Een schrijffout op een pak vanille vla?

Ik mocht vroeger helemaal niet lezen aan tafel onder het eten. :angel:

@ruud wrote:

Ik mocht vroeger helemaal niet lezen aan tafel onder het eten. :angel:




Tijden veranderen :angel:



En mama mag alles he 8)

@ruud wrote:

Enige Bianca ipv enigste. :mrgreen:




dat is flauw bij iemand die aangeeft dat ze er niks van snapt :hand:



ik lees overigens ook alles wat los en vast zit, lees ook altijd de gehele verpakking, elk lettertje wat er op staat… :shifty:

en lezen mochten wij vroeger ook niet tijdens het eten, zou slecht zijn voor de spijsvertering…

Hoewel ik geslaagd ben met een dikke 8 voor Nederlands, had ik deze dus ook niet geweten hoor.

Ik schrijf bewaard ook gewoon met een d.

Kan mij er ook niet zo heel druk om maken, in mijn ogen mierenneuken of was het nou miereneuken :wink:



Taalfouten in ondertitelingen, kan ik mij ook niet zo heel erg aan storen, dan vind ik het verkeerd vertalen vele malen erger en irritanter.

Ik denk dat ze het waarderen.

Wij (Océ) kregen laatst ook een mail van iemand, die had een fout ontdekt.

Ze kreeg als dank een bos bloemen :mrgreen:

Daarna werden alle verpakkingen aangepast :thumbup:

@victoria wrote:

Ik denk dat ze het waarderen.

Wij (Océ) kreeg laatst ook een mail van iemand, die had een fout ontdekt.

Ze kreeg als dank een bos bloemen :mrgreen:

Daarna werden alle verpakkingen aangepast :thumbup:




Ja, ben benieuwd…

En dan moeten ze maar meteen de tekst op de pakken chocoladevla aanpassen… want heb net even gekeken, en daar staat hetzelfde op :wink:

@victoria wrote:

Ik denk dat ze het waarderen.

Wij (Océ) kreeg laatst ook een mail van iemand, die had een fout ontdekt.

Ze kreeg als dank een bos bloemen :mrgreen:

Daarna werden alle verpakkingen aangepast :thumbup:




k Ben benieuwd wat ze met de pakken doen die nu nog in de supermarkten staan. Gaan ze dan met een stift alles veranderen? :wink: :wink:

ik schrijf dus altijd bewaard ipv bewaart.



maar dit is meer gevoel… van die deelwoorden heb ik nooit echt geen ene snars begrepen…





(heb ook even de spellingscontrole eroverheen gegooid… en die zag ook geen fout… :wink: )



benieuwd wat campina zegt…





het nadeel is als je zoiets ziet en je ergert je eigen eraan… dan let je er ook steeds weer op (dus iedere dag als je vla eet)

@Pitje27 wrote:



(heb ook even de spellingscontrole eroverheen gegooid… en die zag ook geen fout… :wink: )


Dat komt omdat je 'bewaard' ook wel met een -d kunt schrijven, alleen niet in de zin zoals het op het pak vla staat.
:wink:

@marieke_dm wrote:

@Pitje27 wrote:


(heb ook even de spellingscontrole eroverheen gegooid… en die zag ook geen fout… :wink: )


Dat komt omdat je 'bewaard' ook wel met een -d kunt schrijven, alleen niet in de zin zoals het op het pak vla staat.
:wink:


Precies. Het is spellingcontrole, geen grammaticacontrole. :)

Ik kan me er ook zo aan ergeren…



Voor de mensen die er totaal niets van snappen (afgezien van dyslexie), ik vraag me eigenlijk af hoe dat zo komt ? Iedereen krijgt het toch op school, en zo moeilijk is het niet. :oops:

@Kwakje wrote:

@victoria wrote:
Ik denk dat ze het waarderen.

Wij (Océ) kreeg laatst ook een mail van iemand, die had een fout ontdekt.

Ze kreeg als dank een bos bloemen :mrgreen:

Daarna werden alle verpakkingen aangepast :thumbup:




k Ben benieuwd wat ze met de pakken doen die nu nog in de supermarkten staan. Gaan ze dan met een stift alles veranderen? :wink: :wink:




Nee, dat laten ze Marieke doen natuurlijk :mrgreen:

@Selena wrote:

Ik kan me er ook zo aan ergeren…



Voor de mensen die er totaal niets van snappen (afgezien van dyslexie), ik vraag me eigenlijk af hoe dat zo komt ? Iedereen krijgt het toch op school, en zo moeilijk is het niet. :oops:




Het zal iets met een gebrek aan interesse te maken hebben. Als taal je niet zo boeit, ben je niet snel geneigd er moeite voor te doen, of je te verdiepen. De regeltjes zijn inderdaad zo moeilijk niet, maar je moet er maar net zin in hebben he… :slight_smile:

@Selena wrote:

Ik kan me er ook zo aan ergeren…



Voor de mensen die er totaal niets van snappen (afgezien van dyslexie), ik vraag me eigenlijk af hoe dat zo komt ? Iedereen krijgt het toch op school, en zo moeilijk is het niet. :oops:




Dat kan je vinden. Ik vind zuiver zingen niet zo moeilijk en toch kan niet iedereen dat. Mijn vader maakt wat zijn ogen zien en dat kan ik ook niet. Zoals iemand anders al schreef: de een is heel erg goed in wiskunde, de ander niet. Wat jij niet moeilijk vindt, is voor de ander heel ingewikkeld. Wellicht zou ik het inmiddels wel begrepen als ik wat lesjes Nederlands zou volgen. Maar momenteel kan ik heel weinig met de spel-regels van het Nederlands. Ik kan me goed redden, geloof ik. Dus ik laat het zo.

@D. wrote:

@Selena wrote:
Ik kan me er ook zo aan ergeren…



Voor de mensen die er totaal niets van snappen (afgezien van dyslexie), ik vraag me eigenlijk af hoe dat zo komt ? Iedereen krijgt het toch op school, en zo moeilijk is het niet. :oops:




Het zal iets met een gebrek aan interesse te maken hebben. Als taal je niet zo boeit, ben je niet snel geneigd er moeite voor te doen, of je te verdiepen. De regeltjes zijn inderdaad zo moeilijk niet, maar je moet er maar net zin in hebben he… :slight_smile:




ik geloof wel dat je het ook gewoon echt niet kan snappen. Dat staat ver van mij af, want ik vind werkwoordspelling gewoon echt heel simpel, maar ik snap wel dat het voor sommigen gewoon echt abracadabra is. Dat ze het gewoon niet zíén of een woord in een zin persoonsvorm is of voltooid deelwoord. De regels mogen dan heel simpel zijn, je moet er blijkbaar wel ook een beetje gevoel voor hebben.

maar daarnaast zijn er natuurlijk ook heel veel mensen die gewoon niet nadenken als ze schrijven, en die mn met woorden die op twee manieren geschreven kunnen worden (zoals idd bewaart/bewaard) de mist in gaan. Ik betrap mezelf daar helaas ook heel af en toe op, als ik echt fanatiek aan het typen ben.

@marieke_dm wrote:

@ruud wrote:
Ik mocht vroeger helemaal niet lezen aan tafel onder het eten. :angel:




Tijden veranderen :angel:



En mama mag alles he 8)




Als ik nu jou was, dan had ik gezegd dat het “tijdens het eten” is en niet “onder het eten” :mrgreen:

@D. wrote:

En van een schooljuf had ik wel verwacht dat ze zou weten dat het ‘vanillevla’ is, zonder spatie… :wink:




Op zich vind ik dit wel een heel interessante :thumbup:



Ik ben zelf juf geweest, en weet ook van mezelf dat ik soms moeite heb met spelling, zeker met werkwoorden.



Vinden jullie dat een juf dit echt foutloos moet kunnen, net als rekenen? Eigenlijk vind ik zelf van wel, maar ik vrees dat er dan bijna niemand zal overblijven in het onderwijs :mrgreen:



Ik volg een blog van een meisje die nu in Pabo-4 zit, en die blog zit boordevol schrijffouten en stijlfouten. Ik weet dat zij in de onderbouw wil gaan werken, en dat ze heel lief en goed is met die ukkies. Maar mag dat? Kan dat?



:think:

@fiep klophout wrote:

@D. wrote:
@Selena wrote:
Ik kan me er ook zo aan ergeren…



Voor de mensen die er totaal niets van snappen (afgezien van dyslexie), ik vraag me eigenlijk af hoe dat zo komt ? Iedereen krijgt het toch op school, en zo moeilijk is het niet. :oops:




Het zal iets met een gebrek aan interesse te maken hebben. Als taal je niet zo boeit, ben je niet snel geneigd er moeite voor te doen, of je te verdiepen. De regeltjes zijn inderdaad zo moeilijk niet, maar je moet er maar net zin in hebben he… :slight_smile:




ik geloof wel dat je het ook gewoon echt niet kan snappen. Dat staat ver van mij af, want ik vind werkwoordspelling gewoon echt heel simpel, maar ik snap wel dat het voor sommigen gewoon echt abracadabra is. Dat ze het gewoon niet zíén of een woord in een zin persoonsvorm is of voltooid deelwoord. De regels mogen dan heel simpel zijn, je moet er blijkbaar wel ook een beetje gevoel voor hebben.

maar daarnaast zijn er natuurlijk ook heel veel mensen die gewoon niet nadenken als ze schrijven, en die mn met woorden die op twee manieren geschreven kunnen worden (zoals idd bewaart/bewaard) de mist in gaan. Ik betrap mezelf daar helaas ook heel af en toe op, als ik echt fanatiek aan het typen ben.




Het is misschien wel gebrek aan specifieke interesse in spelling. :mrgreen: Ik ben heel goed in nederlands op zich, had een 10 voor mijn examen :dance: , een 9 op mijn eindlijst. Ik ben dol op taal, schreef als kind al boekjes waarvan er een aantal in eigen beheer zijn uitgegeven. Maar spelling van werkwoorden…tja. :oops:



Mijn kinderen kennen meer spellingsregels dan ik, en ik vind veel regels wel zinvol, maar het leert je niet om correct te schrijven blijkbaar. Tegenwoordig is er voor die regels heel veel aandacht op school, maar steeds minder kinderen schrijven foutloos nederlands. In "onze"tijd schreven we gewoon elk woord 10 keer op. Het domweg stampen werkt denk ik voor sommige mensen beter, hoewel dat natuurlijk niet kan met werkwoordspelling.



Overigens vind ik stijlfouten en fouten in algemene woorden altijd erger dan werkwoordsfouten :think: (waarschijnlijk omdat die laatste categorie voor mij wel herkenbaar is :wink: :mrgreen: )

@ruud wrote:

Enige Bianca ipv enigste. :mrgreen:




dat bedoel ik dus :lol: :doh:

@marieke_dm wrote:

@Pitje27 wrote:


(heb ook even de spellingscontrole eroverheen gegooid… en die zag ook geen fout… :wink: )


Dat komt omdat je 'bewaard' ook wel met een -d kunt schrijven, alleen niet in de zin zoals het op het pak vla staat.
:wink:


ik schrijf dus bewaard altijd met een d :wall: