een muis of een rat? wat is leuk voor een meisje van 8?

Hallo,



Milou wil al heel lang een huisdiertje. Omdat kinderen al snel een eigen diertje willen hebben en dan na 1 week er niet meer voor zorgen hebben zijn we haar wel aan het testen. Ze moet 1 week voor onze 2 katten zorgen. D.w.z. de katten op tijd brokjes geven en water. En kijken of de kattebak verschoond moet worden, dan gaan wij samen met haar de bak verschonen. Dit doen we om te kijken of ze verantwoordelijkheid kan dragen. Als ze laat zien dat ze dit kan mag ze een huisdiertje voor haarzelf kopen.

Nu wil ze graag of een muis of een ratje. Maar welk dier is nou leuk voor een kind? Een muis of een rat? en kunnen ze alleen in een kooi of moet je er gelijk twee kopen. Is de muis of rat kindvriendelijk, is het b.v. een beetje handtam te maken? Hoe zit het met de verzorging/ziektes enz.

Ik ben een leek op dat gebied. Ik heb al jaren katten en weet dus niets van knaagdieren.

Alvast bedankt!

Met je katten in huis zou ik zoiezo geen muis nemen, dat wordt kattenvoer.

En heel eerlijk gezegt denk ik dat je beter aan een cavia of konijntje kunt gaan denken, ik persoonlijk vindt dat leukere huisdieren voor een meisje van 8.



Succes met je keuze.

Hoi hoi,



Ik heb al jarenlang ratten. Ik weet dat muizen nóg sneller en kleiner zijn dan ratten en dus veel lastiger vast te houden zijn, hoe het met tam maken zelf zit weet ik niet.