Een neppe of een echte?

Zetten jullie een echte kerstboom neer of een neppe?



Ik tweifel of ik een echte boom neerzet of een neppe haal. :think:

Vorig jaar was de boom zo snel niet meer mooi :?

Een week voor kerst hingen de takken al en met kerst hingen ze op de grond

Jaar daarvoor bleef hij erg mooi toen ik hem afbrak was hij nog mooi.



Dus ik weet niet of ik weer een echte wil.

Nep.

Altijd al zo gedaan.

Om die reden hebben wij een aantal jaren terug een nepboom gekocht… Wij hebben 2 poezen in huis en die sprongen ook nog wel eens in de boom en dan waren gelijk hele takken dennen-vrij :mrgreen:

Met een nepboom fatsoeneer je het zo weer :wink:

Echte, willen echt niet anders voor ons hoort het erbij

echt, daarom zetten wij hem ook pas een dag voor kerst neer… :wink:

Wij zetten dit jaar een kunstkerstboom, omdat we tussendoor een weekje op vakantie gaan, en ik geen zin heb om na die vakantie alle uitgevallen naalden op te moeten ruimen.

Vind een echte kerstboom welvoor meer sfeer zorgen, maar ja dit jaar is dat niet echt practisch.

Dit jaar geen 1…



Maar normaal een nepboom…

Een nepboom, i.v.m ons jongste vernielmonstertje (Senne :lol:).

Dit jaar voor het eerst ook nepballen maar ik vind mijn boom toch best wel mooi hoor, je ziet niets van al dat nep! :angel: :inlove:



Ik vind een echte ook veel leuker!!!

Maar ik denk ook dat Jowena er niet vanaf blijft :?



De eerste keer dat wij een echte hadden was 2 jaar terug,die boom bleef zo mooi :thumbup: vielen ook bijna geen naalden uit :thumbup:

Terwijl die 2 weken voor kerst al stond!!!

Toen ik hem afbrak was hij nog steeds erg mooi.



Vorig jaar dezelfde soort boom gekocht en die bleef minder lang mooi :thumbdown: ging al snel hangen en dat wil ik niet nog eens :snooty:

Een echte, van de intratuin.

Ik vind het zooo lekker ruiken.

En die neppe bomen vind ik echt te lelijk en veel minder de sfeer van echte kerst oproepen.

Maar dit jaar weet ik niet of ik wel een boom neerzet. :think:

Een Neppe :mrgreen:



Ik wil niet dat mijn dreumes tussen de naalden kruipt :shifty:

hoi



wij hebben altijd ene echte



een nordman spar die zijn zacht en laten geen naalden los dus ideaal.



We gaan dit jaar wel een iets kleine boom kopen en dan op een tafeltje zodat zoonlief er zo min mogenlijk bij kan. en denk ik veel nepballen zodat er niks kapot kan.



Wel spannend hoor want dit wordt het eerst jaar dat fransje echt kerst bewust meemaakt denk dat ie helemaal gek op de lichtjes zal zijn :inlove:



ps. heb ook een keistoer pakje voor hem :inlove: :lol:

wij hebben sinds een paar jaar een neppe.

altijd lopen roepen “Er komt alleen maar een echte boom in huis”.

ja, totdat 1 van mijn lieve katjes besloot vanaf de grond bovenin de boom te springen met als gevolg alles kapot.

ik ben diezelfde dag nog een nepperd gaan halen, en moet eerlijk zeggen dat ik de naalden niet mis. Nou ik ook geen glazen ballen meer in de boom mag het jongste poesje rustig in de boom gaan slapen.

een echte vind ik zo leuk en voor mijn lieve kat maakt het niet uit die hangt wel in allebij ook leuk :liar:

Een echte vind ik veel meer sfeer geven, maar sinds vier jaar hebben we nu een nep. Wel een mooie, die bijna niet van echt te onderscheiden is. Het was niet te doen meer, onze kat liep er constant onderdoor en sleepte alle naalden mee de hele kamer door. Dus toen hebben we gekozen voor een nep. En met Arwen nu is dat ook wel zo handig! Daarbij, je betaalt je tegenwoordig blauw voor een mooie echte boom, en dan nog verliest hij al snel z’n naalden!

Als er hier al een boom komt, dan is het dat kleine nepding wat ik in de kelder heb liggen :angel:

@Rammetje wrote:

Echte, willen echt niet anders voor ons hoort het erbij




voor ons ook.

hoi,





een echte, de geur heerlijk :mrgreen: vandaag staat hij weer voor de deur de kerstbomen man :wink: mijn man zei al tegen mij met een wijzent vingertje :naughty: nee mel morgen pas :roll:



nou dan staat hij er ook :mrgreen:



gr mel

een neppe met onbreekbare ballen :lol: :lol:

mijn katten vinden het nogal leuk om naar de top te klimmen namelijk :wall:

@Angel & Luna wrote:

een neppe met onbreekbare ballen :lol: :lol:

mijn katten vinden het nogal leuk om naar de top te klimmen namelijk :wall:




Hier hetzelfde! Onze drie katten vinden het ook erg leuk om erin te klimmen. Een echte boom is dan al snel naaldloos. Ook de ballen zijn hier onbreekbaar :roll: Het scheelt dat hij nu ook mooi Emmaproof is :lol: