht ik eigenlijk dat het wel wat langer zou duren voor ik weer in verwachting zou raken maar als het snel zou gebeuren vonden we het ook prima.



Bij mij heeft het verder ook niets met leeftijd te maken ( ik ben 23 ) We vinden het gewoon heel erg leuk voor Gilles dat hij weinig met zijn broertje scheelt en hopelijk hebben ze later iets aan elkaar.

Misschien is het trouwens een leuk idee om een topic te starten voor (aanstaande) moeders van kindjes met weinig leeftijdsverschil (minder dan 2 jaar of minder dan anderhalf jaar?). Ik hoor wel of er meer zijn die dit een leuk idee vinden.

Hier ook iemand die 2 kindjes kort op elkaar heeft straks.

Hier was het ook bewust de keus om niet te lang te wachten om voor een 2e te gaan mede door onze leeftijd (vriend is 40 ik 32).

Na een paar keer een regenjasje gebruikt te hebben en wel geteld 1x ongesteld te zijn geweest raakte ik dus erg snel al weer zwanger!

Eerlijk gezegd had ik het niet zo snel verwacht aangezien het zon 9 maanden duurde voor ik van Serina zwanger werd, nou is dat nog niet echt lang wachten maar voor mijn gevoel wel :oops:<br /> De zwangerschap van Serina verliep niet echt altijd makkelijk, omdat ik nierstuwing kreeg, week ziekenhuis een katheter gekregen erg ziek van geweest, vaak blaasontsteking enz enz.<br /> Maar deze zwangerschap verloopt tot vandaag echt :thumbup: , de kans op nierstuwing was erg groot bij een 2e zwangerschap zei de gyn, maar heb 1x een blaasontsteking gehad en verder niks geen nierstuwing :D<br /> Ik begin het de laatste weken wel zwaar te vinden, vooral het tillen van Serina, na een dag ben ik wel op.<br /> Ben erg benieuwd naar ons ventje en hoe het gaat 2 kids zo kort op elkaar.<br /> Vind het wel een leuk idee om met meerdere mamas eravringen uit te wisselen die de kinderen erg kort op elkaar hebben gekregen of krijgen!

Hier komen ze ook kort op elkaar. Als frummel geboren wordt zal Fenna ongeveer 19 maanden zijn, ruim anderhalf jaar dus. Ben benieuwd hoe deze zwangerschap zal gaan. Ik heb ze altijd kort op elkaar gewild, ook vanwege mijn leeftijd. En omdat we op Fenna een jaar mochten wachten voordat ik zwanger was, waren we nu tijdig begonnen. Ronde drie raak dus :mrgreen:

Het lijkt mij ook leuk om ervaringen te delen met mama’s met 2 kids kort op elkaar en ook om gewoon gezellig te kletsen natuurlijk :thumbup: :mrgreen:



bij ‘contact’ denk ik of niet :think:

Ik wil er wel eentje openen… of er moet iemand anders zijn die staat te springen om het te doen :wink:

Ejb: leuk om ju hier ook tegen te komen en leuk idee ook om een topic te starten, als het zover is…ik doe mee!!!



Kiddo: gefeliciteerd met je zwangerschap!!!



Nog even ingaan op de praktische vragen…

Ik heb voor allebei de kids (ze schelen 14 mnd) een ledikantje en een commode…voor Isabel had ik een leuke ladekast als commode, die gaat dus nog wel heel lang mee. En Jasmijn slaapt op een ieniminie kamertje wat wij gebruikten als administratie “hok” en hebben dus het bureau verhoogd, wat nu dus de commode is.

Isabel is de eerste 1,5 jaar een vreselijk slechte slaper geweest, moest er niet aan denken om iets op haar kamer te moeten doen indien nodig :smiley: :mrgreen:



We hebben wel een heel wagenpark :lol: we hadden/ hebben een bugaboo waar dus een kindje in kan, Isabel was met 14 mnd. te klein voor op het plankje (die we nu ook hebben). Dus moesten we een duowagen hebben en die heb ik 2e hands gekocht en intensief gebruikt de eerste maanden.

Totdat Jasmijn 6 mnd was en er niet meer in paste (en ze is een kleintje hoor) en eigenlijk ook nog niet goed kon zitten…en die wagen reed toch erg zwaar :roll: .

We hebben toen een duobuggy gekocht van Koelstra, die kan ik iedereen aanbevelen, echt een superding, de meisjes zitten gezellig naast elkaar, hij is niet heel breed dus past door iedere deur. En ze kunnen afzonderlijk in verschillende standen.

We hebben dan ook nog een losse buggy voor het geval we alleen met Isabel weg gaan…

Dus van alles wat gehad :mrgreen:



We hebben wel 2 kinderstoelen, we hebben voor allebei een tripp trapp en daar kunnen ze heel lang in en Isabel kon met 14 mnd echt niet op een gewone stoel…nu nog niet eens, komt ze nog maar net boven de tafel en dat eet niet zo handig :wink: .

Verder zitten de meeste dreumessen niet altijd "gezellig"aan tafel maar moeten ze er wel blijven zitten, dus ook dan is het erg handig dat ze er niet zelf uit kan :wink:

Voor buiten en voor als we weg gaan heb ik een kinderstoel van Ikea, ook een ideaal ding :thumbup:



Groetjes Alex

Gefeliciteerd Kiddo!



Hier ook 2 kinderen die vrij kort op elkaar zijn. Bij de eerste heeft het precies een jaar geduurd voor ik zwanger was, en bij de tweede maar ongeveer 3 maanden! Was niet regelmatig, dus kon niet kijken naar mijn cyclus…



Maar ik vind dit echt een mooi leeftijds verschil hoor! Lijkt mij moeilijker om net een baby te hebben en dan weer zwanger te zijn, omdat je toch eerst het ritme nog moet zoeken (duurde bijna een half jaar voordat Jayden ging doorslapen bijvoorbeeld).



Maar het gaat allemaal véél makkelijker dan ik had gedacht! Was een beetje vergeten dat een baby veel slaapt… :stuck_out_tongue: Tenminste, déze baby :mrgreen: Dus heb echt veel tijd nog, zeker als Jayden een dagje naar het KDV gaat!

nee hoor open maar. Ik kan niet beloven heel actief mee te kletsen maar ik wil best meelezen en ervaringen delen zo het uitkomt.



als iemand dat heeft geopend kan die dan hier even de linkt plaatsen (lui he? :wink: ) dan hoeven we niet zo te zoeken 8)

Annemarie, dat is idd misschien wel de meest logische plek. Ik had het bij de babybabbelaars willen openen (daar zitten 'bijvoorbeeld ook de mama’s van 2 en 3 kids), maar het gaat niet alleen maar om baby’s, dus jouw idee lijkt me beter. Ik had het geopperd, zal ik het maar openen dan :wink: .

Ik heb een deeltje geopend in contact! Dit is de link:

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?p=1740115#1740115